Eikös siellä auton asetuksissa ole mahdollisuus valita peilien kääntyminen päälle/pois ? Kyllä bemussa vaan onjonilaht kirjoitti:Jaahas, saakohan softapäivityksellä valinnaiseksi tuon peilien kääntymisen kun ovet lukitsee?
Tänään pakkasta aamulla ja toinen peili ei kääntynytkään. Nyt ei ole talliakaan saatavilla niin on kyllä upea ominaisuus...
Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
- Kari
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Valohoito, öljyt + suodattimet (öljy, ilma, raitisilma) + täytöt, koodien luku (60tkm/3v).
Jakopääremppa siis PITÄISI kuulua tähän, mutta se piti ikäänkuin erikseen pyytää, koska firmalla oli virheellistä/vanhaa tietoa 4v aikarajasta.
Eli "normi 3v" 530€ ja jakopää 680€, hiukkasen sain alennusta koska minulle kerrottiin aiemmin koko lystille hinnaksi 980€.
Jakopääremppa siis PITÄISI kuulua tähän, mutta se piti ikäänkuin erikseen pyytää, koska firmalla oli virheellistä/vanhaa tietoa 4v aikarajasta.
Eli "normi 3v" 530€ ja jakopää 680€, hiukkasen sain alennusta koska minulle kerrottiin aiemmin koko lystille hinnaksi 980€.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei löytynyt. Paska mikä paskakarila kirjoitti:Eikös siellä auton asetuksissa ole mahdollisuus valita peilien kääntyminen päälle/pois ? Kyllä bemussa vaan onjonilaht kirjoitti:Jaahas, saakohan softapäivityksellä valinnaiseksi tuon peilien kääntymisen kun ovet lukitsee?
Tänään pakkasta aamulla ja toinen peili ei kääntynytkään. Nyt ei ole talliakaan saatavilla niin on kyllä upea ominaisuus...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei mulla vaan kiulussa peilit käänny, jotenkin sain kikkailemalla pois, olikohan niin että kuskin oven katk se käänteinen toiminto päälle sitten ulos autosta ovet säppiin kapulasta jonka jälkeen peilit kääntyvät sisään, tämän jälkeen käännetään peilit käsin normiasentoon, sitten vaan kokeilemaan että oliko apuja, onmalla kohdalla on tullut pariinkin otteeseen toistettua mutta en nyt ole enää ihan satavarma siitä että menikö noin
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Pitänee lukea manuaalia. Kiitos!
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sama juttu kuin Stelviossa (kiitos Finpat). Oven ulkokahvan lukitusnapista menee peilit sisään.
Oven sisäpuolen lukitusnapista painamalla taasen ei käänny peilit lukituksen yhteydessä.
Helppoa ja ehkä jopa kätevää, kun voi valita joka kerta.
Cotzy
Oven sisäpuolen lukitusnapista painamalla taasen ei käänny peilit lukituksen yhteydessä.
Helppoa ja ehkä jopa kätevää, kun voi valita joka kerta.
Cotzy
- FatTony
- Viestit: 72
- Liittynyt: 26 Touko 2007, 09:57
- Car(s): Giulia Veloce, Ex 159, 147, 155
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla oli yks aamu jäätyneet kiinni asentoon, ei mitenkään pahasti muuta niin että eivät itsekseen auenneet. Avasin ne käsin ja sen jälkeen eivät ole menneet sisään kun lukitsee auton millä tavalla vaan. Kävin äsken kääntämässä käsin sisään ja virrat päälle, napista ulos moottorin voimalla ja toimivat taas normaalisti lukituksen mukaan. Sen jälkeen lukot kiinni, käänsin käsin takas ulos ja nyt pysyvät auki vaikka lukitsee auton.
Speed is a virtue
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Noinhan se muuten taisi mennä myös omalla kohdalla
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onnistuuko myös Keyless-napeista lukitsemalla peilit noin ?FatTony kirjoitti:Mulla oli yks aamu jäätyneet kiinni asentoon, ei mitenkään pahasti muuta niin että eivät itsekseen auenneet. Avasin ne käsin ja sen jälkeen eivät ole menneet sisään kun lukitsee auton millä tavalla vaan. Kävin äsken kääntämässä käsin sisään ja virrat päälle, napista ulos moottorin voimalla ja toimivat taas normaalisti lukituksen mukaan. Sen jälkeen lukot kiinni, käänsin käsin takas ulos ja nyt pysyvät auki vaikka lukitsee auton.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko kellään tietoa miten perinteisillä halogeenivaloilla varustetun Giulian valaistus pelaa? Ohjekirjassa on ilmeisesti käännöskukkanen, sillä lyhyiden valojen polttimosta ei puhuta mitään, mutta keulalta löytyy sen mukaan H15 ja H7 polttimot. Onkohan nyt siis niin että päivävalot ja kaukovalot on toteutettu tuolla H15 polttimolla ja lyhyiden virkaa hoitaa H7 ? Kiinnostaisi myös tietää, että jääkö H7 palamaan siitä huolimatta että autoon kytkee pitkät valot päälle ja tuo H15 syttyy? Mitään ei siis ole hajonnut, mutta autoa tilatessani otin pihiydessäni siihen perus halogeenivalot ja olen tässä suunnitellut parantavani nykyisellään melko onnetonta valotehoa asentamalla H7 lamppujen tilalle LED muutossarjan ja mietin onko kyseisestä operaatiosta hyötyä. Mitään ledbaria kun ei kehtaa keulalle iskeä, eikä sitä kyllä saisi kiinnikään oikein mihinkää...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vastaanpa itse itselleni... Vaikuttaisi olevan toteutettu juurikin noin, kun kävin pihalla pimeässä ihmettelemässä äsken, eli suunnittelemani operaatio saattaisi olla kannattava ja toki kiinnostaisi kuulla kokemuksia hyvistä muutossarjoista, jos joku on sellaisia asennellut.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos aiot nähdä kauas niin älä lisää valoa lähivaloihin. Kirkas alue lähellä haittaa kauas näkemistä.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^^ Olisi kiva nähdä näin pimeällä syyssateella edes lähelle. Mutta toki tuo lisää haastetta, sillä tuota H15 polttimoa ei sen erikoisempana näytä saavan...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mittaile minkä kokonen lisävalo mahtus tohon maskin taakke merkin alle? Olis sopivast piilossa ja kaiketi nykyisin ihan laillinen asennus. https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 605-NS230/ Tonki jos saat sinne mahtumaa niin saattas nähä riittäväst, vaikka maskiverkko vähän varjostais.Teemuv kirjoitti: Mitään ledbaria kun ei kehtaa keulalle iskeä, eikä sitä kyllä saisi kiinnikään oikein mihinkää...
-
- Viestit: 510
- Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
- Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry - Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Tämä. Jos tuohon isävalohommaan lähdet, kannattaa huomioida juurikin tuo efekti lisävaloja valkatessa.TeroPee kirjoitti:Jos aiot nähdä kauas niin älä lisää valoa lähivaloihin. Kirkas alue lähellä haittaa kauas näkemistä.
932 937 955
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Vaihdoin talvirenkaat alle viikonloppuna. Tarkoitus oli sen kummemmin tarkistelematta ajella muutama kymmenen kilometriä paikalliselle täyttöasemalle tarkistamaan rengaspaineet ja samalla toki ajon aikana kytätä rengaspaineita näytöltä.
Takana paineet ajon aikana 3.0 ja 3.4, eli eroa jonkin verran, toki painettakin kokonaisuutena hiukan liikaa (ei-runflat).
Cruisen napista suoritettu kiihdytys tavoitenopeuteen loppui aina kesken cruisen tipahtaessa pois päältä, mutta pedaalia painettaessa vastaavaa ei tapahtunut.
Ilmeisesti tuokin paine-ero on luistonestolle liikaa, kun vastaavaa tapahtui vain viime talvena kunnon sohjossa cruise päällä ajellessa.
Paineiden tasaus, joka nurkkaan 2.8 ja ei enää ongelmia.
Takana paineet ajon aikana 3.0 ja 3.4, eli eroa jonkin verran, toki painettakin kokonaisuutena hiukan liikaa (ei-runflat).
Cruisen napista suoritettu kiihdytys tavoitenopeuteen loppui aina kesken cruisen tipahtaessa pois päältä, mutta pedaalia painettaessa vastaavaa ei tapahtunut.
Ilmeisesti tuokin paine-ero on luistonestolle liikaa, kun vastaavaa tapahtui vain viime talvena kunnon sohjossa cruise päällä ajellessa.
Paineiden tasaus, joka nurkkaan 2.8 ja ei enää ongelmia.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli asennettua Giuliaan Eurocompulsionin optimointi:
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Auto 200hp Giulia Super + Remuksen cat-back rosteriputki.
Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille:
- Phase 1 343 WTQ/359 BHP
- Phase 2 375 WTQ/390 BHP
Omassa autossa on nyt sisällä Phase 1: Dynamic-tilassa täysi 343 hp, N & A-tiloissa 280 hp. Lisäksi raksin tilaukseen päälle "Dynamic tractionin", joka hieman vähentää luistoneston agressiivisuutta.
Asennus menee Eurocompulsionin kanssa suunnilleen seuraavasti:
- Asennetaan paketissa mukana tuleva ohjelmisto PC:hen ja päivitetään OBD2-päätelaite tuolla ohjelmalla ajantasalle
- Viedään laite autoon ja liitetään OBD2-porttiin. Luetaan tiedot auton ECUsta
- Liitetään laite takaisin PC:hen ja lähetetään auton tiedot Eurocompulsionin portaaliin
- Odotetaan, että Eurocompulsion tekee sinulle optimoidun ECUn softan (lupaavat tehdä tämän 24-48 tunnissa, itsellä kesti alle 2h)
- Ladataan optimoitu softa päätelaitteeseen
- Liitetään päätelaite auton OBD2-porttiin ja käynnistetään ohjelmointi - operaatio kestää n. 20 minuuttia
- Lopuksi käytetään kierrokset 3 kertaa rajoittimessa asti - liittyy johonkin ECUn kalibrointiin
- Asennus on valmis
Alkuperäisen softan voi palauttaa aina takaisin tekemällä tuon ohjelmoinnin uudelleen, mutta valitsemalla "Stock"-softan optimoidun sijaan.
Optimointi on nyt ollut asennettuna yhden viikonlopun ja kokemukset ovat seuraavat:
N: 80hp lisäteho tuntuu selvästi tehden ajamisesta paljon jouhevampaa. N-tila tuntuu nyt juuri siltä, mitä se alunperin sen pitäisi olla.
D: Auto herää kunnolla henkiin. 143hp lisätehoa tekevät autosta aivan kuin eri auton - kiihtyvyys on huimaa ja kesäkelillä pitäisi 5 sekuntia kiihtyvyydessä 0-100 alittua. "Dynamic traction" tuntuu nopeassa kiihdytyksessä pienenä takapään heilahduksena ennen kuin luistonesto iskee kunnolla päälle. En tuosta itse tykkää ja seuraavassa karttapäivityksessä jätän tämän ruksimatta.
Eurocompulsion julkaisi pari päivää sitten myös option, jolla Start/Stop-kytkimen toiminnan saa käännettyä päinvastaiseksi - eli oletuksena käynnistyksen jälkeen tuo on pois päältä. Laitan tuon seuraavaksi tilaukseen.
Kokonaisuutena voin suositella.
EDIT:
Uusi Phase 1-tunen versio on nyt asennettu. Dynamic traction on nyt pois päältä, mutta Start/Stop Off-optio päällä.
Mielestäni D-tila on parempi ilman DTC:tä: Perä ei enää heitä kovassakaan kiihdytyksessä. Ja tuo Start/Stopin poisto korjasi sen ainoan Giuliassa ärsyttävän ominaisuuden. Nyt käynnistyksen jälkeen Start/Stop-kytkimen valo palaa aina valmiiksi ja sitä ei tarvitse muistaa laittaa pois päältä joka käynnistyksen jälkeen.
Nyt Giulia on sellainen kuin sen aina piti olla.
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l
Auto 200hp Giulia Super + Remuksen cat-back rosteriputki.
Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille:
- Phase 1 343 WTQ/359 BHP
- Phase 2 375 WTQ/390 BHP
Omassa autossa on nyt sisällä Phase 1: Dynamic-tilassa täysi 343 hp, N & A-tiloissa 280 hp. Lisäksi raksin tilaukseen päälle "Dynamic tractionin", joka hieman vähentää luistoneston agressiivisuutta.
Asennus menee Eurocompulsionin kanssa suunnilleen seuraavasti:
- Asennetaan paketissa mukana tuleva ohjelmisto PC:hen ja päivitetään OBD2-päätelaite tuolla ohjelmalla ajantasalle
- Viedään laite autoon ja liitetään OBD2-porttiin. Luetaan tiedot auton ECUsta
- Liitetään laite takaisin PC:hen ja lähetetään auton tiedot Eurocompulsionin portaaliin
- Odotetaan, että Eurocompulsion tekee sinulle optimoidun ECUn softan (lupaavat tehdä tämän 24-48 tunnissa, itsellä kesti alle 2h)
- Ladataan optimoitu softa päätelaitteeseen
- Liitetään päätelaite auton OBD2-porttiin ja käynnistetään ohjelmointi - operaatio kestää n. 20 minuuttia
- Lopuksi käytetään kierrokset 3 kertaa rajoittimessa asti - liittyy johonkin ECUn kalibrointiin
- Asennus on valmis
Alkuperäisen softan voi palauttaa aina takaisin tekemällä tuon ohjelmoinnin uudelleen, mutta valitsemalla "Stock"-softan optimoidun sijaan.
Optimointi on nyt ollut asennettuna yhden viikonlopun ja kokemukset ovat seuraavat:
N: 80hp lisäteho tuntuu selvästi tehden ajamisesta paljon jouhevampaa. N-tila tuntuu nyt juuri siltä, mitä se alunperin sen pitäisi olla.
D: Auto herää kunnolla henkiin. 143hp lisätehoa tekevät autosta aivan kuin eri auton - kiihtyvyys on huimaa ja kesäkelillä pitäisi 5 sekuntia kiihtyvyydessä 0-100 alittua. "Dynamic traction" tuntuu nopeassa kiihdytyksessä pienenä takapään heilahduksena ennen kuin luistonesto iskee kunnolla päälle. En tuosta itse tykkää ja seuraavassa karttapäivityksessä jätän tämän ruksimatta.
Eurocompulsion julkaisi pari päivää sitten myös option, jolla Start/Stop-kytkimen toiminnan saa käännettyä päinvastaiseksi - eli oletuksena käynnistyksen jälkeen tuo on pois päältä. Laitan tuon seuraavaksi tilaukseen.
Kokonaisuutena voin suositella.
EDIT:
Uusi Phase 1-tunen versio on nyt asennettu. Dynamic traction on nyt pois päältä, mutta Start/Stop Off-optio päällä.
Mielestäni D-tila on parempi ilman DTC:tä: Perä ei enää heitä kovassakaan kiihdytyksessä. Ja tuo Start/Stopin poisto korjasi sen ainoan Giuliassa ärsyttävän ominaisuuden. Nyt käynnistyksen jälkeen Start/Stop-kytkimen valo palaa aina valmiiksi ja sitä ei tarvitse muistaa laittaa pois päältä joka käynnistyksen jälkeen.
Nyt Giulia on sellainen kuin sen aina piti olla.
Viimeksi muokannut Unique, 31 Loka 2019, 10:54. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Phase 1 näyttää jo hyvältä, mutta mitenkähän tuo laatikko suhtautuisi Phase 2:n 600Nm vääntöön? Sehän on kait 500Nm maksimeille suunniteltu.
Joka tapauksessa, nostan olematonta hattuani.
Joka tapauksessa, nostan olematonta hattuani.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ja tälle papalle tuo Célticin tyyppinen 280 hp a la Veloce on kyllä riittävä. Missä tuota huimaa 380 hp:ta oikein tarvitsee ?FinPat kirjoitti:Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Radalla ?? Kortti meinaa lähteä jo 200 hp-tehoilla meikäläisen kaasujalalla ...
Sitten voimalinjan kuluminen on toinen juttu. Tehdasvarusteisena ei ole tuolla mitoituksella otettu enempää ulos.
Luotettavuus pian kärsii.... huomaatte, että sisäinen pikku-toyotamies tuli jo esille...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saattaa tuo 350+hp olla jo melko hetkellistä saavutusta. Eli dynoveto tai ohitus menee ok, mutta mailivedossa voi jo huomata liiallista pakolämpöjen nousua, nakutusta ja sitäkautta rajoittamista.
Ei kai sitä lisätehoa tarvi sen enempää kuin hyvää kahviakaan, mutta kyllähän enemmän on enemmän
Ei kai sitä lisätehoa tarvi sen enempää kuin hyvää kahviakaan, mutta kyllähän enemmän on enemmän
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Voimalinja on mitoitettu käytännössä QV:lle joka tapauksessa (vetarit kevyemmät), joten ei pitäisi olla ongelmaa.Jiitee kirjoitti:Joo, ja tälle papalle tuo Célticin tyyppinen 280 hp a la Veloce on kyllä riittävä. Missä tuota huimaa 380 hp:ta oikein tarvitsee ?FinPat kirjoitti:Näköjään aika rajusti ylimitoitetut suuttimet ja muukin polttoaineensyöttö bensa Giuliassa.Unique kirjoitti: Eurocompulsionilla on kaksi eri vaihtoehtoa optimoinnin tehoille: Phase 1 353hp tai Phase 2 390 hp.
Radalla ?? Kortti meinaa lähteä jo 200 hp-tehoilla meikäläisen kaasujalalla ...
Sitten voimalinjan kuluminen on toinen juttu. Tehdasvarusteisena ei ole tuolla mitoituksella otettu enempää ulos.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Seuraava projekti onkin jo odottamassa:
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Alla noita tuning-äijien suosituimpia menopelejä ja suositeltuja Boostauksia turbolle.
Missäs noissa 350 + tehoissa mennään 952:lla ?
"STI stock turbo (Version 3+) – 21-23psi (1.5 bar)
Evo stock turbo (Evo V+) – 23-25psi (1.725 bar)
R32 and R33 GTS-T (Stock ceramic turbo) – 12psi (0.83 bar)
R32 and R33 GTR (Stock ceramic turbo) – 14psi (0.95 bar)
WRX stock turbo (TD04 upto ’07) – 15psi (1 bar)
WRX/SG-T(’08-’14)/Legacy (’04-’09) stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)
WRX/Levorg stock turbo (’14-current) – 18-20psi (1.35 bar)
Mazda MPS/Mazda Speed stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)"
Lähde : http://possumbournemotorsport.com/blog/ ... uch-boost/
Missäs noissa 350 + tehoissa mennään 952:lla ?
"STI stock turbo (Version 3+) – 21-23psi (1.5 bar)
Evo stock turbo (Evo V+) – 23-25psi (1.725 bar)
R32 and R33 GTS-T (Stock ceramic turbo) – 12psi (0.83 bar)
R32 and R33 GTR (Stock ceramic turbo) – 14psi (0.95 bar)
WRX stock turbo (TD04 upto ’07) – 15psi (1 bar)
WRX/SG-T(’08-’14)/Legacy (’04-’09) stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)
WRX/Levorg stock turbo (’14-current) – 18-20psi (1.35 bar)
Mazda MPS/Mazda Speed stock turbo – 18-20psi (1.35 bar)"
Lähde : http://possumbournemotorsport.com/blog/ ... uch-boost/
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä Eurocompulsion on kehittänyt omat kartat sekä Phase 1 että Phase 2 tunelle.JanV kirjoitti:On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyllä tuo lähes 400 hp on liikaa moottorin kestävyyden kannalta , ei se Q ole kuitenkaan. Mutta jokainen tyylillään.
Itse olen pyrkinyt aina imitoimaan valmistajan tehokkaimman mallin suosituksia vastaavalla vakio- hardwarella.
Viritysaste Q:lla on 510 hp/ 2,9 l = noin 175 hp/l.
Vrt. stanu-2,0 T viritettynä jo lähes 200 hp/l.
vrt. Veloce 140 hp/ l.
Tuo softatuunaus max-hp vaatisi mielestäni jo custom -takomännät, paremmat laakerit yms. jos autolla aiotaan ajaa kuten se on tuunattu ja suunniteltu toimimaan. Kuten Polforea mainitsi, lisäksi lämpötalous on tärkeä huomioida kuten kaikissa tuunauksissa.
Itse olen pyrkinyt aina imitoimaan valmistajan tehokkaimman mallin suosituksia vastaavalla vakio- hardwarella.
Viritysaste Q:lla on 510 hp/ 2,9 l = noin 175 hp/l.
Vrt. stanu-2,0 T viritettynä jo lähes 200 hp/l.
vrt. Veloce 140 hp/ l.
