Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitäs tiivistemateriaalia ovipelteihin? Itse mietin jotain 2-puoleista teippiä, onko ehdotuksia? Kuitenkin pitää kestää kylmää, kuumaa ja märkää. On siis vesitiivistyksen operaatio alkamassa tässä lähiaikoina - etenkin kun vettä sataa juuri nytkin... Ja missä vedenpoistorei'ät ovessa on, en nähnyt? Jos ovat tukossa tms.
Lisäksi kyssärinä, että mikäs on vaihdekepissä vikana... 1 ja 2-vaihteilla keppi keskittää ~3.vaihteen kohdalle, vaihteet kyllä menee paikallensa just eikä melkein, keppi vaan palautuu lähes täydellisesti keskelle? Ei varmasti kuulu noin tehdä. Mielestäni ei tee 3, 4, 5 aikä 6-vaihteella (tai pakilla) tuota.
Onko siirtomekanismi laatikon päässä hajalla vai jotain muuta ehdotusta?
Ja tosiaan mainituilla ongelmapaikoilla kepin ollessa se liikkuu ihan vasempaan reunaan varsin kevyesti, vähän niinkuin olisi vapaalla, vaikka vaihde on koko ajan kytkettynä (ja pysyy kytkettynä).
Lisäksi kyssärinä, että mikäs on vaihdekepissä vikana... 1 ja 2-vaihteilla keppi keskittää ~3.vaihteen kohdalle, vaihteet kyllä menee paikallensa just eikä melkein, keppi vaan palautuu lähes täydellisesti keskelle? Ei varmasti kuulu noin tehdä. Mielestäni ei tee 3, 4, 5 aikä 6-vaihteella (tai pakilla) tuota.
Onko siirtomekanismi laatikon päässä hajalla vai jotain muuta ehdotusta?
Ja tosiaan mainituilla ongelmapaikoilla kepin ollessa se liikkuu ihan vasempaan reunaan varsin kevyesti, vähän niinkuin olisi vapaalla, vaikka vaihde on koko ajan kytkettynä (ja pysyy kytkettynä).
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mitenkäs se vaihdelaatikon puolella oleva vaihdevaijerin säätönappi jakselee?Aquatica kirjoitti:Onko siirtomekanismi laatikon päässä hajalla vai jotain muuta ehdotusta?
Toisen vaihdevaijerin päässä on sellainen kierrejousella varustettu nappi joka painetaan pohjaan kun tekee vaihdevaijerien säädön. Jos sen napin painaa pohjaan turhaan niin vaihdekepistä tulee just tommonen niin kuin kuvailit. Joko se on rikki tai mennyt vahingossa pohjaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ahaa... Eli tässä on siis säädettävissä vaijerit? Hyvä tietää ja pitää tutkia. Ilmeisesti akku ja akkuteline irti?
Elearnissa lienee ohjeet säädöllekin?
Ja onko varsinaista haittaa, jos tuo on rikki - muutakin kuin kosmeettinen... Ei haluaisi tuon takia hajottaa vaihteistoa tms kivaa.
Elearnissa lienee ohjeet säädöllekin?
Ja onko varsinaista haittaa, jos tuo on rikki - muutakin kuin kosmeettinen... Ei haluaisi tuon takia hajottaa vaihteistoa tms kivaa.
- kovan onnen soturi
- Viestit: 362
- Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
- Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuinka varmaa se on, et alkuperäset etujouset katkeaa jossain vaiheessa?
Pitäis etupäähän iskarit vaihtaa, niin oon vähän miettiny et vaihtaakko vieterit samalla.
Pitäis etupäähän iskarit vaihtaa, niin oon vähän miettiny et vaihtaakko vieterit samalla.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse tiivistin aiemmasta autosta ihan sikaflex-massalla. Saattaa olla vähän työläs irroittaa, mutta vuodot loppuivat kyllä tyystin ja nopea laittaa.Aquatica kirjoitti:Mitäs tiivistemateriaalia ovipelteihin? Itse mietin jotain 2-puoleista teippiä, onko ehdotuksia? Kuitenkin pitää kestää kylmää, kuumaa ja märkää.
Kimmo / alfatune.fi
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla huomattiin 210 tkm huollossa että kaikki jouset poikki. 159 vuosimallia -08.kovan onnen soturi kirjoitti:Kuinka varmaa se on, et alkuperäset etujouset katkeaa jossain vaiheessa?
Pitäis etupäähän iskarit vaihtaa, niin oon vähän miettiny et vaihtaakko vieterit samalla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eksässä ei 177tkm aikana etujouset napsuneet kertaakaan. Takajouset sitten meni siinä 125tkm kohdalla vaihtoon.kovan onnen soturi kirjoitti:Kuinka varmaa se on, et alkuperäset etujouset katkeaa jossain vaiheessa?
Pitäis etupäähän iskarit vaihtaa, niin oon vähän miettiny et vaihtaakko vieterit samalla.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jouset ei paljoa taida maksaa? Turha jättää vanhat jouset iskarien vaihdon yhteydessä, kun sitten KUN ne katkee joutuu kuitenkin purkamaan.
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pari tyhmää kysymystä. 1.Mikä laatikkoöljy Q-Troniciin? 2.Miten irtoaa kattopaarteet, tai nuo kiskot katolla?
Kimmo / alfatune.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Takapenkiltä pitäisi saada päätuki irti. Nappia painamalla nousee kyllä ylimpään asentoon, mutta irti ei lähde sitten millään.
Onko tähän joku kikka kuutonen? Vai lisää voimaa?
Onko tähän joku kikka kuutonen? Vai lisää voimaa?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ihan vaan voimalla lähti kun nappia painoi, ainakin täällä SW:stä.TeroL kirjoitti:Takapenkiltä pitäisi saada päätuki irti. Nappia painamalla nousee kyllä ylimpään asentoon, mutta irti ei lähde sitten millään.
Onko tähän joku kikka kuutonen? Vai lisää voimaa?
Kimmo / alfatune.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eipä ollutkaan voima tähän ratkaisu. Siinä olikin molemminpuolin napit. Toisella puolen oli sellainen "piilossa oleva" klipsi, mitä piti painaa. Eli irtosi.
- Moritz
- Viestit: 200
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 23:43
- Car(s): 159 sw 3.2 Q4, 166 3.0 V6 -99
Ex. 33 QV -88, 75 turbo -87. - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Itse oon kans miettiny mitenköhän nuo kiskot lähtis irti? Vois sw näyttää virtaviivaisemmalta ilman niitä... vai onko ne katosta jollain pulteilla läpi eli ei kannata, koska jäis reiät kattoon?kterkkila kirjoitti:Pari tyhmää kysymystä. 1.Mikä laatikkoöljy Q-Troniciin? 2.Miten irtoaa kattopaarteet, tai nuo kiskot katolla?
Jarru on vauhdin surma...
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pop-niiteillä on kattokaiteet kiinni.
EDIT: tässä vielä linkki myynti-ilmoitukseen, jossa kuva kiinnityksestä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=33281
EDIT: tässä vielä linkki myynti-ilmoitukseen, jossa kuva kiinnityksestä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=33281
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lisää tyhmyyttä.
Mistä tiedän, kummat jarrut mulla on? Tiedän, että osa on alustanumerosta 7026.. alkaen (mulla 7020..), mutta sitten on vielä CLASSIC-LINE ja normisetti. Mitä eroa?
Yritän siis metsästää sekä takalevyjä, että paloja. Alustanumero antaa levyille vaihtoehdot:
51760274 - BRAKE DISC
71772541 - BRAKE DISC CLASSIC-LINE
Ja jarrupalat:
77363819 - PAD-SET
71772541 - PAD-SET CLASSIC-LINE
Vähän kaivelen, niin MINTEX tarjoaa CLASSIC-LINE:en Lucas/Girling-paloja, kun muut ovat sitten pelkästään Lucas. Onko noilla jotain eroa, vai onko toinen vaan ns. takuuajan osa ja toinen sitten se "halvempi tarvikeversio" - eli silloin ei ole muuta väliä kuin saatavuus/hinta?
Mistä tiedän, kummat jarrut mulla on? Tiedän, että osa on alustanumerosta 7026.. alkaen (mulla 7020..), mutta sitten on vielä CLASSIC-LINE ja normisetti. Mitä eroa?
Yritän siis metsästää sekä takalevyjä, että paloja. Alustanumero antaa levyille vaihtoehdot:
51760274 - BRAKE DISC
71772541 - BRAKE DISC CLASSIC-LINE
Ja jarrupalat:
77363819 - PAD-SET
71772541 - PAD-SET CLASSIC-LINE
Vähän kaivelen, niin MINTEX tarjoaa CLASSIC-LINE:en Lucas/Girling-paloja, kun muut ovat sitten pelkästään Lucas. Onko noilla jotain eroa, vai onko toinen vaan ns. takuuajan osa ja toinen sitten se "halvempi tarvikeversio" - eli silloin ei ole muuta väliä kuin saatavuus/hinta?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^toi classic-line on sama asia kuin pirkka, k-menu yms.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Eli siis vain halvempi vaihtoehto, ko?
Ainakin MINTEXin CLASSIC-LINE-palat on halvemmat ku mitkään muut. Jos ei fyysistä eroa ole niin hyvä.
Eli siis vain halvempi vaihtoehto, ko?
Ainakin MINTEXin CLASSIC-LINE-palat on halvemmat ku mitkään muut. Jos ei fyysistä eroa ole niin hyvä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eiköhän siinä kitkamateriaalissa ole ihan fyysistäkin eroa, tuskin hintaa on pudotettu pelkästään katteesta tinkimällä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Fyysisillä eroilla meinasin nyt mittoja tmv.
Kun 156:ssa on kahta eri takajarrua (ainakin 2.4JTD:ssä), joten on 2 eri osanumerovaihtoehtoa ja ne on fyysisesti eri kokoset. Siksi mä sitä tietoa kaipailen, että onko ne mitoiltaan samat vaiko ei.
Kun 156:ssa on kahta eri takajarrua (ainakin 2.4JTD:ssä), joten on 2 eri osanumerovaihtoehtoa ja ne on fyysisesti eri kokoset. Siksi mä sitä tietoa kaipailen, että onko ne mitoiltaan samat vaiko ei.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kellään sisäpiirin tietoa, kuka valmistaa alkuperäisjouset?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Siinähän se näkyy. Tuosta päätellen muoviosan pitäisi lähteä katon pinnan läheltä ulospäin taivuttamalla ja nostamalla, eli neljä kynttä pitää sitä kiinni.Maunu kirjoitti:Pop-niiteillä on kattokaiteet kiinni.
EDIT: tässä vielä linkki myynti-ilmoitukseen, jossa kuva kiinnityksestä http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=33281
Kimmo / alfatune.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Hoi!
Kuskin ovi väsähtäny aika reippaasti, lähtenyt maali ikkunan karmista kun hinkkaa takaoven tiivisteeseen. Pikaisella vääntelyllä en mitään selkeää välystä löytänyt, onko porukoilla kokemusta?
Saranat vaihtoon vai pelkät tapit kenties?
-R
Kuskin ovi väsähtäny aika reippaasti, lähtenyt maali ikkunan karmista kun hinkkaa takaoven tiivisteeseen. Pikaisella vääntelyllä en mitään selkeää välystä löytänyt, onko porukoilla kokemusta?
Saranat vaihtoon vai pelkät tapit kenties?
-R
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Persetti. Särjin 159:n. Nyt kaipaisi ehdotuksia siitä, mitä särjin.
Vaihdoin pidemmän apulaitehihnan rullineen. Ajoin kotiin 20 km, auto toimi normaalisti. Pysähdyin kotipihaan, moottoritilasta tuli karkea "krrrrrrr"-ääni, ja sammutin auton. Siellä vika missä viimeksi korjattu, joten tarkistin uuden hihnan, joka oli nätisti paikallaan ja kireällä. Yritin käynnistää, mutta auto vain hörähti, ei lähtenyt enää käyntiin.
Eli, mitä särjin?
Vaihdoin pidemmän apulaitehihnan rullineen. Ajoin kotiin 20 km, auto toimi normaalisti. Pysähdyin kotipihaan, moottoritilasta tuli karkea "krrrrrrr"-ääni, ja sammutin auton. Siellä vika missä viimeksi korjattu, joten tarkistin uuden hihnan, joka oli nätisti paikallaan ja kireällä. Yritin käynnistää, mutta auto vain hörähti, ei lähtenyt enää käyntiin.
Eli, mitä särjin?
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voisiko ohjaustehostimen pumppu olla tiensä päässä?
Kannattaa ottaa hihna irti ja kokeilla käynnistää autoa sen jälkeen. Jos käynnistyy normaalisti, silloin vika on todennäköisesti ot pumppussa, laturissa tai ilmastoinnin kompurassa.
Kannattaa ottaa hihna irti ja kokeilla käynnistää autoa sen jälkeen. Jos käynnistyy normaalisti, silloin vika on todennäköisesti ot pumppussa, laturissa tai ilmastoinnin kompurassa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Melko jumissa saisivat olla jos se estäisi konetta käynnistymästä, vaikka oudompaakin lie sattunut. No, täytyy tänään koittaa ihmetellä että mikä sitä vaivaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuitenkin pyörii startilla normaalisti, ei vain lähde käyntiin? Vai eikö edes pyöri?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Pyörittää joo. En sitä paljon kuitenkaan pyöritellyt kun totesin, ettei lähde käyntiin.
No, aloitan tutkimukset nyt tässä iltasella.
No, aloitan tutkimukset nyt tässä iltasella.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jos pyörii normaalia vauhtia, on tosiaan vaikea uskoa että käymättömyys johtuisi apulaitteiden vastuksesta tms, vaikka kai sekin mahdollista lie.
Mites muuten pohtiessa, polttaako keltaista helikopterivaloa? Koodit lukuun varuiksi, vaikka niihin harvemmin karkeita ääniä liittyy.
Mites muuten pohtiessa, polttaako keltaista helikopterivaloa? Koodit lukuun varuiksi, vaikka niihin harvemmin karkeita ääniä liittyy.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moniurahihna on revennyt, reunimmainen harjanne on osan matkaa irti. Vaikuttaa vähän siltä, että hihnanrämmäleet on menneet jakohihnan väliin. Jakohihna on ehjä, mutta kampiakseli näyttäisi olevan pari hammasta huti. Hiukan tosin oudoksuttaa, että se on huti "taaksepäin", eli kampiakseli on jäljessä. Tuossa ei kyllä ole mitään järkeä, eli onko se pyörähtänyt liki kierroksella?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Heitetäänhän nyt taas yksi helposti ja yksinkertaisesti vastattava kysymys.
Mitenkä syvälle liisteriin sitä itsensä upottaa, jos 159 3.2 Q4:n hankkii? Loota ainakin taitaa kutvosen perässä olla parempaa tekoa kuin m32, mutta mitenköhän tuo kiuas ja nelivetosysteemit?
Mitenkä syvälle liisteriin sitä itsensä upottaa, jos 159 3.2 Q4:n hankkii? Loota ainakin taitaa kutvosen perässä olla parempaa tekoa kuin m32, mutta mitenköhän tuo kiuas ja nelivetosysteemit?
Operating at the speed of dark
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Moottorista saa joku muu kertoa, siitä ei ole kokemusta. Mutta neliveto on "pommin varma" Torsen C. Eli torsen keskellä ja perässä. Koeajolla jos kuuluu pientä klonksetta vedon kytkeytyessä, niin ihan normaalia.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
pahimmillaan syvälle, ongelmakohdat on liki samat kuin pienempikoneisissa. Toki tuo jakoketjujen venähtäminen on paljon harvinaisempaa kuin neloskoneisissa, mutta hajotessaan onkin sitten ihan tarpeeksi kallista (kokemusta on ).Teddy kirjoitti:Heitetäänhän nyt taas yksi helposti ja yksinkertaisesti vastattava kysymys.
Mitenkä syvälle liisteriin sitä itsensä upottaa, jos 159 3.2 Q4:n hankkii? Loota ainakin taitaa kutvosen perässä olla parempaa tekoa kuin m32, mutta mitenköhän tuo kiuas ja nelivetosysteemit?
Laatikkona on tuo kestävämpi M42. Nelivetosysteemi on kyllä todella makea 159:ssä tuo jo edellä mainittu "klonksahdus" rajummassa vaihdossa on melko tyypillinen "ongelma", kaikissa millä itse olen ajanut tuo on läsnä. Samoin ex crosswagonissani joka ilmeisesti toimi "testimuulina" 159:n nelivetosysteemille.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ömmm täh? Kyllä mulla oli (dieselissä) avoin takaperä, onko näihin muka saanut tehtaalta sinne torspoa edes lisävarusteena?TeroL kirjoitti:Eli torsen keskellä ja perässä.
Sinä olet tuollaista ropeltanut, minä en, mutta kehtaan silti heittää ilmaan ennemmin tunnuksen F40.alfa 156 v6 kirjoitti:Laatikkona on tuo kestävämpi M42.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Olet aivan oikeassa, iski ajatushärö kun nopeesti kahvin lomassa kirjotteliPolforea kirjoitti:Ömmm täh? Kyllä mulla oli (dieselissä) avoin takaperä, onko näihin muka saanut tehtaalta sinne torspoa edes lisävarusteena?TeroL kirjoitti:Eli torsen keskellä ja perässä.
Sinä olet tuollaista ropeltanut, minä en, mutta kehtaan silti heittää ilmaan ennemmin tunnuksen F40.alfa 156 v6 kirjoitti:Laatikkona on tuo kestävämpi M42.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Otan osaa. Itselle kävi muutama vuosi sitten melkein sama juttu. Et tarvitsisi uutta konetta?Tuomas K kirjoitti:Moniurahihna on revennyt, reunimmainen harjanne on osan matkaa irti. Vaikuttaa vähän siltä, että hihnanrämmäleet on menneet jakohihnan väliin. Jakohihna on ehjä, mutta kampiakseli näyttäisi olevan pari hammasta huti. Hiukan tosin oudoksuttaa, että se on huti "taaksepäin", eli kampiakseli on jäljessä. Tuossa ei kyllä ole mitään järkeä, eli onko se pyörähtänyt liki kierroksella?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin, se olis varmaan katseltava yksilö, johon on jo vitjat vaihdettu.alfa 156 v6 kirjoitti:pahimmillaan syvälle, ongelmakohdat on liki samat kuin pienempikoneisissa. Toki tuo jakoketjujen venähtäminen on paljon harvinaisempaa kuin neloskoneisissa, mutta hajotessaan onkin sitten ihan tarpeeksi kallista (kokemusta on ).Teddy kirjoitti:Heitetäänhän nyt taas yksi helposti ja yksinkertaisesti vastattava kysymys.
Mitenkä syvälle liisteriin sitä itsensä upottaa, jos 159 3.2 Q4:n hankkii? Loota ainakin taitaa kutvosen perässä olla parempaa tekoa kuin m32, mutta mitenköhän tuo kiuas ja nelivetosysteemit?
