Giulietta 940
Valvoja: Moderators
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Kirjoitellaan nyt omia häiritseviä kokemuksia TCT MultiAir-kombosta. En tiedä johtuvatko vaihteistosta, moottorista, softasta vai onko jotain rikki:
1. Minulla on parkkiruutu siten, että sieltä peruuttaessa on lievä ylämäki. Jos aamulla kylmällä koneella lähtee heti startin jälkeen matkaan (N-moodi), niin kone tuntuu jotenkin ponnettomalta pakittaessa ruudusta. Sitten kun lähden hiljalleen kiihdyttelemään, niin kakkoselle vaihtaminen nytkäyttää autoa melko häiritsevästi siten että oma pää heilahtaa. Sitten sadan metrin päässä risteyksestä kun lähtee kääntymään, niin välillä tuntuu ettei auto liiku mihinkään ja kone meinaa tukehtua. Ensimmäinen kakkoselle tai kolmoselle vaihtaminen siis nytkäyttää autoa jos lähtee heti matkaan. Jos parkkiruudussa odottelee noin puoli minuuttia (sen verran mitä turvavyön merkkivalot vilkkuu peruutuspeilin vieressä) ennen liikkeelle lähtöä, niin tätä nytkähdystä ei tapahdu liikkeelle lähdön jälkeen. Alfaownerissa on tästä aika paljon juttua ja moni kyselee onko vika vai ominaisuus. Osalla auttaa tosiaan tuo odottelu ennen liikkeelle lähtöä ja jotkut on saanut TCT softan päivitettyä ja lähtenyt silloin pois. Osaakohan foorumin raati sanoa paremmin mikä tähän olisi syynä?
2. Ruuhkassa matelu vauhdilla 10-20 km/h ei ole mukavaa D- eikä N-moodilla. A-moodilla se jotenkin menee. N-moodillakin tuo 1-2 vaihto voi nykäistä ja varsinkin jos automaatti ehtii juuri vaihtaa kun on itse päästämässä kaasua pois. Jos laittaa manuaalivaihtamisen päälle, niin ongelmaa ei ole koska ei tule "turhia" vaihtoja. Muutenkin tuntuu että kaasupolkimessa on vain ON/OFF asento, kun ruuhkassa ajelee, mikä tekee ajamisesta nykivää.
3. Kiihdyttäessä ihan kunnolla kaasu pohjassa D-moodilla jotkut vaihdot saattavat nytkähtää. Samoin ihmetyttää myös jos kunnolla kiihdyttää nopeuteen X, ja päästää kaasun pois halutussa nopeudessa, niin kierrokset jäävät useaksi sekunniksi pyörimään 4000 kierroksen korville ennen kuin auto vaihtaa isommalle. Onko tässä kyse nyt siitä moottorijarrutuksesta, mitä TCT tekee?
Joku foorumilainen mainitsi myös, että 98-bensalla pääsisi turhista nykäyksistä eroon. En ole kyllä vielä kokeillut. Kannattaako tuohon TCT-lootaan muuten vaihtaa öljyjä kuinka usein? Itsellä nyt 78 tkm mittarissa.
Olen nyt 12 tkm ajanut tällä, enkä vielä ole huomannut onko automaatti oppinut mitään ajostani vai ei. Ajaminen on noita yllämainittuja kohtia lukuunottamatta ollut mukavaa, ja vaihtaminen on ollut sujuvaa.
1. Minulla on parkkiruutu siten, että sieltä peruuttaessa on lievä ylämäki. Jos aamulla kylmällä koneella lähtee heti startin jälkeen matkaan (N-moodi), niin kone tuntuu jotenkin ponnettomalta pakittaessa ruudusta. Sitten kun lähden hiljalleen kiihdyttelemään, niin kakkoselle vaihtaminen nytkäyttää autoa melko häiritsevästi siten että oma pää heilahtaa. Sitten sadan metrin päässä risteyksestä kun lähtee kääntymään, niin välillä tuntuu ettei auto liiku mihinkään ja kone meinaa tukehtua. Ensimmäinen kakkoselle tai kolmoselle vaihtaminen siis nytkäyttää autoa jos lähtee heti matkaan. Jos parkkiruudussa odottelee noin puoli minuuttia (sen verran mitä turvavyön merkkivalot vilkkuu peruutuspeilin vieressä) ennen liikkeelle lähtöä, niin tätä nytkähdystä ei tapahdu liikkeelle lähdön jälkeen. Alfaownerissa on tästä aika paljon juttua ja moni kyselee onko vika vai ominaisuus. Osalla auttaa tosiaan tuo odottelu ennen liikkeelle lähtöä ja jotkut on saanut TCT softan päivitettyä ja lähtenyt silloin pois. Osaakohan foorumin raati sanoa paremmin mikä tähän olisi syynä?
2. Ruuhkassa matelu vauhdilla 10-20 km/h ei ole mukavaa D- eikä N-moodilla. A-moodilla se jotenkin menee. N-moodillakin tuo 1-2 vaihto voi nykäistä ja varsinkin jos automaatti ehtii juuri vaihtaa kun on itse päästämässä kaasua pois. Jos laittaa manuaalivaihtamisen päälle, niin ongelmaa ei ole koska ei tule "turhia" vaihtoja. Muutenkin tuntuu että kaasupolkimessa on vain ON/OFF asento, kun ruuhkassa ajelee, mikä tekee ajamisesta nykivää.
3. Kiihdyttäessä ihan kunnolla kaasu pohjassa D-moodilla jotkut vaihdot saattavat nytkähtää. Samoin ihmetyttää myös jos kunnolla kiihdyttää nopeuteen X, ja päästää kaasun pois halutussa nopeudessa, niin kierrokset jäävät useaksi sekunniksi pyörimään 4000 kierroksen korville ennen kuin auto vaihtaa isommalle. Onko tässä kyse nyt siitä moottorijarrutuksesta, mitä TCT tekee?
Joku foorumilainen mainitsi myös, että 98-bensalla pääsisi turhista nykäyksistä eroon. En ole kyllä vielä kokeillut. Kannattaako tuohon TCT-lootaan muuten vaihtaa öljyjä kuinka usein? Itsellä nyt 78 tkm mittarissa.
Olen nyt 12 tkm ajanut tällä, enkä vielä ole huomannut onko automaatti oppinut mitään ajostani vai ei. Ajaminen on noita yllämainittuja kohtia lukuunottamatta ollut mukavaa, ja vaihtaminen on ollut sujuvaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Manuaali tykkää kylmänä kääntyessä kakoa kanssa, ihan siis kunnon veto päälle-pois tai täydellinen tukehtuminen. Ei tee aina ja 98:lla selvästi vähemmän.... Ärsyttävä temppu kuitenkin.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^^ nuo nykäykset taitaa olla enempi ominaisuus ja hassusti nimenomaan puolilämpimällä lootalla/koneella. Siis lämpimäksi ajettuna OK, paukkupakkasilla kylmästartin jälkeen OK, mutta lauhalla säällä tuleekin kaikkea kummallista hetki käynnistyksen jälkeen. Ja suurimpana syynä tosiaan moottorin eikä niinkään lootan kenkkuilu.
Kaasupolkimen löysääminen juuri silloin, kun loota on päättänyt vaihtaa, tekee myöskin nykäyksen. Moottorinohjaushan joutuu pyytämään koneelta erilasta momenttia vaihteen vaihduttua, jottei kiihtyvyyteen tulisi pykälää. Ihan selvästi homma toimii niin, että kaasupolkimen asento = kuskin pyytämä momentti "lukitaan" vaihdon ajaksi, ettei projektista tule liian haastava. Vaihteen vaihduttua päivitetään speksit kertarysäyksellä - vrt. mitä tapahtuu, jos vaikkapa kesken jyrkkää ylämäkeä napasauttaa vakkarin pois päältä.
Kaasupolkimen löysääminen juuri silloin, kun loota on päättänyt vaihtaa, tekee myöskin nykäyksen. Moottorinohjaushan joutuu pyytämään koneelta erilasta momenttia vaihteen vaihduttua, jottei kiihtyvyyteen tulisi pykälää. Ihan selvästi homma toimii niin, että kaasupolkimen asento = kuskin pyytämä momentti "lukitaan" vaihdon ajaksi, ettei projektista tule liian haastava. Vaihteen vaihduttua päivitetään speksit kertarysäyksellä - vrt. mitä tapahtuu, jos vaikkapa kesken jyrkkää ylämäkeä napasauttaa vakkarin pois päältä.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^^^ Cloverleaf: Allekirjoitan nuo kaikki kolme kohtaa, eli samoilla ominaisuuksilla täällä ainakin mennään. Mittarissa 83 tkm (omia 20tkm) ja tankissa ysikasia.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
^ Taitaa siis olla enemmän ominaisuuksia kuin vikoja. Kuljettajan pitänee siis oppia (ja sopeutua) auton käytöksestä enemmän kuin mitä auto pystyy oppimaan kuskin käytöksestä. 

-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Giulietta 940
Suomalaiset ovat kuin pingviinit - ne vaan sopeutuu.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Nuo ovat enimmäkseen sellaista nipo nipo -osastoa.
Vrt. ennen TCT:n hankintaa oli netistä kaivellut, mitä voi pahimmillaan olla edessä - siis sen lisäksi, että koko keksintö sanoo poks. Noissa paremmissa merkeissä on mm. esiintynyt tällaisia ominaisuuksia:
Vrt. ennen TCT:n hankintaa oli netistä kaivellut, mitä voi pahimmillaan olla edessä - siis sen lisäksi, että koko keksintö sanoo poks. Noissa paremmissa merkeissä on mm. esiintynyt tällaisia ominaisuuksia:
- - liikkeellelähdöt mallia on/off eli auto ryntäilee liikkeellelähdöissä
- paina jarrua ja heti perään kaasua (esim. liikenneympyään tultaessa) -> laatikko on ihan hukassa ja saa tovin odottaa, ennen kuin vetoa löytyy
- ruuhkassa ajettaessa kytkimet ylikuumenevat -> huilitauko
- taskuparkkiin peruuttaminen alamäessä enemmän kuin haastavaa
- sporttitila vinguttaa konetta koko ajan liki 3000 rpm kierroksin
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 2010
Talvirengaskausi alkaa lähestyä, joten nostetaan tätä. Tähän olikin jo aiemmin vastailtu, mutta ei vieläkään allekirjoittaneelle täysin avautunut tuo nostokohta.EsaKoo kirjoitti:Olisiko hyviä ideoita, mistä Giuliettaa voisi tunkata, josko vaikka vaihtaisi itse renkaat? Käsikirja ei sano mitään ja omassani ei ole sitä tunkkiakaan. 159:ssä oli vielä kohtuu selvät paikat, mutta nyt menee meikäläisellä arvailuksi. Hallitunkille pitäisi paikat löytää....
159:ssä oli heti helmassa selkeät vahvistetut paikat josta sai nostaa. Giuliettassa on kyllä selkeät nuolen paikat, mutta ei avautunut ihan että kuinka kaukaa helmasta auto pitää nostaa. Helmakotelot on painuneet kuopalle eli liian läheltä on aikanaan nosteltu. Siellä pohjassa tulee se pokkaus/sauma alaspäin, niin kestääkö se nostaa siitä tai ihan sen vierestä? Omaan silmään ei mitään täsmäkohtaa löydy nostamiselle.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Ei varmaan helpota, mutta itse löysin apurungon taaemman kiinnityskohdan runkoon olevan hyvä. Ainakin sportkittisenä nousee koko kylki ilmaan 

- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
^^ Siitä saumasta helmalevikkeen nuolen kohdalta olen omaani hallitunkilla nostellut, jääkiekko "pehmusteena".
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Giulietta 940
Meillä teki TCT myös meille tullessaan noita erikoisia vaihtoja N modella (kaasupolkimen nostolla heti isompi tai pienempi "väärällä" kierrosluvulla) ja 3 -> 4 vaihto oli tosi raaka D modella. Autoa piti "opettaa" todella pitkään jotta temppuilu hävisi. Käytännössä niin että molemmilla moodeilla vaihdoin käsin aina kun huomasin että "väärä" vaihto on osumassa kohdalle. F40 teki hihnanvaihdon yhteydessä jonkun totaaliresetin ja nyt noista ongelmista ei ole tietoakaan. Autolla ajettu nyt vajaa 150tkm.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Tilasin tuolloin 12.8.2018, kun kirjoitit viestisi. Eilen 1.10.2018 saapui postilaatikkoon. Suojatulppa päreinä, ja USB-liitin mutkalla. Onneksi ei ollut iso sijoitus._rico kirjoitti:Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.


- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
^ rouvalla giulietassa tuo ei toimi kovin hyvin, itsellä gtv:ssä pioneerin mankassa ihan moitteettomasti.
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Cloverleaf kirjoitti:Tilasin tuolloin 12.8.2018, kun kirjoitit viestisi. Eilen 1.10.2018 saapui postilaatikkoon. Suojatulppa päreinä, ja USB-liitin mutkalla. Onneksi ei ollut iso sijoitus._rico kirjoitti:Spotify ym toimii puhelimesta ohjattuna tällaisen kanssa:
https://www.ebay.com/itm/Car-USB-Blueto ... 2749.l2649
Giulietta siis vm. 2012 Huima 2,30€ sijoitus.![]()
No näin. Laita palaute niin saat ainakin ne pari euroa takaisin
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Mulla siis tuo sama. Hermo mennyt, on ihan uskomatonta sontaa (no, tuohon hintaan ei muuta voi olettaa).
Tekniikka on simppeli:
Tikulla on .wav ja .mp3 (tai mp4) - tiedostot, jotka on kumpikin siis oma raitansa.
Puhelin yhdistää Bluetoothilla ja alkaa kirjoittamaan näihin tiedostoihin soitettavaa biisiä.
Laatu on surkea: pätkii, hyppii, äänenlaatu huono. Lisäksi viive n20s kaikelle, eli jos vaihdat biisiä niin uusi kappale alkaa soimaan vasta 20s päästä jne.
Kaiken lisäksi tuo romu tekee sitä, että hetki auton käynnistämisestä automaattisesti menee AUX-tilaan, vaikka olisi radio päällä FM-puolella. Ei tee aina, mutta usein....
Tekniikka on simppeli:
Tikulla on .wav ja .mp3 (tai mp4) - tiedostot, jotka on kumpikin siis oma raitansa.
Puhelin yhdistää Bluetoothilla ja alkaa kirjoittamaan näihin tiedostoihin soitettavaa biisiä.
Laatu on surkea: pätkii, hyppii, äänenlaatu huono. Lisäksi viive n20s kaikelle, eli jos vaihdat biisiä niin uusi kappale alkaa soimaan vasta 20s päästä jne.
Kaiken lisäksi tuo romu tekee sitä, että hetki auton käynnistämisestä automaattisesti menee AUX-tilaan, vaikka olisi radio päällä FM-puolella. Ei tee aina, mutta usein....
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Aquatica kirjoitti:Mulla siis tuo sama. Hermo mennyt, on ihan uskomatonta sontaa (no, tuohon hintaan ei muuta voi olettaa).
Tekniikka on simppeli:
Tikulla on .wav ja .mp3 (tai mp4) - tiedostot, jotka on kumpikin siis oma raitansa.
Puhelin yhdistää Bluetoothilla ja alkaa kirjoittamaan näihin tiedostoihin soitettavaa biisiä.
Laatu on surkea: pätkii, hyppii, äänenlaatu huono. Lisäksi viive n20s kaikelle, eli jos vaihdat biisiä niin uusi kappale alkaa soimaan vasta 20s päästä jne.
Kaiken lisäksi tuo romu tekee sitä, että hetki auton käynnistämisestä automaattisesti menee AUX-tilaan, vaikka olisi radio päällä FM-puolella. Ei tee aina, mutta usein....
Tasaista Kiina laatua siis. Mulla toimii vieläkin ihan ok. Ei mitään viiveitä tai pätkimistä. Tekee tosin tuota AUX-tilaan menemistä koko ajan auton käynnistämisen jälkeen ja äänen laatu ei korvia hivele.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Giulietta 940
Ratin musta muovimaali nappuloiden vieressä lähtenyt pahasti kupruilemaan. Muilla samaa?
Re: Giulietta 940
Minulla vain itse ratti klo 10 kohdalla on melko kulunut. Seurauksena vältän sitä kohtaa. 

Re: Giulietta 940
Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
^ Raportoi sitten, että onnistuuko vaihto ulkokautta, niin minäkin tiedän tilata.
Re: Giulietta 940
Mullakin tilauksessa. Vettä on tullut harvoin läpi mutta hyvä se on vaihtaa ennen talvea.
Toivon että pelkän pyyhkijän varren irrottamisella ulkokautta saisi uuden tiivisteen paikalleen.
Toivon että pelkän pyyhkijän varren irrottamisella ulkokautta saisi uuden tiivisteen paikalleen.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: 08 Heinä 2016, 13:50
- Car(s): Giulietta MA -13, Giulietta QV -15
Re: Giulietta 940
Osittain varmaan tuon tiivisteongelman takia takaluukun alareuna kuplii huolestuttavasti. Mitähän tuolle nyt kannattaisi ensi hätään tehdä?
- Liitteet
-
- IMG_20180930_125909-992x662-800x534.jpg
- (60.95 KiB) Tiedosto ladattu 6975 kertaa
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?
Senza cuore saremmo solo macchine
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Jos ei ole kunnollisia tiloja ja välineitä, niin vie maalarille. Ei tuolla tieten niin kiire ole, mutta maalauksesta tulee kalliimpi jos tuo mätä ehtii kiertää näkyvälle puolelle. Mulla teki takapuskurin maalauksen oheessa 150€ lisää tuo luukun alaosan maalaus.atte iluig kirjoitti:Osittain varmaan tuon tiivisteongelman takia takaluukun alareuna kuplii huolestuttavasti. Mitähän tuolle nyt kannattaisi ensi hätään tehdä?
Re: Giulietta 940
Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.hagger16 kirjoitti:Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Giulietta 940
Kävin kysymässä pystyvätkö Motomaatin pikahuollossa kuittaamaan valon. Heidän testerit ei pysty tähän, mutta poijat kaivoivat Youtuben esille.. Olihan siellä ohjeet. Vielä kun ne ymmärtäisi.Pujazuba kirjoitti:Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.hagger16 kirjoitti:Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?
https://www.youtube.com/watch?v=lHhmjbAe0YM
Senza cuore saremmo solo macchine
Giulietta 940
Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.Touho kirjoitti:Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?
Re: Giulietta 940
Hyvä tietää. Tuo poraus itsessään monimutkaistaa homman kun en saa sähköporauskonetta sinne ulos. Mites pulttien koot?AVe kirjoitti:Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.Touho kirjoitti:Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Giulietta 940
Olisko niitit 4-5mm paksuja...en muista enää kun moottorin poistosta on jo hyvän aikaa menny.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Onko kaikkien uusien alfojen maahantuonti loppumassa, siihen malliin myydään giulian ja stelvion maassa olevia yksilöitä ?winorloose kirjoitti:Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?
- Kari
Re: Giulietta 940
Jep, nyt kun tuon uuden tiivisteen sai käteen, niin ei sitä ainakaan saa ilman moottorin irrotusta paikalleen. Tuskin siis vanhaakaan pois. Saa nähdä ulkoistanko pian tulevan huollon yhteyteen.AVe kirjoitti:Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.Touho kirjoitti:Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Giulietta 940
Maassa olevat on vanhalla mittaustavalla maahantuotuja ja siksi ovat alella myynnissä.vapsu kirjoitti:Onko kaikkien uusien alfojen maahantuonti loppumassa, siihen malliin myydään giulian ja stelvion maassa olevia yksilöitä ?winorloose kirjoitti:Onko Giuliettan maahantuonti loppunut, kun mallia ei näy enää Suomen Alfan sivuilla?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 02 Heinä 2018, 19:08
- Paikkakunta: Klaukkala
Re: Giulietta 940
Kuskin puolen aurinkolippa hajalla, palautusjousi ilmeisesti katkennut. Onko tietoa saako jousen tilattua jostain vai pitääkö hankkia kokonaan uusi lippa?
Re: Giulietta 940
Onko muilla ilmennyt vastaavaa ongelmaa jossa etupuolen kattovalaisin ei toimi kuten pitää kun nappi on OVI asennossa.
Käytännössä valo jää joko päälle autosta poistuessa (ovet kiinni) tai ei mene päälle ollenkaan ovia avatessa.
Takapuolen kattovalaisin toimii kuten pitää.
Käytännössä valo jää joko päälle autosta poistuessa (ovet kiinni) tai ei mene päälle ollenkaan ovia avatessa.
Takapuolen kattovalaisin toimii kuten pitää.
Re: Giulietta 940
Omasta autosta on onnistunut katoamaan koko Service kohta valikosta. Huoltomuistutuksiakaan ei enää tule.Pujazuba kirjoitti:Ei se itse pois mene. Valikosta voit vielä tarkistaa Service kohdasta onko laskurin mukaan huolto-aika koittanut.hagger16 kirjoitti:Giulietta taitaa vaatia huoltoa. Tai on se sitä saanut, mutta sinnikäs jakarin kuva on ruudussa.
Lähteekös tuo itsekseen pois vai vaatiiko kuittauksen?
Re: Giulietta 940
^juu on
ja huollettukin ajallaan. Ihmettelin 240tkm:n lähestyessä kun huoltoilmoitusta ei tullut. Eipä ollut valikossakaan enää service-kohtaa, uutena toimi kyllä. Lieneekö jossain huollossa kuitattu huoltomuistutus pysyvästi.

-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 31 Tammi 2018, 10:35
- Car(s): 2012 Giulietta MA170
- Paikkakunta: Uuleopori
Re: Giulietta 940

Siinä nyt renkaat suorana-asento. Jotain vissiin hajosi työpaikan pihalta lähtiessä? Yrittää kääntyä vasemmalle ajaessa.
Kesällä tehtiin nelipyöräsuuntaus, mutta ei siinä ollut kulma lähellekkään noin radikaali lähtötilanteessa..
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
Mites se oli - muuttuiko tct mitenkään faceliftin mukana? Tietyt ominaisuudet hieman kyrsii tuossa MiTon toteutuksessa ja samat harmit lienee läsnä Giuliettan versiossa - ainakin siis fl:ään asti. Tarkoitan kylmänä ryömintävauhdin hieman väkivaltaista vedon kytkeytymistä / rullaamista ja loivan rinteen (kun jarruassistentti ei kytkeydy) liukumista. Nykykäytössä kuvattuja tilanteita tulee suht usein. Kolmatta poljinta en kaipaa, mutta jos tct toimisi paremmin tuoreessa Giuliettassa? Näitä kun on välillä tarjolla sopuhintaan eikä pojan kanssa takaovestakaan olisi haittaa... Toki kokonaisuutena fanitan MiToa, mutta tämän auton tct sopii suburbiaan paremmin kuin laitakaupungille.
Re: Giulietta 940
Aamukiireessä katumaasturi ajoi perään kun jarrutin antaakseni tietä pyöräilijälle. Astuttuamme molemmat ulos emme havainneet merkin merkkiäkään vaurioista tai naarmuista. Matka jatkui siitä suht tyytyväisenä. myöhemmin päivänvalossa vasta tarkalla silmällä huomasin että takapuskurin muovisten osien kiinnitykset ovat hieman irti toisistaan. Ei kuitenkaan tunnu millään tavalla löysältä eikä rikkinäiseltä. Mahtaakohan homma olla alakautta hoidettavissa napsauttamalla takaisin paikoilleen.
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Suosittelen tarkkaa tutkimista, koska muovipuskuri antaa periksi yllättävän paljon jopa ilman naarmuja ja vauriot ovatkin puskurin sisäpuolella... mistäkö tiedän 

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Voiko moottorin elinkaaren vaihetta todeta mittaamalla siitä jotain kuten puristuspaineita tai öljynpaineita? Voiko turbosta todeta silmämääräisesti kuinka kulunut se on? Ajattelin, että jos antaa korjaamolle jonkinlaisen toimeksiannon mitata tai tutkia näitä asioita seuraavan huollon yhteydessä, niin mitä ne tutkittavat asiat kenties ovat?
