Ostamassa 75 2.0TS, tietoa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Nämä näyttäis (edelleenkin) paljon paremmalta! Kuva
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Abarth kirjoitti:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Mites tuo puristus turboissa?Eikö ole parempi olla matalampi puristussuhde ja suurempi ahto kuin toisinpäin?
Juuri näin. Matalampi puristus kestää enemmän paineita.
Nykyään alkaa olemaan puristussuhteet turboissakin hieman korkeampia, tällä tavoin pitäisi olla alipainealueellakin eloisampi laite . Niin ja pienemmällä ahdolla enemmän tehoa.

Jos kesäalfaa jonka arvo tulee nousemaan korkeimmalle niin noista V6 vaihtoehdoista se on kaiken järjen mukaan GTV6 ja samalla tietysti urheillullisinkin :)

edit. Uudessa Audi A3 2.0 turbossa on varsin suuri puristussuhde: 10,5 ja tehoa 200hv

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Rolle kirjoitti:
Savo kirjoitti:GTV olisi kyllä ihana, mutta arvokas. Ainankin tämä.
http://www.laatuautot.com/lohjan_laatua ... cv-860.jpg
Jos katsot noiden yleistä hintatasoa niin ymmärrät ettei tuosta kannata vetää kovin radikaaleja johtopäätöksiä.. On tainnut olla myynnissä jokunen vuosi.
Ylihintainen on. Jos se on vielä ollut käyttämättä pitkän aikaa, tulee varmasti ongelmia siitäkin. 2TS taisi kirjoittaa täällä palstalla tai AREFfin lehdessä oman 164:sensa seisotuksesta johtuneista ongelmista.

Hauskasti tämäkin ketju on alkanut elää omaa elämäänsä ja etääntynyt (ainakin tämä viesti) alkuperäisestä otsikosta. Mutta Alfoistahan on puhuttu kokoajan.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Onhan tuo GTV siisti, sellainenkin menisi, mutta TS tulee vastaan useammin. AR 75 TS ostosta olisi ihan kysymyksiäkin.

a) Saako niitä konsolin merkkivaloja millään sammuksiin?
b) onko oven lukkomekanismi korjattavissa (rautaa) ja onko kallis?
c) levikkeiden alla takaoven alanurkassa ruostetta, onko oletettavissa, että kaikki levikkeiden alla on pehmeätä?
d) kakkosen synkrooni rusahtaa, ajetaanko vaan vai olisiko hintava korjata?
e) minne alustassa pitää kurkata, että saa selville pitääkö hommata MIG asema?

Edit:
f) ai niin, unohtui, että vaihdekeppi särisee ärsyttävästi. Joku hela kuulemma??? onko kokemuksia?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfista kirjoitti:Onhan tuo GTV siisti, sellainenkin menisi, mutta TS tulee vastaan useammin. AR 75 TS ostosta olisi ihan kysymyksiäkin.

a) Saako niitä konsolin merkkivaloja millään sammuksiin?
b) onko oven lukkomekanismi korjattavissa (rautaa) ja onko kallis?
c) levikkeiden alla takaoven alanurkassa ruostetta, onko oletettavissa, että kaikki levikkeiden alla on pehmeätä?
d) kakkosen synkrooni rusahtaa, ajetaanko vaan vai olisiko hintava korjata?
e) minne alustassa pitää kurkata, että saa selville pitääkö hommata MIG asema?

Edit:
f) ai niin, unohtui, että vaihdekeppi särisee ärsyttävästi. Joku hela kuulemma??? onko kokemuksia?
vastauksia:

a) jos ARC:n merkkivaloja meinaat niin nypäise liitin vain irti näytön takaa (leveä vihreä lattaliitin) tämän jälkeen ei välkytä

b)purkuosia saa suht halvalla, uusi lukko maksaa suht paljon.

c)takakaaret luultavasti puhkiruostuneet levikkeiden alta ja helman takapäät muovien alta, jos näkyy ruostekuplaa

d)pystyy ajamaankin mutta suositeltavaa korjata, osat ei kalliita mutta työ maksaa joten jos itse pystyt operoimaan niin säästät pitkän pennin.

e)tarkista tunkin korvakot, bensatankin päällys, varapyörän kotelo, takakaaret, etualatukivarsien kiinnitysten ympäristö, etupitkittäistukivarsien poterot, jalkotiloissa penkkien alla olevat hitsisaumat, takavalojen aluset, muitakin paikkoja oli nyt en vain muista niitä tähän hätään.

f) vaihdevivustossa etupään hela väljä jolloin keppi rupeaa pärrääämään.

toivotaan että näistä oli apuja... :wink:

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

c) ei välttämättä edessä. Se takakaaren alanurkka on just yksi vakiopaikka. Siellä on jotain s:tanan rättiä pitämässä paikan kosteana.
d) Jos haluaa vaihtaa nopeammin isommalle niin vaihtoon. Välikaasua tai odottelua noi vaatii alaspäin vaihtaessa. Varsinkin kylmänä.
e) Ainakin tavaratilan pohja, iskareiden yläpäät, etuylätukivarret, kuulemma edessä ripustuksien liitospisteet, osan näkee kun kääntää pyörät ääriasentoon. Takasilta pakoputken yläpuolelta, maalit voi olla kärähtäneet... Vaihteiston takakannatin, bensatankki. :?
f) on kokemuksia, ei tietoa. Itse oon koittanut poistaa kaikki välykset vaihteensiirtomekanismista, mutta ei taida vaikuttaa tähän. Pieni epätasapaino jossain voimansiirrossa? Se hela lienee vaihdekepin ja pitkittäistangon liitos, joka pitäisi mullakin uusia. Ei iso ongelma.
Viimeksi muokannut Jarno, 03 Joulu 2004, 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jotkin superloni tuppelot löytyi aikanaan omasta seiskafemmasta nro 2 ja keräävät kosteutta melkoisen hyvin jolloin ajanmittaan ruostuu puhki..

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kyllä oli apua, kiitos!

Ruostuminen taitaa tässä yksilössä olla ainoa vakava tarkistettava asia. Tutkinpa tuon listan mukaan kun pääsen taas kohteen viereen.

Kuinkahan paljon tuon helan uusiminen vaatii purkamista? Onnistuuko hytistä käsin? Onko 75-vaihteiston ohjaus tuotu vaijerein takaa kepille? Vai oliko siinä vaihteiston nokassa pitkä kotelo kepille...

Muuten tämä on siisti peli, konekin käy siivommin kuin tuore 156JTS!

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

aivan, ruoste on pahin ongelma yleensäkkin 75:ssa

helan pystyy vaihtamaan kun löysäät laatikolle menevän vaihdetangon irti vaihdekepistä, muistaakeni 10 tai 13mm pultti ja mutteri, vaihto onnistuu vain altapäin ja homman pitäisi luonnistua ilman sen kummempia purkuoperaatioita..kannattaa tarkistaa myös tangon kiinnitys laatikon puolipäästä samalla..tankoa ei ole suojattu millään kotelolla.

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Taitaa olla 11mm, mutta sehän on siltä väliltä. Pultti ei saa sitten olla yhtään vakiota pidempi.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

noniin, nyt on aika nostaa taas tää topic. elikkäs tänään lähden kattomaan tuommosta 75 2.0TS -89, kuulostaa todella lupaavalta, tunnen myyjää sen verran ettei autoa ole todellakaan revitetty, ja sitä on kyllä huollettu varmasti hyvin. autossa on kuulemma tankki ruostunut ja takakaarissa/helmoissa hieman kukintaa. muuten pitäis olla täysin kunnossa. laatikkokaan ei rutise, eikä ongelmia kakkosenkaan kanssa. ajettu parisataa, eli vielä pitäis noita kilometrejä mahtua tauluun ainakin se satanen? otan kuvia tuosta, pistelen niitä illemmalla tänne.

eli tiivistettynä tärkeet paikat:
-vaihteisto
-käynti/sivuäänet
-helmat
-takakaaret
-takaluukku
-yleinen kunto kaikkialta
edit: ainii ja alusta :)

onko muita tärkeitä paikkoja, mitä pitäis muistaa?

alkaa himottaa :) , korttiki tulee taskuun vajaan kahen viikon päästä :twisted:
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Kardaanin kumit (3 kpl, onko repeämiä), kytkimen pääsylinteri, kampiakselin stefa (öljyvuoto). Uusi tankki kannattaa hioa (hiekkapuh.) ja maalata ennen asennusta. Älä anna tumpeloiden asentaa sitä(kään). Vararenkaan alle kannattaa kurkistaa toki.

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

nonii kiitoksia, nyt sitä lähetään tästä tutkailemaan :)
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Boot
Viestit: 63
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 10:50
Car(s): Giulietta -78, -84,
75 -86 1.6 & 2.0 TS
164 -92 2.0 TS
166 -00 3.0 V6 24v Sportronic
Paikkakunta: Bålsta

Viesti Kirjoittaja Boot »

Toivottavasti on hyvä ja ripee peli :wink:. Antennin kiinnityskohta kannattaa katsoa , jos on takapellissä, omasta putosi läpi takaluukkun, vaikka ei ollut kuin "pientä" kukkaa ympärillä. :)
Kaikki tietää Alfan, harva sen vaan tuntee!