Tosiaanko on nelikko vielä Torsenilla, eikä Haldexilla väsätty Sehän on niinko vanhan liiton olympiavolkkari...
https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/159/ ... AdCount=11
Tuotahan tässä on lähinnä väijytty
Operating at the speed of dark
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Joo, legendaarinen arvaamaton torsen. Sentään takapainotteinen, ettei ole niin arvaamaton kuin vanhan liiton olympiavolkkarissa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eihän tuossa ole muuta vikaa kuin farmarikori!Teddy kirjoitti:https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/159/ ... AdCount=11
Tuotahan tässä on lähinnä väijytty
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Tuo yksilö on meidän rouvan käytössä ollut reilut pari vuotta ja sitä ennen foorumilaisen 'Chievo' ajossa useamman vuoden (muistaakseni). Meillä ollessa ei ollut mitään varsinaista vikaa mutta ketjuja tuohon ei ole vielä vaihdettu. Lohkolämmitintä ei ole tuossa ollenkaan kun oli meillä webastolla ja siirsin sen tuosta seuraavaan kulkineeseen.Teddy kirjoitti:Niin, se olis varmaan katseltava yksilö, johon on jo vitjat vaihdettu.alfa 156 v6 kirjoitti:pahimmillaan syvälle, ongelmakohdat on liki samat kuin pienempikoneisissa. Toki tuo jakoketjujen venähtäminen on paljon harvinaisempaa kuin neloskoneisissa, mutta hajotessaan onkin sitten ihan tarpeeksi kallista (kokemusta on ).Teddy kirjoitti:Heitetäänhän nyt taas yksi helposti ja yksinkertaisesti vastattava kysymys.
Mitenkä syvälle liisteriin sitä itsensä upottaa, jos 159 3.2 Q4:n hankkii? Loota ainakin taitaa kutvosen perässä olla parempaa tekoa kuin m32, mutta mitenköhän tuo kiuas ja nelivetosysteemit?
Tosiaanko on nelikko vielä Torsenilla, eikä Haldexilla väsätty Sehän on niinko vanhan liiton olympiavolkkari...
https://m.nettiauto.com/alfa-romeo/159/ ... AdCount=11
Tuotahan tässä on lähinnä väijytty
Pitkäänhän tuo on ollut liikkeessä myynnissä, kohta 7kk tai jotain ja hintaa oli alkujaan 11990 minusta? Nyt hinta on vähintääkin kohdallaan elleivät autoa ole merkittävästi meidän omistuksen jälkeen särkeneet
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ei kai sitä nyt pikkuvikojen takia sentään lähdetä konetta vaihtamaankarikunn kirjoitti:Otan osaa. Itselle kävi muutama vuosi sitten melkein sama juttu. Et tarvitsisi uutta konetta?Tuomas K kirjoitti:Moniurahihna on revennyt, reunimmainen harjanne on osan matkaa irti. Vaikuttaa vähän siltä, että hihnanrämmäleet on menneet jakohihnan väliin. Jakohihna on ehjä, mutta kampiakseli näyttäisi olevan pari hammasta huti. Hiukan tosin oudoksuttaa, että se on huti "taaksepäin", eli kampiakseli on jäljessä. Tuossa ei kyllä ole mitään järkeä, eli onko se pyörähtänyt liki kierroksella?
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kaksi asiaa ovat tällä hetkellä ns. vaiheessa 140 000 ajetussa 1.9:ssä... Ensinnäkin kuskin puoleinen ikkuna ei toimi. Kytkintä painaessa kuuluu vain vieno "naks", muuta ei tapahdu. Nyt on vaihdettu nostinmekanismi moottoreineen sekä tuo boksi, josta "naks" kuuluu sekä tsekattu sulake. Toivottua tulosta ei ole tullut ja omat keinot loppuneet.
