v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Valvoja: Moderators
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Huoltokirjan mukaan tähän bussoon oli vaihdettu hihna ensimmäisen kerran 90000 km ja muistaakseni 4 v jälkeen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Delta-auto oli vaihtanut minun 156:n (rekisteröity 01/05) hihnan ekan kerran v.2009 lopulla km-lukemassa 60000km eli kilometrien mukaan siellä oli menty.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Kun ajelet laitteella vain kesäisin, ja auto talvehtii todennäköisesti ainakin lämpimähkössä tallissa, niin vaihto menee keskieuroopan mukaan eli 90tkm/5v. Eli sun suunnitellussa huoltotoimessa on lievää logiikan puutetta : )hjpp kirjoitti:Edellinen hihnanvaihto kaikkine rojuineen Spideriin on ollut v. 2006 ja 25 tkm sitten. Vuonna 2010 vaihdettiin pelkkä hihna ja sillä on ajettu n. 4 tkm:ä.
Ajattelin taas uusia pelkän hihnan, kun ajot jäänee ensi kesänäkin ja varmaan seuraavinakin kovin vähäisiksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
No mites sitten semmoisen hihna, jolla tulee kilometrejä hieman, mutta vain hieman talvella ja ei nyt ihan kauheesti kesälläkään. Heittäisin että talvella alle 1000km ja koko vuonna alle 10tkm. Toisaalta ei ole mitään talleja, eli auto on kyllä ulkona koko ajan, mutta ei oikeen viittis kyllä kolmen vuoden, eli 20-30tkm välein vaihtaa.
Tosin tämä on siinä mielessä spekulaatiota, että en tiedä vielä varmaksi sanoa mitä ne kilometrit tulee olemaan.
Tosin tämä on siinä mielessä spekulaatiota, että en tiedä vielä varmaksi sanoa mitä ne kilometrit tulee olemaan.
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
^^ Tjaa... Pitäisiköhän sitä harventaa. Muistelin jossain kohti ohjekirjaa lukevan kolme vuotta, mutta pitäneepä tarkastaa muistaessa.
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Ehkä pitää vain kokeilla.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Kun aikoinani ostin auton liikkeestä (vaihdettu mersuun) mainitsi myyjä hihnan vaihtoväliksi 120 000 km tai 6 vuotta. Joko valehteli tai puhui tietämättömyyttään. (etappi oli jo tuolloin tehtaan taholta puolitettu.) Jostain sitten auton jo hankittuani luin että hihnan vaihto olisikin jo kolmen vuoden jälkeen edessä. Soitin Jyväskylän Delta-autoon, josta sanottiin, kun kerroin että 3,5 vuotta on jo mennyt hihnan vaihdosta, että nyt on jo KIIRE tulla hihnan vaihtoon. Tarjous oli silloin 2005 muistaakseni 1400 euroa! Jakopää rempattiin sitten Kantasella johonkin puoleen hintaan tuosta. Jälkeenpäin toki huomasin, että olivat tehneet ilman lukkopaloja. Kynä merkit juorusivat. 45 000 km kohdalla alkoi hihnan kiristin paukuttaa. Kiristysvara oli loppu! Ja niin tuli hiukan ennen aikainen jakopääremppa eteen.
Olen kuullut, että jotkut vaihtavat rullat ja ehkä vesipumpun vain joka toinen hihnan vaihto kerta. Joka toisella vaihdetaan vain hihna ja kiristin.
Taitaa olla asiasta niin monta mieltä kuin on mistäkin.
Olen kuullut, että jotkut vaihtavat rullat ja ehkä vesipumpun vain joka toinen hihnan vaihto kerta. Joka toisella vaihdetaan vain hihna ja kiristin.
Taitaa olla asiasta niin monta mieltä kuin on mistäkin.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Paikallisen italokorjaamon mielipide oli että jos vesipumpussa on metallinen siipiratas , vaihdetaan se joka toisessa rempassa. Jos muovinen niin joka kerta.
Muut hilut vaihdetaan aina.
Muut hilut vaihdetaan aina.
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: v6 24v jakopäänhuolto ja hihnan kestävyys.
Muutaman kiihkeän laskutoimituksen jälkeen tulin siihen tulokseen että 4,12v on oikea vaihtoväliwekkuli kirjoitti:No mites sitten semmoisen hihna, jolla tulee kilometrejä hieman, mutta vain hieman talvella ja ei nyt ihan kauheesti kesälläkään. Heittäisin että talvella alle 1000km ja koko vuonna alle 10tkm. Toisaalta ei ole mitään talleja, eli auto on kyllä ulkona koko ajan, mutta ei oikeen viittis kyllä kolmen vuoden, eli 20-30tkm välein vaihtaa.
Tosin tämä on siinä mielessä spekulaatiota, että en tiedä vielä varmaksi sanoa mitä ne kilometrit tulee olemaan.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER