Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Vettä on satanut. Onko tuulilasin alla oleva viemäri auki? Perinteisesti merkistä riippumaton ongelma jos se on tukossa...
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Voisiko valua takaluukusta? Oletko katsonut miltä tilanne näyttää takaluukussa ja vararenkaan luona? Itsellä nimittäin vuosi aikanaan takaluukku.Hondamies kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa: eilen aamulla Helsingissä oli +6 astetta ja autolle mennessäni huomasin, että kuskin puoleiseen takamatkustajan jalkatilaan oli kertynyt reilu kerros vettä. Ikkunat ja ovet olivat kiinni ja tutkin tiivisteitä, kaikki pitäisi olla kunnossa. Myös muoviosat oven ympäriltä olivat kuivia. Mulla ei ole ollut koko talvena matkustajiakaan kyydissä keiltä olisi voinut lunta tippua kengistä ja sulaa sisälle. Käytän "tupla" jalkatilan suojiakangas + kumilattiasuojia vielä sen päällä
Re: Giulietta 940
Gilu huoltoon perjantaina. Edestä/konehuoneesta kuuluu etenkin kylmänä pakopuolen sutkutusta.
Toivottavasti on vain jokin löystynyt liitos/tiiviste.
Toivottavasti on vain jokin löystynyt liitos/tiiviste.
- sataviisysi
- Viestit: 211
- Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
- Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.
Re: Giulietta 940
G kävi 60 huollossa Filarolla ja samalla laitettiin TCT toosaan uudet liemet. Ihan perstuntumalla vaihtotapahtuma muuttui entiseen verrattuna suunnilleen huomaamattomaksi eikä tuossa mitään vikaa ollut ennenkään, ihan normaalisti on toiminut. Omasta mielestä hyvin käytetyt 180 euroa ainakin jos tykkää siisteistä vaihdoista. Huohotinkin pestiin ihan fiiliksen vuoksi ja maksoi 40 euroa eli ei maksa vaivaa itse tuota nyppiä auki ja huuhdella ja kuivailla jos joskus haluaa tuon putsata ellei sitten halua käpistellä rakkaudesta lajiin.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Joo, on kokemusta. Nykyisessä molempien takaovien kanssa on ollut vuoto-ongelmaa. Ne on vuotanut vettä takaovien kynnykselle ja siitä sitten lattialle. Ovat korjaanneet sitä useampaan kertaan Espoon Sports Car Centerissä ja en ole vielä varma saivatko sen viimeisellä korjauskerralla kuntoon. Ovissa on ilmeisesti samaa vikaa kuin 159:ssä eli oven sisällä olevan vesisuojan kittaukset tai tiivistykset on jotekin huonot tai tai ne ajan kanssa kuivuu tms. ja alkaa päästämään vettä väärään paikkaan. Edellisessä Giulietassa tätä onglemlaa ei ollut, mutta 159:ssä oli. 159:n saivat kuntoon Konalan Delta Autossa. Edellisessä Giulietassa oli sen sijaan takaluukussa vesivuoto-ongelmaa ja sen korjasivat Konalan Autokeskuksessa. Takuluukun pyyhkijän läpivienti on huono tms. ja siitä on tietääkseni olemassa tehtaan korjausohje.Gusse kirjoitti:Voisiko valua takaluukusta? Oletko katsonut miltä tilanne näyttää takaluukussa ja vararenkaan luona? Itsellä nimittäin vuosi aikanaan takaluukku.Hondamies kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa: eilen aamulla Helsingissä oli +6 astetta ja autolle mennessäni huomasin, että kuskin puoleiseen takamatkustajan jalkatilaan oli kertynyt reilu kerros vettä. Ikkunat ja ovet olivat kiinni ja tutkin tiivisteitä, kaikki pitäisi olla kunnossa. Myös muoviosat oven ympäriltä olivat kuivia. Mulla ei ole ollut koko talvena matkustajiakaan kyydissä keiltä olisi voinut lunta tippua kengistä ja sulaa sisälle. Käytän "tupla" jalkatilan suojiakangas + kumilattiasuojia vielä sen päällä
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Jos lukee muiden merkkien murheita, niin sieltä selviää että ongelmat koskevat myös Fiattia. Mutta ei taida suomessa hirveästi olla MA moottorisia Fiattejakaan.jmi kirjoitti:Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
Re: Giulietta 940
Tällä foorumilla kaksi ja toisessa on jäätynyt. Eli fifti fifti.Gusse kirjoitti:Jos lukee muiden merkkien murheita, niin sieltä selviää että ongelmat koskevat myös Fiattia. Mutta ei taida suomessa hirveästi olla MA moottorisia Fiattejakaan.jmi kirjoitti:Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Mun autoon tekivät Espoon Sports Car Centerissä ohjelmistopäivityksen ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Ennen ohjemistopäivitystä vikatila, tai mikä se ikinä onkaan eli tehot kokonaan pois ja melkein kaikki mahdolliset varoitukset/vikavalot päälle, tapahtui kolme kertaa. Huohottimessa ei ole ollut ongelmaa, ilmeisesti "vain" imuilman paineanturi on mennyt jäähän ja vikatila on johtunut siitä.jmi kirjoitti:Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
Huohottimen winter kit on vihdoin olemassa tai tehdas on tehnyt sellaisen, mutta niitä ei saa tai siis tehdas ei saa tehtyä niitä tms. niin paljon kun niitä menisi. Kyllä tehdas siis vielä jotakin tekee tai ainakin yrittää.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Minun autooni piti laitaa tuollainen "winter kit/venäjän malli" kuten aiemmin kirjoitin, mutta ei laiteta koska siitä ei kokemusten mukaan ole apua.juhani kirjoitti:Mun autoon tekivät Espoon Sports Car Centerissä ohjelmistopäivityksen ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Ennen ohjemistopäivitystä vikatila, tai mikä se ikinä onkaan eli tehot kokonaan pois ja melkein kaikki mahdolliset varoitukset/vikavalot päälle, tapahtui kolme kertaa. Huohottimessa ei ole ollut ongelmaa, ilmeisesti "vain" imuilman paineanturi on mennyt jäähän ja vikatila on johtunut siitä.jmi kirjoitti:Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
Huohottimen winter kit on vihdoin olemassa tai tehdas on tehnyt sellaisen, mutta niitä ei saa tai siis tehdas ei saa tehtyä niitä tms. niin paljon kun niitä menisi. Kyllä tehdas siis vielä jotakin tekee tai ainakin yrittää.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Fiatissa on kuitenkin ihan samanlainen huohotin sekä paineanturi samassa paikassa kuin Giulietassa ja MA-moottorin runkohan on sama kuin Fiatin kehittämä T-jet. Tutullani on ollut bravo tjet neljä vuotta ilman viimasuojia ilman ongelmia....Gusse kirjoitti:Jos lukee muiden merkkien murheita, niin sieltä selviää että ongelmat koskevat myös Fiattia. Mutta ei taida suomessa hirveästi olla MA moottorisia Fiattejakaan.jmi kirjoitti:Autooni vaihdetaan ensi viikolla uusi huohotin, mutta ei muita osia toisin kuin alunperin piti. Oli selvinnyt että jäätyy myös näillä uusilla osilla, joten tehdas ei vaihdata osia turhaan. Eipä taida tehdasta enää kiinnostaa kun mallin valmistus varmaan pian lopetetaan ja näissä oloissa olevien autojen osuus niin pieni.
Eipä ole 156:n kanssa ollut koskaan tällaisia ongelmia eikä oikein muitakaan. Kai se on pidettävä rumia viimasuojia talvisin ja puhdistella huohotinta aina silloin tällöin. Outoa tosin että kaikilla ei ole ongelmia ja esim. Fiateissa ei taida olla ongelmia vaikka samanlaisia huohottimia niissäkin on.
Onko joku muuten koskaan avannut map-anturia tai huohotinta silloin kun jäätymisongelma on tullut eikä auto ole ehtinyt sulamaan?
Re: Giulietta 940
Diesel (103kW) Giuliettan ohje mainitsee öljyn vaihtoväliksi 35 tkm/2v (kaupunkiajossa 1v).
Ohje myös sanoo että auto ilmoittaa kun vaihto on ajankohtainen tietyissä autoissa.
Mistä tietää onko oma auto niitä tiettyjä joka muistuttaa vaihtotarpeesta.
Liitteenä mun ns. öljynörtti lista.
Ohje myös sanoo että auto ilmoittaa kun vaihto on ajankohtainen tietyissä autoissa.

Mistä tietää onko oma auto niitä tiettyjä joka muistuttaa vaihtotarpeesta.
Liitteenä mun ns. öljynörtti lista.
- Liitteet
-
- rsz_oils.jpg
- (227.32 KiB) Tiedosto ladattu 7532 kertaa
Re: Giulietta 940
Hondamies kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa: eilen aamulla Helsingissä oli +6 astetta ja autolle mennessäni huomasin, että kuskin puoleiseen takamatkustajan jalkatilaan oli kertynyt reilu kerros vettä. Ikkunat ja ovet olivat kiinni ja tutkin tiivisteitä, kaikki pitäisi olla kunnossa. Myös muoviosat oven ympäriltä olivat kuivia. Mulla ei ole ollut koko talvena matkustajiakaan kyydissä keiltä olisi voinut lunta tippua kengistä ja sulaa sisälle. Käytän "tupla" jalkatilan suojiakangas + kumilattiasuojia vielä sen päällä
oli. Ongelmaa haaruikoin kova pakkanen --> lauhtunut keli --> auto pysäköity siten että nokka perää ylempänä(ja vasen kylki alempana) --> auto lämmitettynä tolpassa.
Sama tuli kesäkeleillä todella kovalla sateella, jos auto oli samalla tavalla pysäköitynä.
Itselläni oli takaoven tiiviste yläreunasta/ etureunasta nihkeän tuntuinen, uskoisin että itelläni sieltä vesi pääsi alas. Määrä ei kyllä mikään kovin iso ollut, ja esim. konepesuissa tätä ei tullut....
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^jaa siis vettä ei ollut kuin pieni tilkka. Sitten kyseessä voisi olla sama "vuoto" mitä taannoin metsästin, kun kynnys oli usein märkänä.
Ruokalusikallinen vettä möllöttää takaoven yläreunan tiivisteiden päällä/välissä ja ovea auki tempaistaessa liike + ilmavirta saa veden tippumaan alas, kynnyksen päälle. Jolloin näyttää siltä kuin ovi olisi kussut alleen.
Ruokalusikallinen vettä möllöttää takaoven yläreunan tiivisteiden päällä/välissä ja ovea auki tempaistaessa liike + ilmavirta saa veden tippumaan alas, kynnyksen päälle. Jolloin näyttää siltä kuin ovi olisi kussut alleen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Tuo oven tiiviste näyttää toimivan hyllynä, joka kerää vettä päälleen. Talvella vesi jäätyy ja oven avaus on vaikeaa.
Re: Giulietta 940
^Yllättävän paljon muuten on tiivistepintaa tuossa. Olin juuri voitelemassa niitä eikä se ollut ihan yhtä nopea kuin 156:n tiivisteiden voitelu.
Asiasta toiseen, pääseekö Giuliettan ECU parametreihin vain maksullisella Multiecuscan:illa?
Moottorin vikavalo tuli päälle "Start & Stop" viestin kera eikä ole toistaiseksi häipynyt. Ainoa tuota edeltävä tapahtuma jota muistan on se että valoissa kone sammuneena lähdin liikkeelle ennen kuin S&S oli käynnistänyt auton kunnolla joten se sammui kytkintä nostaessa. Pilasin vielä uusintayrityksen kääntämällä itse avainta refleksinä.
Asiasta toiseen, pääseekö Giuliettan ECU parametreihin vain maksullisella Multiecuscan:illa?
Moottorin vikavalo tuli päälle "Start & Stop" viestin kera eikä ole toistaiseksi häipynyt. Ainoa tuota edeltävä tapahtuma jota muistan on se että valoissa kone sammuneena lähdin liikkeelle ennen kuin S&S oli käynnistänyt auton kunnolla joten se sammui kytkintä nostaessa. Pilasin vielä uusintayrityksen kääntämällä itse avainta refleksinä.

Giulietta 940
^ taitaa vaatia maksullisen joka toimintoon Giulietassa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Nyt löytykin vuoto paikka ja se oli just ovipahvien välistä. Kiitos kaikille! Meneeköhän tälläinen "takuun piikkiin", lueskelin ulkomaisiltakin foorumeilta, että aika yleinen ongelma.juhani kirjoitti:Joo, on kokemusta. Nykyisessä molempien takaovien kanssa on ollut vuoto-ongelmaa. Ne on vuotanut vettä takaovien kynnykselle ja siitä sitten lattialle. Ovat korjaanneet sitä useampaan kertaan Espoon Sports Car Centerissä ja en ole vielä varma saivatko sen viimeisellä korjauskerralla kuntoon. Ovissa on ilmeisesti samaa vikaa kuin 159:ssä eli oven sisällä olevan vesisuojan kittaukset tai tiivistykset on jotekin huonot tai tai ne ajan kanssa kuivuu tms. ja alkaa päästämään vettä väärään paikkaan. Edellisessä Giulietassa tätä onglemlaa ei ollut, mutta 159:ssä oli. 159:n saivat kuntoon Konalan Delta Autossa. Edellisessä Giulietassa oli sen sijaan takaluukussa vesivuoto-ongelmaa ja sen korjasivat Konalan Autokeskuksessa. Takuluukun pyyhkijän läpivienti on huono tms. ja siitä on tietääkseni olemassa tehtaan korjausohje.Gusse kirjoitti:Voisiko valua takaluukusta? Oletko katsonut miltä tilanne näyttää takaluukussa ja vararenkaan luona? Itsellä nimittäin vuosi aikanaan takaluukku.Hondamies kirjoitti:Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa: eilen aamulla Helsingissä oli +6 astetta ja autolle mennessäni huomasin, että kuskin puoleiseen takamatkustajan jalkatilaan oli kertynyt reilu kerros vettä. Ikkunat ja ovet olivat kiinni ja tutkin tiivisteitä, kaikki pitäisi olla kunnossa. Myös muoviosat oven ympäriltä olivat kuivia. Mulla ei ole ollut koko talvena matkustajiakaan kyydissä keiltä olisi voinut lunta tippua kengistä ja sulaa sisälle. Käytän "tupla" jalkatilan suojiakangas + kumilattiasuojia vielä sen päällä
Re: Giulietta 940
Noniin! Tulipa sitten avattua tuo huohotin eka kertaa. Mittarissa 128tkm.
Ei mielestäni mitään älyttömän paljoa "kiisseliä". Odotin pahempaa.
Silkkaa vettä tuli arviolta ruokalusikallinen.
Pesin ensin liuottimella, sitten Pinelinella ja kuumalla vedellä.
Kuivattelin paineilmalla ja lämmittelin kuumailmapuhaltimella.
Venttiileihin ja kalvoon suhkein kuivateflonia. Tiedä onko siitä mitää apua, mutta tokkopa haittaakaan.
Pitänee kesällä avata myös turbon imuputki, johon huohottimesta liittyy tuo alumiiniputki. Putkessa ja liitoksissa oli myös hieman tahmaa. Olettettavasti myös siis turbon imuputkessa.
Ei mielestäni mitään älyttömän paljoa "kiisseliä". Odotin pahempaa.
Silkkaa vettä tuli arviolta ruokalusikallinen.
Pesin ensin liuottimella, sitten Pinelinella ja kuumalla vedellä.
Kuivattelin paineilmalla ja lämmittelin kuumailmapuhaltimella.
Venttiileihin ja kalvoon suhkein kuivateflonia. Tiedä onko siitä mitää apua, mutta tokkopa haittaakaan.
Pitänee kesällä avata myös turbon imuputki, johon huohottimesta liittyy tuo alumiiniputki. Putkessa ja liitoksissa oli myös hieman tahmaa. Olettettavasti myös siis turbon imuputkessa.
- Liitteet
-
- WP_20180318_13_47_09_Pro.jpg
- (151.4 KiB) Tiedosto ladattu 6990 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Aika sama näky, mitä mulla. Seuraavaa avausta ootellessa 

Re: Giulietta 940
Kuskin puolen penkinlämmitin sanoi sopimuksensa irti. Mahtaakohan millään saada kustannustehokkaasti korjattua?
Giulietta 940
^ sama ongelma omassa ollut enkä ole saanut aikaiseksi korjata.
Jos alat elementtiä vaihtamaan niin laitathan kuvia, helpottuu oma homma kun joskus saa aikaiseksi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jos alat elementtiä vaihtamaan niin laitathan kuvia, helpottuu oma homma kun joskus saa aikaiseksi.

Sent from my iPhone using Tapatalk
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Öljyt vaihdetaan vuosittain, ajokilometreistä huolimatta.Pujazuba kirjoitti:Diesel (103kW) Giuliettan ohje mainitsee öljyn vaihtoväliksi 35 tkm/2v (kaupunkiajossa 1v).
Ohje myös sanoo että auto ilmoittaa kun vaihto on ajankohtainen tietyissä autoissa.![]()
Mistä tietää onko oma auto niitä tiettyjä joka muistuttaa vaihtotarpeesta.
Liitteenä mun ns. öljynörtti lista.
- Kari
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
No nii, nyt on tyttären Giuliettan lisäjarruvalon johtosarja korjattu, kustansi 90 euroa Autofilarossa, huollon yhteydessä laitettiin, niin saatiin katsastus kunnialla hoidettua.vapsu kirjoitti:Mitäs tuo takaluukun johtosarjan korjaus maksaa ? Vaihdettiinko joku osa johdotuksesta vai kuinka korjattiin ? Asia kiinnostaa kun tyttären autossa ei lisäjarruvalo pala ja epäillään juurikin näitä takaluukun johtoja. Meni kyllä viimeksi katsastuksesta läpi vaikkei lisäjarruvalo palanutkaan...hagger16 kirjoitti:^No onhan tuossa ongelma poikineen. Ostin omani neljä vuotiaana ja ainoat viat ovat olleet tähän mennessä:
-ensimmäisenä talvena auto meni matelu-tilaan pakkasilla. Pysähdys levikkeelle, sammutus, käynnistys ja auto toimi normaalisti. Ei ole toistunut sen jälkeen.
-takaluukun johtosarjan korjaus.
Mitään muuta ei ole ollut. Liekkö ensimmäisellä omistajalla sitten ongelmia ollut enemmänkin ja korjattu ennen siirtymistä minulle..
- Kari
Re: Giulietta 940
Se on hyvä sääntö meillä, viimeistään.vapsu kirjoitti:Öljyt vaihdetaan vuosittain, ajokilometreistä huolimatta.Pujazuba kirjoitti:Diesel (103kW) Giuliettan ohje mainitsee öljyn vaihtoväliksi 35 tkm/2v (kaupunkiajossa 1v).
Ohje myös sanoo että auto ilmoittaa kun vaihto on ajankohtainen tietyissä autoissa.![]()
Mistä tietää onko oma auto niitä tiettyjä joka muistuttaa vaihtotarpeesta.
Liitteenä mun ns. öljynörtti lista.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Juu, paljon ajavat vaihtavat varmaan pari kertaa vuodessa. Tytär ajelee 12000 vuodessa ja vuosittain vaihdetaan öljyt ja suodattimet.Pujazuba kirjoitti:Se on hyvä sääntö meillä, viimeistään.vapsu kirjoitti:Öljyt vaihdetaan vuosittain, ajokilometreistä huolimatta.Pujazuba kirjoitti:Diesel (103kW) Giuliettan ohje mainitsee öljyn vaihtoväliksi 35 tkm/2v (kaupunkiajossa 1v).
Ohje myös sanoo että auto ilmoittaa kun vaihto on ajankohtainen tietyissä autoissa.![]()
Mistä tietää onko oma auto niitä tiettyjä joka muistuttaa vaihtotarpeesta.
Liitteenä mun ns. öljynörtti lista.
- Kari
Re: Giulietta 940
Tänään sitten viimein laitettiin huohottimen upgradeosat paikoilleen ja kun en saanut mitään virallista lupaa mainostella niin sanotaan nyt sitten vaikka että selkeästi osia vaihdettu eikä ollut mikään vartin juttu. Heitetään nyt sitten satunnaisia numerosarjoja kun kerran en saanut mainostella; 55254415/50528796/552538450/50529461/51823615*2 ja juuri sopivasti kun takuu meni päättymään eilen. Osa ajasta toki meni hihnanvaihtoon vesipumppuineen mikä kustansi kaikkinensa 487,85€, vähän piti lisätä nestettä järjestelmään. Ja taaskaan en saanut pyytämääni Fiat 500:sta, oli joku aikaa sitten jo varannut joten Mazda 3 alle puoleksi päiväksi. Vaikutelmat tuosta lainavehkeestä oli että tuli mieleen akustinen kitara. Vaunulalla selkeästi liian vähän Fiatteja huollon sijaisautoina kun noin vaikeaa saada joku pikkuauto
Mielellään kuulemma kuulisivat sitten onko vaikutusta asiaan, sääli vaan että pahimmat pakkaset tulee taas joskus 10 kk päästä.

Mielellään kuulemma kuulisivat sitten onko vaikutusta asiaan, sääli vaan että pahimmat pakkaset tulee taas joskus 10 kk päästä.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
^oma auto vm.2017 ja minuun autoon vaihdettiin vain uusi huohotinboksi, ei muuta, koska ne uudet osat eivät auta asiaan. Tämän hetken neuvo on, että jos huohotin jäätyy niin vaihdetaan uusi tilalle.
Sinun huoltoliikkeellä taitaa olla vanhat tiedot vielä mitä tehdään.
Omaani asensin viimasuojat huohottimen jäätymisen jälkeen ja silti siellä oli taas hieman vettä. Suurin ongelma taitaa olla lyhyet ajomatkat.
Onneksi Alfa aikanaan rakensi Jumalasta seuraavan Busson, jossa mitään ongelmia ei koskaan ole.
Sinun huoltoliikkeellä taitaa olla vanhat tiedot vielä mitä tehdään.
Omaani asensin viimasuojat huohottimen jäätymisen jälkeen ja silti siellä oli taas hieman vettä. Suurin ongelma taitaa olla lyhyet ajomatkat.
Onneksi Alfa aikanaan rakensi Jumalasta seuraavan Busson, jossa mitään ongelmia ei koskaan ole.
Re: Giulietta 940
Jos ajelee vain lyhyttä matkaa, niin pitäisi kylmään aikaan käytellä kunnolla kuumaksi vaikka kerran viikossa.
Paikallaan tyhjäkäytellen tuon kuivuminen on varmaan tehokkainta. Silloin ajoviima ei pääse viilentämään sitä ja sylinterikannesta säteilevä lämpö kuivattaa huohotinpömpelin.
Vesihän se on joka jäätyy, eli ei tarvi tuollaista kiisseliä olla välttämättä yhtään. Pelkkä kondensio vesi riittää.
Ja kuten jo jossain täällä tulikin mainittua, voi olla jäässä jo liikkeelle lähdettäessä eikä viiman vuoksi ajossa sitten enää sulakaan.
Sitten kun tuossa on vielä nuo läppäventtiilit, niin on monta mahdollisuutta mikä jäätyy ja sekoittaa koko systeemin.
Paikallaan tyhjäkäytellen tuon kuivuminen on varmaan tehokkainta. Silloin ajoviima ei pääse viilentämään sitä ja sylinterikannesta säteilevä lämpö kuivattaa huohotinpömpelin.
Vesihän se on joka jäätyy, eli ei tarvi tuollaista kiisseliä olla välttämättä yhtään. Pelkkä kondensio vesi riittää.
Ja kuten jo jossain täällä tulikin mainittua, voi olla jäässä jo liikkeelle lähdettäessä eikä viiman vuoksi ajossa sitten enää sulakaan.
Sitten kun tuossa on vielä nuo läppäventtiilit, niin on monta mahdollisuutta mikä jäätyy ja sekoittaa koko systeemin.

Re: Giulietta 940
Jotain eroavaisuutta meidän tapauksissa, oma auto on 2015 TCT mistä aikaisemmin vaihdettiin jo tuo huohotinhässäkkä ja monta muutakin osaa rikkoutumisen takia joten ehkei ihan suoraan verrannollinen tapaus. Huoltoliikkeellä oli ihan kohtuu uudet tiedot eikä he muuta tehnyt kuin mitä käskettiin. FCA Finland ei antanut mitään suositusta tai kehoitusta minulle tai Vaunulalle vaan määräyksen että ne osat laitetaan minun autoon. Vaikkakin ei vielä tietoa auttaako ne varmasti tai sopiiko ne heittämällä autoon, käskynä tuli asentaa ne ja jos ei sovi autoon, ne laitetaan sopimaan.jmi kirjoitti:^oma auto vm.2017 ja minuun autoon vaihdettiin vain uusi huohotinboksi, ei muuta, koska ne uudet osat eivät auta asiaan. Tämän hetken neuvo on, että jos huohotin jäätyy niin vaihdetaan uusi tilalle.
Sinun huoltoliikkeellä taitaa olla vanhat tiedot vielä mitä tehdään.
Omakohtaiset kokemukset ei täysin tuota puolla. Ongelmia ilmennyt kun on muutaman tunnin ajanut maantiellä ja kierrokset pysynyt suunnilleen 2000 rpm yläpuolella ja kun pudonnut alemmas on oireetkin iskenyt. Parempi ehkä olisi antaa matkalla jotain tekohengitystä / kengitystä välillä ettei ne paikat jämähdä kiinni? Moottorijarrutusta pienemmällä vaihteella tai ohitustilanne silloin tällöin saattaisi kenties auttaa.Pele kirjoitti:Jos ajelee vain lyhyttä matkaa, niin pitäisi kylmään aikaan käytellä kunnolla kuumaksi vaikka kerran viikossa.
Paikallaan tyhjäkäytellen tuon kuivuminen on varmaan tehokkainta. Silloin ajoviima ei pääse viilentämään sitä ja sylinterikannesta säteilevä lämpö kuivattaa huohotinpömpelin.
Vesihän se on joka jäätyy, eli ei tarvi tuollaista kiisseliä olla välttämättä yhtään. Pelkkä kondensio vesi riittää.
Ja kuten jo jossain täällä tulikin mainittua, voi olla jäässä jo liikkeelle lähdettäessä eikä viiman vuoksi ajossa sitten enää sulakaan.
