33 yleistä löpinää

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

esc kirjoitti:Jossain sanottiin, että tuntuisi tosi tukkoiselta alle 3000 kierroksen kun oma etuvetoinen alkoi vetää suhteellisen vahvan oloisesti 1600 kierroksesta. Lisäksi kääntösäde on jos mahdollista vielä huonompi
Periaatteessa kone on kuitenkin sama kuin etuvetoisessa. Tuntuu hiukan oudolta, että neliveto haukkaisi noin paljon tehon tunteesta pois...
/esc
Nelivetoisuuden lisäksi P4 on etuvetoista 100 kg painavampi, joka vaikuttaa myös osaltaan kiihtyvyyteen. Moottorit ovat tietääkseni ihan samat.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Ja kun paino on lisääntynyt paljon pyörivissä massoissa niin se tukkoistaa vielä enemmän.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuli mieleen että onko kenelläkään tietoa miten kävi sille valkoiselle P4:lle joka oli Porissa myynnissä noin vuosi sitten? Hp oli ensin 4900e, tippui sitten koko ajan ja taisi lopulta olla 1700e..? Taisi olla ainakin neliveto rikki ja muutenkin aika rapa kunnossa.

esc
Viestit: 83
Liittynyt: 06 Tammi 2005, 18:16
Paikkakunta: Helsinki, Finland

Viesti Kirjoittaja esc »

Katselin sitä itsekkin aikoinani ja mietin josko olisin ostanut mutta lopulta pelkäsin, että olisi ollut liikaa hitsattavaa ja muuta kunnostettavaa... lisäksi valkoinen väri ei oikeen ollut SE.

/esc

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Minullakin on hieman kysyttävää 33:sta. Alfan etujarrut kitisevät jarrutettaessa ja palojen vaihto on edessä. Eli minkä merkkiset palat on havaittu hyviksi ko. automallissa?

Avatar
Injun
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Tammi 2004, 19:44
Paikkakunta: Tervakoski

Viesti Kirjoittaja Injun »

Lucasin paloilla tuskin voi mennä pahasti pieleen. Tunnettu merkki, ja ainakin Sprint pysähtyi niillä todella tehokkaasti. Itsekin jouduin vaihtamaan Lucasiin pingpong-palojen kitinän ja surkean pidon takia.

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Itse hommasin aikanaan omaani ihan tarvikepalat ja ne toimi ihan hyvin ei aiheuttanut kitinöitä. En muista minkä merkkiset oli, oliskohan olleet Lucaksen laatikossa, en ole kyllä enää varma. (33 1.7 ie 8V)
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Palat on nyt katsottu ja pintaa oli hyvin jäljellä. Palat ja levyt tuli hiottua, mutta kitinä vaan jatkuu hieman vaimeampana. Taitaa olla jotkut halvat tarvikepalat, ei ainakaa Lucasit. Jos kitinä vielä jatkuu, niin vanhoilla heitetään vesilintua!

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Putsasitko jarrupalan "taka"pinnan? Moni on saanut kitinän loppumaan kun on putsannut ja kuparitahnalla sivellyt jarrupalan sen pinnan joka tulee satulan mäntää vasten.
Toinen konsti tuntuu olevan muutama tiukka jarrutus sillon tällön, loppuu ainakin mulla vikinät joka autossa ja pyörässä.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Putsasitko jarrupalan "taka"pinnan? Moni on saanut kitinän loppumaan kun on putsannut ja kuparitahnalla sivellyt jarrupalan sen pinnan joka tulee satulan mäntää vasten.
En tiennytkään tuota, pitääkin koittaa. Kiitos vinkistä. Veikkaan, että palojen seoksen kovuus on liian kova ja sen takia ne kitisevät, mutta ken tietää...

skinfagot
Viestit: 7
Liittynyt: 27 Tammi 2005, 22:06
Paikkakunta: espoo

33 16v -92 madallus

Viesti Kirjoittaja skinfagot »

kellään madallus sarjaa alfa 33 mallissa.. miten pelittää? ja miten isot vanteet mahtuu madalluksen jälkeen??

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

mulla on kait madallettu en tiiä kun en oo vakio kolme kolmosta niin tarkkaan tutkinu mutta mulla on alla talvi kumeina 175/70 14 ja mahtu just ja just... korkeemmat ei olis mahtunu...
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Vastaa Viestiin