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

hehe, kyllähän se ihan ripee peli oli :wink: . tosin jäi vähän kaiveleen, ootin enempi kiihtyvyyttä, nyt ku on tuolla kevarilla jonkin hetken jo päästelly hana kaakossa ni ei tuntunu oikee miltää. mut sillee kummiski et joku mustaa putkesta puskeva bensa-vectra jäi tossa moottoritiellä aika vikkelään, yritti muka vielä viivoille lähtä :lol: naurettiin kyllä myyjän kanssa vattalihakset kipeeks, ei tainnu tuo lippalakkipoju tietää mihin älffä pystyy :-D . auto oli tosi terveen näkönen, kaikki kukkimisen alut oli heti alkuunsa pysäytetty kunnolla. ruman näköstähän se on ku paikkamaalaillaan, mut autohan on helppo ylimaalata. pohja oli kuiva ja puhdas, eikä kummempia ruosteita näkyny, mitä nyt tuota pientä pintaruostetta, mitä kaikissa on. telakalle pariks päiväks ni siinä sais senki pois. kone kuulosti tosi terveeltä, mut ainut mikä pelottaa on mittarilukema. 300tkm... mut ollu perheautona, ja ajettu sievästi. kytkinremppa tehty vuonna 2002, eikä sen jälkeen oo ajettu ku jotain 10tkm. sisusta oli ku uus, yllätyin kovasti. penkit tuki tosi hyvin selkää, mut meikäläisen jaloille oli taka-asennossaki liian pienet jalkatilat, sai polvet leuassa ajaa. se sentään hoituu kiskoja siirtämällä. auto ei pitäny minkäänlaista sivuääntä, ja vaihteet vaihtu nätisti sisään. oli muutes hiljanen auto, paljon hiljasempi ku 156. ainaski tuntu siltä. laittelen tässä lisää kommenttia, kuhan vaan kerkeen kirjotella :-D
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

ja sen verran oon kuullu et alfassa ei kestä perä asfaltilla luisuttelua, pitääköhän puheet paikkansa?
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

ei pidä paikkaansa :wink: kerron jos tulen toisiin aatoksiin :lol: ai niin, tietenkin kytkimen naulailu ei ole kovinkaan järkevää pitkällä tähtäimellä mutta kaasulla sudittelusta ei mikään paikka riku :)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä se perä sudittelua kestää mutta kard nivelet saattavat tykätä hieman kyttyrää varsinkin jos ovat jo hieman kovettuneet, nehän ovat siis kumia..

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

mazza kirjoitti: penkit tuki tosi hyvin selkää, mut meikäläisen jaloille oli taka-asennossaki liian pienet jalkatilat, sai polvet leuassa ajaa. se sentään hoituu kiskoja siirtämällä. auto ei pitäny minkäänlaista sivuääntä, ja vaihteet vaihtu nätisti sisään. oli muutes hiljanen auto, paljon hiljasempi ku 156. ainaski tuntu siltä. laittelen tässä lisää kommenttia, kuhan vaan kerkeen kirjotella :-D
Ei se kyllä 156:a hiljaisempi ole, mutta penkin saa siirrettyä kiskoillaan taaksepäin. On muuten aivan väärä auto juuri kortin saaneelle :wink: . Eikä sitä perää saa revitellä se on herrasmiesauto.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

late04 kirjoitti:Eikä sitä perää saa revitellä
Kyllä se nykyajan teinidexteri, bmw 325, on siihen paljon parempi kuin klassikko. Alitehoisella kun alkaa revittelee niin yleensä paikat hajoaa :roll:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

täytyy kyllä olla samaa mieltä rollen kanssa, tuohon kuminpolttoon kanattaa hankkia jokin ihan muu kuin 75:n, tuohon käyttöön sopii juuri tuommoinen beemeri..

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Nii-in, sudittaminen sujuu varmasti helpommin kevytperäisemmällä yksipyörävetoisella autolla.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:mrgreen: :mrgreen: hyvin sanottu.
kyllä se TS:kin jättää tarvittaessa 2 leveää mustaa raitaa, mutta varmasti on paikat kovilla..
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no ei oikein tuo teinisudittelu istu alfan imagon kanssa yksiin... :?

no mikäpäs tässä on sanomaan, tulihan sitä itsekin aikanaan 90:llä vedettyä liikenneympyrässä kahva edellä..mutta onneksi ei ole jäänyt tavaksi..

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ohan donitsien teko mukavaa tai kasikon :mrgreen:

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

eijeijei, pojat ymmärtää nyt ihan väärin :-D . emminä mitään jarrua vasten sutimista tai donitseja harrasta, joskus vaan kummiski tulee semmonsen tilanne et tekee mieli vähän jonku amis-sierran epätoivosten kytkimenrääkkäysyritysten perään pelkällä kaasulla pikkusen heittää :wink: kyllä sitä kumia saanu jo kakspyöräsillä ihan tarpeeksi kumia kulumaan. (nimim. 10 kumia 3 vuodessa... :roll: )
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

No kun kerran tälle linjalle mentiin. TS polttaa helposti ykköselllä vaikka mitä kahdeksikkoa. Turbolla ja 3.0 padalla voi heittää kakkosta polttamisen ohessa ja homma jatkuu.. ja kokemustahan on :mrgreen:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin