VDC - Vehicle Dynamics Control

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Vehje kirjoitti:Mullakin menee ihan kivasti talvella kitkoilla pienessä lintassa. Kaasupolkimen kun pitää pohjassa mutkaan tullessa ja kääntää rattia hippusen enemmän mitä pito antaisi myöden niin alkaa rutina kuulumaan ja auto taittuu kivaan pikkuluisuun. -03 JTS kartanomalli.

e. Tosin tuo ajonvakautus antaa uusille kuskeille väärän kuvan autosta. Muistan kun itse sain sydämentykytyksiä Tempralla kun ajoin liian kovaa loivaan mutkaan kesäkuumalla. Olin tottunut, että aina vaan puskee mutta tällä kertaa vauhtia oli 160 ja silloin oikein huomasi kun perä lähti irti, onneksi oli nopeat sieraimet ja sain auton hallintaan. Ei enää ikinä liukkaan radan harjoituksiin.
Juuri näin. Työvolvossa oli saman suuntaiset hilippeet. Ainoo "hyöty" niistä oli että liikennevaloista se lähti ku kaks haukee rannasta. Ajonvakautus antoi painaa kaasun pohjaan ja painaa jarrua sammalla. kierrokset ei nousseet ennen kuin päästi jarrun ja sit lähettiin. (BMW miehet oli aika ihmeissään)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Talven ensimmäisenä mustajäisenä aamuna rakastuin JTS:n VDC:iin heti kotipihan jälkeisessä kolmannessa alamäkimutkassa. Kyllä se on päivänselvää että 156 on erinomainen talviauto.
Kuva

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

EdotL kirjoitti:Tuollainen vdc jota ei saa kytkettyä pois, on saatanasta. Jokainen joka on eri mieltä, pitäisi laittaa tunniksi jääradalle ensin vdc:llä varustetun 156:n kanssa ja sitten vanhemmalla 156:lla perään toinen tunti. Todennäköisesti tuossa kahdessa tunnissa ajatukset elektroniikan ihanuudesta menee romukoppaan.
Sais siinä perkele olla jotain, millä kytkee lievemmälle tai pois. Meinannu käydä hassusti, kun on pysäköintijarruun koskenu, muussa kuin pysäköintimielessä :D
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Etuveto-156:ssa ASR/VDC toimi mielestäni oikeasti hyvin. Se antoi perän mennä sivulle, mutta ei ympäri. Kaasua vasten pystyi vetämään jäisen mutkan huonoilla renkailla ihan ongelmitta :silly: ja muuta fiksua.

Tietysti leikkimisestä se tekee vähän hankalampaa :roll:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Leikkiminen on eri asia mutta turvallisuusasiahan tuo elektroniikka on. Ja 156:ssa sen toimivuus on aika jees. Tänäänkin Vantaa/Kerava nurkilla tiet ovat olleet aika liukkaita näillä 3,5v Turkin kitkoilla ja Alfan ajovakaus on vilkutellut tiheästi samaan aikaan kun ohjaus on silti tuntunut luotettavalta ja itsevarmalta. Ajoa vaan.
Kuva

Vastaa Viestiin