Valinnan vaikeutta ... 156 vai 166 TS???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Hyviä analyyseja Vittoriolla tuossa yllä.
Täytyy sanoa että Kivijärvi ottaa kyllä tämän auton valinnan vakavissaan mikä on tiestyti hyvä asia. Näin kävi minun 166:n osto. Ensinnäkin 155:eni (joka itse asiassa on yksi parhaita - jos ei paras - Alfan perheautoja) kanssa oli jutut niin että en uskaltanut oikein yhteiseloamme jatkaa. Paikallisella Alfanmyyjällä sitten testasimme mihin malliin tuplavaunut (meillä oli kaksi pientä silloin vaikkei kaksoset) menee sisälle, 166 oli ainoa, 156 SW ei toiminut sedanista puhumattakaan. No tämä 8 kk käytetty, täysin varustettu 166 TS:hän oli tosi hieno joten eipä siinä paljon miettimistä. Kaupat tehtiin, en käynyt edes koeajolla. Tästä on kohta 5 vuotta joten olisi varmaan aika mennä eteenpäin. Vaikka toisaalta taas tänään sain spontaaneja kehuja että onpa hieno auto. Tuohon on saanut tottua.
Kommenttini kääntöympyrään on että kyllä se iso on 166:ssa.
Kommentti hiljaisuuteen on että moottorin äänestä ei tarvitse kärsiä, jos 17" leveät renkaat niin ne kuuluu kuten kaikissa autoissa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
wetear
Viestit: 168
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 03:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja wetear »

Sanonpa vain, että siisti käytetty 166 on köyhän luksusta - tilat,edustavuus,mukavuus.
En kadu yhteistä taivalta ex. 166 2ts -99:ni kanssa vaikka sen arvo putosi lähes samaa vauhtia lainalyhenyksien kanssa. (-8k€/19kk 2/2004 - 10/2005)

Hinnan alentuminen toki osaltaan selittyy sillä että autokauppias jolta Alfien ostin ja jolle sen myin oli taloudellisen tukemiseni tarpeessa: sen ressukan palkkatulot v.2004 0,-€, pääomatulot 1,2M€, verotettava omaisuus 4,9M€, eli tarpeeseen meni :-D

En tinkinyt, se ei sovellu periaateen pöntöille!

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

166 kirjoitti:... 156 SW ei toiminut sedanista puhumattakaan...
Mikäs ettei SW toiminut? Minun mielestäni sportwagon antaa ylittämätöntä monikäyttöisyyttä. Sedaniin kypsyin kun ostin uuden television ja aloin raahata sitä autolle. Eihän sitä kyytiin saanut kuin purkamalla paketin ja tunkemalla sen etuistuimelle.

Vähän ahdashan se SW:n takaluukku tosin on mutta hienosti sinne meni pesukonekin.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Esko kirjoitti:
166 kirjoitti:... 156 SW ei toiminut sedanista puhumattakaan...
Mikäs ettei SW toiminut?
No nämä pituus x leveys mitat asettaa rajoituksensa, korkeus ei aina korjaa sitä vaikka sinänsä erittäin positiivista onkin.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kyllä tässä ihan tosissaan autoa ollaan valisemassa, vaan ei totisena. Kaikkea kuunnellaan ja hyviä neuvoja ja kokemuksia on aiheesta jo tullutkin. Joku sanoi, että 166 on köyhän luksusta - eipä sitä paremmin olisi voinut kiteyttää. Viisivuotiaalla 166:lla on enemmän huomioarvoa ku uusilla Bemareilla tai Mersuillla. Eräs työkaverini, bmw-mies, totesi, että jyhkeännäköinen peli ja oli sitä mieltä, että hinta oli aika edullinen olemukseen nähden. Se, että tilaa on 166:ssa vaikka kaksosrattaille, ilahdutti kuulla. Voi olla aika hyvä valtti auton hankinnassa. Onneksi vaimo on sitä mieltä, että toisin kuin tavallisesti nykyään, meille ei farmaria osteta vauvan tulon myötä. Siksi tässä keskustelussa ei ole juuri sivuttu osaltani 156sw:tä.

