Vinkkiä 156 2.5 V6 rengastus ja alustasarja valintoihin?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Dodii! Huollossa ehtivät asentaa vain etupään, työ jatkuu vapun jälkeen. Mutta johan oli tuntuma kondiksessa :mrgreen: Takapään eron huomasi, mutta sehän korjaantuu ihan kohta... Täytyy seuraavaksi ylipuhua perhe Cuore Sportivo -matkalle 8)

Oma referenssini alustaan ja sen käyttäytymiseen on Alfa Sprint QV vakioalustalla. Itse asiassa 156-koeajoilla vuosituhannen alussa jo hämmästyin pehmeydestä, arvostin 147:n alustaa paljon korkeammalle. Paljon tarkempi ja parempi tuntuma. Niinpä saadessani perheenjäseneksi 156:n mielessä on hakannut jotta tuntuma täytyy saada Sprinttiä vastaavaksi - vasta sitten ollaan "Alfa-standardissa". Jos ette ole vielä Sprintillä ajaneet, suosittelen :mrgreen: ...olen aika monella autolla ajanut (ml Porsche 911 -84, jos näistä fossilleista nyt on referenssiksi) ja edelleen ajettavuus ja tuntuma ovat vailla vertaansa.

...nyt auton sisäänajon ja pesun jälkeen rentoutusta kehiin :drinking:
C'è Una Strada In Cielo

MarkusK
Viestit: 33
Liittynyt: 06 Heinä 2005, 00:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

-Tomi- kirjoitti:Elä hyvä mies mene ostamaan mitään halppis renkaita. Juuri oli juttua lehdessä, että ne ovat jopa vaaralliset :wink: Itsellä pyörii juuri tuon koon Nokian Z:t alla :-D
Joo, mutta ei Barum ja Hankook ole halpisrenkaita, vähän edullisempia vain. Ja eikös tuo nimenomainen Hankook jonkun testinkin voittanut? Kaikilta ominaisuuksiltaan eivät varmaan ole kalliimpien renkaiden tasolla, mutta ei nuo kai sentään huonoja ole. Ajanut en niitä kyllä ole, mutta tämmöisen käsityksen olen saanut.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

V6 kirjoitti: Tässä uudemmassa 156sessa on paljon jämäkämpi alusta kun ykkössarjassa
jos tässä nyt ihan vakio alusta on miltä ainakin näyttää..
Joo se voi olla että kakkosversiossa (kesäkuusta/02) on hieman eri alustasäädöt. Itse asiassa minä en ole 100% varma että omassa on vakioalusta mutta mitään erikoista siinä ei näy eikä sitä ole madallettu.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Tekeeköhän k.a.w valmistamilla alustasarjoilla mitään? On ainakin hinnaltaan edullinen.

http://www.fahrwerke.de/download/katalog.pdf



156 932 VA.50+HA.35 PlusKit 520,00 € - P e r f o rmanceKit 760,00 €

156 932 VA.60+HA.40 PlusKit 530,00 € - P e r f o rmanceKit 780,00 €
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Vastaa Viestiin