juu tuskin tuleekaan myyntiin kun ei ole tehtykkään kuin yksi...siis tuota procariamuthafucka kirjoitti:164 Procar on hienoin. On tehoa ja tyyliä. Ei ole netissä näkynyt myytävänä. Vois nimittäin harkita ooppelin vaihtoa jos tollasen löytäis.

Valvoja: Moderators
ketjullahan se 164 TS super ja lisäksi suorasytytyksellä varustettu.Savo kirjoitti:Mulle on nyt nousemassa kanssa 164-kuume. Vuosimalleja 95-97 ajattelin. Jos se hihnan vaihto on tonnin luokkaa, niin TS alkaa tuntua houkuttelevalta. Eikös se 164:sen TS ole 8 venttiilinen, siis ketjulla, ei hihnalla.
Ne on kyllä ihan eri maata, mutta en tiedä tarkoitettiinko tässä näiden kahden välistä eroa vai 12V vs. 24V? 24 venasen kyydissä olen vain istunut, silloin tuntui ettei "mitään" tapahdu ennenkuin 4000rpm tulee kunnon potku. Sekin oli vielä radalla joten mutupohjalle mennään ja vahvasti.90 kirjoitti:eiköhän se Ts:n ja kutosen ero ole vissi jo perstuntumaltakin
12 venaselle reilu 500€ uuden kiristimen kanssa.TestarosaFinland kirjoitti:Ja jos jatketaan remmi puhetta, niin paljonko maksaa jakopää huolto kyseiselle 164:lle ja miten pitkä yleensä se kestää?
+30 hp ja +70 Nm _yhdessä_ tuntuu kyllä Tessuun verrattuna. Vaikka TS on luonteeltaan hieno kone nelikoksi, niin ero kutoseen on vielä tuntuvaTestarosaFinland kirjoitti:Kun Suomessa ei näitä paljon ole, niin ei ollut mahdollisuutta koeajaa 3 litraista, niin kysymys on se, että tunttuuko ne 30hv lisäys? siis varmaan tuntuu, mutta miten paljon?
juu no tosi on kyllä että 12V ja24v koneiden välillä ero on margiaalinen jos noita vertailee, 12V:ssä hieman parempi alavääntö mutta vastaavasti 24V vetää paremmin ylärekisterissä, molemmista kokemusta omaavana sanoisin merkityksetön ero suuntaan jos toiseenkin, omassa superissa vääntöä haettu lisää peltisarjoilla, tiedä sitten mitä apua moisista vakio koneessa, isäukolla olleessa lancia themassa oli peltisatsi jo tehtaan jäljiltä samoin kuin nykyisessä kappassakin.Rolle kirjoitti:Ne on kyllä ihan eri maata, mutta en tiedä tarkoitettiinko tässä näiden kahden välistä eroa vai 12V vs. 24V? 24 venasen kyydissä olen vain istunut, silloin tuntui ettei "mitään" tapahdu ennenkuin 4000rpm tulee kunnon potku. Sekin oli vielä radalla joten mutupohjalle mennään ja vahvasti.90 kirjoitti:eiköhän se Ts:n ja kutosen ero ole vissi jo perstuntumaltakin
Tuo 12-venttiilinen on alaväännöltään sellainen höyrykone ettei automaattia juuri kaipaa, vaihteistokin on mukava käyttää. Tietysti jos joutuu viettämään tunnin päivässä jossain kehätien ruuhkassa kökkiessä niin silloin tomaatti on varmasti hyvä valinta.TestarosaFinland kirjoitti:Automaatti on hyvä herkku esim. ruuhkaisessa kaupunki liikenteessä ja suomessa ei näitä ruuhkia oikein ole.