Saas nähdä miten käy, kun saan vaimon lopulta autokauppaan. Eilen oli jo lähellä, vaan eipä ehditty. Sais olla D-A:ssa vaikka Kia-kampanja näin sunnuntaisin, jotta siinä siivellä pääsisi sivussa autoja katsomaan.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tervehdys! Vaikuttaa pahasti siltä, että alfaporukka saa pian uuden alfailevan jäsenen. Ostopäätös on kallistumassa Alfa 156 2.0TS:n suuntaan siitäkin huolimatta, ettei siitä taida olla kuin yksilapsisen perheen perheautoksi. Pettymys oli melkoinen, kun pienikokoisiksi mainitut yhdistelmävaunut jäivät about viidestä sentistä kiinni pituussuunnassa sopimisestaan, myös korkeutta olisi saanut olla saman verran lisää sisäännoston helpottamiseksi. No, jospa niitä vaunuja ei aivan joka päivä tarttis ottaa mukaan - se renkaiden irroittaminen ennen sisäännostoa voi olla aika sotkuista puuhaa.

166: Ihmettelen kyllä tuon kokemukseni perusteella miten edes 166-malliin mahtuu kaksosrattaat mukaan. Oman pakkauskokemuksen perusteella niiden mahduttamiseen tarvitsisi pakettiauton.. :P

Olen ottamassa henkisen vastuun / hoidan käytännön kiroilun vaunujen kuljettamiseen liittyen vain siksi, että Alfalla ON todella hieno ajaa. Takana vain muutama kymmenen kilometriä, mutta pois en vaihtaisi. Vaimokin piti ajettavuudesta. Yksilöhän on jo 160 tkm ajettu, ikääkin jo 7 vuotta - silti hyvä ja täsmällinen tuntuma. Ainut ihmetyttänyt seikka on pohjasta (?) kuuluva ääni hidasteissa. Se ei ole narahdusta/kolahdusta/pauketta, vaan sellaista laahaavaa ääntä. Pimeässä kun ei oikein näe aamulla mitään, jäi katsomatta roikkuuko siellä joku pohjapanssari tms. Kuulostaako tutulta?? Vai onko pohja todella niin matalalla, että 20 km/h töyssyssä on liikaa.. Onko bensamittarin taustavalo helppo vaihtaa, vai annanko toimen myyjäliikkeelle? Viime hetken ostovinkit?

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juu, se raahaava ääni on luultavasti repsottava pohjapanssari.
Suosittelen alumiinisen hankintaa. Tuolla myynti osastolla on niitä myytävänä.
Se alumiininen sitten paukauhtaa kunnolla kun osuu maahan !!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Kivijärvi kirjoitti:Onko bensamittarin taustavalo helppo vaihtaa, vai annanko toimen myyjäliikkeelle?
Jos et vielä ole ajanut auto liikkeestä pihalle niin sovi sisältyväksi kauppaan. Jos olet jo ostanut auton, niin vaihto ei ole vaikea. Taitaa olla täälläkin palstalla keskusteltu asiasta. Hakutoiminnolla voisi löytyä asiaa.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Repsottava pohjapanssari kyllä näkyy edestä kauempaa katsottaessa katuvaloissakin. Luulempa, että kyseessä ovat kuuluisat kuivat puslat. Lähes jokainen ajamani yksilö pitää niiden takia hieman ääntä hitaissa töyssyissä.

Itse olen rasvannut moottoriöljyllä, jotkut silikonilla ja jotkut kuparitahnalla. Myös navetta-piikkejä on käytetty öljyn ruiskuttamiseen.

Haulla löytyy tietoa asiasta, mutta vaarallista tuo ei ole ennenkuin puslat ovat lopullisesti löystyneet ja jos ajotuntuma on ok, niin auto on siltä osin kunnossa

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Kivijärvi kirjoitti: 166: Ihmettelen kyllä tuon kokemukseni perusteella miten edes 166-malliin mahtuu kaksosrattaat mukaan. Oman pakkauskokemuksen perusteella niiden mahduttamiseen tarvitsisi pakettiauton.. :P
Kun nyt oikein muistelen niin piti minunkin yhdeltä akselilta (lastenvaunusta siis) pyörät ottaa irti, jotta sai muljautettua sisälle. Mutta se on minusta pikku juttu se pyörien irrotus.
Onnea vaan tulevalle autollesi ja alfailullesi. Varmaan pärjäätte ihan hyvin 156:lla lapsenkin kanssa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Kivijärvi kirjoitti:Viime hetken ostovinkit?
No joitain vinkkejä on jo tullutkin. Miten on ruostesuojauksen laita, onko suojattu? 156:n herkimpiä paikkoja ruostumiselle ovat helmojen saumakohdat, takakopan pohja vararenkaan kohdilla sekä tietysti auton nostopaikat. Joo ja tuulilasin yläreuna tiivisteen alta on myös herkkä paikka. Tsekkaa nuo, jos aiot pitää autoa pidemmän aikaa, kuten oletan. :wink:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Niin, pohjan kunto ylipäätään. Parasta olisi jos näkisit sen painepesun jälkeen..
Samalla kannattaa katsoa pakoputken haitariosan kunto.
Kannattaa myös kurkata löytyykö kosteutta pohjan äänieristevilloista.