Re: Giulietta 940
Hoitui samalla kun olin pukemassa maskisuojat päälle.peksu kirjoitti:Suosittelen tarkkaa tutkimista, koska muovipuskuri antaa periksi yllättävän paljon jopa ilman naarmuja ja vauriot ovatkin puskurin sisäpuolella... mistäkö tiedän
Takapuskurin mustan alimman osan ruuvit pois. Makaamalla maassa sain alakautta hieman vääntämällä käden sisään ja toisella kädellä ulkokautta painamalla sopivaan kohtaan osat napsahtivat sopivasti paikoilleen.
-
- Viestit: 51
- Liittynyt: 17 Joulu 2016, 20:02
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta T-jet -12
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Giulietta 940
Ainakin puristuspaineet kertoo onko männänrenkaat vaihtokunnossa. Jos painetta on niin on kone hyvässä tikissämatti_vuorio kirjoitti:Voiko moottorin elinkaaren vaihetta todeta mittaamalla siitä jotain kuten puristuspaineita tai öljynpaineita? Voiko turbosta todeta silmämääräisesti kuinka kulunut se on? Ajattelin, että jos antaa korjaamolle jonkinlaisen toimeksiannon mitata tai tutkia näitä asioita seuraavan huollon yhteydessä, niin mitä ne tutkittavat asiat kenties ovat?

- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Omakustanteinen testiajo on edennyt seuraavalle etapille, joten ajattelin raportoida hieman tarkemmin mitä huolia ja murheita Giulietan kanssa saattaa esiintyä. Mallin hinnat alkaa painumaan alle 10k, joten väistämättä näistäkin tulee harrasteautoja tai kauppakasseja lähitulevaisuudessa. Kokemuksen mukaan Giulietalla voi ajaa lähes "ilmaiseksi" noin 200k nurkalle ja viisas mies luopuu autosta 250k kohdalla. Viimeistään tässä vaiheessa takapään kaikki nivelet, jarrut ja laakerit ovat lopussa ja sinne uppoaa helposti se 2k€. Itse asentamalla tietysti säästää, jos on välineet ja osaa. Panostukset ulkonäköön ovat vapaaehtoisia, mutta 250k kohdalla vanteet ja takapuskuri olivat pahasti kivenhakkaamilla sekä takakontin kannen sisäreuna ruosteessa, joten sinne meni taas 1,2k€. Rahareikää näyttäisi olevan seuraavaksi etupäässä jarrujen, alatukivarsien ja hieman jalkapohjaan värräävän kytkinpolkimen muodossa. Niin ja vetonivel on hieman väljä ja turbossa on joku jännä sivuääni. Vaihdon välineeksi tätä ei myöskään kannata enää laittaa, koska epäilen tämän vastaavan 2-3k€ summaa kauppakirjassa. Ajetaan siis viat ulos kunnes vian korjaus maksaa liikaa suhteessa auton arvoon.






- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Giulietta 940
Mitenkäs näissä multiaireissa akun vaihto? Pitääkö tietokoneelle käydä kertomassa akun vaihtuneen uuteen, pitääkö olla virtaa vaihdon aikana vai onnistuuko vanhanaikaisesti? Mitä seurauksia jos toimii väärin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Vanha irti, uusi kiinni. Mun tapauksessa ei tainnut ees radion koodia tarvita, mut ajotietokoneen asetukset piti vetää uusiksi (siis valoherkkyydet ja nuo).
-
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21 Syys 2017, 14:09
- Car(s): Saab 9-3 Aero 2.8T XWD -08
Ex: Alfa Romeo Giulietta QV -11
Re: Giulietta 940
Jaa, täytynee laittaa oma pulkka siis pikkuhiljaa kierrätykseen ja etsimään seuraavaa, 230k tulee varmaankin kesään mennessä täyteenmatti_vuorio kirjoitti:Kokemuksen mukaan Giulietalla voi ajaa lähes "ilmaiseksi" noin 200k nurkalle ja viisas mies luopuu autosta 250k kohdalla.
