Kommentteja & kokemuksia madalluksista

Alfoista

Valvoja: Moderators

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

tuollaisella madalluksella säätö kannattaa tehdä sport pakin asetusten mukaan löytyy muistaakseni manuaalistakin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Hesem kirjoitti: nelipyöräsuuntauksessa ja hyvä tuli, hintaa oli jotain 60-70 euroa.. 8)
:mrgreen:

Ja asiaan... Pitääkö paikkansa että 2.0 TS on olemassa kaksi eri säätöä? normaali ja sport. Kone ainakin antoi nuo vaihto-ehdot. Sanoin että tavallinen, sitten kuulin että sport olisi pitänyt olla.
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puuha kirjoitti:
Hesem kirjoitti: nelipyöräsuuntauksessa ja hyvä tuli, hintaa oli jotain 60-70 euroa.. 8)
:mrgreen:

Ja asiaan... Pitääkö paikkansa että 2.0 TS on olemassa kaksi eri säätöä? normaali ja sport. Kone ainakin antoi nuo vaihto-ehdot. Sanoin että tavallinen, sitten kuulin että sport olisi pitänyt olla.
kyllä, isommalle madallukselle tuo ei ole optimaali

edit: tai mikä nyt on optimaali sellaista ei taida olla olemassakaan aina tingitään jostain
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Yritin tänään lähettää hintakyselyä tonne espares.co.uk putiikkiin siitä koko setistä. Pyysin että laskisivat koko paketin hinnan veroineen lähetettynä Suomeen. Saa nähdä tuleeko sieltä mitään vastausta.

Ihmettelevät kohta, että mikä on kun suomalaiset alkavat yhtäkkiä näin ahdistelemaan ;)

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Oho! Eipä kestäny vastauksessa kauan. Lähetin mailin klo 16.22 ja vastaus oli laatikossa 16.30.

Hello. Thanks for your e-mail.
The 15mm lowered Harvey Bailey/Bilstein kit is fantastic!
Cost is £590.00 for the kit and shipping to Finland will be £25.00
Including vat total cost is £722.62

Kind regards,
Kevin.


Eli tuo tekee 1071 euroa.. En ole tehnyt mitään hintavertailuja, mutta ei tuo kait halvimmasta päästä ole? Mutta jos se kerran on fantastinen :)

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Naiko »

teuhka kirjoitti:

Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17". Rengaspaine 2,7 bar.
Mikäs paine kannattaisi olla ton koon renkailla kun ohjekirja sanoo 2,2? joka mulla nyt on alla. Firma joka kumit asensi latas 3,2 sinne ja oli aika kovat :crazyeyes:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Naiko kirjoitti:
teuhka kirjoitti:

Renkaat ovat halpamerkkiä Minerva 225/45 17". Rengaspaine 2,7 bar.
Mikäs paine kannattaisi olla ton koon renkailla kun ohjekirja sanoo 2,2? joka mulla nyt on alla. Firma joka kumit asensi latas 3,2 sinne ja oli aika kovat :crazyeyes:
2,5...2,8 riippuu henk koht mieltymyksestä. Itse pidän 2,5 niin ei ole ihan niin kova.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

Maclane kirjoitti:Eli tuo tekee 1071 euroa.. En ole tehnyt mitään hintavertailuja, mutta ei tuo kait halvimmasta päästä ole? Mutta jos se kerran on fantastinen :)
Eihän halvalla monesti hyvää saa. Toiminee kuitenkin paremmin kuin omasta päästä kasattu jousi-iskari setti :roll:

Mutta asiaan. Tarkoitus oli harrastusluontoisesti "heittää" nuo EB Sparesin Bilsteinit GTA:n alle nyt illalla, vaan projekti tietty kusi pahasti - auto jäi yöksi pukeille. Etujouset on niin prkleen pitkät ja reilulla esijännityksellä, että kahdella halpis-jousipuristimella duunaus meinasi viedä hermot... onko jollakulla joku hyvä taika noiden jousien kanssa taisteluun? Kuinka mahtaa takajousien kanssa olla, onko ne vielä "helpommat"?

