Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Juuri se!
Englantilaisten sivuja selailin ja yritin tulkita:
Sillä on ideana vaimentaa värähtelyjä polkimeen.
Leikkaus:
http://patentscope.wipo.int/search/en/WO2004015290
Jotain keskustelua:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... amper.html
http://www.alfabb.com/bb/forums/164-168 ... rence.html
Valmistenumero eberistä:
60556925

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

miaksu kirjoitti:Mun mielestä se ääni tulee siittä moniurahihnan luota ja sitä mieltä oli yks korjaamo ukkoki ku poikkesin tänää kauppareissulla pihassa kuunteluttaa sillä sen. :? siis ei päivääkää varmaa ettei tossa joku olis vialla :-D :wink:

koltiainen kirjoitti:Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.
Tuliko moniurahihnan ohjuri vaihdettua, jos vaihdettiin vaan pelkkä kiristin? Omassa 147:ssa ohjurin laakeri piti ääntä.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Siis ei vaihdettu ku vaan se kiristinrulla ja hihna..ja nyt kokeilin sitä vettä laittaa vähä siihe hihnaa, se ääni loppu iha hetkeks ja melkee samantie alko uudestaa, kaks kertaa koitin. :?
Nii ja missäs se ohjuri tuolla ees sijaitsee ?? :?

jmi kirjoitti:
miaksu kirjoitti:Mun mielestä se ääni tulee siittä moniurahihnan luota ja sitä mieltä oli yks korjaamo ukkoki ku poikkesin tänää kauppareissulla pihassa kuunteluttaa sillä sen. :? siis ei päivääkää varmaa ettei tossa joku olis vialla :-D :wink:

koltiainen kirjoitti:Jos se kuuluu sieltä jakopään puolesta niin tarkistppa ettei jakohihnan rullat ole antautumassa.
Sit vielä voit kuunnella ne moniurahihnan rullat ja vermeet joita se pyörittää.
Tuliko moniurahihnan ohjuri vaihdettua, jos vaihdettiin vaan pelkkä kiristin? Omassa 147:ssa ohjurin laakeri piti ääntä.
Viimeksi muokannut miaksu, 10 Marras 2014, 07:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jmi »

Kiristin on siellä alhaalla ja ohjuri siinä ylempänä keskellä, pitäisi näkyä ilman muovisuojien poisottoa. Jos ottaisit hetkeksi moniurahihnan pois, saat varmennuksen ettei varmasti ole jakopää.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Jep, täytyy tässä tutkiskella..Mut siis jäi vaivaan, mihin se perustuu et sen mukaan pystyy päätellä et hihna luistaa ku siihe sitä vettä vähä laittaa...? Vaan eikö tyhmä vaan tajuu... :wink:

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Sitä en tiiä mihin perustuu mutta näin on diaknosoitu luistavat hihnat parin sukupolven ajan 8) Kaadoithan nyt varmasti sille hihnan vetopinnalle etkä selälle? Eikä se vesi siellä pitäis mitään rikkoa, että voi sen desinkin siihen kipata huoletta.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Ahaa, tämä oli uus tieto mulle. :) Juu, siis koitin sinne alemmas just kaataakkin enkä suoraa päälle.

Mokomakin kirjoitti:Sitä en tiiä mihin perustuu mutta näin on diaknosoitu luistavat hihnat parin sukupolven ajan 8) Kaadoithan nyt varmasti sille hihnan vetopinnalle etkä selälle? Eikä se vesi siellä pitäis mitään rikkoa, että voi sen desinkin siihen kipata huoletta.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Rohkea mutu: vesi voitelee sen verran, että luistava hihna ei vingu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Mokomakin kirjoitti:Sitä en tiiä mihin perustuu mutta näin on diaknosoitu luistavat hihnat parin sukupolven ajan 8) Kaadoithan nyt varmasti sille hihnan vetopinnalle etkä selälle? Eikä se vesi siellä pitäis mitään rikkoa, että voi sen desinkin siihen kipata huoletta.
vesi on kyllä uus tieto,mut hihnavaha on tuttu.sillä saa luiston pois vähäksi aikaa.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

