Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Jochanan
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:51
Car(s): Ex: 156 SW JTDm 2005
Ex: 147 2.0 TS Selespeed 2001
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Jochanan »

5 sateesta toimii jos käsittelyn jaksaa tehdä säännöllisesti uudelleen. Siinä vaiheessa kun se alkaa kulua pois, tulee sateella ajamisesta yhtä helvettiä. Vesi jää kalvoks pyyhkimien alle, eikä meinaa nähdä yhtään mitään. En voi suositella. :?

Avatar
Alfieri
Viestit: 636
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Keväällä 2006 ajoin Tukholmasta Hampuriin ja satoi melkein koko matkan. Kertaakaan ei tarvinnut käyttää pyyhkijöitä, kun vesi juoksi helminä pois tuulilasilta sitä mukaa kun sitä taivaalta tuli. Siitä lähtien olen ainetta käyttänyt. Uusi käsitteely 2-3 kk välein. Suosittelen.

Edit: ei muistunut mieleen, kun yleensä lähden lämpimästä tallista, mutta jään raapiminen tuulilasista käy nyt paljon helpommin.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Jarama kirjoitti:Tuli helmaa maalattua ja lopuksi päälle vedin kirkaslakan kuten metallihohtomaalin päälle kuulukin. Pinta jäi vaan mataksi, pitäisikö se esim. hiomatahnalla kiillottaa vai miten esim. automaalarit tuon uuden pinnan käsittelee?
Automaalarit maalaavat ruiskulla. Spraypullosta tulee väkisinkin liikaa tavaraa, ja pinta jää sumuiseksi. Vesihiomalla voi koettaa parantaa jälkeä.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Satakuusnelonen kirjoitti:
Josta tulikin mieleen, minkälaista ainetta kannattaisi ihan ensimmäiseksi auton päälle suihkia ennen kuin painepesurilla huuhtelee irtolian? Jotain liuotinta pitäisi olla, joka ei kuitenkaan veisi vahaa mennessään.
Liuottimet vievät aina vahan mennessään, mutta jos vaan irtolikaa olet pesemässä niin suihki ensiksi shampoota. lähtee lika silläkin ja säästyy vahat.
Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan, vitosen huoltoasemavahoista en tiedä. Pelkkä shampoo ei riitä varsinkaan talvella maalipinnan kunnolliseen puhdistamiseen.
Itse en ikinä (talvella) kuivaisi/vahaisi pintaa, jota ei ole esipesty liuottimella.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Cuore Sportivo kirjoitti: Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan
Tuosta uskallan olla eri mieltä. Sama liuotin joka liuottaa pikeä ja muuta paskaa, liuottaa myös vahaa.

Autoa kannattaa kuitenkin pestä liuottimella, käsitellä claybarilla tai pre-wax cleanerilla ennen vahausta talvella tai muuten pinta jää likaiseksi ja uusi vaha ei pysy pinnassa kunnolla.

Näistä kolmesta vaihtoehdosta liuotin on tehottomin ja poistaa oikeastaan vaan ne näkyvimmät liat (jos niitäkään).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Tämän näköistä punapintaa...

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Onko kellään kokemusta millä tuon näköisen maalipinnan saa elvytettyä?
Siis nimenomaan punaisesta...

Kuva on jonkun britin autosta mutta itellä vastaava tilanne, muoviosat pitänee maalata mutta pellit on vähän kysymysmerkillä.

Ilmeisesti tässä vehkeessä on käynyt niin että auto on siis tehtaalla maalattu ja lakattu. Lakka on lähtenyt hilseilemään muoviosista ja siellä missä lakka on kiinni se on läpeensä muuttunut kevyesti maitomaiseksi.
Hiomatahnalla kokeilin ja ei näyttänyt apua olevan, siitä päättelin että lakka on "läpi" harmahtavaa. Siksipä kiva "ferrarin" kirkuvan punainen muistuttaa nyt hillapuuroa värisävyltään...

Oliskohan jotain kemikaalia olemassa millä tuo lakka kirkastuisi?

Ihmemaalit italian pojalla muuten...
Liitteet
Picture 186.jpg
(53.58 KiB) Tiedosto ladattu 7439 kertaa

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei tuollaista millään kemikaleilla saa korjattua... Ei taida auttaa kuin uudelleenmaalaus.

Mulla samanlaista jälkeä 33:n puskureissa.... ne tosin taitavat olla jälkeenpäin maalatut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Pasi kirjoitti:Ei tuollaista millään kemikaleilla saa korjattua... Ei taida auttaa kuin uudelleenmaalaus.

Mulla samanlaista jälkeä 33:n puskureissa.... ne tosin taitavat olla jälkeenpäin maalatut.
Nyt en puhu pelkästään puskureista, puhun tuosta väristä miltä tuo auto näyttää.

Kuten kuvasta näkyy auto muistuttaa miltei vaaleanpunaista vaikka onkin todellisuudessa "ferrarin punainen" (vai mikä se alfan punainen onkaan nimeltään).

Kävin vieläpä kokeilemassa - hioin 320 paperilla lakkapintaa hetken ja alta alkoi paistaa "ferrarin punainen". Pitääkö tässä alkaa koko lakkapinta kuorimaan... Voisin kuvitella että jotain "kirkastetta" olisi joku keksinyt tuskin tämä lienee ainutkertainen ongelma - tuskin lienee edes punaisten alfojen jos edes pelkästään alfojen ongelma...

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kuvauksesta saisi sen käsityksen kuin koko lakkapinta olisi hapettunut läpi asti.

Noita autokemikaleja on tullut pyöriteltyä tässä jo jokunen määrä, enkä kyllä äkkisältään keksi mitään mikä voisi tuohon auttaa, jos kerran hiova aine ei auta (ja eihän se auta kuin vain pinnan sameuden poistamiseen).

Jos lakka on läpiasti huonona, niin ei siihen muu auta kuin uusi lakka.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Empä noista töhnistä hirveämmin osaa sanoa mutta mulla oli marjapuuronvärinen punto vähän aikaa ennen varttikutosta. Kovasti autokauppias uhosi vahaavansa sen ja olihan se ferrarinpunaiseksi sen myyntikuvien perusteella saanutkin.

Tosin hyvityksestä en antanut myöden tuolla perusteella, tuohan on ominaisuus italialaisille vesiväreille :mrgreen:

Jebajee
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 18:20
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jebajee »

fareclan g3:sta on tullut joskus koitettua hyvin tuloksin

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Luonto kostaa.

Millä lähtee pihka? On ikkunassa ja sitä kiertävässä kromilistassa (=muovilistassa).

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

meillä lehtikuuset tiputtaa mähmää kanssa,ja ne on ainakin lähteneet suht vaivattomasti korrekin liuotin pesuaineella(sin purkki).Suoraan sieneen kaatanut,ja pyörivin liikkein putsannut,ja vettä lopuksi päälle,jos oikein on jaksanut niin olen vahannut kohdan,kun toi liuotin poistaa vanhan vahankin selvästi.
edit:voipi olla,että olikin tehopesu nimeltään :wink:
Joka tapauksessa normi autoshamppoo ei tehonnut millään,ja kuivuttuaan siitä jäi sellainen valkoinen läiskä

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tuo alfan punainen "130" muuttaa sävyään mun kokemuksen mukaan ensin marjapuuroksi, sitten pinkiksi ja lopuksi lähes valkoiseksi....Maalarikaveri kehui että eipä paljon myllytys auta kun sävy "painuu" lakan alla....oli kuulemma mieleenkiintoista, kun takasiipeä korjausmaalattiin, yrittää sekoitella/löytää punaisen sävy joka sopisi yhteen eri korinosien kanssa.....kaikki kun ovat hieman eriasteisessa "prosessissa" :mrgreen: ......joku pösön värikartan sävy oli osunut lähimmäksi....Autossani on siis jotain patonkia -puistatus-
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Pasi kirjoitti:Kuvauksesta saisi sen käsityksen kuin koko lakkapinta olisi hapettunut läpi asti.

Noita autokemikaleja on tullut pyöriteltyä tässä jo jokunen määrä, enkä kyllä äkkisältään keksi mitään mikä voisi tuohon auttaa, jos kerran hiova aine ei auta (ja eihän se auta kuin vain pinnan sameuden poistamiseen).

Jos lakka on läpiasti huonona, niin ei siihen muu auta kuin uusi lakka.
Niin, en ole kyllä nyt tosin satavarma.

