Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

fahlsjy kirjoitti:^Jep, tuonhan on selvää mutta kun ylempänä sanotaan:
"toisaalta miinus kiinni viimeisenä ohjeistuksessa perustellaan vähemmällä kipinöinnin riskillä"
Minä en tiedä 100% faktana, mutta olen ymmärtänyt sen olevan jotenkin siitä kiinni, mitenkä auton sähköjärjestelmä on rakennettu.
Eli pluspuolella (jos maadoitus on jo OK, eli luodaan ehjä virtapiiri plussa kytkettäessä) nimenomaa se "positiivinen jännite" voi kipinöidä.
Toisaalta, en tiedä mitä eroa akun kannalta tuolla on? Joka tapauksessa siellä on se ~12voltin potentiaaliero napojen välissä, ihan sama miten päin se kytketään.

Joten ei, en tiedä. Mutta tuo on se syy, mihin suurin osa ohjeista vetoaa. Ehkä plussapuolella syttyvä jännitepiikki vaan yksinkertaisesti on "herkemmällä" puolella. Tai sitten se on vaan jonkun joskus keksimä tarina? Tai jotain. Vastausta tuohon ei minulla ole, että mitä eroa tuolla on - tai miksi.
Ehkä ollaan ajateltu, että tuolla vähennetään hitsausriskiä vrt. siihen, että miinus kiinni avaimella kosket plussan nappiin ja hitsautuu - mutta haluttu keksiä joku "tärkeä" syy, jonka ihmiset muistaisi?
Tuo viimeinen varmaan on, oikeasti, lähempänä oikeata syytä. Siis se, että minimoidaan riski sille, että oikosuljetaan akku korin kanssa kytkentävaiheessa.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti: Eli pluspuolella (jos maadoitus on jo OK, eli luodaan ehjä virtapiiri plussa kytkettäessä) nimenomaa se "positiivinen jännite" voi kipinöidä.
Toisaalta, en tiedä mitä eroa akun kannalta tuolla on? Joka tapauksessa siellä on se ~12voltin potentiaaliero napojen välissä, ihan sama miten päin se kytketään.
Ei sillä mitään todellista eroa olekaan. Virtapiiri katkeaa ja kytkeytyy ihan samaten kumminkin päin. Onko se positiivinen varaus kytkettävässä kaapelikengässä vai akun navassa, on ihan saman tekevää, toisessa se joka tapauksessa on ja samaten se kipinöi suuntaan tai toiseen. Ja jos pilkkua nusutellaan, niin elektronien virtahan kulkee miinuksesta plussaan päin, kun puhutaan tasasähköstä. :D

Miinus irti ensin ihan vaan oikosulkuvaaran takia, kuten Jonzan kertoikin. Itse irrotan sen kumpi on helpommin tehtävissä. Esim. Pösöissä +, kun on näppärästi pikakiinnityksellä ja hyvin tyrkyllä.
Verttiv kirjoitti:Onko fl 156 jts akun irroittamisessa/takaisinlaitossa mitään huomioonotettavaa?
Odota hetki ennen akun irroitusta, että väylä(t) ehtii sammua. Radion koodi olikin jo mainittu.


Ps. Hyvää joulua! :x-mas:

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Jonzan kirjoitti: Irrottaessa plussanapaa jos meisseli osuu runkoon, ni räpsyy aika komeesti. Saattaa jopa hitsautua kiinni ja sit onki kiirus.

No enpä ole moista huomannut, vaikka usein akkukaapeleita irroitettaessa nojailenkin lokasuojaa vasten. :lol:

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

:lol: :lol:
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

:lol: Sisäisen resistanssin kovuus vaikuttanee tuohon. :D

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Ois neuvot ja vinkit tarpeen!
kyseessä 2.5 v6 q-system alfa joka ajettu talliin ja purettu lattia paljaaksi ja hitsattu lattiat kuntoon sitten kasattu sisusta paikoilleen.ollut noin kuukauden ilman akkua kun lattia kunnostettu nyt sitten vuorokauden ollut akku latauksessa ja koitettu käynnistää auto.mut ei enään suostu lähteen käyntiin starttaa hyvin kone pyörii ilosesti muttei edes lupaa.
kaikki muuten näyttäis toimivan,eikä pala avaimen kuvaa eli ei käynnistyksen estokaan ei luulisi olevan kyseessä.
koitettu elm 327 ja torque lukee oisko vika ilmoituksia muttei kyseiset kapineet saa autoon yhteyttä.kyse 1999 mallin alfasta.
ja on myös suorittetu tämä kytkentä akkun laiton jälkeen 4min virrat päällä ei koskettu mihkään ja katkaistu virrat annettu olla myös 4min ja sitten koitettu käyntiin muttei lähde pyörittää kyllä hyvin.
voisiko tuolla polttoaineen turvakytkimellä olla jotain tekemistä tämän asian kanssa jos se vaikka on lauennut kun se oli irroitettu hitsauten tieltä.
Viimeksi muokannut banditbusa, 28 Joulu 2014, 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onhan kuskin penkin alla inertiakytkin a) paikallaan ja b) pois päältä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Inertiakytkimen jälkeen tarkista konehuoneen sulakkeet.

Avatar
banditbusa
Viestit: 805
Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja banditbusa »

Jarsan kirjoitti:Inertiakytkimen jälkeen tarkista konehuoneen sulakkeet.
Jees! :-D Tuo kyseinen inertiakytkinhän siellä oli vikana ,heti lähti hienosti muriseen kone kun kyseisen kytkimen painoi oikeaan asentoon.on vissiin tullut siinä remontin yhteydessä siihen osuttua jollain. :?
Kiitti vinkeistä!!!!!

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Ilmastoimattoman tessun lämppärin puhallussuunnan säädin on menettänyt yhteyden siihen säätävään läppään. Onko paha/kallis homma vaihtaa?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Oikea takarengas jääny jonkiverran laahaamaan nyt pitkän aikaa jos käsijarrua on käyttänyt. Sitä on vähä herkistelty ja räpelletty mutta eipä paria viikkoa pitempää pelannu.. Uutta jarrusatulaa vai pääseekö vähemmällä vielä? Kyllähän toi laahaa ilman käsijarrunkäyttöäkin vähäsen, huomaa kun muut vanteet puhtaita ja toi yks ei niinkään.
Noni

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vaijerit kunnossa? Jos kässärivaijerin kuori pimeänä, ei paljoa herkistelyt auta. Itse vetäisisin vaikka testimielessä vaijerin kahvan juuresta aivan löysälle ja irrottaisin satulasta, jos edelleen jumittaa niin vähintään satulan korjaussarjaa voi vaatia. Tai sitten on vain liukutapit jumissa, voivat aueta avaamalla ja siihen päälle vähän sopivaa liukutappirasvaa ja homma toimii.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^Purkaisin sen ja vaihtaisin kaikki kumiosat, niitä saa ihan Motonetistä.
Tarkistaisin männän kunnon, putsaus kaikille jarrupaloihin koskeville pinnoille.
Voitelu männälle, liukutapeille ja nippuun.
Tämä siis jos vika ei ole vaijerissa.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mie tuossa talvee odotellessa otin takajarrut auki ja ainoa asia joka aiheutti vinkunaa/laahausta taka jarruissa oli ne jarrupalojen päät.
Vedin satulan puhtaaksi teräsharjalla ja viilalla jarrupalan päät ja sit kuparitahnat väliin. Eipä ole sen jälkeen jarrut vikisseet ajossa.

Avatar
toolman
Viestit: 1485
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

koltiainen kirjoitti:Mie tuossa talvee odotellessa otin takajarrut auki ja ainoa asia joka aiheutti vinkunaa/laahausta taka jarruissa oli ne jarrupalojen päät.
Vedin satulan puhtaaksi teräsharjalla ja viilalla jarrupalan päät ja sit kuparitahnat väliin. Eipä ole sen jälkeen jarrut vikisseet ajossa.
Aika usein tämä auttaa, turha lähtee satuloita ekana purkamaan ja osaa vaihtamaan.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kuva

Onko joku käynyt vaihtamassa mun autoon isomman tankin ja unohtanut kertoa mulle, vai mikähän tuota ajoarvauskonetta vaivaa?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^käyny juuri tankilla? Kyllä se tosta rauhottuu, kun hetken ajat.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tankilla käynnistä oli jo ~40 km.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^onk vanha kuva vai resetoitu hiljan?

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Ei oo vika, vaan ominaisuus. Mullakin näyttää rangea puolentoista- kahdentuhannen paikkeille täydellä tankilla, sitten kolmen neljänsadan jäljelläolevan kilsan kohdalla ilmestyy varoitus #Limited range" ja kolme viivaa rangeen. Onneksi itse mittari näyttää edes jollainlailla oikein, commonrail dieseliä kun ei viitsisi tahallaan ajaa tyhjäksi.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

stoichiometric kirjoitti:^onk vanha kuva vai resetoitu hiljan?
Kuva on eiliseltä vaikka kalenteri muuta herjaakin, ei ole resetoitu hiljattain.

Aiemmin en ole moista havainnut, mutta eipä tuota rangea kovin usein tule täydellä tankilla katseltua....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jyrkip kirjoitti:Ei oo vika, vaan ominaisuus. Mullakin näyttää rangea puolentoista- kahdentuhannen paikkeille täydellä tankilla, sitten kolmen neljänsadan jäljelläolevan kilsan kohdalla ilmestyy varoitus #Limited range" ja kolme viivaa rangeen. Onneksi itse mittari näyttää edes jollainlailla oikein, commonrail dieseliä kun ei viitsisi tahallaan ajaa tyhjäksi.
Kyllähän tuon pitäisi näyttää range 50 kilometriin asti, aika hyödytön jos range loppuu yli kahdensadan.

Tuo limited-range-ilmoitus on jäänyt vähän epäselväksi mulle että milloin sen pitäisi tulla, en muista mitä ohjekirja siitä kertoo.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuo kulutus/ajomatka näyttö on muuten epämääräisin koskaan kokemani, täysin hyödytön laite. Tai no, onhan siinä kaunis fontti ja sitä voi aikansa kuluksi painella.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
jyrkip
Viestit: 790
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Tazio kirjoitti:Tuo kulutus/ajomatka näyttö on muuten epämääräisin koskaan kokemani, täysin hyödytön laite. Tai no, onhan siinä kaunis fontti ja sitä voi aikansa kuluksi painella.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Täysin samaa mieltä. Tai en tiedä siitä fontistakaan...
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Perinteinen:

Mistä jakopääsatsi V6 parhaalla hintasuhteella? Mätänetissä ei ollut ja nimark tarjosi n. 300e satseja, vai maksaako se oikeasti noinkin paljon? Varmaan remmi + kiristin riittänee.

E: Ja kuinkas haastava operaatio tuo nyt oli? Jos lainaan lukkopalat, niin onnistuuko perustyökaluilla / kannattaako lähteä ekaa kertaa tekemään itse, vai palkataanko mentori mukaan hommaan? :lol:
E2: Jos jollain ylimääräisenä hyllyssä, niin saa tarjota.
Viimeksi muokannut jeQQ, 02 Tammi 2015, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Stiletto
Viestit: 349
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Spareto.ee tais olla 199e kokosetti ilman vesipumppua. Muihin kysymyksiin ehdoton ehkä..
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

jeQQ kirjoitti:Perinteinen:

Mistä jakopääsatsi V6 parhaalla hintasuhteella? Mätänetissä ei ollut ja nimark tarjosi n. 300e satseja, vai maksaako se oikeasti noinkin paljon? Varmaan remmi + kiristin riittänee.

E: Ja kuinkas haastava operaatio tuo nyt oli? Jos lainaan lukkopalat, niin onnistuuko perustyökaluilla / kannattaako lähteä ekaa kertaa tekemään itse, vai palkataanko mentori mukaan hommaan? :lol:
E2: Jos jollain ylimääräisenä hyllyssä, niin saa tarjota.

Ikäänkuin tästä ei koskaan olisi ollut puhetta...

Tarvit perustyökalujen (hylsysarjat, kuusiokolosarja, kiinto/piippuavaimia) lisäksi mittakellon jolla ykköspytyn ykk saa kohdalleen. Menee siinä esim. ruuvimeisselikin. Lukkopalat sulla oli.. Suosittelen suuresti uusia venttiilikoppien ja tulpanreikien tiivisteitä. Kampiakselin alapyörä vaatii 41mm hylsyn ja siinä viimestään tulee kirosanoja jos ei ole tarpeeksi tehokasta pulttipyssyä. Ei siis mitään lutkua vaan semmoinen äkäinen pyssy...

Kannattaa vaihtaa myös vesipumppu, mutta se nostaa 100€ kustannuksia. Oon itse tilannut ebay / italymotors.de

Sieltä Contin sarja tais olla vesipumppuineen 300€.

Kyllä siitä yksin selviää jos tiedät miten kiristin kuuluu laittaa ja yleensäkin tietää miten jakohihna kuuluu vaihtaa. Muistanet, että kaikki 4kpl nokkapyöriä on säädettäviä. Eli ne pitää saada auki ja kiinni oikeassa työvaiheessa. Mutta jos hirvittää niin älä touhua kiireessä. Täältähän saa kuitenkin muutamassa tunnissa vastauksen..
Abarth 500 Esseesse

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Mulla on jossain tallessa Autodatan ohjeet tohon operaatioon. JKBhen tein niitten mukaan, helppoa ja kivaa :lol: Se mitä tarvis eniten on pienet kädet :roll:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

jyrkip kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Tuo kulutus/ajomatka näyttö on muuten epämääräisin koskaan kokemani, täysin hyödytön laite. Tai no, onhan siinä kaunis fontti ja sitä voi aikansa kuluksi painella.
Täysin samaa mieltä. Tai en tiedä siitä fontistakaan...
Samaa mieltä. GTAssa näyttää ihan mitä sattuu :roll: Ensin tulee "Limited Range" ja siitä sitten jossain vaiheessa syttyy keltainen bensa-valo mittarissa. Sen jälkeen "jossain vaiheessa" tankille,ei ole niin tarkkaa.

Mutta tuo vanha 2.5 oli tarkka ! Kun bensa-valo syttyy,on noin 50km aikaa tai vehje sammuu siihen paikkaan :lol:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

jyrkip kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Tuo kulutus/ajomatka näyttö on muuten epämääräisin koskaan kokemani, täysin hyödytön laite. Tai no, onhan siinä kaunis fontti ja sitä voi aikansa kuluksi painella.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Täysin samaa mieltä. Tai en tiedä siitä fontistakaan...

ei ongelmia, toimii ihan ok
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä tuo range mullakin on aiemmin toiminut oikein, joskin täydellä tankilla vähemmän tullut sitä katseltua. Joskus kuitenkin.

No, katsotaan miten se toimii jatkossa. Tänään se näytti jotain ~800 km kotoa lähtiessä muutaman kilometrin jälkeen, on se jo lähempänä todellisuutta kuin eilen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Täällä Range toimi oikein hyvin '03 1.8TS:ssä. Se näytti 0km about siinä vaiheessa, kun bensavalo oli palanut jo parikytäkilsaa. Uskalsin ajaa muistaakseni ~130km valon palaessa rauhallista ajoa, jonka jälkeen tankkiin taisikin mennä melkein 60litraa ainetta - eli ei siellä paljoa tavaraa jäljellä ollut. Kai nuo on hieman yksilöllisiä?
Sen huomasin, että kylmällä säällä tuo tuntui olevan enemmän optimistinen kuin kuumalla.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Onko reilu 500nm tarpeeksi tolle kampuralle? Yksi lutkupaska on tallilla, mutta osaisi sitten vähän katsoa parempaa.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Avaamisesta paha sanoa, kiristysmomentti on 200-247 Nm