jmi kirjoitti:Kiristin on siellä alhaalla ja ohjuri siinä ylempänä keskellä, pitäisi näkyä ilman muovisuojien poisottoa. Jos ottaisit hetkeksi moniurahihnan pois, saat varmennuksen ettei varmasti ole jakopää.
tarkoitatko sillä ohjurilla sitä toista laakeroitua rullaa?
silloin kun eka kertaa ääntä etsittii tuli ääni kiristimen rullan laakeroinnista silloin ei kuuntelu laitteella se toinen laakeroitu rulla pitänyt ääntä nyt sitten sen äänen tarvii tulla sen ohjausrullan laakeroinnista.remmi tuntuu kireelle käsin painelemalla.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

mitä muuten kannattaa vaihtaa 1.8 ts vm 2002;seen kun tekee jakopään remontin?
ja mistä sais kyseiset osat sitten edullisesti? :crazyeyes:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kiristin, ohjuri(t), vesipumppu, hihna. Eli siis vakiosetti, jakohihnasarja. Tuossa ei ole tasapainoakseliakaan. Jos teet itse niin suosittelen niitä lukkopaloja, ihan oikeasti.
spareto.com , alvadi.ee , nimark.fi , ebay.com nyt muutama vaihtoehto. Jos haluaa teettää länsisuomessa (ei toki mitenkään lähellä :D), niin Team F40 / Nokian Autotalot. Noksulla tekee kai 500eurolla osineen?

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Meiltä kyllä löytyy ne lukkopalat mut en tiedä onko liian työläs itse vaihtaa, et jaksaako ruveta siihe projektiin.. :)

Aquatica kirjoitti:Kiristin, ohjuri(t), vesipumppu, hihna. Eli siis vakiosetti, jakohihnasarja. Tuossa ei ole tasapainoakseliakaan. Jos teet itse niin suosittelen niitä lukkopaloja, ihan oikeasti.
spareto.com , alvadi.ee , nimark.fi , ebay.com nyt muutama vaihtoehto. Jos haluaa teettää länsisuomessa (ei toki mitenkään lähellä :D), niin Team F40 / Nokian Autotalot. Noksulla tekee kai 500eurolla osineen?

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

miaksu kirjoitti:Meiltä kyllä löytyy ne lukkopalat mut en tiedä onko liian työläs itse vaihtaa, et jaksaako ruveta siihe projektiin.. :)

Aquatica kirjoitti:Kiristin, ohjuri(t), vesipumppu, hihna. Eli siis vakiosetti, jakohihnasarja. Tuossa ei ole tasapainoakseliakaan. Jos teet itse niin suosittelen niitä lukkopaloja, ihan oikeasti.
spareto.com , alvadi.ee , nimark.fi , ebay.com nyt muutama vaihtoehto. Jos haluaa teettää länsisuomessa (ei toki mitenkään lähellä :D), niin Team F40 / Nokian Autotalot. Noksulla tekee kai 500eurolla osineen?

Eihän siihen nyt mene kuin pari tuntia. Tuo tänne jos et itse jaksa :wink:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Hmm oliks toi vitsi ?? :-D No joo, varmasti semmonen selviytyy siittä hommasta parissa tunnissa joka niitä vaihdellu useammankin. :) Mut mulla se ei henkilökohtasesti taida olla tuosta jaksamisesta kii vaan lähinnä osaamisesta.. :wink:


m.sa kirjoitti:
miaksu kirjoitti:Meiltä kyllä löytyy ne lukkopalat mut en tiedä onko liian työläs itse vaihtaa, et jaksaako ruveta siihe projektiin.. :)

Aquatica kirjoitti:Kiristin, ohjuri(t), vesipumppu, hihna. Eli siis vakiosetti, jakohihnasarja. Tuossa ei ole tasapainoakseliakaan. Jos teet itse niin suosittelen niitä lukkopaloja, ihan oikeasti.
spareto.com , alvadi.ee , nimark.fi , ebay.com nyt muutama vaihtoehto. Jos haluaa teettää länsisuomessa (ei toki mitenkään lähellä :D), niin Team F40 / Nokian Autotalot. Noksulla tekee kai 500eurolla osineen?

