Juuri näin. Työvolvossa oli saman suuntaiset hilippeet. Ainoo "hyöty" niistä oli että liikennevaloista se lähti ku kaks haukee rannasta. Ajonvakautus antoi painaa kaasun pohjaan ja painaa jarrua sammalla. kierrokset ei nousseet ennen kuin päästi jarrun ja sit lähettiin. (BMW miehet oli aika ihmeissään)Vehje kirjoitti:Mullakin menee ihan kivasti talvella kitkoilla pienessä lintassa. Kaasupolkimen kun pitää pohjassa mutkaan tullessa ja kääntää rattia hippusen enemmän mitä pito antaisi myöden niin alkaa rutina kuulumaan ja auto taittuu kivaan pikkuluisuun. -03 JTS kartanomalli.
e. Tosin tuo ajonvakautus antaa uusille kuskeille väärän kuvan autosta. Muistan kun itse sain sydämentykytyksiä Tempralla kun ajoin liian kovaa loivaan mutkaan kesäkuumalla. Olin tottunut, että aina vaan puskee mutta tällä kertaa vauhtia oli 160 ja silloin oikein huomasi kun perä lähti irti, onneksi oli nopeat sieraimet ja sain auton hallintaan. Ei enää ikinä liukkaan radan harjoituksiin.
VDC - Vehicle Dynamics Control
Valvoja: Moderators
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: VDC - Vehicle Dynamics Control
Re: VDC - Vehicle Dynamics Control
Talven ensimmäisenä mustajäisenä aamuna rakastuin JTS:n VDC:iin heti kotipihan jälkeisessä kolmannessa alamäkimutkassa. Kyllä se on päivänselvää että 156 on erinomainen talviauto.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: VDC - Vehicle Dynamics Control
Sais siinä perkele olla jotain, millä kytkee lievemmälle tai pois. Meinannu käydä hassusti, kun on pysäköintijarruun koskenu, muussa kuin pysäköintimielessäEdotL kirjoitti:Tuollainen vdc jota ei saa kytkettyä pois, on saatanasta. Jokainen joka on eri mieltä, pitäisi laittaa tunniksi jääradalle ensin vdc:llä varustetun 156:n kanssa ja sitten vanhemmalla 156:lla perään toinen tunti. Todennäköisesti tuossa kahdessa tunnissa ajatukset elektroniikan ihanuudesta menee romukoppaan.

"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: VDC - Vehicle Dynamics Control
^
Etuveto-156:ssa ASR/VDC toimi mielestäni oikeasti hyvin. Se antoi perän mennä sivulle, mutta ei ympäri. Kaasua vasten pystyi vetämään jäisen mutkan huonoilla renkailla ihan ongelmitta
ja muuta fiksua.
Tietysti leikkimisestä se tekee vähän hankalampaa
Etuveto-156:ssa ASR/VDC toimi mielestäni oikeasti hyvin. Se antoi perän mennä sivulle, mutta ei ympäri. Kaasua vasten pystyi vetämään jäisen mutkan huonoilla renkailla ihan ongelmitta

Tietysti leikkimisestä se tekee vähän hankalampaa

Re: VDC - Vehicle Dynamics Control
Leikkiminen on eri asia mutta turvallisuusasiahan tuo elektroniikka on. Ja 156:ssa sen toimivuus on aika jees. Tänäänkin Vantaa/Kerava nurkilla tiet ovat olleet aika liukkaita näillä 3,5v Turkin kitkoilla ja Alfan ajovakaus on vilkutellut tiheästi samaan aikaan kun ohjaus on silti tuntunut luotettavalta ja itsevarmalta. Ajoa vaan.