Tuokin täytyy tarkistaa. Anturi on myös vaihdettu 2005, joten tuskin siinäkään on mitään vikaa. Mittarin mukaan kone on ollut aina ajossa sen 70 astetta kelistä riippumatta, mutta seisoessa nousee 90 asteeseen, jolloin flekti pörähtää.Hesem kirjoitti:Sitten voi myös miettiä että miten nuo mittarin lukemat vastaa todellisuutta. Kun mulla on muistikuva että kerran testerissä käyttäessäni siitä näki myös koneen lämpötilan (?) ja se olisi ollut korkeampi kuin mitä lämpömittarin lukema.
156 moottorin lämmöt
Valvoja: Moderators
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Kimmo / alfatune.fi
No niin, uusi perheenjäsen tuossa pihalla kököttää. Ajeltukin on jo pikkuisen ja havaittu että veden lämmöt ei nouse sitten millään tuonne 90 asteeseen, eli "keskelle" mittaria. Lähellä käy välillä ja liikennevaloissa notkahtaa sinne 70 hujakoille. Ulkona nyt on lähes 5 astetta lämmintä, eli siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni.
Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Sanoisin, että toi on ihan OK. Huolestuisin termostaatin tilasta, jos jäisi mittarin mukaan alle 70 asteen.>>Kaitsu kirjoitti:No niin, uusi perheenjäsen tuossa pihalla kököttää. Ajeltukin on jo pikkuisen ja havaittu että veden lämmöt ei nouse sitten millään tuonne 90 asteeseen, eli "keskelle" mittaria. Lähellä käy välillä ja liikennevaloissa notkahtaa sinne 70 hujakoille. Ulkona nyt on lähes 5 astetta lämmintä, eli siitä ei ainakaan pitäisi olla kiinni.
Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
Edit: Jos olet lukenut ketjua tarkasti, olet saattanut huomata, että mittari saattaa näyttää sellaiset 10 astetta alle todellisen, kuten esim. minulla tekee. Normaali käyttölämpötila on mulla mittarin mukaan n.75, mutta Alfadiag puhuu tällöin n. 85 asteesta.
Edit: Tämä siis termarin vaihdon jälkeen. Ennen sitä mentiin mittarin mukaan lähes jatkuvasti alle 70 asteessa.
Viimeksi muokannut Pablo Honey, 10 Maalis 2007, 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- tmv
- Viestit: 487
- Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
- Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
- Paikkakunta: Nummela
Mulla oli sama "ominaisuus" sekä nykyisessä että entisessä 156:ssa. Molempiin termarin vaihto korjannut tilanteen. Edes kovemmilla pakkasilla lämmöt eivät jää enää 70 asteen tuntumaan. Auton seisoessa kone lämpimänä paikallaan lämmöt pyörivät 90 asteen tuntumassa ja hieman yli. Viimassa ollaan 80-90 asteen välissä.>>Kaitsu kirjoitti:Auto siis 2.0 JTS ja noita aikaisempia viestejä luettuani ei täysin selvinnyt että onko tämä nyt ominaisuus vai vika...?? Saako tämän viedä samantien remonttiin?
Tosin ym. kommenttiin viitaten mulla ei edellisessä termarivian vuoksi nousseet viimassa lämmöt kunnolla edes 70 asteeseen.
Alfa Romeo - immagine di bellezza
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Mäkin vaihdoin sen tohon sun alfaa samassa uskossa sillon 2005, että nousis hieman ylöspäin, mutta eipä noussut. Anturin vaihdoin tosissaan samalla. Tuo testeri näytti hieman korkeampia lukemia kun mittari. Hieman alhaiselta nuo lämmöt tosissaan vaikutti minulllakin tuossa alfassa. Tässä nykyisessä lämmöt on mittarin mukaan n. 10 c korkeammalla. flekti lähtee samalla tavoin hieman yli 90 c pyörimään.kterkkila kirjoitti:Tuokin täytyy tarkistaa. Anturi on myös vaihdettu 2005, joten tuskin siinäkään on mitään vikaa. Mittarin mukaan kone on ollut aina ajossa sen 70 astetta kelistä riippumatta, mutta seisoessa nousee 90 asteeseen, jolloin flekti pörähtää.Hesem kirjoitti:Sitten voi myös miettiä että miten nuo mittarin lukemat vastaa todellisuutta. Kun mulla on muistikuva että kerran testerissä käyttäessäni siitä näki myös koneen lämpötilan (?) ja se olisi ollut korkeampi kuin mitä lämpömittarin lukema.
90 matka-ajossa kutoselle ainakin on musta liikaa, kaupungin lämmöt ihan riippuu ajotavasta ja matkasta mut tuntuis 95 aika paljolta ainakin kepeeseen ajoon. Kuoleentunut termari yleensä aiheuttaa sen että näyttää alakanttiin... ootko kattonu missä kuosissa syyläri on? Herääkö molemmat flektit 90:n jälkeen?piesuli kirjoitti:nyt on lämmöt nousussa olleet 90 tiel ja kaupungissa 95 liekö liikaa?
Itellä meni syyläri vaihtoon tuossa alkusyksystä -98 mallisesta tapauksesta ja lämmöt tippui syylärin vaihdon jälkeen 5-10 astetta ja aika hirveen näkönen se olikin etten ihmettele että jäähdytysteho kasvoi.
Olikohan laba jolla oli lähteny vesipumpun "ropeli" akselilta irti kun se kai on/on ollut muovia ja se ei sitten kierrättäny vettä kunnolla => lämmöt nousi helposti.piesuli kirjoitti:termari laitettu marraskuussa. syyläri ehjä ainakin silmin nähden. Flektit pyörii kun hullunmulkku kon lämmöt nousee olen miettinyt että voiko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tuota esin ei kiertä kunnolla?
lämmöt alle 70>termari vaihtoon
lämmöt nousee ~ 95-100 ylöspäin>flektin vastukset,vesipumppu (tai syyläri)
lämmöt nousee ~ 95-100 ylöspäin>flektin vastukset,vesipumppu (tai syyläri)
niin kauan saa flektit pyöriä ku hullunm. kunhan lämmöt ei nouse liikaa, ihan ehjänäkin lämmöt voi joskus käydä hiukan ylhäällä mutta jos on joka päivä kaupungissa ton 95 niin jotain häikkäätermari laitettu marraskuussa. syyläri ehjä ainakin silmin nähden. Flektit pyörii kun hullunmulkku kon lämmöt nousee olen miettinyt että voiko hajoamaisillaan oleva vesipumppu tehdä tuota esin ei kiertä kunnolla?
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 156 moottorin lämmöt
Käyköhän tuo motonetissä oleva 155 V6 termostaatti mahdollisesti myös 156 v6? Eikös se pitkälti ole samaa rautaa?
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/30-6409?ajoneuvo=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kikkare kyseessä.
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/30-6409?ajoneuvo=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kikkare kyseessä.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 156 moottorin lämmöt
Käy, just lauantaina asensin sellaisen omaan 156:Seen.KauGoH kirjoitti:Käyköhän tuo motonetissä oleva 155 V6 termostaatti mahdollisesti myös 156 v6? Eikös se pitkälti ole samaa rautaa?
http://motonet.fi/fi/varaosatuote/30-6409?ajoneuvo=8" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kikkare kyseessä.