Kuva
Kuva

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

GTA kirjoitti: Kuinka mahtaa takajousien kanssa olla, onko ne vielä "helpommat"?
Takajousia ei tarvi ees puristaa muuta kun käsivoimin.... :-D Etujouset oli kyllä kohtuullisen V.mäiset Bilteman puristimilla :lol:

Avatar
GTA
Viestit: 300
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 12:23
Paikkakunta: Côte d'Azur, Ranska

Viesti Kirjoittaja GTA »

No niin, nyt on Harvey-Baileyn Bilsteinit alla ja vähän ajokokemustakin 8) . Ero GTA:n vakio-iskareihin ei ole suuren suuri, mutta havaittava. Sanoisin, että ovat kaikin puolin paremmat: etupään hienoinen raskauden tuntu on kokonaan hävinnyt, eli isommissa heitoissa ei enää tule tunnetta etupään alaspainumisesta (GTA oli kyllä jo vakiona hyvä, verrattuna muihin "raskaskoneisiin" 156:iin). Lisäksi pienet epätasaisuudet tuntuvat häviävän paremmin eli auto siis tuntuu vähemmän pintakovalta... tälle en keksi muuta selitystä kuin sen, että uusien iskareiden sisäinen "lepokitka" on pienempi? Viikonloppuna tulee sattuneesta syystä kokeiltua isoa kovaa motarilla, toivottavasti ei tule pettymyksiä...

Arvatkaapa muuten kuka vaihtoi neljä iltaa neljää iskaria... kaikkiaan aikaa paloi 12-13 tuntia. Tekijämiehiä nääs :mrgreen: .

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

No nyt on projekti valmiina ja kuvat albumissa.

- zender takaspoileri
- lester sivuhelmat
- tsw zenon 17 vanteet, renkaat 225/45
- H&R madallusjouset -30
- supersport putki 70x140 mm ulostulolla

Homeboy
Viestit: 61
Liittynyt: 28 Syys 2003, 16:09
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Homeboy »

teuhka kirjoitti:No nyt on projekti valmiina ja kuvat albumissa.
Hyvältä näyttää 8)
Skoda Octavia 1.8T Combi -03

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Homeboy kirjoitti:Hyvältä näyttää 8)
Juu samaa mieltä! Todella onnistuneet valinnat, onnittelut :mrgreen:

Avatar
Anthon
Viestit: 537
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Voi vidu kun pitää olla tällänen säätäjä... Oon jo tilannu Saksasta Novitecin jouset ja ajattelin Konit tilata sieltä Alankomaista 515 egen hintaan. Koko paketille tulisi hintsua 665 euroa + asennukset ja kulmien säädöt.

Vianorista sain tarjouksen: jouset -40 mm (enpä muista merkkiä!)
Monroen jäykemmät iskarit, asennus ja 4-pöyräkulmasäädöt 700 euroa. Odottelen tarkennusta merkistä.

Sitten tuossa juuri löysin Saksasta tarjouksen FK HIGHSPORT-VERSION II -säädettävälle setille ja ajattelinpa nyt sitten kysyä raadin mielipidettä tästä FK:n setistä ja ylipäätänsä näistä vaihtoehdoista.

Säädettävä alusta tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta täällä Keski-Suomen vähälumisessa kesässä :?

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Anthon kirjoitti: Vianorista sain tarjouksen: jouset -40 mm (enpä muista merkkiä!)
Monroen jäykemmät iskarit, asennus ja 4-pöyräkulmasäädöt 700 euroa. Odottelen tarkennusta merkistä.
:?
Monroesta ainakaan minulla ei ole kuin huonoja kokemuksia. Varmaan toisiakin mielipiteitä on mutta kyllä minä laittaisin enemmän euroja likoon ja ostaisin KoniSportit. Ainakin 166ssa pelaa hyvin, ehkä aavistuksen pintakovat mutta nopeassa ajossa täydelliset.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Onko uusia käyttökokemuksia tuosta EB sparesin kokosetistä? Projekti on nyt kyllä taas vaihteeksi hieman jäissä, mutta pohdiskelin, että kevyempikin madallus riittäisi pelkästään jo mökkitien takia. Ominaisuuksien parantaminen on tietysti etusijalla, mutta toisaalta täällä pohjoisessa helposti tulee tölvittyä johonkin epätasaisuuksiin.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Maclane kirjoitti:Onko uusia käyttökokemuksia tuosta EB sparesin kokosetistä? Projekti on nyt kyllä taas vaihteeksi hieman jäissä, mutta pohdiskelin, että kevyempikin madallus riittäisi pelkästään jo mökkitien takia. Ominaisuuksien parantaminen on tietysti etusijalla, mutta toisaalta täällä pohjoisessa helposti tulee tölvittyä johonkin epätasaisuuksiin.
Mulla on vähän sama ajatus, pienempi madallus riittäisi kun saa jo peruskalustollakin tapella noiden hidastetöyssyjen kanssa.

Terv. nimim. 7 huonosti tehtyä hidastetöyssyä työpaikan ja kodin välillä.

Vastaa Viestiin