Tuo softatuunaus max-hp vaatisi mielestäni jo custom -takomännät, paremmat laakerit yms. jos autolla aiotaan ajaa kuten se on tuunattu ja suunniteltu toimimaan. Kuten Polforea mainitsi, lisäksi lämpötalous on tärkeä huomioida kuten kaikissa tuunauksissa.
Viimeksi muokannut Jiitee, 28 Loka 2019, 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
https://www.roadandtrack.com/new-cars/g ... c-outputs/
Tuossa viritysasteeltaan vakioautojen eliittiä. Kannattaa pitää pää kylmänä kun siirtyy yli 170 hp/litra alueelle ...
Tuossa viritysasteeltaan vakioautojen eliittiä. Kannattaa pitää pää kylmänä kun siirtyy yli 170 hp/litra alueelle ...
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkoitin että eri modeissa ei ole samanaikaisesti eri karttoja, koska ecussa ei ole tollaseen monikarttaan ohjausta. Toki Phase 1 ja 2 on kaksi eri karttaa mutta eri aikaan eculla. Noi on mainostettu vaan markkinointimielessä niin että N:ään voi laittaa phase 1 ja D:hen phase 2, mutta oon aika varma että sieltä ei löydy kuin yksi sytytys-, bensa- jne kartat. Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua, joten käytännössähän lopputulos on haluttu. Mito QV:ssä oli lisäksi ahtokartta jolla saatiin D modeen vielä "yliahto" tila mutta en ole ihan varma onko sitä edes Giuliassa. Ainakaan se ei vakiona ole käytössä koska kaikki modet ahtaa saman. Ainoastaan läpän progressiivisuus on ecu tasolla eri. Korjatkaa jos olen väärässä.Unique kirjoitti:Kyllä Eurocompulsion on kehittänyt omat kartat sekä Phase 1 että Phase 2 tunelle.JanV kirjoitti:On joo. Toi 390 taitaa olla jo maksimi ahtimelle mut joka tapauksessa hyvin alfa on jättänyt pelivaraa.
Propsit Eurocompulsionista. Tosiasiassa noi modet eivät oikeasti sisällä eri karttoja vaan saman kartan kaasuläpällä/ahdoilla rajoitettuna. Ois hauska logittaa mitä toi antaa eri modeissa ahdoiksi.
Luistonesto taas oikeastaan saattaa lisätä agressiivisuutta koska se sallii nyt minimaalisen sutasun mutta järjestelmä ottaa sen sitten rajusti takaisin controlliin ja siitä varmaan tulee toi nykäisy. Orkkis rajoittaa tehoa niin aikaisin että vaikka se syö kiihtyvyyttä niin se toimii pehmeästi.
Sulla muuten tulee sit se ongelma ton nappulan kanssa koska race moodissa ecu on N tilassa niin sä et saa täyttä voimaa race tilaan. Tämä Race tila vähän söi heidän ajatustaan siitä että on kiva että eri modeissa on eri teho. Monet ovat dissanneet tätä Race modea sen takia että tilat mukamas menetettäisiin, mutta DNA/RDNA hyödythän tulevat ihan muualta kuin moottorinohjauksesta (Ohjaus, vaihteet, jarrut, luistonesto). Oisko EC:n muuten saanut myös niin että N ja D tiloissa on täydet tehot?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Suorasuihkukone kaasuläpällä?JanV kirjoitti:
Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tarkoittat kysyä että multiair-kone kaasuläpällä? Ei suuttimien sijainnilla ilman virtausta rajoiteta...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No, joo. Toisaalta venttiilin imusarjan puolelle suihkivat yleensä omaavat sen kuristavan läpyskän.Polforea kirjoitti: Tarkoittat kysyä että multiair-kone kaasuläpällä? Ei suuttimien sijainnilla ilman virtausta rajoiteta...
Multiair/Valvetronic/what-ever + GDI sitten?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No tokihan uusia teknologioita otetaan käyttöön niin että lopulta on helposti molempia käytössä, mutta kyllä ne ilman ja bensan virtaukset rajoitetaan edelleen erikseen. Ja on ainakin osassa venttiiliohjausteknologioitakin vielä kaasuläppä mukana helpottamassa vikatilanteiden ja rajoitusmahdollisuuksien takia.
