155 q4 jakohihnan kestävyys

Alfoista

Valvoja: Moderators

lanciapoika
Viestit: 79
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 16:45

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

8V on itsel kestänyt 100tkm vaihtovälin...ja kireys on laitettu ammattimaisesti käsituntumalla :wink: ..ja ajo päivittäistä/ympärivuotista..

heskelin
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2005, 07:37
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja heskelin »

Hinnoista Saksan - Suomen välillä puhuttiin, muttei kukaan oikein tiennyt mitä missäkin oikeasti maksaa. Itse maksan 200e Saksassa sis. osat + työ. Toisaalta ei hirveästi vaihtoehtoa kun remmi on viimeksi vaihdettu 60tkm:n kohdalla ja nyt kellossa on 127tkm..

Niin, eikä aavistustakaan minkätason nyrkkipaja vaihtaa remmin. Myyjä teettää..

heskelin
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2005, 07:37
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja heskelin »

Garrett kirjoitti: Itse myös suosittelisin heittämään EGR:llä vesilintua tuon remontin yhteydessä, sillä sen poissaolo lyhentää hommaa monta tuntia.
Ööö, mitenkäs päästöt suhtautuu EGR:n riisumiseen? Ilmeisesti ei vaikutusta jos kerran olette leimanneet noita riisuttuja Q4:sia.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

heskelin kirjoitti: Ööö, mitenkäs päästöt suhtautuu EGR:n riisumiseen? Ilmeisesti ei vaikutusta jos kerran olette leimanneet noita riisuttuja Q4:sia.
EGR ei vaikuta mitattaviin päästöihin mitenkään. Eli pois vaan. itsellä se tosin on vielä paikalla.

heskelin
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2005, 07:37
Paikkakunta: Kirkkonummi

Pultti kampuran päässä

Viesti Kirjoittaja heskelin »

No eihän ne sakumakkarat saaneet remmiä vaihdettua joten ryhdyin itse toimeen. Parkkipaikkamekaanikolle nousi seinä pystyyn kampiakselin päässä olevan hihnapyörän kanssa. 22mm kannalla oleva pultti on kiinni niin, etten pitkävartisella momenttiavaimellakaan saa sitä auki.

Kiinnihän nuo pultit tuppaavat aina olemaan mutta tämä on kyllä harvinaisen lujassa.

Miten on - asiasta tietävät - eihän siinä voi olla vääräkätinen kierre?

Avatar
Garrett
Viestit: 418
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Re: Pultti kampuran päässä

Viesti Kirjoittaja Garrett »

heskelin kirjoitti: Miten on - asiasta tietävät - eihän siinä voi olla vääräkätinen kierre?
Voi! ja ON! Kannasta löytyy pieni L-kirjain, joka juoruaa "väärästä" kierteestä.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

heskelin
Viestit: 32
Liittynyt: 24 Touko 2005, 07:37
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Pultti kampuran päässä

Viesti Kirjoittaja heskelin »

Garrett kirjoitti: Voi! ja ON! Kannasta löytyy pieni L-kirjain, joka juoruaa "väärästä" kierteestä.
Niinpä tietenkin. Menipähän sunnuntaipäivä pulttia väärään suuntaan hakatessa. Elämä opettaa. No, nyt on kone menossa jo kasaanpäin.

Vanhassa hihnassa ei ollut mitään uhkaavia merkkejä, kiristin oli vähän tahmeampi tapaus. Nuillahan on ajettu ainakin se 67tkm. Tasapainoakseleissa toisen jako heitti yhdellä hampaalla. Ei toisin paljoa merkinne..

Uusi remmi on kuitenkin uusi ja mielenrauha on nyt ansaittu.

Kysyin muuten hinnan Q4-mallin remminvaihdolle Deltasta - 810e.. Kyllä siinä vähän aikaa kannattaa ähistä ja puhistakin.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sellainta pientä seikkaa kuin jakohinan kireyttä en tältä foorumilta löytänyt. Tuossa tuoreemmassa koneessa on mittari mikä kireyden kertoo mutta mikäs on oikea kireys näihin vanhempiin myllyihin? Minulla näytti olevan turhan löysällä hihna joten kiristin sitä niin että pitkältä väliltä hihnan saa juuri käännettyä 90¤ kulmaan eli ei paljoa liiku ylösalas suunnassa. Pitäisi varmaan jättää näiden kahden tilan välimaastoon. E: Tuli itseasiassa selvitettyä että perinteinen helposti 90¤ kulmaan taittuvuus mutta ei helpolla siitä enempää on hyvä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Käytettyä hihnaa ei pitäisi mennä kiristelemään, ne kiristysarvot on uudelle. Varsinkaan 16v:n kanssa. :shock: Eli jos remmi on ollut löysällä (ja siinäkin jo vikaantunut mahdollisesti), niin uutta tilalle.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

mutt kirjoitti:Käytettyä hihnaa ei pitäisi mennä kiristelemään, ne kiristysarvot on uudelle. Varsinkaan 16v:n kanssa. :shock: Eli jos remmi on ollut löysällä (ja siinäkin jo vikaantunut mahdollisesti), niin uutta tilalle.
Kiitos muistutuksesta. Tosin hihna ei ollut hälyttävän löysällä enkä sitä juurikaan kiristänyt. Tuossa kun hihnan kireyskohta vaihtelee mikä paikka on kireenä ja mikä vähän löysällä riippuen koneen asennosta. Hihna pitäisi löytyä motonetistä 20e ja kiristin Heikalta 30e. Ei paha.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin