Diesel Alfoja tullut myyntiin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

seli seli itelles :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitä hittoa :shock: Siis vakiosuuttimilla ja vakioturbolla ilman ahtopaineensäätöä (tuossahan on höpöhöpömallin ilmanpainetoiminen säätyvä geometria ilman sähköohjausta) 200 heppaa? Onko tuosta dynoprinttejä?

Jos pysyy kasassa ja toimii oikeasti lastutuksella, coolerin ja putken vaihdolla niin mulle tuollaiset romut ens tilistä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Squadran sivuilla näkyvät lupaavan stydimmälläkin lastuvirityksellä "vain" 165 hp ja 360 Nm.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

no on tolla ite squadra miehelläkin 166jtd vakio ahtimella ja suuttimilla = 200hv / 435nm@ 1.4bar. katoppas sivut jonkun muun kuin englanninlipun alaisena :wink: ja boostcontroller..... mutta ainakin angeltuning virittää pelkällä lastulla noista sen 200hv... eikä esim : http://www.celtictuning.co.uk/vehicles/ ... uning.html tossakaan paljoa jäädä, ja 150 mallista se otetaan.. :wink:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

kyllä ite ainakin päivittäisin cuulerin ja putkiston, koska niillä on iso vaikutus auton keston kannalta. sen jälkeen sitten customiohjelmaa kehiin. Karala kyllä sitten viimekädessä sanoo mihin kannattaa tehot "jättää". mutta siis kyllä tosta SAA. sitten vaan mesen GT23vnt ahdinta uudella pakosarjalla, 1600bar pumppu ja polttoaineen paineanturi, ja uutta ohjelmaa putkeen.... kyllä se siitä :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

We regularily do 200bhp and 326lb ft on the "150" 10v 2.4 and have had some clutch issues on high mileage examples (where the clutch was probably due a replacement anyway) but apart from that, there have been no issues.

We run 3 x 2.4 JTD 10v's ourselves and have tested many many tuning options on them. We have indeed broken a gearbox on a "140" 10v when it was "tuned to the hilt" and was running more stupid power than we would ever contemplate on a customers car - which is why we try these things out on our fleet anyway. We found that 365lb ft torque and figure of eight wheel spins in 3rd do have a detrimental affect on a gearbox. The clutch was perfect though!! We have detuned this one now to around 315lb ft and it has done 120,000 miles and is still running without missing a beat and regularily does 500 mile trips in a day and returns 40mpg. It also runs on bio diesel quite frequently, still does customer demo drives and is used on a daily basis. Who said Alfa's were unreliable!!
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

alfista kirjoitti:Alkoi tuo 1.9 JTD teho kiinnostamaan tarkemmin kun tuli vaihdettua JTS sellaiseen. :?
Kerroppas jotain epäolennaista tuosta autosta, esim. kulutuslukemia ym. käytännön kokemuksia. Esim. jaksaako tuota 6v manuaalia räplätä, vissiin pitää kepittää jatkuvasti?


Pikkasen kyllä mietityttää myös TDI+DSG kombinaatio seuraavaksi.. :oops:

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Siinä jos halvalla haluaa päästä. 199e+postit :mrgreen: itse en tosin noihin oikein luota.

Ja siinä toinen. 136hv---->156hv . 140hv--->167hv. väännöt yli 350nm.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin no eihän Squadra pelkällä lastulla sitä kahtasataa ota. Jos nyt Babelfish-englannista oikein ymmärsin niin tuolta sivuilta löytyvään 200hp 166 2.4:ään on lisätty/vaihdettu

- boostcontroller
- isompi downpipe
- katti poistettu (meneekö muuten Suomessa katsastuksesta läpi ilman tuota?)
- Barianin protonokka (väittävät ettei vaikuta juuri mitään?)
- uusi cooleri
- 16-tappisen vauhtipyörä
- ja se softa tietysti

Kai sen nyt noilla pitäisi johonkin kulkeakin, johan noihin saa pari lanttia poltettua. Ei mulla kyllä riittäisi uskalluskaan pelkällä lastulla tuollaisia yrittää, järkikin sanoo ettei tehdas ole piruuttaan jättänyt nostamatta tehoa 50%:a softaa vaihtamalla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Lastuttamisesta en itse mitään ymmärrä, mutta tuossa on pari alfaowner.comin threadia, joissa GT JTD-kuskit keskustelevat lastuttamisesta. Keskusteluissa mukana myös pari kaveria chippausfirmoista.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... remap.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... lease.html
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

R@gdoll kirjoitti:Kerroppas jotain epäolennaista tuosta autosta, esim. kulutuslukemia ym. käytännön kokemuksia. Esim. jaksaako tuota 6v manuaalia räplätä, vissiin pitää kepittää jatkuvasti?


Pikkasen kyllä mietityttää myös TDI+DSG kombinaatio seuraavaksi.. :oops:
No, kepittää saa jatkuvasti jos haluaa. Tehoalue n.2200-4200, eli vaihtaa kannattaa ajoissa niin kuin sanotaan. Alue riittää kyllä vaihteiden harppomiseenkin, joten sopii laiskallekin. Tosin 1-2 on aika lyhyitä, joten ykköseltä kolmoselle on liian pitkä vaihto huudattamatta.

Suorituskyky pitäisi olla JTS luokkaa, mutta tämä tuntuu ajossa tehokkaamalta. Tehotiedot kerrassaan epämääräisiä, ilmoituksissa 103kw, rekisteriotteessa 110kw. Tuntuu siltä kuin voisi olla enemmänkin.

Jousitus on pehmeämpi kuin JTS Sedan, rennompi ajettava.

Petyin kun tässä ei ollut kuorman tasaavia Nivomatteja ja eniten siitä kun tavaratilasta puuttui töpseli johon suunnittelin pysyvästi kiinni jätettävää oluen jäähdytintä, eli autojääkaappia... perrr... Näiden varustus on täysin mitä sattuu! Onneksi oli sentään VDC!

Edit: jaa se kulutus. 5,6 litraa kun JTS vei samassa ajossa 8,6, eli hintaero huomioiden kilometrihinta on tasan puolet bensavehkeeseen verrattuna. Siihen tietysti käyttövoimavero päälle, mutta plussalle jää helposti.

Edit:Edit: lyhentäiskö joku noi linkit niin olisi helpompi lukea

Toki. -Rolle

Vastaa Viestiin