Toiseksi jossakin vaiheessa em. korjausyritysten aikana on saatu kojetaulun päivämääränäyttö ja ajokilometrimääränäyttö vilkkumaan. Päivämääränäytön sain vilkkumattomaksi asettamalla päivämäärän uudelleen, mutta mitä pitää tehdä ajokilometrimääränäytölle?
Toiseksi jossakin vaiheessa em. korjausyritysten aikana on saatu kojetaulun päivämääränäyttö ja ajokilometrimääränäyttö vilkkumaan. Päivämääränäytön sain vilkkumattomaksi asettamalla päivämäärän uudelleen, mutta mitä pitää tehdä ajokilometrimääränäytölle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vilkkuva matkamittarin lukema tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä.
Miksi sen boksin vaihdoit? NAKS-ääni kuulostaa siltä, että se yrittää jotain tehdä mut on vaan jumissa?
Jos vaihdoit oviboksin, saattaa joutua vetämään Proxy Alignmentin... Ihan 100varma en ole, mutta ainakin ovimodulit löytyy omina laitteinaan väylässä.
Jos et vaihtanut oviboksia, niin sitten sieltä on jäänyt joku johdoista irti. Esimerkiksi se tiivisteeseen menevä sormisuojan liitin...
Ja kun oli ikkunnannostin irti, niin liikkuiko lasi käsin? Sen pitäisi varsin kevyesti liukua - jos ei, siellä voi olla esim. tiiviste rutussa ja vika olisi nimenomaisesti siinä, eikä moottorissa/nostimessa.
Miksi sen boksin vaihdoit? NAKS-ääni kuulostaa siltä, että se yrittää jotain tehdä mut on vaan jumissa?
Jos vaihdoit oviboksin, saattaa joutua vetämään Proxy Alignmentin... Ihan 100varma en ole, mutta ainakin ovimodulit löytyy omina laitteinaan väylässä.
Jos et vaihtanut oviboksia, niin sitten sieltä on jäänyt joku johdoista irti. Esimerkiksi se tiivisteeseen menevä sormisuojan liitin...
Ja kun oli ikkunnannostin irti, niin liikkuiko lasi käsin? Sen pitäisi varsin kevyesti liukua - jos ei, siellä voi olla esim. tiiviste rutussa ja vika olisi nimenomaisesti siinä, eikä moottorissa/nostimessa.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu proxy tarvii tehdä jos vaihtaa osia.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Casa di Matti
- Viestit: 345
- Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
- Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos tästä! Menee vaan mulla yli hilseen; CAN-väylä tai Proxy Alignment eivät sano mulle mitään.Aquatica kirjoitti:Vilkkuva matkamittarin lukema tarkoittaa ongelmaa CAN-väylässä.
Miksi sen boksin vaihdoit? NAKS-ääni kuulostaa siltä, että se yrittää jotain tehdä mut on vaan jumissa?
Jos vaihdoit oviboksin, saattaa joutua vetämään Proxy Alignmentin... Ihan 100varma en ole, mutta ainakin ovimodulit löytyy omina laitteinaan väylässä.
Jos et vaihtanut oviboksia, niin sitten sieltä on jäänyt joku johdoista irti. Esimerkiksi se tiivisteeseen menevä sormisuojan liitin...
Ja kun oli ikkunnannostin irti, niin liikkuiko lasi käsin? Sen pitäisi varsin kevyesti liukua - jos ei, siellä voi olla esim. tiiviste rutussa ja vika olisi nimenomaisesti siinä, eikä moottorissa/nostimessa.