Itse tein sen virheen että yritin mulkata alustaa tiukempaan suuntaan. Ei autosta mitään rataohjusta tullut, mukavuus kyllä kärsi. 164 V6 on parhaiten kotonaan mutkaisella maantiellä, siellä sillä on hauskaa ja mukavaa ajaa. Hyvinhän se suorastakin tiestä suoriutuu, mutta mitä hauskaa siinä suoraan ajamisessa sitten on.alustakin on sen verran tiukka, että sillä sopii ajaa radallakin ja muuten pitää hauskaa
Muistelisin että facelift olisi tullut vuoden -91 puolella ja Super vasta seuraavana vuonna, eli mahtuisiko tuohon väliin joku facelift-V6-kummajainen? En tiedä ja jos mahtuisikin, niin ei niitä ainakaan liiaksi ole tarjolla.Rolle kirjoitti:minä kun luulin että V6:sta ei ole FL:nä ja Superia ei ole tessun koneella
Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
Se oli hyvä!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
"Aiempi omistaja vuonna 1920 syntynyt mies" ei varsinaisesti todista mitään, ainakin kuulopuheiden perusteella Saksassa vakuutusmaksut määräytyvät osin omistajan iän mukaan joten kaikki M3 BMW:t rekisteröidään sen vuonna 1899 syntyneen isoisoisoisoisän nimiin
QV:ta on valmistettu vain 200 konillajiiässä kirjoitti:Näitä kun lueskelee niin vaihtokuume iskee...alkaa toi nykynen liikkumislaite 164 TS olla ulkonäöltään sitä luokkaa että ammattimiestä hävettää, lakat rapisee punasesta pinnasta pahasti yms, maalauksella ei paljoa arvonlisää saa ja on sillä jo yli 6 vuotta ajeltukin... Tosin sen ylläpitokulut on kuitenkin aivan puoli-ilmasia...
Kokemukset 164 Supereista rajottuu mulla automaattivaihteiseen, 3 litraseen ja 12 venttiiliseen katilliseen ja noin 185 heppaseen automaattiin...Hyvä peli ajaa, melko pintakova jousitus ihan vakiokunnossakin ja pikkupakkasessa, kiihtyy paikaltaan 0-100 vanhaa manuaalitessua laiskemmin mutta isommissa vauhdeissa alkaa nykimään vauhtia paremmin, kulkee jotain 225-230 km/h mittariin.
Parhain vaihtoehto itelle ja oman makuasian vuoksi olisi harvinainen+ taloudellinen 164 TS Super tai 3.0 12V Super,huippuvääntävä, melko taloudellinen höyrykone, manuaali askilla...koska remmin vaihto on simppeli itekin tehden vaikka vaihtas useamminkin, minä kun teen kaiken ite minkä suinkin voi, automaatti ei kiehdo yhtään millään vaihtoehdolla.
Tehokkain ihanne olisi toki 3.0 QV 24V etuveto...231 tai jotain hepoisena, lienee nopein vakiokuntonen 164??...
Niin siis siellä on "164-164 FL/92" ja sitten toinen on 164 Super, runkonumerot 164 ja Superissa 168.90 kirjoitti:onpas kyllä jännä homma ettei ole eritelty, ehkäpä tuo "facelift" ei ole sitten tehtaan virallinen nimitys välimallille vaan jonkun ns keksintö..
Oli eri ohjelmat mutta niiden ero ei ollut päätä huimaava...onneton, vanhanaikanen 4-vaihteinen tehojarru kuiteskin se oli.olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
facelift TS:ää myyty varmaankin joku 10-20kpl max, tarkempaa tietoa ei ole 164 super TS:ää myyty vain 2kplTestarosaFinland kirjoitti:Se oli hyvä!Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuosta on vielä vaikea päätellä onko auto "oikea" facelift vai uudemmilla ajovaloilla päivitetty vanhempi malli.90 kirjoitti:ohessa linkki
"Aiempi omistaja vuonna 1920 syntynyt mies" ei varsinaisesti todista mitään, ainakin kuulopuheiden perusteella Saksassa vakuutusmaksut määräytyvät osin omistajan iän mukaan joten kaikki M3 BMW:t rekisteröidään sen vuonna 1899 syntyneen isoisoisoisoisän nimiin![]()
![]()
![]()
Ja jos palataan aiheeseen, varmaan erot ovat seuraavat niin kuin ärrä sanoi: Sisään kääntyvät ulkopeilit ja himmentävä sisäpeili. Kaikki muu paitsi sisään rakenetusta anteenista on sama kuin Facelift T.SPARK:issa. automaatti ilmastointi oli vakiona 3 litrisessa FL:ssa. 90, pitäis vähän päivittää sun tietoaFL on tullut markinoille vuonna 93. Siihen asti tehtiin iso silmäisiä kuusneppoja
Jostain syystä,ainakin saksassa superit ovat yleensä nahalla verhoiltut, kun 3L 12V FL oli plyyshilla(tai mitä siellä oli) verhoiltut, vaikka siihenkin nahat olivat tarjolla.