Mulla on tuossa pihassa valvetronicillinen imusarjaruisku ja kaasuläpällinen suoraruisku, joten kehtaan väittää olevani oikeassa
Mulla on tuossa pihassa valvetronicillinen imusarjaruisku ja kaasuläpällinen suoraruisku, joten kehtaan väittää olevani oikeassa
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eurocompulsionin Phase 1 & 2-tunen kehityskeskustelua seuranneena kyllä siitä Giulian 2.0l ECU:sta löytyy omat erilliset kartat kaikille kolmelle tilalle (D & N & A). Phase 2-tunea kehittivät EC:llä noin vuoden ja sinä aikana tekivät kartasta monta eri versiota, jonka toimintaa mittasivat käytännön ajossa tuhansien kilometrien matkalta.JanV kirjoitti: Tarkoitin että eri modeissa ei ole samanaikaisesti eri karttoja, koska ecussa ei ole tollaseen monikarttaan ohjausta. Toki Phase 1 ja 2 on kaksi eri karttaa mutta eri aikaan eculla. Noi on mainostettu vaan markkinointimielessä niin että N:ään voi laittaa phase 1 ja D:hen phase 2, mutta oon aika varma että sieltä ei löydy kuin yksi sytytys-, bensa- jne kartat. Mutta saahan kaasuläpän ohjauksellakin tehon rajoitettua, joten käytännössähän lopputulos on haluttu. Mito QV:ssä oli lisäksi ahtokartta jolla saatiin D modeen vielä "yliahto" tila mutta en ole ihan varma onko sitä edes Giuliassa. Ainakaan se ei vakiona ole käytössä koska kaikki modet ahtaa saman. Ainoastaan läpän progressiivisuus on ecu tasolla eri. Korjatkaa jos olen väärässä.
Sulla muuten tulee sit se ongelma ton nappulan kanssa koska race moodissa ecu on N tilassa niin sä et saa täyttä voimaa race tilaan. Tämä Race tila vähän söi heidän ajatustaan siitä että on kiva että eri modeissa on eri teho. Monet ovat dissanneet tätä Race modea sen takia että tilat mukamas menetettäisiin, mutta DNA/RDNA hyödythän tulevat ihan muualta kuin moottorinohjauksesta (Ohjaus, vaihteet, jarrut, luistonesto). Oisko EC:n muuten saanut myös niin että N ja D tiloissa on täydet tehot?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kiitos korjauksesta. Multiairista mulla ei olekkaan aikaisempaa kokemusta ja en tosiaan edes tiennyt ettei siinä ole läppärunkoa
Mutta sama asia siis tehdään noilla multiair solenoidella jolla käskytetään sitä kuinka paljon ja milloin imusarjan venttiileitä avataan?
Mutta sama asia siis tehdään noilla multiair solenoidella jolla käskytetään sitä kuinka paljon ja milloin imusarjan venttiileitä avataan?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En kiistä.Polforea kirjoitti: Mulla on tuossa pihassa valvetronicillinen imusarjaruisku ja kaasuläpällinen suoraruisku, joten kehtaan väittää olevani oikeassa
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.
Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jos molemmissa renkaissa on paineanturit asennettuna, niin mitään muuta kuin renkaiden vaihto ei tarvita. Auto tunnistaa uuden rengassarjan paineanturit automaattisesti.Tommi kirjoitti:Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.
Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ohjekirjassa on esitetty nostopaikat, tosin näkyvät selkeästi heti kun auton alle kurkkaa.Tommi kirjoitti:Tätä on jo mahdollisesti aiemminkin käsitelty, muttei tästä ketjusta enää mitään löydä.
Mitenkäs renkaiden vaihto Giuliaan?
Joutuuko tekemään jotain nollauksia ajotietokoneesta ja mistä suositellaan nostettavan?
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Eipä noista voinut erehtyä, kun alle kurkkasi.jmi kirjoitti:
Ohjekirjassa on esitetty nostopaikat, tosin näkyvät selkeästi heti kun auton alle kurkkaa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mikäli Start/Stop-toiminto Giuliassa tai Stelviossa ärsyttää, saattaa oheinen lisälaite kiinnostaa. Asennus kestää kuulemma noin 3 minuuttia.