Sitten kun tuossa on vielä nuo läppäventtiilit, niin on monta mahdollisuutta mikä jäätyy ja sekoittaa koko systeemin.
Re: Giulietta 940
Saisikos niistä sitten vaikks kuvaa? Vai onko sekin top secret..Dam kirjoitti:Tänään sitten viimein laitettiin huohottimen upgradeosat paikoilleen ja kun en saanut mitään virallista lupaa mainostella niin sanotaan nyt sitten vaikka että selkeästi osia vaihdettu eikä ollut mikään vartin juttu. Heitetään nyt sitten satunnaisia numerosarjoja kun kerran en saanut mainostella; 55254415/50528796/552538450/50529461/51823615*2
Makaroonia jo vuodesta -98
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
ePER tietää osien nimeksi nämä.
55254415 Moottorin suojakansi
50528796 Turbon imuputki
55253845 Moottorin ylikulkeva huohotinputki
50529461 Turbon jäähdytysvesiputki
51823615 Banjopultin tiivisteet x2
Asennusta näkemättä on pieniä toiveita, että tuota turbolta tulevaa kuumaa vettä olisi älytty käyttää huohotinputken lämmitykseen (kuva). Tuota oon miettiny aikaisempina talvina, että ei välttämättä suurikaan temppu ole katkaista putkea ja kierrättää sitä vettä huohotinpöntön luona. Toki se pitää eristää ajoviimalta, koska muuten se lämmitysteho haihtuu ilmaan.
55254415 Moottorin suojakansi
50528796 Turbon imuputki
55253845 Moottorin ylikulkeva huohotinputki
50529461 Turbon jäähdytysvesiputki
51823615 Banjopultin tiivisteet x2
Asennusta näkemättä on pieniä toiveita, että tuota turbolta tulevaa kuumaa vettä olisi älytty käyttää huohotinputken lämmitykseen (kuva). Tuota oon miettiny aikaisempina talvina, että ei välttämättä suurikaan temppu ole katkaista putkea ja kierrättää sitä vettä huohotinpöntön luona. Toki se pitää eristää ajoviimalta, koska muuten se lämmitysteho haihtuu ilmaan.
- Liitteet
-
- 20170429_120129943.jpg
- (160.02 KiB) Tiedosto ladattu 6161 kertaa
Re: Giulietta 940
puuha kirjoitti:
Saisikos niistä sitten vaikks kuvaa? Vai onko sekin top secret..
Tuossa ylempänä ne oleelliset olikin.. Eikä mitään niin mullistavaa kuten oltiin jo toivottu, ehkä lähinnä joku psykologinen juttu ennemmin että jotain on tehty? Vähän jotain sukkaa ehkä päälle ja kansi kiinni.

Pienet oli toiveet. Ehkei tuota vettä ole haluttu käyttää kun pelkona vuotaminen tms tai sitten ei vain ole älytty moista.matti_vuorio kirjoitti:
Asennusta näkemättä on pieniä toiveita, että tuota turbolta tulevaa kuumaa vettä olisi älytty käyttää huohotinputken lämmitykseen (kuva). Tuota oon miettiny aikaisempina talvina, että ei välttämättä suurikaan temppu ole katkaista putkea ja kierrättää sitä vettä huohotinpöntön luona. Toki se pitää eristää ajoviimalta, koska muuten se lämmitysteho haihtuu ilmaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Tuossahan on hyvä eristys. Ainakin tolle putkelle, mutta itse huohotinpönttö näyttää täysin koskemattomalta?
Monesti se ei tosiaan tuon ihmeempää eristystä tarvitse...
Monesti se ei tosiaan tuon ihmeempää eristystä tarvitse...
Re: Giulietta 940
En ottanut mitään ennen-jälkeen-kuvia joten en osaa sen tarkemmin sanoa. Tuo moottorinsuojus kuitenkin vaihdettiin ja vähän näyttäisi että se huohotin olisi enemmän "poteroituna" siellä suojan alla. Ehkä tuossa on riittävästi eroa edelliseen mutta se jää nähtäväksi käytännössä.Aquatica kirjoitti:Tuossahan on hyvä eristys. Ainakin tolle putkelle, mutta itse huohotinpönttö näyttää täysin koskemattomalta?
Monesti se ei tosiaan tuon ihmeempää eristystä tarvitse...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Tuossahan ylempänä matti_vuorio laittoi kuvan, missä näkyy alkuperäisessä muodossa.
Muunmerkkisissä tuollasta suojausta pidetty monessa ja ainakin joissakin se on ollut ongelmaton - ei tietenkään kerro, että olis myös MA:ssa :p
Tuossahan ylempänä matti_vuorio laittoi kuvan, missä näkyy alkuperäisessä muodossa.
Muunmerkkisissä tuollasta suojausta pidetty monessa ja ainakin joissakin se on ollut ongelmaton - ei tietenkään kerro, että olis myös MA:ssa :p
Re: Giulietta 940
Noin avonainen ollut vuodesta toiseen ja nyt kun mallin elinkaari lähestyy loppuaan saadaan tuollainen tukisukka?Aquatica kirjoitti:^
Tuossahan ylempänä matti_vuorio laittoi kuvan, missä näkyy alkuperäisessä muodossa.
