Kysynpä nyt täällä, kun en uuttakaan ketjua halua teettää.
Itselleni nyt tullut ns. "alfa-kuume", ja Alfan ostaminen käytettynä himottaisi.
Löysin vuoden 2004 156:n 2.0JTS -versioisena, joka on samalla ainoa budjettiini mahtuva uudemmalla korimallilla. Kyseinen yksilö on katsastettu 2012 helmikuussa ja sillä on ajettu 135tkm. Haluaisinkin nyt kysyä vielä teidän mielipiteitä tähän kyseiseen yksilöön, sillä olen kuullut että ilman täydellistä huoltohistoriaa olevaa Alfaa ei kannattaisi ostaa.

Alla lista siitä, mitä nykyinen omistaja on hänen omin sanoin kyseiseen autoon vaihtanut:
Auto on ollut minulla viisi vuotta, joten huoltohistoriasta siltä ajalta:
- kaikkein tärkein eli nokkahihna tasapainoitus- ja kiristysrullineen sekä vesipumppu vaihdettu 2011 vuoden alussa (tuli aika ennen kilometrejä täyteen)
- etuiskarit vaihdettu katsastusta varten keväällä 2012
- vasen kallistuksenvakaajan pystytanko talvella 2012
- vasen etulambda kesällä 2012 ja oikea etulambda 2010
- molemmat ylätukivarret 2007-2011
- etu- ja takapyörien laakerit
- jarrupalat ja levyt talvella 2009
- tulpat, termostaatti ja jäähdytysjärjestelmän prässätty väliputki syksyllä 2008
Kuitit tallessa.
Lambdoista voisi yleisesti sanoa sen, että niitä voi yrittää puhdistella varoivaisesti mutta hälyytykset palaavat jossain vaiheessa takaisin.
Hälyytykset loppuivat lambdojen vaihdolla.
Alfan tyyppivikoja (omasta mielestä):
- ylätukivarret
- lambdat
- parkkipolttimot
Onko täällä muilla 156:n omistajalla kokemusta tai tietoa siitä, onko omissa yksilöissänne vaihdettu osia yhtä paljon ja miten omassa huoltohistoriassanne on osia vaihdettu. Samoin haluaisin vielä kysyä yleisesti vuosihuoltojen hintatasoa mitä olette joutunut pulittamaan ja esimerkiksi lambdojen hintoja, niitä kun kuulemma kuluu useamminkin. Kiitokset etukäteen kaikille vastanneille, jospa itsestänikin saisi Alfamiehen!