Olisko nyt sittenkin niin että tuo maali on haalistunut tuonne lakan alle.
Eli kun lakan hioo pois niin pääsee hankaamaan väripintaa joka kirkastuu!?!

Joka tapauksessa lakkaus on hanurista...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pasi kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti: Nykyaikaiset autonpesuun tarkoitetut liuottimet eivät kuluta vahapintaa sen enempää kuin tehokkaat autoshamppootkaan
Tuosta uskallan olla eri mieltä. Sama liuotin joka liuottaa pikeä ja muuta paskaa, liuottaa myös vahaa.

Autoa kannattaa kuitenkin pestä liuottimella, käsitellä claybarilla tai pre-wax cleanerilla ennen vahausta talvella tai muuten pinta jää likaiseksi ja uusi vaha ei pysy pinnassa kunnolla.

Näistä kolmesta vaihtoehdosta liuotin on tehottomin ja poistaa oikeastaan vaan ne näkyvimmät liat (jos niitäkään).
No joo, saattaa se vahapintaa liuottaa enemmän kuin shampoo, mutta ei missään nimessä poista kertalaakista vahapintaa. Liuottimia, kuten kaikkia autokemikaaleja on laimennettu ympäristösyistä vuosien varrella aika hemmetisti, tosin onhan niissä muutakin kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan.
Liuottimen idea on siinä, että se poistaa epäpuhtauksia mahdollisimman tehokkaasti ilman mekaanista hankausta, joka oikeaoppisessa maalipinnan hoidossa on tärkeää. Claybareihin ym. en ole juurikaan perehtynyt, mutta sehän juuriklin hankausta edellyttää. Näiden idea on poistaa esim. saastelaskeumaa muuten puhtaalta maalipinnalta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Vittorio Jano kirjoitti:Luonto kostaa.

Millä lähtee pihka? On ikkunassa ja sitä kiertävässä kromilistassa (=muovilistassa).
Tinnerillä. Lähtee kevyesti, eikä tarvitse jännittää, vaikka se sanana onkin hivenen pelottava. Ainoastaan maalaamattoman muovin kansi kanssa kannattaa olla varovainen, saattaa hivenen harmaantua jos tinnerin jättää kuivumaan pitkäksikin aikaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Cuore Sportivo kirjoitti:
No joo, saattaa se vahapintaa liuottaa enemmän kuin shampoo, mutta ei missään nimessä poista kertalaakista vahapintaa. Liuottimia, kuten kaikkia autokemikaaleja on laimennettu ympäristösyistä vuosien varrella aika hemmetisti, tosin onhan niissä muutakin kehitystä tapahtunut parempaan suuntaan.
Totta, valitettavasti sama pätee myös moneen vahaan nykyään kun pitää olla VOC standardin mukaisia yms. ympäristöystävällistä ja kuluttajaturvallista :(
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Torstaina tai perjantaina olisi taas tarkoitus antaa Alfalle vahaa pintaa. Tarkoitus olisi hyväillä Alfaa tällä:

Kuva

Onko kukaan foorumilainen kokeillut? Itse olen tolla vahannut GTA:n pari kertaa, ja Qnelkun kertaalleen. Täytyy sanoa, että niistä kymmenistä autovahoista joita itse olen testaillut, on HD ehdottamasti yksi parhaimmista - ellei paras. Antaa erittäin syvän ja pitkäaikaisen kiillon, peittää hyvin laikanjäljet sekä helmeilee kauan.
Tarkkaa tietoa pakkauksen hinnasta ei ole; olisikohan ollut Porin APT:ssa jotain 70 euron luokkaa. Mukana tulee vahan lisäksi levityssieni ja rätti jolla vaha kiillotetaan.
Jos tuota meinaa kokeilla (suosittelen), niin ei kannata ensimmäisellä kerralla levittää vahaa kerralla koko autoon, sillä se saattaa kauan maatessaan jämpähtää voimakkaasti kiinni. Itse olen kylläkin levittänyt viimeiset pari kertaa kertalaakilla, eikä ongelmia ole ollut kun on muistanut pitää kiillotusrätin puhtaana (jos rätti on "täynnä" edellisistä vahauskerroista, saattaa kiillotus alkaa vituttamaan). Vahaa levittäessä sieni täytyy pitää kosteana (kastaa vesiämpäriin, ja puristaa ylim. vedet pois).

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Mulla on toi HD purkki ollut käytössä, eikä ole pelkkää hyvää sanottavaa. Hinnasta en aio proputtaa (75 €), vaha on pirun riittoisaa ja niinkuin Scuorekin kirjoitti se antaa hyvän kiillon mikä kestää melko hyvin aikaa ja pesua. Mutta siinä kohtaa vitutus on korkealla kun olet omistanut sen klimpin jo jonkin aikaa ja sen koostumus alkaa muuttua ajan myötä. Se ikään kuin kuivuu/kovettuu sinne purkkiin vanhetessaan.

Seuraavan HD purkin aion kyllä ostaa kaverin tai parinkin kanssa kimppaan, muuten siitä menee osa hukkaan. Kiillottamisessa mulla ei ole ollut ongelmia vaikka olen vetänyt koko auton kerralla. Kauan olet Scuore antanu sen olla siinä pinnassa? Glymin kultainenhan oli vähän sellanen "mitä pidempään, sen parempi"-tyyppinen juttu, mutta HD:n olen kiillottanut miltei heti pois.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jos tykkäätte tosta glymin HDstä niin suosittelen kokeilemaan Dodo Juicen vahoja. Peittoavat tuon HD:n mennen tullen :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Ja on jopa muutaman kympin halvempaa. Kai tota Dodoa on hommattava kun sitä kaikki niin kehuu. Mikä paras noista perus punaiselle?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pasi kirjoitti:Jos tykkäätte tosta glymin HDstä niin suosittelen kokeilemaan Dodo Juicen vahoja. Peittoavat tuon HD:n mennen tullen :)
Ai oikein mennen tullen? Täytynee varmaan kokeilla, ehkei sitten tarvi autoa vahata enää koskaan uudelleen. :-D Miten toimii HD:ta paremmin?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

mml kirjoitti: Mutta siinä kohtaa vitutus on korkealla kun olet omistanut sen klimpin jo jonkin aikaa ja sen koostumus alkaa muuttua ajan myötä. Se ikään kuin kuivuu/kovettuu sinne purkkiin vanhetessaan.
Joo. Kyllähän se klimppiintyy, mutta pystyy kuitenkin vielä levittämään.
Kauan olet Scuore antanu sen olla siinä pinnassa? Glymin kultainenhan oli vähän sellanen "mitä pidempään, sen parempi"-tyyppinen juttu, mutta HD:n olen kiillottanut miltei heti pois.
Jep, tuon glymin glosen ja monien muiden nestemäisten kovavahojen suositellaan antavan kuivuvan yön yli. HD:n olen pyyhkäissyt heti levityksen jälkeen pois. Muistaakseni ohjeissakin suositellaan käsittelemään auto osissa, ettei vaha jämpähdä kiinni.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Pasi kirjoitti:Jos tykkäätte tosta glymin HDstä niin suosittelen kokeilemaan Dodo Juicen vahoja. Peittoavat tuon HD:n mennen tullen :)
Mainos :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

savijo-r kirjoitti:
Pasi kirjoitti:Jos tykkäätte tosta glymin HDstä niin suosittelen kokeilemaan Dodo Juicen vahoja. Peittoavat tuon HD:n mennen tullen :)
Mainos :-D
Ihan yhtälailla kuin minkä tahansa tuotteen mainitseminen tässä ketjussa ;)

Dodo on ensinnäkin halvempi. Glymin hinta koostuu lähinnä siitä järjettömästä pakkauksesta jossa se toimitetaan. Itse purkki on naurettavan pieni ja tuolla hinnoittelulla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin nostaa tuotteen imagoa.

Dodo levittyy huomattavasti "mukavammin" (tarvitsee todella ohuen kerroksen) ja on riittoisampi kuin tuo HD ja kiilto on parempi.

Mitä kestoon tulee, niin molemmat ovat carnauba pohjaisia vahoja, joiden kesto on tunnetusti huonompi kuin synteettisten, eli valitset kumman tahansa näistä mainituista, niin joudut kyllä vahaamaan auton uudestaankin ;)

Ja toivoisin ettei täällä nyt nämä "glymi on mailman paras" -miehet vedä herneitä (taas) nenään. Suosittelen vaan kokeilemaan vähän laajemmin ennenkuin alkaa hehkuttamaan ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Mistäköhän tätä kaiken voittavaa Dödöä saisi ostettua?
Voisi vaikka kokeilla.


Kas tuollahan sitä: http://www.alfabbs.fi/profile.php?mode= ... file&u=404 :roll:

Sori, suhtaudun aina kriittisesti kauppiaiden puheisiin. Kun ne omat tuotteet on aina kilpailijoita parempia.... :oops:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kävin tänään lataamassa HD:n pintaan. Oven välit ja vanteet vahasin totuttuun tapaan Cartecin Cold Waxilla, joka on sekin hyvä ja kestävä kovavaha. Albumissa muutama säälittävä N97:lla napattu kuva. Ei oikein lopputulos pääse oikeuksiinsa hallin keinovalaistuksella ja surkealla kuvanlaadulla.

Pasi kirjoitti:Dodo on ensinnäkin halvempi. Glymin hinta koostuu lähinnä siitä järjettömästä pakkauksesta jossa se toimitetaan. Itse purkki on naurettavan pieni ja tuolla hinnoittelulla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin nostaa tuotteen imagoa.
Purkin koolla ei sinänsä ole väliä, jos tavara on muuten riittoisaa. Itse käytin tänään ab. 2-vuotta sitten ostettua vahaa. Vaha on autofiksaamon käytössä - ei sitä ehkä päivittäin levitellä, mutta melko säännöllisesti kuitenkin. Ei arkkupakastimen kokoisesta purnukasta ole juurikaan iloa, jos tavara menettää parhaat ominaisuutensa ennen loppumista.
Dodo levittyy huomattavasti "mukavammin" (tarvitsee todella ohuen kerroksen) ja on riittoisampi kuin tuo HD ja kiilto on parempi.
Levittyvyydestä en osaa Dodon kohdalta sanoa, koska en ole kokeillut. Voi hyvinkin pitää paikkansa. Riittoisuudesta tulikin jo mainittua.

Mitä kiiltoon tulee, niin uskaltaisin kyllä väittää, että melkoinen Jeesus saa olla, mikäli paljaalla silmällä näkee eroa nykyaikaisten, laadukkaiden vahojen tarjoamassa kiillossa - siis vastavahattuna. Se miten kauan kiilto kestää, on sitten taas eri asia. Ja pitää muistaa, että käsittelyjen kesto eri vahoilla vaihtelee riippuen siitä millaista maalipintaa käsitellään.
Ja toivoisin ettei täällä nyt nämä "glymi on mailman paras" -miehet vedä herneitä (taas) nenään. Suosittelen vaan kokeilemaan vähän laajemmin ennenkuin alkaa hehkuttamaan.
Mitä itseeni tulee, niin tässä kymmenisen vuotta kestäneen erittäin aktiivisen autonhoitoharrastuksen/työn aikana on erilaisia vahoja ehditty käyttämään eri autoissa aika montaa sorttia. Ei tässä mitään Glymin linssejä ole silmien eteen kehittynyt. Oikeastaan, ennen HD-kokeilua taisi olla usean vuoden tauko kyseistä merkkiä kohtaan.

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

savijo-r kirjoitti:^Mistäköhän tätä kaiken voittavaa Dödöä saisi ostettua?
Voisi vaikka kokeilla.


Kas tuollahan sitä: http://www.alfabbs.fi/profile.php?mode= ... file&u=404 :roll:

Sori, suhtaudun aina kriittisesti kauppiaiden puheisiin. Kun ne omat tuotteet on aina kilpailijoita parempia.... :oops:
Onhan Pasilla siellä Glymiäkin? Nopeasti katsottuna 34 eri artikkelia ko. merkiltä. Itsehän en vahojen eroista juuri tiedä, mutta tuohon Glymin perussettiin (punainen & kulta) en oikein ole ollut tyytyväinen. Täytynee keväällä kokeilla tuota paljon (muuallakin) kehuttua Dodoa.

Todennäköisesti kuitenkin kyse on siitä etten vain osaa vahata. :lol:

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^tämä Wax On, Wax Off tarina oli huijausta. Ei se oikeesti mene niin :mrgreen:

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Hienolta näytti Scuoren HD pinta, herättäen samalla innostuksen lähteä puunaamaan omakin kosla. Kauanko meni aikaa työstää?
Mutta, hitsit, tekishän sitä mieli hinkata ja katsoa FULL HooDeetä alfan maalipinnalta, vaikka päivittäin jos sikseen. Ei vaan oo paikkaa missä sais rau-has-sa puunata ja meikata, ilman että joku tulee häiriköimään ja häätämään kun vartti on jo kulunut. Tää on niin tätä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kyllä kunnolla puunatessa menee helposti se kaksi päivää. Ainakin minulla, tiedä sitten olenko liian tarkka vai hidas tumpelo.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pakettiauton puunamiseen meni muistaakseni about 4h. Pesu, sitten vahaus perus turtlella ja päälle autoglym kulta.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=10912
VMP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hamppi kirjoitti:Hienolta näytti Scuoren HD pinta, herättäen samalla innostuksen lähteä puunaamaan omakin kosla. Kauanko meni aikaa työstää?
Eipä tuossa mitään mahdottomia. Jonkin verran söi alkuunsa aikaa, että sai jäisen auton sulatettua hallissa siihen kondikseen, etteivät pesuaineet jäädy heti kättelyssä autoon kiinni. Itse pesu sisälsi normaalin vahaamista alustavan esipesun liukkarilla (Pyyrla Jumbo-liuotinpesu), vanteiden hapotuksen sekä sienipesun. Ovien välit tulee talvikeleillä pestyä myös painepesurilla (kastelematta kuitenkaan sisätiloja). Konehuonetta ei kehdannut alkaa näillä keleillä ruiskimaan, kun en viitsinyt jättää koslaa pitemmäksi aikaa kuivumaan.

Päällipintojen vahaamiseen ei varmaan kokonaisuudessaan mennyt kuin n. 40 minuuttia. Ovien välien ja vanteiden käsittely vei toiset mokomat. Se on niin kiinni siitä, millaista pintaa ryhtyy puunaamaan. Pari kertaa viikossa pestävä, naarmuton 159 ei paljonkaan vaadi. :)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Kyllä kunnolla puunatessa menee helposti se kaksi päivää. Ainakin minulla, tiedä sitten olenko liian tarkka vai hidas tumpelo.
Nysvääjä käyttää myös mielellään reilusti aikaa puunaamiseen, eihän kelloa vilkuilla kun harrastetaan.
Jos mun pitäis saada jotain nopeasti aikaiseksi niin olisi pakko teettää muilla.... :-D

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

fahlsjy kirjoitti:
Kyllä kunnolla puunatessa menee helposti se kaksi päivää. Ainakin minulla, tiedä sitten olenko liian tarkka vai hidas tumpelo.
Nysvääjä käyttää myös mielellään reilusti aikaa puunaamiseen, eihän kelloa vilkuilla kun harrastetaan.
Jos mun pitäis saada jotain nopeasti aikaiseksi niin olisi pakko teettää muilla.... :-D
Juuri näin :)

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Nimenomaan, päivä siihen pesuun ja vahaukseen on varattava.
..ja mäyräkoira kaveriksi :wink:
- Alfaholic -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Ei taida märyris riittää, jos tuohon vahaamiseen saa päivän kulumaan.
Meneehän siinä toki aikaa - ei itse puunaamiseen, vaan auton kuivatteluun. Jos ei ehdi kuivua kunnolla, niin ilmavirta viskoo vedet peileistä pitkin kylkiä, ja kesäkeleillä vesivanat keräävät pölyn heti itseensä. Ja auto on taas pesukunnossa. Ei kivaa.

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Kyllä yksi päivä menee komeesti kun oikeen "alkaa"......Ensin käsin pesu, sitten kuivaus säämiskällä, paineilmakuivaus kaikelle mistä vesi voi valua, vahaa, kiillotus, kultaista, kiillotus, imurointi, muoviosien kiillotus sisältä ja ulkoa, nahkapenkeille vähän "ruokaa", sit konehuoneen kimppuun rätin kanssa....Kaverit pitää kahjona ja sit ne kiroaa kun volvosta ei lähde paska irti kun se saa pesun(jouluna ja juhannuksena shellillä...). Pitäkööt hulluna mutta mielestäni auton hoito on jotenkin rauhoittavaa....saa vaan touhuta.... :wink:
ps : yleensä sixpäkki piisaa... :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Muistakaa nyt arvoon naiset ja herrat ennen sitä käsinpesua käydä se auto liuottimella (Scuoren Pyyrla, Wurthin PineLine, Carlaken esipesuaine tms.) ja painevedellä läpi. Pysyy se maalipinta pirusti pitempään siistinä ja vähänaarmuisena.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^hyvä perussääntö on että likaiseen autoon ei sienellä koske :wink:

Ja "aina" uudet puhtaat välineet.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Tuo paineilmalla kuivaus ei välttämättä ole hyvä. Heittää hiekan ja muut skeidat pintaan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Cuore Sportivo kirjoitti:Tuo paineilmalla kuivaus ei välttämättä ole hyvä. Heittää hiekan ja muut skeidat pintaan.
Jos hiekkaa ja skeidaa lentää, niin eikös pesu tapahtuma ole sillon mennyt suteen... ? :shock:
..ammattina autoslalom..

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ovien välit tulee talvikeleillä pestyä myös painepesurilla (kastelematta kuitenkaan sisätiloja)
Aika madskills saa olla ettei ropise konttorin puolelle. Itse tyydyn hellästi jollain kuituliinalla pyyhkimään nuo välit. (OT: Tässä hauska video, missä ulkomailla joku mamma suihkuttelee painepesurilla vähän sieltä sun täältä.
Antaa koneen hoitaa paineilmalla kuivaaminen. Säämiskä taitaa olla kaikista turvallisin ja tehokkain tapa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kumimuumi: No eipä välttämättä. Esimerkiksi peilien pieniin rakoihin on hirmu vaikeaa päästä käsiksi pestäessä, mikäli niitä ei ala purkamaan.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

hamppi kirjoitti:Aika madskills saa olla ettei ropise konttorin puolelle.
Vuosien kokemuksella syntyvä taito? :wink: Ainahan pieniä roiskeita tulee, mutta se nyt ei mitään meinaa.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Olen vieressä seisonut kun tuo temppu tehtiin omalle kinnerille. Haavi auki katsoin, että mitä vattua? Mutta ei se sieltä sisältä kastunut.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2339
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Auto pesty käsin pari kertaa talven jäljiltä ja vahatkin varmaan tulee laitettua joku lämmin päivä, mutta huomasin kuskin etu-umpion saaneen osumaa kivistä. Pientä osumaa umpion ylipuoli täynnä. Milläs tuota muovi pintaa uskaltaisi varovasti käsitellä? Kaveri ehdotti kokeilemaan hammastahnaa, kuulemma kypärän visiiriin ja kännykän ruutuun toimii!

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Raimo Miettinen kirjoitti:Auto pesty käsin pari kertaa talven jäljiltä ja vahatkin varmaan tulee laitettua joku lämmin päivä, mutta huomasin kuskin etu-umpion saaneen osumaa kivistä. Pientä osumaa umpion ylipuoli täynnä. Milläs tuota muovi pintaa uskaltaisi varovasti käsitellä? Kaveri ehdotti kokeilemaan hammastahnaa, kuulemma kypärän visiiriin ja kännykän ruutuun toimii!
Ei sitä tarvitse edes varovasti käsitellä. Itse juuri tällähetkellä (siis tämän kirjoituksen ohessa) kiillottelen 33:n umpioita. Hiomapaperilla 600 -> 800 -> 1200 -> 2000 ja lopuksi kiillotus muovinkiillokkeella........ on vaan sen verran kovaa ainetta tuo umpioiden muovi ettei läheskään kaikki montut lähteneet edes hiekkapaperilla :roll:

Saman käsittelyn olen tehnyt 156 umpioille... Jos ei muuta niin umpioiden kellertävyys väheni ja niistä tuli huomattavasti kirkkaammat :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Cuore Sportivo kirjoitti: Kuva

Onko kukaan foorumilainen kokeillut? Itse olen tolla vahannut GTA:n pari kertaa, ja Qnelkun kertaalleen. Täytyy sanoa, että niistä kymmenistä autovahoista joita itse olen testaillut, on HD ehdottamasti yksi parhaimmista - ellei paras. Antaa erittäin syvän ja pitkäaikaisen kiillon, peittää hyvin laikanjäljet sekä helmeilee kauan.
Täytyy sanoa että todellakin antaa pitkäaikaisen kiillon & helmeilee kauan, meinaa helmeilee edelleenkin :wink:

Millos sä olet tuon GTA.n viimeks vahannu ? ... pitänee käydä tuota hakemassa!

Vastaa Viestiin