Muunmerkkisissä tuollasta suojausta pidetty monessa ja ainakin joissakin se on ollut ongelmaton - ei tietenkään kerro, että olis myös MA:ssa :p

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
Uskokaa jo, vm.2017 on tuo suojus tuossa putkihaarassa ja koko putkessa ja moottorinsuojamuovi on alaosastaan täynnä eristettä. Silti jäätyy...Dam kirjoitti:Noin avonainen ollut vuodesta toiseen ja nyt kun mallin elinkaari lähestyy loppuaan saadaan tuollainen tukisukka?Aquatica kirjoitti:^
Tuossahan ylempänä matti_vuorio laittoi kuvan, missä näkyy alkuperäisessä muodossa.
Muunmerkkisissä tuollasta suojausta pidetty monessa ja ainakin joissakin se on ollut ongelmaton - ei tietenkään kerro, että olis myös MA:ssa :pMä kuvittelin sen olevan hieman enemmänkin topattu ja tuollainen ihan alunperinkin mitä mulla on. Ei ihme että jäätyilee. Ois kait pitänyt aikaisemmin itsekin tuo tarkistaa.
Re: Giulietta 940
Sun autoon meinattiin laittaa samat osat mitkä siinä on ollut jo tehtaalta lähtiessä?jmi kirjoitti: Uskokaa jo, vm.2017 on tuo suojus tuossa putkihaarassa ja koko putkessa ja moottorinsuojamuovi on alaosastaan täynnä eristettä. Silti jäätyy...

No onneksi kohta onkin jo kesä niin ei tarvitse tuollaista vielä miettiä pitkään aikaan

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Giulietta 940
En tiedä sitten onko noihin eristettyihin osiin tullut sitten vielä muka jotain "parannuksia", jotka sitten todettiin että ei niistäkään ole mitään hyötyä. Mutta joka tapauksessa vm.2017 nuo eristykset on jo tehtaalta lähtien. Vuoden omistamisen jälkeen ainut negatiivinen asia koko autossa.
Re: Giulietta 940
Mjoo, ei tuo nyt ihan niin vakuuttavalta näytä kuin kuvittelin. Eristäminen toki hyvästä mutta ei ne välttämättä jäätymistä estä kun eristää kylmää ja kuumaa. Lähellä kuitenkin kansi mikä ei välttämättä nyt ihan kädenlämpöisenä ole pidemmän ajelun jälkeen. Jotain jännitystä tähänkin päivään, auto käyntiin ja jotain piipitystä airbagista ja kehoitus tarkistamaan manuaalista. Lol ja uudelleenkäynnistys ja vika poissa. Manuaalia vähän plärätessäni en löytänyt sopivaa kohtaa siihen ongelmat osiosta, ehkä sitten olisi pitänyt valikosta laittaa pois päältä ja takaisin päälle tai jotain muuta vastaavaa. Tai akku. Start stop taitaisi olla mikä ensimmäisenä oireilee mutta en käytä sitä ikinä muuten kuin joku muu on sen laittanut päälle huollossa. Kohta onkin jo 90 tkm huolto, siellä voivat sitten taas tarkistaa kuinka hengissä se akku on. Luulin jo että nuo jääveistokset autossa olisi tuonut jotain ongelmaa mutta ainoa mainittava on takapäästä kuuluva narina ja pauke kun lähtee liikkeelle. Työmatkalla joten en sille nyt oikein mitään voi tehdä ja kun kotio pääsen niin sulaa sitten parkkipaikkaa sotkemaan.
Re: Giulietta 940
Niksi-Pirkka vinkki jossa ei käytetä sukkahousuja:Dam kirjoitti:kun kotio pääsen niin sulaa sitten parkkipaikkaa sotkemaan.
Ennen kuin ajat kotiin niin käy ruokaostoksilla paikallisessa City Marketissa ja anna auton sulaa hetki parkkihallissa. Maantiemössömöhkäleet putoavat ja oma talli pysyy siistimpänä.
Re: Giulietta 940
Ei tallia, pihapaikka. Ja sekin soraa joten ei pienet maantiemössömöhkäleet siinä haittaa. Kotonapäin pitäisi olla jo kuitenkin plussaa eikä tarvitse lorvailla jossain CItymarketissa sen aikaa. Voisin sen tosin viedä Skanssiin pestäväksi niin lähtee ne moskat ja liat pois.
Re: Giulietta 940
Tuohon huohottimen jäätymiseen: ajoviimaakaan ei tarvita, riittää että huohottimeen keräytynyt vesi-öljy sotku on jäässä ennen ajoa, esim aamulla. Moottorin lämpö ei ehdi sulattaa tukossa olevaa huohotinta ennekuin lämpötila ja paine nousee kampikammiossa ja varoventtiilinä toimiva öljytikku aukeaa.
Re: Giulietta 940
Tänään tuli FCA:n aspalta puhelu, tekninen osasto ilmoittanut ettei siinä ole bugia -> jotain korjattavaa / kiinnitettävää / säädettävää tms siis seuraavassa huollossa. Ehkä siellä on joku kytkin mikä huomaa koska vaihdetaan pienemmälle ja se nyt ei toimi oikein. 90 tkm huolto kohta niin katsovat siellä mikä vaivaa.Dam kirjoitti:Bugi; reklamoitu. Päivitetty Oulussa sen enempää kyselemättä tai informoitu siitä. Soitin ja ei ollut oikein mitään selkeää syytä mutta sitten selvisi että joku "winter" päivitys.Dam kirjoitti: Tuo vakionopeuden säätimen putoaminen pois muistaakseni toimi niin että jarrua tai pienempää vaihdetta ellei halua siitä nupistä kääntää pois päältä. Lähinnä vain varmistusta että muistin oikein, nyt se ei nimittäin putoa pois päältä enää. Jotain outoa vaihteistossa muutenkin tuntuu olevan, ei vaihda enää niin nätisti kuin ennen. Ihankuin siellä olisi jotain säädettävää kireämmälle kytkimissä, nyt kun vakkaria koittaa ottaa pois päältä vaihtamalla pienemmälle, kierrokset heilahtaa hieman ja matka jatkuu samalla nopeudella kuin ennenkin. Kait ne huollossa sitten tutkii kunhan muistan ilmoittaa tuosta ongelmasta.