martinsk
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Joulu 2005, 11:54
Paikkakunta: Viro

Viesti Kirjoittaja martinsk »

Hei! Itse olen ajanut vuoden verran (60 000 km) Alfa 166 2,5l v6, vm 2000. Tähän saakka olen vaihtanut etuakselin osat ja laittanut KONI iskarit. Muuten auto on toiminut hyvin ja on hyvä ajaa! Jos on mahdollista tuoda auto Saksasta niin suosittelisin 2,0 V6 turbomoottorilla versiota. Ja jos sillä jää tehoa paitsi, niin sitähän on helppo nostaa! Minusta 166 on hyvä auto, tärkeintä Alfalle on varmaan se että sitä on kunnolla huollettu!
Terveisin, Martins Virosta

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Yhteiselo auton kanssa alkaa hieman huvittavasti, sillä lounastauolla pikainen autossa käyminen tyssäsi umpijäisiin lukkoihin molemmissa etuovissa. Autossa tuntuisi olevan tarvetta kauko-ohjatulle keskuslukitukselle... Elikkäs onko kokeneemmilla vinkkiä kuinka toimia niin, ettei tartte ottaa tavaksi lähteä töistä kuumavesipussi kädessä joka päivä..?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Minä olen talvisin ruutannut aina ennen pesua lukot ja lukkopainikkeet täyteen aseöljyä ja pesun jälkeen antanut kuivua lämpimässä tallissa. Hyvin on toiminut.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Lukkosulalla sulattaminen ja aseöljyn ruuttaaminen lukkoihin hellytti Alfan avaamaan ovensa. Ehkä uusi omistaja vielä pelottaa kun ei ole tuota tukkaakaan.. Hiukka pelottaa meinaako "neiti" ottaa tuon tavaksi joka aamu. Onneksi on edes kylmä talli, säästyy lumien sulamisilta ja uudelleen jäätymisistä aika tehokkaasti.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

http://www.metasystem.it
Keskuslukon kaukosäätö maksoi n. 70e (1999 156 2.0 TS)
Ostin omani AD varaosaliikkeestä, en tiedä onko enää saatavana mutta kannattaa kysyä.

(Onnittelut!)
VMP

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 894
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Dodii! Nyt saanee onnitella, kaupat on tehty ja kaikki toistaiseksi ok. :-D Alla siis Alfa 156 2.0 TS vm. 1998/1999. :mrgreen: Kaksilitraisella ajamisen vaivattomuus jaksaa miellyttää kilometristä toiseen (takana siis n. 50tkm 1.1 - 1.2-litraisilla pikkuautoilla). Ja jos tarvetta on, veto on terävää yläkierroksilla. Ehkäpä ei olisi yhtä tyytyväinen nyt, jos pellin alla olisi se 1.6-litrainen malli.

Eiliseen lukko-ongelmaan lukkojen kunnollinen rasvaus tuntuu tepsivän. Vielä kun sais etujarrulevyt, oikean etuiskarin (no, molemmat kai ne sitten joutuu vaihtamaan ..?) ja vasemman "takakäsijarrun" jumin korjattua ja muut vaihdatettua, sitten olis soiva peli. Ei mene omaan piikkiin, joten Autotohtorointi tuotti aivan mukavan tuloksen. Kuten vissiin monissa tuon ikäisissa, vasemman etuoven diskantti on tyystin mykkä ja se keskinen/basso tuntuu pätkivän myös. Tähän oli vinkkejä kai...?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oven diskanttiin pitäisi tepsiä, sen oveen tulevan johtonipun liittimen putsaus.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onnittelut uudelle Alfistille. Hyvä valinta. :)
Pysy lisäksi aktiivisena foorumilaisena. :roll:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Nelli
Viestit: 904
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Onnittelut meikäläisenkin puolesta. Vielä jos viitsit profiiliin päivittää tiedot ja ottaa kuvan tai pari autosta :-D
Nyt ei tarvi muita automerkkejä sitten enää katsellakaan, ikinä :mrgreen:
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Onnittelut täältäkin :-D

Avatar
tzrp
Viestit: 101
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 03:56
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja tzrp »

Alfa kuin Alfa, aina hyvä valinta. 156: ja 166:n erotus on vain kymmenen. Onnea uudelle kulkineelle! Tulet jäämään koukkuun...