Ja viellä yks ero joka huomasin on se, että FL 93 vuosimallilla oli 3 osainen ratti, kun sitten 94 ylöspäin oli neljä puoleinen ratti. Siis voidaan puhua tuplasta Face liftista![]()
Niin vähän Face liftia on myyty suomessa? ja viellä vähemmän 3 litraisia? naurettavan vähän. Noin vuosi sitten katsoin vanhaa Tuulilasi lehteä vuodesta 96 ja siellä oli super 300000 markkalla (käsi lootalla varustettu), näitäkö myytiin huima määrä 2KPL?
Niin tuo lienee sit 12V vanhanokkanen QV...semmonenkin on olemassa, harvinainen kylläkin, 24V mallissa on se 231 suunnilleen...viimeiseissä vähän vähemmän, 227 suunnilleen.QV:ta on valmistettu vain 200 konilla Smile
kyllä allekirjoittaneen superissa ero on helvetin merkittävä vakion ja sportin välillä ei todellakaan voi laiskaksi haukkua sporttiasetuksilla, jos ei ohjelmien välillä eroa ole niin luultavasti laatikko ei pelannut kunnolla tai sitten meikäläisen auto ei ole vakio..jiiässä kirjoitti:Oli eri ohjelmat mutta niiden ero ei ollut päätä huimaava...onneton, vanhanaikanen 4-vaihteinen tehojarru kuiteskin se oli.olikos tuossa ajamassasi automaatissa vanhemman vai uudemman tyyppinen vaihteisto, sisälsikö siis talvi ja sporttiohjelman erikseen?
Kick-Down kuiteskin pelas hyvin sikäli kun se nyt jotain pelasti...5 tai 6-vaihdetta ja herkempi toiminta olisi ollut siihen kova sana...![]()
Ei se 159 JTD:ssä oleva Japanilainen Aisini varmaan huono ole, ainakin on koeteltua tekniikkaa, sama aski lienee monella muullakin etuveto merkillä käytössä.
90 kirjoitti:facelift TS:ää myyty varmaankin joku 10-20kpl max, tarkempaa tietoa ei ole 164 super TS:ää myyty vain 2kpl
kuusimukisia supereita ei ole myyty maahantuojam kautta suomessa ollenkaan vaan nuo maahantuojankautta kaupitellut olivat Faceliftejä, eli uudenmalliset ajovalot ja sisusta mutta vanhanmalliset helmat ja puskurit, toki V6 super löytynyt silti hinnastosta...
-94 mallisiin tullut airbag ohjauspyörään sen takia ratti muuttunut erimalliseksi
ja nakhkasisusta, kattol, sähköpenkit yms olleet optioita siis lisävarusteita joita saksalaiset ruksailleet listalta ahnaasti..
Keskiverto suomalainen ei osta Alfaa, lisäksi taloudellinen suhdanne on tainnut olla huono muutenkin.TestarosaFinland kirjoitti:Ja tietääkö joku miks tapahtui niin "hieno" suoritus, kun myyttiin tasan 0 3 litraista superia? Aika outo juttu sinänsä, koska hintakin ei ollut kovin pelottava( maksoi saman verran, jopa vähemmän kuin 166 3.0L
En tiedä mutta arvaan, markkinointi ei liene ollut ihan niinkuin pitäsi ja lamakin vaikutti...kuka muistaa jotain Alfa mainoksia vaikka telkussa vuosilta 1990-1995 suunnilleen...minen ainakaan...vaikkei korttia ollut mutta "Kahden keikkaa" seurasin ahkerasti, perheessäkin Alfa oli niihin aikoihin kuiteskin jottei merkki vieras ollut. Itelle tuli eka Alfa vuonna 1999.Ja tietääkö joku miks tapahtui niin "hieno" suoritus, kun myyttiin tasan 0 3 litraista superia? Aika outo juttu sinänsä, koska hintakin ei ollut kovin pelottava( maksoi saman verran, jopa vähemmän kuin 166 3.0L