Eihän siihen nyt mene kuin pari tuntia. Tuo tänne jos et itse jaksa :wink:

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

miaksu kirjoitti:Hmm oliks toi vitsi ?? :-D No joo, varmasti semmonen selviytyy siittä hommasta parissa tunnissa joka niitä vaihdellu useammankin. :) Mut mulla se ei henkilökohtasesti taida olla tuosta jaksamisesta kii vaan lähinnä osaamisesta.. :wink:
Mut ei se osaaminen lisäänny jos ei harjoittele. Ihmiset niitä huoltoja tekee liikkeissäkin :mrgreen:

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

No joo, ei varmasti mut epäilen omalla kohdallani siis koska ne on aika pieniä juttuja ja niitä on aika vähän mitä minä autolle olen tehny, sillä sen sanoinkin :-D Etten kyllä ihan heti lähtis jakohihnaremppaa tekeen.. :wink:


vesamaan kirjoitti:
miaksu kirjoitti:Hmm oliks toi vitsi ?? :-D No joo, varmasti semmonen selviytyy siittä hommasta parissa tunnissa joka niitä vaihdellu useammankin. :) Mut mulla se ei henkilökohtasesti taida olla tuosta jaksamisesta kii vaan lähinnä osaamisesta.. :wink:
Mut ei se osaaminen lisäänny jos ei harjoittele. Ihmiset niitä huoltoja tekee liikkeissäkin :mrgreen:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Tokihan siihen voi mennä enemmän kuin pari tuntia jos joku alkaa vastustamaan, mutta on tuossa 1.8ssa kuitenkin niin paljon enemmän tilaa touhuta kuin V6ssa että aika nopsaan sen tekee. Mutta voit sä sen silti tänne tuoda kun välimatkaa ei ole kuin 40km jollet itse jaksa alkaa opettelemaan :-)
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

No joo, ei ois kyllä välimatkaa paljon.. :) Kunhan eka saan kateltua ne osat mistä ne tilaisin.. :roll: luulen ettei siitä tuu lasta eikä p****a jos MINÄ ITSE sitä alkaisin vaihtaan :wink:



m.sa kirjoitti:Tokihan siihen voi mennä enemmän kuin pari tuntia jos joku alkaa vastustamaan, mutta on tuossa 1.8ssa kuitenkin niin paljon enemmän tilaa touhuta kuin V6ssa että aika nopsaan sen tekee. Mutta voit sä sen silti tänne tuoda kun välimatkaa ei ole kuin 40km jollet itse jaksa alkaa opettelemaan :-)

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Mitä mahdatte olla laittanut sisä puolelle lattiaan sen kovettuneen pikimaton tilalle kun olette jalkotiloja hitsannut?
meni ihan palasiksi oli niin kovaa, ja lattiaa uusittava kuskin puolelta edestä ja takaa reilusti.
oisin laittanut kuvan mutta en keksinyt miten sen tähän saa laitettua. :oops:

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eikös tuommoista likimain vastaavaa saa vaikka Motonetista? Hifirakenteiljathan tuollaista käyttää mutta ei ole ihan halpaa. Alla pitää olla hyvä hyvin maalattu pelti, muuten varmaan lahoaa kun sinne bitumin ja pellin väliin pääsee kumminkin kosteutta.
Noin yleisesti erilaiset äänieristeet eristää erilaisilta ääniltä, eli vaikka huopamatto ei tee samaa kuin tuo pikimatto. Muistelisin että tuollainen massaeriste eristää matalataajuisia ääniä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Spideriin lätkin motonetistä ostettua
VMP

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Tuossa kun kirjoittaa viestiä, niin alapuolella on "browse"-ikkuna. Sieltä sit jos suoraan laitat kuvan. Ei saa vaan olla kovin iso tiedosto. Tai sit yläpuolella "img" ennen ja jälkeen linkin jos lataat kuvan jostain verkosta... Meniköhän se näin. Apropoo...

Mut samantapaista bitumimattoa saa Biltemasta. Mä oon omista jättänyt pois kokonaan.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

m.sa kirjoitti:Tuossa kun kirjoittaa viestiä, niin alapuolella on "browse"-ikkuna. Sieltä sit jos suoraan laitat kuvan. Ei saa vaan olla kovin iso tiedosto. Tai sit yläpuolella "img" ennen ja jälkeen linkin jos lataat kuvan jostain verkosta... Meniköhän se näin. Apropoo...

