Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tomssilla klipsuilla roikkuupi se.
Toinen puoli symmetrinen. Lasilootan pääl muovikynnet...
Liitteet
20170413_210845-800x450.jpg
(76.5 KiB) Tiedosto ladattu 6365 kertaa

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Eiks mul oo käkkäriä?
Trafin sivujen mukaan...
Liitteet
Screenshot_2017-04-13-22-06-42-800x450.png
(23.46 KiB) Tiedosto ladattu 6338 kertaa

Gommi
Viestit: 178
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 01:23
Car(s): 159 2.4 Jtd Q-Tronic -06
Peugeot 505 turbo inj. -87
Ex: Alfa Romeo: 159 2.4 jtd, 156 2.0TS, 166 2.0TS
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Gommi »

jalittam kirjoitti:Tomssilla klipsuilla roikkuupi se.
Toinen puoli symmetrinen. Lasilootan pääl muovikynnet...

Thanks!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Yleensä irtoaa pienellä väkivallalla, jonka seurauksena kynnet vääntyy, mutta saa ne takaisin suoraksi.
jalittamin kuvassa kynnet näyttää suorilta, joten kyseessä ei vissiin ole sama lamppu, joka lähti Porista mukaan :-D
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MKT »

Tuomas K kirjoitti:Lieneekö olemassa mitään kustannustehokasta keinoa hankkia omistukseensa 159 ti:n jousia? Uusia alkuperäisiä toki saa, mutta 600 € neljästä vieteristä vaikuttaa aavistuksen kohtuuttomalta. Sachs, Kyb ja Bilstein tarjoavat ainakin listoillaan vain perusmallin jousia, saako muualta tarvikkeena?
Ti:n jouset ovat Eibachin tekemät ja heidän leimalla varustetut jouset ovat joko samat kuin Ti:ssä tai erittäin lähellä. Itse vaihdoin väsähtäneiden alkuperäis-Ti-jousien tilalle Eibachit eikä se ainakaan madaltanut autoa. Kyytikin tuntui tutulta. Tosin katsastusmies laittoi muutoskatsastamaan auton kun siinä oli punaiset jouset. Ei uskonut että Ti:ssä on alkuaankin samat. En jaksanut lähteä hakemaan todistusta siitä että jousivakiot ovat samat. Minulla voi siis olla ainoa Ti joka on muutoskatsastettu sen vakiojousille :)

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

ScreenHunter_112 Apr. 15 07.46.jpg
(41.67 KiB) Tiedosto ladattu 6141 kertaa
Vieläkö halvemmalla pitäisi saada? Alfisti ricambi taitaa myydä TI malliin myös n. 140e/kpl jos nämä ei käy.

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Perjantaina alkoi mielenkiintoinen tapahtuma. Ajotietokone ilmottaa, että vasen takavilkku olis poissa pelistä. Vilkku välkkyy taulussa myös tuplanopudella verrattuna normaaliin. Mielenkiintoisen tästä tekee se, että vasen takavilkku kuitenkin toimii normaalisti. Kuten myös kaikki muutkin valot takana. :)

Koitin vaihtaa vilkkupolttimot puolelta toiselle ilman vaikutusta. Samoin koitin vaihtaa koko valoklusterin puolelta toiselle takana ilman vaikutusta virheilmoitukseen ruudulla. Testasin myös ottaa vilkun sulakkeen irti hetkeksi taulusta ilman muutosta virheilmotukseen. Mitäs täs kannattais seuraavaks kokeilla? Voiko toi virheilmotus olla jääny jonnekkin minkä vois saada nollattua vikakoodina? Löytyykö joltain tästä Raisio/Turku akselilta lukijaa millä pääsis tuota tsekkaamaan?

Kiitokset jo jeesistä etukäteen.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Jos sattuu olemaan vetokoukku, niin kannattaa pestä pistoke tai irtikytkeä kokonaan.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja ullewi »

kovan onnen soturi kirjoitti:Jos sattuu olemaan vetokoukku, niin kannattaa pestä pistoke tai irtikytkeä kokonaan.
Ei oo koukkua, joten sekin poissuljettu...

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mihkäs ne takavalot maadoittuu? Jos eri puolilta eri pisteisiin, niin niitä maapisteitä voisi katsoa seuraavaksi.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Tarkistit varmaan myös etu- ja sivuvilkut, vaikka ilmoitus takavilkusta puhuukin?

Takavaloille on omat maansa C030 ja C031 (kuva pätee myös wagoniin).
Liitteet
maat.JPG
(30.51 KiB) Tiedosto ladattu 5927 kertaa

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Täytyypä tsekkaa noi maadotukset jotain kautta jos niissä sitten olis jotai..

Ja tosiaan, kaikki muut vilkut ja valot palaa ihan normaalisti.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Tuo 159:sin maadoitus piste on kyllä aika hyvä ja siihen tulee useita johtoja kiinni. Luulisi muidenkin laitteiden sekoilevan huonosta maadoituksesta. Purkamistakin on jonkin verran ennen kuin pääset siihen käsiksi.

Kannattaa ensin vetää väliaikainen maadoitusjohto rungosta suoraan vilkulle, niin säästyy mahdollisesti turhalta purkamiselta.

Itse vaihtaisin kaikki saman puolen vilkkupolttimot, jos vaikka joku on melkein poikki tai huonolla kosketuksella. Järjestelmä voi seota sen takia.

Edit: En muista sopiko vasemman ja oikean puolen takavalot ristiin. Mutta jos sopivat niin vaihtamalla ne voi ainakin kokeilla onko vika lampun kiinnityksessä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

seppo
Viestit: 1192
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja seppo »

Nämä parkit ja rek.valo kulkevat body-keskusohjainlaitteen kautta, jossa järjestelmä tarkastaa virtapiirit katkoksien, oikosulkujen (maa- ja jännitepuolelle) ja lähettää CAN-väylän kautta tiedon ko. varovalolle mittarille jos joku ei ole ok. Tähän liittyy myös seisontavalojen kytkentä erillisellä kytkimellä. Eli vianhakua ehkä joutuu laajentamaan useampaan liittimeen!

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Olipas aika ylläri, kun lauantaina oltiin mökille lähdössä ja 159 ilman mitään aiempia oireita oli tyhjentänyt akkunsa. Sen verran kyllä virtaa oli, että keskuslukot yms. aukes, eikä mittaristossakaan mitään sinänsä ihmeellistä näkynyt. Ei vaan jaksanu startata. No, onneks oli jo 166 liikenteessä ja sillä päästiin liikkeelle. Pari päivää oli sit 159 laturin päässä ja tänään pääsin duuniin ihan normaalisti. Pitää vielä mitaten tarkastaa, että lataa normaalisti.

Sanoiko joku joskus, että nää on tarkkoja akuistaan; siis että ei vaan toimi, jos on vähänkään huonossa hapessa akku? Ihmeellisen yhtäkkisesti toi patteri nyt kuoli. Yleensä tottunu muiden autojen kanssa siihen, että vähän edes oireilee ennen ku jättää käynnistymättä...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jakke kirjoitti:Olipas aika ylläri, kun lauantaina oltiin mökille lähdössä ja 159 ilman mitään aiempia oireita oli tyhjentänyt akkunsa. Sen verran kyllä virtaa oli, että keskuslukot yms. aukes, eikä mittaristossakaan mitään sinänsä ihmeellistä näkynyt. Ei vaan jaksanu startata. No, onneks oli jo 166 liikenteessä ja sillä päästiin liikkeelle. Pari päivää oli sit 159 laturin päässä ja tänään pääsin duuniin ihan normaalisti. Pitää vielä mitaten tarkastaa, että lataa normaalisti.

Sanoiko joku joskus, että nää on tarkkoja akuistaan; siis että ei vaan toimi, jos on vähänkään huonossa hapessa akku? Ihmeellisen yhtäkkisesti toi patteri nyt kuoli. Yleensä tottunu muiden autojen kanssa siihen, että vähän edes oireilee ennen ku jättää käynnistymättä...
Kyllä se tääl o delannu kerrasta eli startin asemesta tulee vain Milano by night tauluun.

Dumbtrump
Viestit: 16
Liittynyt: 13 Marras 2016, 00:37
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 jtdm

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Dumbtrump »

Osaisiko joku kertoa mitä öljyjä kannattaa 159 1.9 jtdm:ään laittaa? Niin koneeseen kuin vaihteistoon olisi tarkoitus laittaa öljyt kuntoon kesää varten. Aiemmin laitatin vaan liikkeessä, mutta nyt jotenkin tuo vaihdekeppi tuntuu oudolta eikä pitkän ajon jälkeen kunnolla palauta enää vapaalle jostain syystä. Viimeksi vaihdatin molempiin n. 3kk sitten, heti auton ostettuani. Oliko niin että oletusöljy on eri väristä kuin mitä todellisuudessa kannattaa käyttää? Tuntuu että on enemmän traktorimainen ääni nyt kuin ostettaessa. Ajettu on sellaset 170 tkm, vuosimalli on 2006.

harde
Viestit: 266
Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja harde »

Kerrasta meni minullakin akku vajaan 5 vuoden ikäisenä..

Avatar
ullewi
Viestit: 29
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:04
Paikkakunta: Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja ullewi »

Maunu kirjoitti:Tuo 159:sin maadoitus piste on kyllä aika hyvä ja siihen tulee useita johtoja kiinni. Luulisi muidenkin laitteiden sekoilevan huonosta maadoituksesta. Purkamistakin on jonkin verran ennen kuin pääset siihen käsiksi.

Kannattaa ensin vetää väliaikainen maadoitusjohto rungosta suoraan vilkulle, niin säästyy mahdollisesti turhalta purkamiselta.

Itse vaihtaisin kaikki saman puolen vilkkupolttimot, jos vaikka joku on melkein poikki tai huonolla kosketuksella. Järjestelmä voi seota sen takia.

Edit: En muista sopiko vasemman ja oikean puolen takavalot ristiin. Mutta jos sopivat niin vaihtamalla ne voi ainakin kokeilla onko vika lampun kiinnityksessä.
Noniin, tänään oli tarkotus päästä tota hommaa tutkimaan kun vaimo pääsi himaan iltapäivällä. Sopivasti kuitenkin kotiin palattuaan ei enää tuo vilkun varoitus paistanutkaan ruudussa. Toisaiseksi mennään siis taas ilman ongelmia. Täytyy uudestaan koittaa lähteä noita maadotuksia tutkimaan jos sama mysteerivika iskee päälle. Kiitokset kaikille vinkeistä!

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Jakke kirjoitti:Olipas aika ylläri, kun lauantaina oltiin mökille lähdössä ja 159 ilman mitään aiempia oireita oli tyhjentänyt akkunsa. Sen verran kyllä virtaa oli, että keskuslukot yms. aukes, eikä mittaristossakaan mitään sinänsä ihmeellistä näkynyt. Ei vaan jaksanu startata. No, onneks oli jo 166 liikenteessä ja sillä päästiin liikkeelle. Pari päivää oli sit 159 laturin päässä ja tänään pääsin duuniin ihan normaalisti. Pitää vielä mitaten tarkastaa, että lataa normaalisti.

Sanoiko joku joskus, että nää on tarkkoja akuistaan; siis että ei vaan toimi, jos on vähänkään huonossa hapessa akku? Ihmeellisen yhtäkkisesti toi patteri nyt kuoli. Yleensä tottunu muiden autojen kanssa siihen, että vähän edes oireilee ennen ku jättää käynnistymättä...
Kun toi akun uusiminen on mulla ajankohtaista ( pari kertaa käynyt nollassa laturin takia) niin kyselkin et mitä akkuja ihmiset käyttää? Mulla on nyt Vartan 74Ah ja tilaa olis pari senttiä vielä. Tosin pari kertaa viikossa tulee ajettua niin pientä nurkka-ajoa, että ei pääse mitenkään täyteen lataukseen.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

MrDelirium kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Olipas aika ylläri, kun lauantaina oltiin mökille lähdössä ja 159 ilman mitään aiempia oireita oli tyhjentänyt akkunsa. Sen verran kyllä virtaa oli, että keskuslukot yms. aukes, eikä mittaristossakaan mitään sinänsä ihmeellistä näkynyt. Ei vaan jaksanu startata. No, onneks oli jo 166 liikenteessä ja sillä päästiin liikkeelle. Pari päivää oli sit 159 laturin päässä ja tänään pääsin duuniin ihan normaalisti. Pitää vielä mitaten tarkastaa, että lataa normaalisti.

Sanoiko joku joskus, että nää on tarkkoja akuistaan; siis että ei vaan toimi, jos on vähänkään huonossa hapessa akku? Ihmeellisen yhtäkkisesti toi patteri nyt kuoli. Yleensä tottunu muiden autojen kanssa siihen, että vähän edes oireilee ennen ku jättää käynnistymättä...
Kun toi akun uusiminen on mulla ajankohtaista ( pari kertaa käynyt nollassa laturin takia) niin kyselkin et mitä akkuja ihmiset käyttää? Mulla on nyt Vartan 74Ah ja tilaa olis pari senttiä vielä. Tosin pari kertaa viikossa tulee ajettua niin pientä nurkka-ajoa, että ei pääse mitenkään täyteen lataukseen.
Mä oon viime vuosina ostanu pelkästään Bilteman AGM-akkuja. Pysyy kokemukseni mukaan hyvin latingissa myös lyhyessä ajossa. Sellaisen ajattelin tohon 159:iinkin laittaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Raikkoo
Viestit: 214
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Jakke kirjoitti:
MrDelirium kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Olipas aika ylläri, kun lauantaina oltiin mökille lähdössä ja 159 ilman mitään aiempia oireita oli tyhjentänyt akkunsa. Sen verran kyllä virtaa oli, että keskuslukot yms. aukes, eikä mittaristossakaan mitään sinänsä ihmeellistä näkynyt. Ei vaan jaksanu startata. No, onneks oli jo 166 liikenteessä ja sillä päästiin liikkeelle. Pari päivää oli sit 159 laturin päässä ja tänään pääsin duuniin ihan normaalisti. Pitää vielä mitaten tarkastaa, että lataa normaalisti.

Sanoiko joku joskus, että nää on tarkkoja akuistaan; siis että ei vaan toimi, jos on vähänkään huonossa hapessa akku? Ihmeellisen yhtäkkisesti toi patteri nyt kuoli. Yleensä tottunu muiden autojen kanssa siihen, että vähän edes oireilee ennen ku jättää käynnistymättä...
Kun toi akun uusiminen on mulla ajankohtaista ( pari kertaa käynyt nollassa laturin takia) niin kyselkin et mitä akkuja ihmiset käyttää? Mulla on nyt Vartan 74Ah ja tilaa olis pari senttiä vielä. Tosin pari kertaa viikossa tulee ajettua niin pientä nurkka-ajoa, että ei pääse mitenkään täyteen lataukseen.
Mä oon viime vuosina ostanu pelkästään Bilteman AGM-akkuja. Pysyy kokemukseni mukaan hyvin latingissa myös lyhyessä ajossa. Sellaisen ajattelin tohon 159:iinkin laittaa.
Vene hommissa on myös tullut todettua Bilteman AGM-akut toimiviksi. Siinä kun ajoittain tulee tosi vähän ajoa, ja sekin lyhyttä pätkää. Mutta Bilhelvatalaisella pärjännyt useamman kesä ilman ylimääräisiä latailuja.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Mulla oli PNV:ssä Biltema AGM, ainakin kolme vuotta toimi moitteetta. Noissa taisi olla 4v takuu.
VMP

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Kiitoksia!

Jokapojan tarvikekauppaan siis :-D

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

MrDelirium kirjoitti:Tosin pari kertaa viikossa tulee ajettua niin pientä nurkka-ajoa, että ei pääse mitenkään täyteen lataukseen.
Jos vieläkin tökit sitä ajoittain liekaan, niin pistä ihmeessä lämppärisetin sekaan akkulaturi. Defan pienempikin laturi (1204) maksaa toki reilun huntin, mutta jelppaa tuossa touhussa kyllä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Joku aika sitten kiukutteli keskuslukitus (siis siitä avaimesta kun painoi niin ovet eivät auenneet).

No, vaihdoin patterin pari kk takaperin ja sen jälkeen ongelma oli ratkaistu.

Nyt sitten sanotaan joka toinen kerta kun tulen autolle niin keskuslukitus toimii, ei toimi, toimii, ei toimi...

Jos nyt oletetaan, että se patteri on kunnossa? niin mistä auton päästä sitä vikaa kannattaisi yrittää etsiä?

Eli välillä toimii oikein hyvin - välillä ei ollenkaan!

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mitä teit tallissa keskusteluun lisäsin jo kuvia keskuslukon ruostuneesta moottorista.
Voisiko sama vika etuovessa estää keskuslukon toiminnan kokonaan?

Toimiiko keskuslukko kun avaat oven mekaanisesti avaimella ja toimiiko keskikonsolissa oleva lukitusnappi? Jos tuo nappi on jäänyt jumiin voisiko se estää keskuslukon toiminnan?
Liitteet
moottori2.JPG
(132.64 KiB) Tiedosto ladattu 5244 kertaa
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Polforea kirjoitti:
MrDelirium kirjoitti:Tosin pari kertaa viikossa tulee ajettua niin pientä nurkka-ajoa, että ei pääse mitenkään täyteen lataukseen.
Jos vieläkin tökit sitä ajoittain liekaan, niin pistä ihmeessä lämppärisetin sekaan akkulaturi. Defan pienempikin laturi (1204) maksaa toki reilun huntin, mutta jelppaa tuossa touhussa kyllä.
Tämä muuten toimis kanssa. Laitetaan ostoslistalle.

Kohta on Alfassa enemmän elektroniikkaa kun mun tv-tasossa.... :lol:

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Mitä mieltä 159 mankan korvaajaksi? Paikalla nyt oma cd mankka Bosen audiolla.

http://www.ebay.com/itm/AUTORADIO-ALFA- ... Sw44BYLbTp

Tossa ois ainakin pelit rensselit ja hinta suht ok. Toimiiko Bosen kanssa suoraan yhteen?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no kauneus on katsojan silmissä. Tuo taitaa olla windows ce pohjainen vehje? Bosen kanssa tuskin sopii suoraan ilman adapterin laittoa väliin, joka muuntaa kaiutintasoisen signaalin matalaksi. Tai voi varmaan askarrella rca ulostuloista piuhat kaiutinpiuhoihin...

KimmoKo
Viestit: 185
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

Niin toi on mikä sattui selatessa silmään, Tavallaan vähän epäilyttää toi käytettävyys kosketusnäytön kanssa ja tekee noilla härpättimillä käytännössä sitten mitään..
Jos porukalla on korvaavista 2dinin mankoista kokemusta niin saa ehottaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä laitoin 159:iin pioneerin soittimen, oli hyvä. Giuliettaan tuli joyingi ja sciroccoon myös. Android pohjainen systeemi on aika monipuolinen.

159:iin sopisi myös hienosti appradio / jbl appradio

Desmosedici
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 21:42

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Desmosedici »

https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/8737945

Alfa ollut harkinnassa pitkään ja tällainen pisti silmään. Bensakone olisi toiveissa ja edes kohtuullisilla kilsoilla. Kommentteja puolesta/vastaan. Vai kannattaako tuoda ulkomailta?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Desmosedici kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/8737945

Alfa ollut harkinnassa pitkään ja tällainen pisti silmään. Bensakone olisi toiveissa ja edes kohtuullisilla kilsoilla. Kommentteja puolesta/vastaan. Vai kannattaako tuoda ulkomailta?
Itsellä 111 tonnia ajettu 2.2JTS ja ei voi valittaa. Vähän laiskahan se on, mutta aika tavalla idioottivarma vehje. Käy ajamassa ja jos tuntuu kunnossaolevalta, niin kyllähän tuollaisen uskaltaa ostaa.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jargon »

Jakke kirjoitti:
Desmosedici kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/8737945

Alfa ollut harkinnassa pitkään ja tällainen pisti silmään. Bensakone olisi toiveissa ja edes kohtuullisilla kilsoilla. Kommentteja puolesta/vastaan. Vai kannattaako tuoda ulkomailta?
Itsellä 111 tonnia ajettu 2.2JTS ja ei voi valittaa. Vähän laiskahan se on, mutta aika tavalla idioottivarma vehje. Käy ajamassa ja jos tuntuu kunnossaolevalta, niin kyllähän tuollaisen uskaltaa ostaa.
Ja täällä vastaavasti 198tkm ajettu 2,2jts, samanlaiset kokemukset, välillä olevinaan tuntuu pirteältä, mutta ei mitään ihmeellistä suorituskykyä tarjoa.
Autona muuten tuntuu hyvältä ja jämäkältä.

Rema
Viestit: 232
Liittynyt: 13 Huhti 2013, 08:06
Car(s): Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Rema »

Minulla on 151000 km ajettu2,2 L, olen ajanut 78000 km n. 4 vuoden aikana jonka olen omistanut auton. Ainoa isompi asia oli että etupalkisto oli ruosteessa, putsatiin happo pohjamaalattiin ja pintakäsiteltiin, Oikeat öljyt moottoriin ja vaihdelaatikkoon ovat tärkeät, ainakin vaihdelaatikkoon, mielestäni valmistajan suosittelema öljy, vaihdelaatikon öljynvaihto mieluummin 70000-80000 km.n välein. Ohjaustehostimen öljy on syytä vaihtaa mieluummin 100000 km.n välein. Tietenkin myös ruosteensuojaus on tärkeä ja maalipinta.
Denson IK 16 sytytystulpat joilla olen ajanut n. 65000 km, ovat suorituskykyyn vaikuttava seikka, ehkä myös polttoaineen kulutukseen, kulutus kesäajossa n. 8,4 L/100 km keskin. 54 km/h, sisältäen myös mootoritie ajoa jolloin kulutus on lähellä 10 L/100 km. Auto on mielestäni riittävän kiihtyvä, ainakin tälläiselle vanhemmalle miehelle. Auto on erittäin hyvä ajaa,mielestäni ei kannata madaltaa koska jo nyt on oltava varovainen tien epätasaisuuksissa ja taviajo onnistuu paremmin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

Desmosedici kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/8737945

Alfa ollut harkinnassa pitkään ja tällainen pisti silmään. Bensakone olisi toiveissa ja edes kohtuullisilla kilsoilla. Kommentteja puolesta/vastaan. Vai kannattaako tuoda ulkomailta?
Mä tykkäsin 159:stä alfoistani eniten. Ensimmäiset korjaukset sutoon jouduttiin tekemään vasta 150 tkm hujakoilla kun originelli jakopää oli kypsä, 170 paikkeilla jarrut oli kypsät. Muuten oli historian mukaan selvitty ajolla ja tavan huolloilla.

Eikä mun mielestä miltään muulta merkiltä saa vastaavaa tuohon rahaan yhtä päheetä peliä :) kannattaa käydä kokeilemassa, jos ei vaihteisto ulise ja on miuten siisti niin kyllähän tuollasen ostaa :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Jakke »

jargon kirjoitti:
Jakke kirjoitti:
Desmosedici kirjoitti:https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/159/8737945

Alfa ollut harkinnassa pitkään ja tällainen pisti silmään. Bensakone olisi toiveissa ja edes kohtuullisilla kilsoilla. Kommentteja puolesta/vastaan. Vai kannattaako tuoda ulkomailta?
Itsellä 111 tonnia ajettu 2.2JTS ja ei voi valittaa. Vähän laiskahan se on, mutta aika tavalla idioottivarma vehje. Käy ajamassa ja jos tuntuu kunnossaolevalta, niin kyllähän tuollaisen uskaltaa ostaa.
Ja täällä vastaavasti 198tkm ajettu 2,2jts, samanlaiset kokemukset, välillä olevinaan tuntuu pirteältä, mutta ei mitään ihmeellistä suorituskykyä tarjoa.
Autona muuten tuntuu hyvältä ja jämäkältä.
Tämä "välillä olevinaan tuntuu pirteältä" kuvaa hyvin minunkin tuntemuksiani. Se vaihteleva "pirteyden" määrä tuntuu riippuvan jostain ihan mystisestä asiasta. Kenties tähtien asennosta tai kuun vaiheista. Aito Alfa siis... mielialat vaihtelee kuin... no, enpäs sano mitään ettei joku väitä sovinistiksi :mrgreen:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Tuisma
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Joulu 2014, 20:54

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Tuisma »

Tervehdys,

159 1,9JTS:stä oli murtunut vetarin sisempi suojakumi ja tilasin sellaisen topautoosista. Nyt kuitenkin vähän epäilyttää kun tuo uusi kumi on "normaali" (pyöreä reikä kummassakin päässä) mutta seppä meinasi että vaihteiston puoli kumista olisi sisäreiältään kolmiomainen. Perkasin vähän noita varaosakuvia ja ainakin yhdellä valmistajalla näkyi tuo rengas erikseen jonka sisäkehä oli kolmiomainen. Onko kukaan vaihtanut tuota kumia eli mitä sieltä löytyy?

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 362
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Seppä on oikeassa, pyöreä kumi ei siihen sovi.
Jossain kyllä näin myynnissä niitä oikeitakin kumeja.
Lisäksi jos vänkärin puolesta kysymys, kannattaisi ehkä se tukilaakeri vaihtaa samalla, mutta sitäkään ei saa erikseen mistään.
Mutta mittailin että standardina löytyy laakeri mikä olisi milliä kapeampi, sen ehkä saisi 1mm shimmin kanssa passaamaan.
Kannattaa olla tarkkana kun nuita osia hankkii, koska yllättäen 2.2:ssa on ulomman vetonivelen sisempi spoori eri mitä 1.9:n, vaikka käsittääkseni laatikossa ja pyörännavassa on sama spoori.



edit: tuossa ois oikealle koko hökötys
http://www.ebay.de/itm/Innengelenk-Antr ... SwLF1YBe75

Luultavasti sopiva kumi:
http://www.ebay.com/itm/CV-JOINT-BOOT-K ... Qw&vxp=mtr
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Jousethan noista katkeilee, mulla molemmat taakse vuosi sitten vaihdettiin. Mittaris oli kai 90 tkm

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jakke kirjoitti:Tämä "välillä olevinaan tuntuu pirteältä" kuvaa hyvin minunkin tuntemuksiani. Se vaihteleva "pirteyden" määrä tuntuu riippuvan jostain ihan mystisestä asiasta. Kenties tähtien asennosta tai kuun vaiheista. Aito Alfa siis... mielialat vaihtelee kuin... no, enpäs sano mitään ettei joku väitä sovinistiksi :mrgreen:
Tää on harmittavan totta. Toisinaan tuntui et 159 lähti kuin silakka markkinoilta ja välillä kuin konepellin alla olisi kaikki 70 hevosta ja loput 115 pitivät siestaa. Huom. tuntui. Kyllä se aina ripeästi lähti jos kaasua antoi.

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Mistä kannattaisi napata virta rekisterikilvenvalon paikalle asennettavalle peruutuskameralle 159 SW:ssä? Varmaan löytyy helpompikin paikka kuin ihan siitä itse peruutusvalolta...
Sulakeboksin lähistöltä jostain? Löytyykö puskurin alta esim vetokoukkumeinkeihin tarkoitettua johtonippua? Mikä on oikea piuha? :D

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

munkkirinkeli kirjoitti:Mistä kannattaisi napata virta rekisterikilvenvalon paikalle asennettavalle peruutuskameralle 159 SW:ssä? Varmaan löytyy helpompikin paikka kuin ihan siitä itse peruutusvalolta...
Sulakeboksin lähistöltä jostain? Löytyykö puskurin alta esim vetokoukkumeinkeihin tarkoitettua johtonippua? Mikä on oikea piuha? :D
Canbus ei varmaan tykkää virran ryöstämisestä. Mites, virran otto soittimen acc piuhasta? Canbus adaptereissa taitaa olla pakille oma piuha.

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

jkk kirjoitti:
munkkirinkeli kirjoitti:Mistä kannattaisi napata virta rekisterikilvenvalon paikalle asennettavalle peruutuskameralle 159 SW:ssä? Varmaan löytyy helpompikin paikka kuin ihan siitä itse peruutusvalolta...
Sulakeboksin lähistöltä jostain? Löytyykö puskurin alta esim vetokoukkumeinkeihin tarkoitettua johtonippua? Mikä on oikea piuha? :D
Canbus ei varmaan tykkää virran ryöstämisestä. Mites, virran otto soittimen acc piuhasta? Canbus adaptereissa taitaa olla pakille oma piuha.
Olin siinä käsityksessä että aivan kaikki polttimot eivät canbusissa mukana ole, pitänee nypätä pakkipolttimo irti ja testata herjaako. Soittimelta tosiaan todennäköisesti onnistuisi, ajatuksena oli kuitenkin että ei tarvitsisi koko auton pituudelta ylimääräistä piuhaa vetää jos kerran vierestäkin sopiva kohta löytyisi...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tuo on mahdollista, en muista herjaako. Videokaapelin ainakin joutuu vetää, ellei käytä langatonta sarjaa. Pakilta otettaessa virrat, on kamerakin päällä vain pakin ollessa kytkettynä.

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei se kamera välttämättä vie niin paljon sähköä, että resistanssi muuttuisi mahdottomasti. Kannattaa ainakin kokeilla ottaa siitä sähköä ennen kuin alkaa vetämään pitemmältä johtoa.
Takaluukun sivuverhoiluiden takana on sähköpisteet mistä saa otettua näppärästi sähköä, jos tarvetta on. Nämä relelaatikot pitäisi näkyä kun ottaa sivuluukut auki. Jos on bose niin vähän voi subbari olla tiellä (SW:ssä).

Edit: niin ja tuo pakkivalo ei välttämättä ole edes kiinni vikavalojärjestelmässä.
Omaan autoon asensin vetokoukun sähköt suoraan kiinni valoihin ns. vanhalla asennustavalla ilman mitään elektronista sähkösarjaa. Ei valita mistään vaikka vaunu on kiinni.
Ei taida CAN väylä olla missään yhteydessä valoihin. Voi olla, että ajotietokone vain tulkitsee resistansseja tyyliin 0 tai ääretön.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
munkkirinkeli
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Marras 2014, 09:10
Car(s): 159 Sportwagon 2.4 JTDM
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja munkkirinkeli »

Maunu kirjoitti:Ei se kamera välttämättä vie niin paljon sähköä, että resistanssi muuttuisi mahdottomasti. Kannattaa ainakin kokeilla ottaa siitä sähköä ennen kuin alkaa vetämään pitemmältä johtoa.
Takaluukun sivuverhoiluiden takana on sähköpisteet mistä saa otettua näppärästi sähköä, jos tarvetta on. Nämä relelaatikot pitäisi näkyä kun ottaa sivuluukut auki. Jos on bose niin vähän voi subbari olla tiellä (SW:ssä).

Edit: niin ja tuo pakkivalo ei välttämättä ole edes kiinni vikavalojärjestelmässä.
Omaan autoon asensin vetokoukun sähköt suoraan kiinni valoihin ns. vanhalla asennustavalla ilman mitään elektronista sähkösarjaa. Ei valita mistään vaikka vaunu on kiinni.
Ei taida CAN väylä olla missään yhteydessä valoihin. Voi olla, että ajotietokone vain tulkitsee resistansseja tyyliin 0 tai ääretön.
Kiitos vinkeistä tähän mennessä!

Sen takia yritän paikallistaa nimenomaan peruutusvalon piuhaa, että kamerassa olisi virrat ainoastaan pakin ollessa päällä. Luottaisin että kiinanihme kestää kauemmin jos ei ihan aina siellä killitä :D
(Itse soitin tietää milloin pakki on päällä ja vaihtaa automaattisesti peruutuskameran kuvatulolle)

Siellä takapuskurin alla muuten on joku johtonippu/-liitinhässäkkä, muistaakseni siinä hinauslenkin lähistöllä apukuskin puolella.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jos siellä nipussa on peräkoukkuvalmius, niin eikös siinä ole sitten myös pakkiin kytketty virta? Siitä saisi varmaan helposti myös?

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ei välttämättä - 7-napaisessa tökkelissä ei olle pakkivalolle tukea, joten jos ei ole valmiutta 13-napaiselle, ei välttämättä ole pakkivalopiuhaakaan.

Minä varmaan kaivaisin herätteen pakkivalolta ja ohjaisin sillä relettä tai reed-relettä, jolla tarjoaisin virran kameralle.

Edit: niin joo, kannattaa tarkistaa että kuinka nopeasti kamera käynnistyy. Jos se käynnistyy vasta pakin mennessä sisään, voi hitaampi kamera herätä siinä vaiheessa kun pakitus on jo tehty. Ja jos pitää vekslata, kannattaa olla viive ettei kamera sammu välillä. Sekin onnistuu herätevirta-asennuksella helpommin kuin suoraan pölllityllä sähköllä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Vastaa Viestiin