"Start&stop deactivator for Alfa Romeo Giulia & Stelvio (EU version 2016-2019)"
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
"Start&stop deactivator for Alfa Romeo Giulia & Stelvio (EU version 2016-2019)"
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tuli tilattua MES MULTIPLEXED-paketti. Saako sillä lisättyä automaattiset kaukovalot?
ACC+ kiinnostaisi myös, mutta ilmeisesti siihen tullutta turvallisuuspäivitystä ei huollosta saa jos itse jälkiasentelee.
ACC+ kiinnostaisi myös, mutta ilmeisesti siihen tullutta turvallisuuspäivitystä ei huollosta saa jos itse jälkiasentelee.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ilmaseks ei saa mut eiköhän rahalla. Mul on ihan just huolto niin sit tiedän saako ja mitä maksaa. Ei se mua nyt kuitenkaan ojaan oo ajanu vaikka ilman viimeisintä päivitystä on acc+:lla ajanu.
Automaattisista kaukovaloista en osaa sanoa mitä se vaatii ku mulla ne oli vakiona.
Automaattisista kaukovaloista en osaa sanoa mitä se vaatii ku mulla ne oli vakiona.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mielenkiinnolla odotan mitä huollossa sulle sanovat. Ilmeisesti hyvin on kuitenkin ACC+ toiminut eikä ole väkisin kiihdyttämällä hakeutunut päin edessä kulkevaa? Auto high beam pitäis kyllä saada. Se olisi jopa tärkeämpää kuin tuo vakkari.
Mistä tietää onko vaadittava hardis olemassa ACC+ varten? Kamera löytyy kyllä tuulilasista peilin takaa, mutta sitä en tiedä onko keulassa sen läpyskän alla mitään.
Mistä tietää onko vaadittava hardis olemassa ACC+ varten? Kamera löytyy kyllä tuulilasista peilin takaa, mutta sitä en tiedä onko keulassa sen läpyskän alla mitään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Automaattiset pitkät pitäis kieltää lailla.
Näin OT:na...
Näin OT:na...
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Revised 2020 Alfa Giulia And Stelvio Make Surprise Debut In China With Improved Interiors
https://www.carscoops.com/2019/11/revis ... interiors/
https://www.carscoops.com/2019/11/revis ... interiors/
-
- Viestit: 289
- Liittynyt: 07 Maalis 2019, 22:33
- Car(s): Stelvio MultiAir Turbo Q4 280 First Edition -17, 166 3.0 V6 Distinctive -01
- Paikkakunta: Turku
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nonni, siinähän se .V6 kirjoitti:Revised 2020 Alfa Giulia And Stelvio Make Surprise Debut In China With Improved Interiors
https://www.carscoops.com/2019/11/revis ... interiors/
Nyt odottamaan, että tuontiautovaunut saadaan kiinni Kiinan rahtijuniin. Kelpais täyspunainen Giulia QV -kiina-auto sikäläisillä uusilla teillä ajattuna.
Meitin autoverorakenne ja Shanghain modernimpi autokanta varmistavat, että myös käytettyjen junatuonti Kiinasta alkaa joskus.
Cotzy
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Alfa Romeo Giulia 952
En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Sikäläistä ajoneuvokulttuuria 6kk nähneenä ja useammassa kyydissä istuneena: et haluaisi.mutt kirjoitti:En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Tosin, suomiautoissakin sen pakollisen metsäasentajan mukanaolo autojen omistusketjussa kasvaa eksponentiaalisesti joka välissä. Tuolla ehkä nopeammin.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jaa näitä vai ?JT Newman kirjoitti:Sikäläistä ajoneuvokulttuuria 6kk nähneenä ja useammassa kyydissä istuneena: et haluaisi.mutt kirjoitti:En ole ihan varma, haluaisinko kiinalaisten ajaman ja ylläpitämän auton.
Tosin, suomiautoissakin sen pakollisen metsäasentajan mukanaolo autojen omistusketjussa kasvaa eksponentiaalisesti joka välissä. Tuolla ehkä nopeammin.
Rautaisempia ammattilaisia saa hakemalla hakea - samalla osaamisalalla toimivana totean.
Älköön käytettäkö metsä- aluisia yhdyssanoja väärin Suomessa, vrt. koti, uskonto , Isänmaa ja metsä
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too