Mut samantapaista bitumimattoa saa Biltemasta. Mä oon omista jättänyt pois kokonaan.
Tarvii sitten katella kun saa hitsattua ja maalattua nuo mädät jalkotilat niin biltemasta tai motonetista bitumimattoa.
ei mulla kyllä "browse"ikkunaa ole mut "img"oli siitä yritin mutten onnistunut.
tabletilla siis yritin onkohan se helpompaa normi tietokoneella tai kannettavalla.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

toi IMG tarkottaa lisää kuva :)
mullekkaa ei tuu muute mitää browse kun kokeilin huvikseni :?


quote="banditbusa"]
m.sa kirjoitti:Tuossa kun kirjoittaa viestiä, niin alapuolella on "browse"-ikkuna. Sieltä sit jos suoraan laitat kuvan. Ei saa vaan olla kovin iso tiedosto. Tai sit yläpuolella "img" ennen ja jälkeen linkin jos lataat kuvan jostain verkosta... Meniköhän se näin. Apropoo...

Mut samantapaista bitumimattoa saa Biltemasta. Mä oon omista jättänyt pois kokonaan.
Tarvii sitten katella kun saa hitsattua ja maalattua nuo mädät jalkotilat niin biltemasta tai motonetista bitumimattoa.
ei mulla kyllä "browse"ikkunaa ole mut "img"oli siitä yritin mutten onnistunut.
tabletilla siis yritin onkohan se helpompaa normi tietokoneella tai kannettavalla.[/quote]

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Vaikkapa Vulvofoorumilta voi vakoilla ohjeita kuvien linkittämiseen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0

Ja ohjeista poiketen täällähän voi ladata kuvan suoraan omalta koneelta, viestikentän alla siihen työkalu. Mutta suurin sallittu koko on aika pieni. Kuvien kokoa voi muokata vaikka Paintilla tai muulla perusohjelmalla.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Rekisterikilven valo palanu, jos siis oikee ymmärsin nii käyks tollane 12V/5W?

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

sämpy kirjoitti:Vaikkapa Vulvofoorumilta voi vakoilla ohjeita kuvien linkittämiseen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0

Ja ohjeista poiketen täällähän voi ladata kuvan suoraan omalta koneelta, viestikentän alla siihen työkalu. Mutta suurin sallittu koko on aika pieni. Kuvien kokoa voi muokata vaikka Paintilla tai muulla perusohjelmalla.
Juu niin voi ladata sitä yritin tabletilla, kyseisellä työkalulla pääsin omaan kuva galleriaan ja valitsin kuvan mutta se ei jostain syystä siirry mihinkään.
meinasin tuonne projektit osioon laittaa tarinaa yhdestä rakenteilla olevasta pikku bussosta joka olikin yllätys yllätys lattioistaan ihan mätä mikä ei ollut ostettaessa tiedossa. :onfire: :onfire:
Viimeksi muokannut banditbusa, 10 Marras 2014, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

^^ Juu käy. Semmoinen pötkölamppu. Avaa sit helkkarin varovaisesti se kannen muoviklipsi. Tuppaa vanhemmiten olemaan aika haperoa ja jos menee poikki niin ei tahdo enää pysyä paikoillaan.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Joo, taitaa olla sit tuo "sukkula"lamppu kyseessä.. :) Toivotaan että saan sen ehjänä vaihdettua.


m.sa kirjoitti:^^ Juu käy. Semmoinen pötkölamppu. Avaa sit helkkarin varovaisesti se kannen muoviklipsi. Tuppaa vanhemmiten olemaan aika haperoa ja jos menee poikki niin ei tahdo enää pysyä paikoillaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

banditbusa kirjoitti: pikkubusso olikin yllätys yllätys lattioistaan ihan mätä mikä ei ollut ostettaessa tiedossa.
Virhe, jokainen 156 on oletusarvoisesti mätä tietyistä vakiopaikoista niinkauan kuin sitä ei fyysisesti pääse päinvastaiseksi tarkastamaan.

Edit: :silly:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

banditbusa kirjoitti:Mitä mahdatte olla laittanut sisä puolelle lattiaan sen kovettuneen pikimaton tilalle kun olette jalkotiloja hitsannut?
meni ihan palasiksi oli niin kovaa, ja lattiaa uusittava kuskin puolelta edestä ja takaa reilusti.
oisin laittanut kuvan mutta en keksinyt miten sen tähän saa laitettua. :oops:
Täällä on vähän kaikkea vaimennuksesta, malliksi pari sivua:
http://autonvaimennus.fi/vaimennusainee ... imennusta/
http://autonvaimennus.fi/vaimennusaineet/vaimennustyo/
ja 156 sw:n vaimennusprojekti
http://autonvaimennus.fi/esimerkkeja/he ... eo-156-sw/
Sivun lopulla jonkilainen vertailu taulukko, jossa myös perinteinen bitumimatto

Monia noista tuotteista saa myös esim. Motonetistä

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Ei mut eiks sen kuvan saa tosta alempaaki et liitä tiedosto ? Ainut vaa et mulla oli työn ja tuskan takana enne ku sain ton avatar-kuvankaa tänne ku aina oli jostai suunnasta liian iso.. :roll:


banditbusa kirjoitti:
sämpy kirjoitti:Vaikkapa Vulvofoorumilta voi vakoilla ohjeita kuvien linkittämiseen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=334.0

Ja ohjeista poiketen täällähän voi ladata kuvan suoraan omalta koneelta, viestikentän alla siihen työkalu. Mutta suurin sallittu koko on aika pieni. Kuvien kokoa voi muokata vaikka Paintilla tai muulla perusohjelmalla.
Juu niin voi ladata sitä yritin tabletilla, kyseisellä työkalulla pääsin omaan kuva galleriaan ja valitsin kuvan mutta se ei jostain syystä siirry mihinkään.
meinasin tuonne projektit osioon laittaa tarinaa yhdestä rakenteilla olevasta pikku bussosta joka olikin yllätys yllätys lattioistaan ihan mätä mikä ei ollut ostettaessa tiedossa. :onfire: :onfire:

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Höh, tytär ajoi alfa takaoven portin pieleen. Kysymys kuuluu onko farkun ja sedanin takaovet keskenään vaihtokelpoiset?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Sanoisin, ettei ole
VMP

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja miaksu »

^^ Niin mullekki on taidettu sanoo, tai siis joo ei kai ovikaan käy farkusta sedaniin tai päi vastoi kun ei kahvakaan, tuli vaa mielee kun haeskelin takaoven kahvaa tässä joku aika sit ja mulle joku sano et jos sulla sedan nii farkusta ei käy.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^^Eivät ole vaihtokelpoisia. Oviaukot ovat erimuotoisia.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Heitetääs tähän:

Elikkäs, öljynvaihdon jälkeen startannu sekunnin pari kauemmin kuin ennen.

Eilen lyhyt ajo ja 5min sammuksissa, jäi sahaamaan ja toisella kertaa starttas.

Tänään päivällä +1C ja käynnisty vasta kolmannella. Ajoin moottorin lämpimäks ja sammutin kymmeneksi minuutiksi. Ei käynnistyny enään ollenkaa, startti vaan sahas.

Katsoin öljyt, ja heittämällä yli maximin. Sitten toiset 10 minuuttia odottelua, starttas toisella. Ajoin auton pajalle ja ylimääräset öljyt ainakin otettiin pois. Sen yhteydessä ennen ja jälkeen starttas normaalisti ekalla. Nyt viimeset 3-5 käynnistystä normaalisti.

Ei vikavaloja, ja muutenkin käyttäytyy normaalisti.

Satunnaisiuus tässäkin taas kunniaan, ei bensansyötös vois olla? Sytytykses?

E: Kolme uutta starttausta, kuin normaalisti
Noni

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Etteivät olisi pajalla turatessa söhlänneet kampiakselin asentoanturin johdon kanssa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Minkämoinen homma vaihtaa 156:n kangassisustus nahkaan?

Tietääkseni nois kangaspenkeis ei ole bägejä..

Etupenkit menee varmaan "heittämällä", samoiten ovipanelit? Takapenkki?

Ilmeisesti värejä lukuunottamatta ainakin kahta ellei kolmea eri muotosia nahkapenkkejä.

Taitaa vaikein homma olla löytää itse nahat.
Noni

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Takapenkki on parilla ruuvilla kiinni. Vielä helpompi irroittaa kuin etuset. B-pilareiden kanssa varovaisesti, kun helposti menee kiinnikkeet rikki.

Mut totta itse sisusta lienee vaikeinta löytää, semmoinen missä kuskin penkki olis edes jotenkin tolkuissaan.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aivan.

Se on vähä monesti (liian aina) parhaat päivänsä nähny noi sivutuet..

Tuossa olis mustat

Harmi vaan ettei hakematta tule tänne asti ja ovatpa vielä postiautomalliakin..
Noni

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mutta tuossahan olisi ehjä kuskin penkki meikäläisittäin. Matka on tietty vähän pitkä.
Abarth 500 Esseesse

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

Takapenkin osalta kannattaa ottaa huomioon, että SW:n ja sedanin penkit ovat erilaiset.

Jos ei työtä pelkää, niin Englannista on mahdollista löytää hyväkuntoisia vänkärin penkkejä, joista saa vaihdettua päälliset ja pehmusteet alkuperäiseen kuskin penkkiin.

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Se on vähä taas sieltä tulee sitte melkosta rahtiextraa hintaan sitten, ainakin jos alkaa koko settiä tilaamaan.

Ja tosiaan brittisisustoissa etuovipanelit sekä etupenkit väärät. Tosiaankin ilman sitä työtä ja hajottamista.

Suomesta taas tuntuu olevan lähestulkoon mahdotonta löytää siistikuntosta nahkasisustaa, tai edes kulahtanutta joka taas häviää jo ehjälle kangassisustukselle.

Ellei osta autoa siinä mukana.

Mistä johtuu ettei meinaa löytyä kuin brittisisustoja?
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Joskus huvikseen etsin sisustoja eri autoihin ja huomasin brittien tarjonnan korkeammaksi kuin monet muut maat. Tein kehäpäätelmän, että ehkä siellä ilmasto tuhoaa korit suomeakin nopeammin? Lisäksi ehkä se, että ei haluta ruosteista pommia enää elvyttää kuten täällä köyhässä pohjolassa... Näin sen ainakin päättelin :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Briteillä on postiauto-syndrooma. Autokanta jää heille purettavaksi/paalattavaksi/hävitettäväksi, koska kukaan ei niitä halua.

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ilmeisesti näissä on kaikissa muovinen kytkinpoljin? Ehdin jo miettiä poljinvarren modausta kunnes totesin sen olevan vähän haastavampaa hitsattavaa..

Kun on taidettu suunnitella sopivan tyylikkäille ohutpohjaisille nahkakengille.. kesäkengillä sujuu jotenkuten, mutta polkimen läpyskä on aivan liian alhaalla, miltei siinä jalkapohjan kohdalla ja joutuu varvistamaan että saa päkiän polkimelle.

Krohmoilla talvikengillä läpyskä onkin sitten kengän keskiosalla ja käytännössä tulee painettua kytkintä siitä varresta polkimen yläpuolelta.

Vartta saisi lyhentää 3cm..

No jos saisi ensinnä uudet pinnat noihin polkimiin. Tuolla olisi esimerkiksi tekstin mukaan, mutta kuva taitaa olla jostain toisesta kumimallista. No tilaamallahan se selviäisi mitä sieltä tulee, eihän nuo kalliita.. taitaa olla sama kumi niin kytkimessä kuin jarrupolkimessa?

http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-new-gen ... 56561a4793
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

sämpy kirjoitti:taitaa olla sama kumi niin kytkimessä kuin jarrupolkimessa?
Ei taida olla. Muistelen, että jarrupolkimen kumissa on ohjuri, ettei jalka niin helposti mene kaasupolkimelta jarrupolkimen alle?

Pari kertaa tuon kytkinpolkimen kumin vaihtanut. Ostin ihan merkkiliikkeen tiskiltä. Olikohan jotain 10-20€ välillä hinta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
vrahikai
Viestit: 421
Liittynyt: 16 Marras 2013, 17:42
Car(s): Ex: 156 2.5 V6 Boselift
Ex: Renault Clio RS182
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vrahikai »

^Ei ole sama kumi ei. Tänään juuri vaihdoin uudet ricambi originalit molempiin polkimiin.

Vastaa Viestiin