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

jeQQ kirjoitti:Onko reilu 500nm tarpeeksi tolle kampuralle? Yksi lutkupaska on tallilla, mutta osaisi sitten vähän katsoa parempaa.
Paha kyllä sanoa. Mulla on 1300Nm, mutta 1/2" vääntiöllä. Eli joudun käyttämään adapteria joka vie voimaa, mutta aina on auennut.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Yleensä on auenneet. :twisted: riittää yleensä

artjojy
Viestit: 289
Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
Car(s): 156SW JTS selespeed ,02| Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| 159 Tbi,10
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja artjojy »

Alfissimo kirjoitti:
artjojy kirjoitti:Terve

Joulun kunniaksi Alfan kuskinpenkin korkeussäätö meni rikki :( Eli ovenpuoli laskeutuu alas, mutta vaihdekepin puoli pysyy ylhäällä :( Onkohan tähän jotain helppoa (= 20 min ja 0€) korjaus kikkaa?
Penkki irti neljällä pultilla jolloin todennäköisesti löytyy syyllisenä rungosta murtunut säätötanko. Hitsaaminen voi olla hankalaa, kun jokujoskusjossain sanoi rungon olevan magnesiumia tms. Kai siihen joku kikkakolmonen on olemassa.
Otin penkin irti ja säätötanko oli ovenpuolelta poikki :( ei mahdollista helposti hitsata. Väänsin penkin ala-asentoon ja otin sen kevennysjousen talteen ja pekki takaisin kiinni. Airbag valojen kanssa ei ollut ongelmia, otin johdon irti ja laitoin uudestaan kiinni, ilman mitään akun irroituksia / vikavaloja :) Uusi samanlainen penkki olisi helpoin tapa korjata tämä vika.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Kuva

Dear Eki.

Kerrothan mikä on tämän takakontin pohjaverhoilun ruuvin vastakappale. Onko se tankin alla oleva hitsimutteri?

Koitin irroittaa näitä mutta ei paljoa irtoa.

Dear Eki, valotathan tämän teknologian minulle pian!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Skeletor kirjoitti: Dear Eki.

Kerrothan mikä on tämän takakontin pohjaverhoilun ruuvin vastakappale. Onko se tankin alla oleva hitsimutteri?

Koitin irroittaa näitä mutta ei paljoa irtoa.

Dear Eki, valotathan tämän teknologian minulle pian!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Valotin itse itselleni tätä tekniikkaa käynnistämällä tietokoneeni ja kurkkaamalla elearnista. Näyttäisi tosiaan olevan ihan ruuvi joka
kiinnittyy johonkin kontin alla.
Kivasti taitaa jäädä vastakappale bentseenitankin alle, eli jos haluan tämän verhoiluni irki, joutunen kuolettamaan pultit. Pläähh. Voihan
penaali.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ömh. Niin, en tiedä. Itselläni on vastakappaleita 2kpl, mutta itse kiinnikkeen pultti katkennut. En jaksanut koskaan tutkia, miten lähtee pois...
Mutta vastakappaleet kyllä pysyy siellä, muttei pidä verhoilua mielestäni kiinni?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Siellä on joku puolikiinteä :lol: vastinmutteri/erillinen peltituki mutterilla , tai sitten munkin kulkineesta löytys märäntyny kohta. :roll: Eli kun sitä ruuvia vahän saa auki niin huomaa, että hyvin joustavasti se vastinkappale siellä heiluu. Ennenkuin vääntää sen ruuvin poikki, niin kannattaa koettaa naputtaa pyssyllä. Omasta sain auki juurikin pyssyllä, käsiavaimella vääntämällä olis varmasti menny poikki. Ruuvin kierre ihan ruosteessa+paskanen ja nimenomaan oikeanpuollimmainen, vasen oli paljo nätimpi.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Jees kiitos vinkeistä. Kohta lähden tallille. Heti kun olen saanut pohjamassat vedettyä alan askartelemaan tuota kontin piällystettä pois. Napsaisen vaikka kuvat rakenteesta niin ei jää epäselväksi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Selespeed vaihteisto tehny pakkasella, että pakki menee hyvin päälle ja vapaa, mutta muut vaihteet ei ollenkaan.
Onko liian paksut öljyt/liian vähäinen öljymäärä, vai mikähän vois olla?
En oo vielä tutkinut yhtään. Peruutin naapurin pihan kautta talliin lämpenemään.

Avatar
Skeletor
Viestit: 437
Liittynyt: 11 Huhti 2014, 15:16
Car(s): 156 2,5l V6

Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Skeletor »

Skeletor kirjoitti:Jees kiitos vinkeistä. Kohta lähden tallille. Heti kun olen saanut pohjamassat vedettyä alan askartelemaan tuota kontin piällystettä pois. Napsaisen vaikka kuvat rakenteesta niin ei jää epäselväksi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jep.

Eli hitsimutterin tapainen viritelmä siellä oli. Paskaksi sai pistää että sai irti. Pläh, kehno rakenne.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 613
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Tyhmää tekoa seuraa tyhmä kysymys:
Vetäisimpä tuossa alfan käsikäyttöistä pysköintiavustinta ja jäi takapyörät totaalisen jumiin. Olen tässä hitaasti körötellyt mukulakivikatua ja lämmitellyt paikallaan. Alkaa hieman aukeamaan.
Milläs tuon käkkärin sais luottopeliks? Vissiin vaijeri ainakin vaihtoon, mutta tarviiko satuloissakin joitakin osia herkistää ja vaihtaa, että tuosta saadaan oikeasti toimiva?
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Uudet vaijerit maksaa niin vähän ettei vanhojen kanssa kannata tuskailla. Kyllähän satulat kannattaa myös herkistellä eli käyttää mäntää reilusti ulkona. Takasinhan se ei mene sit kuin painamalla ja pyörittäen samaan aikaan. Vaatii semmoisen simppelin erikoistyökalun jollei halua pihtien kanssa kikkailla. Mulla ei ole yhdessäkään Alfassa ollut mitään ongelmia käsijarrun kanssa. Mun mielestä se on ihan toimiva ja hyvä systeemi. Vaatiihan se toki huoltoa siinä missä muillakin merkeillä. Varmasti voi jumittaa jos on alkuperäiset vaijerit ja auto on jo kuitenkin 15v vanha ja 200t+ ajettu. Ei missään muussakaan toimisi enää ;-)
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Juu,ja motonetistä löytyy kyseinen "takajarru puristin" halvalla.On vankkaa tekoa,ja sopii muuhunkin hommaan hyvin.Esim:etujarru mannän puristamiseen :)

sämpy
Viestit: 2440
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Tuulos

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ilmeisesti tuo:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/J ... VAGFordAlf

Onko näissä takasatulan mäntien pyörityssuunta sama molemmilla puolilla? Fiat Stilossahan on se koistinen, että kierre on toisella puolen eri kätinen. Tuo näyttäisi toimivan vain toiseen suuntaan.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Kuva näyttää toimivalta.

Ja itse en ainakaan muista käyttäneeni vääränkätistä toisella puolella? Eli kai ne samankätiset on. Stilossa tosiaan on toisella puolella vääränkätinen kierre, joka on ihan mukava yhdistelmä kun tuota ei muista ja vielä lisäksi mäntä vähän jumittelee.... :roll:

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

sämpy kirjoitti:Ilmeisesti tuo:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/J ... VAGFordAlf

Onko näissä takasatulan mäntien pyörityssuunta sama molemmilla puolilla? Fiat Stilossahan on se koistinen, että kierre on toisella puolen eri kätinen. Tuo näyttäisi toimivan vain toiseen suuntaan.
Tuolla mä olen ainakin kierrellyt 156:n ja kappan männät sisään.

Vastaa Viestiin