Otin tuonkin puheeksi samassa puhelussa. Saattaa olla samat tai samantapaiset osat kuin uudemmissakin autoissa missä on myöskin tavattu samanlaista ongelmaa. Heillä on nyt tutkinnan alla muita ratkaisuja joten odotellaan ja saan ottaa heihin yhteyttä jos minulle tulee vielä jotain ongelmia. Ei tarkoittanu etten olisi saanut siis lupaa keskustella heidän kanssaan vaan tarkoitti sitä kuuntelevat mielellään miten mun auton kanssa tilanne kehittyy. Asiasta voidaan tehdä tiketti sitä kautta että kerron huollolle aiheesta ja he tekee sen tiketin jos haluan jotain oikeaa parannusta tuohon huohottimen jäätymiseen. Mikäs tuossa huohottimessa nyt se pahin ongelma on kun se jäätyy? Mäntä jässähtää jumiin? Vai pienet reiät menee umpeen? Paras huohotinhan olis kerääjäsäiliö missä suodatin mutta ei taida nykyaikana enää olla niin mahdollista, valitettavasti. Turbolta tulevaa putkea ei kait tarvitse sen enempää eristää kun halkaisija ei näytä ihan pieneltä että se olisi se pahin ongelma. En vielä tiedä käytännössä miten tuon kanssa tapahtuu muutoksia, pitääkö huollon tehdä jotain minkä tekninen osasto tutkii vai pitääkö sitä alkaa itse askartelemaan.matti_vuorio kirjoitti:
Asennusta näkemättä on pieniä toiveita, että tuota turbolta tulevaa kuumaa vettä olisi älytty käyttää huohotinputken lämmitykseen (kuva). Tuota oon miettiny aikaisempina talvina, että ei välttämättä suurikaan temppu ole katkaista putkea ja kierrättää sitä vettä huohotinpöntön luona. Toki se pitää eristää ajoviimalta, koska muuten se lämmitysteho haihtuu ilmaan.
Suurin kysymys nyt on: Mitä me haluamme?
Turbon jäähdytysveden hyötykäyttöön, hydroformatisoidun huohotinhässäkän lämmityselementin alumiinista missä jotain eristystä?

Pelkkää putkea kaiken ympärille ja kapaloidaan pakosarjakääreellä? Ehdotuksia, ideoita?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tarvitaan sekä se vesikierto lämmittämään, että myös koko huohottimen ja siihen liittyvien putkien eristäminen. Tuossa testasin turbon vesiputken lämpenemistä ja käynnistyksestä menee noin 6 minuuttia, että putki on kädenlämpöinen. Ei tuokaan heti sulata mitään, mutta todennäköisesti se estää ongelmat ajon aikana. Sen verran tuota vesikiertoa pyörittelin, että alkuperäistä vesiputkea ei kannata katkasta, vaan jatkaa se pari metriä mitä tuohon huohottimen lämmitykseen todennäköisesti kokonaismitaltaan menee.
Mitä eristämiseen tulee, niin pönttö pitää eristää myös alapuolelta. Kuva antaa väärän näkemyksen tuon sijainnista, koska oikeasti se huohotin on kannen vieressä, ei sen päällä kuten kuva näyttää. Tämän vuoksi huohotin ei saa lämpöä kannesta. Sitten se imusarjan venttiili on myös kokonaan tyhjän päällä eikä siinä ole mitään lämmönlähdettä lähistöllä. Eristeelle on hyvin tilaa, mutta materiaali mietityttää vielä.
Mitä eristämiseen tulee, niin pönttö pitää eristää myös alapuolelta. Kuva antaa väärän näkemyksen tuon sijainnista, koska oikeasti se huohotin on kannen vieressä, ei sen päällä kuten kuva näyttää. Tämän vuoksi huohotin ei saa lämpöä kannesta. Sitten se imusarjan venttiili on myös kokonaan tyhjän päällä eikä siinä ole mitään lämmönlähdettä lähistöllä. Eristeelle on hyvin tilaa, mutta materiaali mietityttää vielä.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Giuliettan kuskinpuoleinen sivupeili tärisee ja heiluu aika kovaa ajettaessa moottoritiellä. Apukuskin puolella pysyy stabiilina. Onko muilla ollut vastaavia pulmia? Huono kiinnitys vai jotain rikki peilin sisällä?
Re: Giulietta 940
En tiedä miten Giulietan peili on kiinni, muuta 159 peili on kaksipuolisen tarran kanssa kiinni siinä muovirinkulassa. Tarrat kun ajanmittaan hapsakoituu alkaa kuvaamasi peilin tärinä.
Makaroonia jo vuodesta -98
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Joo, nyt on taas kesäkausi aikaa varustella kalustoa ens talvikauden haasteisiinPele kirjoitti:Giulietta topic rauhoittui kun pakkaset hellitti.