Boxi vaihdettiin siksi, että nostomekanismin ja moottorin vaihto ei auttanut. Se oli se seuraava arvaus, kun sieltä se ääni kuului.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omassani sekoili pelkääjän puolen oven ikkuna kun yritti sitä avata/sulkea kuskin oven namikoista. Lopulta yritti nostaa lasia kun se oli kiinni ja päinvastoin (ja sanoi silloin naks). Ehjääntyi kun purkasin kuskin oven säädinsysteemin atomeiksi, putsasin ja kasasin takaisin. Tuon diagnisoinnissa tosin helpotti kun ikkuna toimi normaalisti omista namiskoistaan (siis apukuskin puolen ovesta)Casa di Matti kirjoitti:Kaksi asiaa ovat tällä hetkellä ns. vaiheessa 140 000 ajetussa 1.9:ssä... Ensinnäkin kuskin puoleinen ikkuna ei toimi. Kytkintä painaessa kuuluu vain vieno "naks", muuta ei tapahdu. Nyt on vaihdettu nostinmekanismi moottoreineen sekä tuo boksi, josta "naks" kuuluu sekä tsekattu sulake. Toivottua tulosta ei ole tullut ja omat keinot loppuneet.
Toiseksi jossakin vaiheessa em. korjausyritysten aikana on saatu kojetaulun päivämääränäyttö ja ajokilometrimääränäyttö vilkkumaan. Päivämääränäytön sain vilkkumattomaksi asettamalla päivämäärän uudelleen, mutta mitä pitää tehdä ajokilometrimääränäytölle?
Il nero era bellissimo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
No kappas vaan. Osaatko suoraan lonkalta heittää huoltohistoriasta mitään? Lähinnä öljynvaihtoja meinaan, että onko raukkaparkaa rääkätty 30 tonnin/parin vuoden shortlife -huoltoväleillä, vai tiheämpään vaihdeltu?alfa 156 v6 kirjoitti:Tuo yksilö on meidän rouvan käytössä ollut reilut pari vuotta ja sitä ennen foorumilaisen 'Chievo' ajossa useamman vuoden (muistaakseni). Meillä ollessa ei ollut mitään varsinaista vikaa mutta ketjuja tuohon ei ole vielä vaihdettu. Lohkolämmitintä ei ole tuossa ollenkaan kun oli meillä webastolla ja siirsin sen tuosta seuraavaan kulkineeseen.
Pitkäänhän tuo on ollut liikkeessä myynnissä, kohta 7kk tai jotain ja hintaa oli alkujaan 11990 minusta? Nyt hinta on vähintääkin kohdallaan elleivät autoa ole merkittävästi meidän omistuksen jälkeen särkeneet
Tietysti vois myyjältä vallan kysellä, mutta kiusataan nyt netissä, kun on siihen tilaisuus
Alkaahan tuo ko. yksilö toki olemaan varmaan jo riskiryhmässä jakopäänsä suhteen noilla metreillä. Remppa taitaa teetettynä olla hyvinkim hinnakas, jonkun matkaa tyyriimpi, kuin m32:n laakeripoka, mutta ulkomaan elävien foorumeilta sain käsityksen, että hankkimalla johonkin muuhun GM -tuotteeseen tarkoitetut osat ilman Alfa-lisää, voisi palikoiden hinnan leikata murto-osaan. Tietysti työläshän se on omin voimin tehdä, kun joutuu varmaan nostamaan padan keulilta pois.
Operating at the speed of dark
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
pistin 'Teddy' PM:ään tarinaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuskin puolen takaoven ovikaiutin pätkii, kun ovea avaa tai sulkee. Tämä viittaisi ilmeisesti ennemmin takaoven johdoissa olevaan vikaan, kuin itse kaiuttimen rikkoutumiseen.. Onko kellään kokemusta vastaava viasta ja sen ehjäämisestä? Sähkölasi toimii normaalisti eli ainakaan kokonaan ei ole nirhautunut tms.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Parkkitutka temppuilee vaikka viallinen anturi etupuskuriiin vaihdettiin. Mikähän mättää? Välillä toimii ihan oikein ja välillä tulee ilmoitus Not available... Onkohan tällä systeemillä jossain päin autoa jokin keskusyksikkö tms? Onko kellään tietoa?