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Kummallista, löytyi ketju johon en ole kommentoinut mitään, korjataan epäkohta :lol: Omat kokemukset ovat 156 1.8 SW:stä ja nykyisestä 166 TS:stä. Molemmat ovat upeita autoja, enkä vaihtanut autoa edelliseen kyllästymisen, vaan seikkailunhalun takia. 156 on näppärä kaikissa tilanteissa, niin kaupungissa kuin maantielläkin, mutta 166 kyllä pesee 156:sen laatuvaikutelmassa. Tällä tarkoitan äänettömyyttä kokonaisuudessaan, todella vakaata ajoa ja tietynlaista jämäkkyyttä. Noita argumentteja ei tarvitse kohdentaa alustaan tai sisustaan, siitä vaan välittyy sellainen kokonaisfiilis. Olen 166:seen erityisen tyytyväinen siksi, että nuo muutamat lisäsentit tavaratilassa ja "kabiinissa" helpottavat lapsiperheellisen elämää suuresti. Tavaratila ei ole erityisen helppokäyttöinen (156 sedanissa vielä vähemmän), mutta renkaat irroittamalla Emmaljungan rattaat uppoavat komeasti sisään ja tilaa jää vielä runsaasti muillekin tavaroille. Sisätilat mahdollistavat kahden turvaistuimen käytön, ilman että etumatkustajat joutuvat tinkimään omasta "lebensraumista". AInoa negatiivinen puoli omassa 166:sessa on maalipintaan liittyvät ongelmat. Autoni on perusmusta 77 000 km ajettu 2002 mallinen vekotin ja maalipinta vaati ensi kesänä kohtalaisia paikkauksia. Kuskinpuolen helmoissa on useita kohtia, joista on maali oikein lohjennut pois ja pohjalla on jo ihan ruosteen alkua. Myös keula on kuin haulikolla olisi ammuttu, eli pieniä kiveniskeymiä on varmaan 50. Auto on ollut 70 000 kilometriin asti käytössä Espoossa, eli Länsiväylää on tahkottu ihan tuelta ja tällainen letka-ajo varmaan selittää nuo keulan ongelmat, mutta ei noita helmoja. En aio vaivata päätäni tuolla aiheella sen enempää, vaan sijoitan tulevaisuuteen ja maalautan ongelmat piiloon. Itse liputan 166:n puolesta sen harvinaisuuden ja hintaansa nähden (sopivasti käytettynä) ylellisten ajo-ominaisuuksien puolesta. Varustelussa ei löydy ratkaisevia eroja, paitsi että 166:sissa on hyvin harvoin CD-soitinta, koska se on aina lisävaruste (jumalattoman kallis 6 levyn vaihtaja takakontissa). Tuon ongelman poistin MP3 soittimella ja kasettiadapterilla.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Italian Stallion kirjoitti:paitsi että 166:sissa on hyvin harvoin CD-soitinta, koska se on aina lisävaruste (jumalattoman kallis 6 levyn vaihtaja takakontissa). Tuon ongelman poistin MP3 soittimella ja kasettiadapterilla.
Eipä ole CD:tä minullakaan, kertoisitko vähän lisää tuosta kasettiadapterista.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

En muista ihan tarkkaan mistä hankin tuon adapterin, mutta tuolla ainakin on samantyyppinen vekotin myynnissä http://www.varimport.fi/tuotteet/tiedot.cfm?id=1865
Oma versio on vaan väriltään musta. En ole mikään "samettikorva", mutta väitän äänenlaatua vähintään tyydyttäväksi, eikä saundit huoju millään lailla. Ainoat heikot ominaisuudet ovat kasettisoittimen mekaaniset äänet kovalla pakkasella, jotka kyllä peittyvät ajomelun alle, kun lähtee liikkeelle. Tuo kasettipesästä törröttävä johtokaan ei ole mikään komistus, mutta omassa adapterissa se on sentään musta, eli se ei hyppää kovin pahasti silmille. Olen tökkinyt johdon konsolin vierestä penkkien välistä kyynärnojan koteloon, jossa soitin majailee. Adapteri on halpa ja MP3-soitin on mielestäni miljoona kertaa mielekkäämpi äänenlähde kuin CD. Suosittelen 166:n omistajille :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Toi 166 on vaan niin ruma keulasta omasta mielestäni, pilaa koko auton (valot)!
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuon rumuuden allekirjoitin pitkään, tosin näkyikin yleensä niin harvoin että ei päässyt sinuiksi sen kanssa. Kuvissa tuli heti sellainen väsähtänyt fiilis siitä. Täytyy vaan nyt todeta että nyt alkanut tottumaan ja näyttämään todella hyvältä. http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=3677
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ulkonäkö on kai aina jossain määrin makuasia, minä pidän nimenomaan tuota vanhakeulaista 166:sta erityisen tyylikkään ja arvokkaan näköisenä.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin