Alfa Romeo Giulia 952
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mahtaakohan nuo fanaticin teipillä kiinnitettävät läpät pysyä meidän olosuhteissa...
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Näyttäisi tulevan primeri mukana. Noi on kyllä tehokkaita, muutaman kerran oon käyttänyt yliteippauskalvojen kanssa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ei taija toimittaa Suomeen..
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Joo Suomeen toimitus voi olla haastavaa kyllä. Asiaahan voi toki kysyä.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mites teillä kiinni kuskin kangasmatto? Minun autossa oikealla puolella tarra ja vasemmalla sormen paksuinen tappi joka menee lattiassa olevaan reikään. Tuo reikä on vaan väljä, puuttuukohan lattiasta joku vastakappale? Tilasin just punaisilla Giulia teksteillä olevat orkkismatot Italiasta (Lineaoriginale.it)..
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Veloce-sisustassa vain velcro-tyyppisillä tarroilla kiinni matto niin kuskinharde kirjoitti:Mites teillä kiinni kuskin kangasmatto? Minun autossa oikealla puolella tarra ja vasemmalla sormen paksuinen tappi joka menee lattiassa olevaan reikään. Tuo reikä on vaan väljä, puuttuukohan lattiasta joku vastakappale? Tilasin just punaisilla Giulia teksteillä olevat orkkismatot Italiasta (Lineaoriginale.it)..
kuin kartturinkin puoli. Alfan tehdasmatot vielä hyvässä iskussa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Itse sain sen sammumaan koettaessain nollata trippimittaria heti käynnistyksen jälkeen (taisi tulla rengaspaineantureiden typerä info heti sen jälkeen, kun olin painanut napin pohjaan).jonilaht kirjoitti:Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?
Seuraavalla käynnistyksellä oli taas normaalia.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, ajattelin koittaa ottaa akun kengän irti, mutta näyttö lähti päälle itsestään. Päivän oli mykkänä.h_lauri kirjoitti:Itse sain sen sammumaan koettaessain nollata trippimittaria heti käynnistyksen jälkeen (taisi tulla rengaspaineantureiden typerä info heti sen jälkeen, kun olin painanut napin pohjaan).jonilaht kirjoitti:Jahas, meni mittareiden välinen näyttö pimeäksi. Onko muilla tullut vastaan samaa? Tuontiauto ja takuuta ei ole, mutta oliko näihin joku takaisinkutsu joka on suomessa vaan jätetty väliin vai muistelenko omiani?
Seuraavalla käynnistyksellä oli taas normaalia.
-
- Viestit: 65
- Liittynyt: 11 Elo 2004, 19:06
- Car(s): AR 75 Turbo, Giulia 2.0 b aut.
- Paikkakunta: Loimaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Näin kauniina kesäpäivänä on ehkä liian aikaista tai myöhäistä puhua lumesta ja jäästä. Fakta kuitenkin on, että pyöränkoteloon edessä tarrautunut jääpaakku vei talvella palan pois huopamattoa. Mahtaako tällaista löytyä varaosana tai voiko tätä korvata jollain muulla? Tiedäsitten olisiko roiskeläpät auttaneet tähän. Aika ahtaassa aukossa kuljettiin välillä suojalumen jäätyessä pyöränaukkoihin. Olkoon tämä samalla kesäpäivää viilentävä postaus.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään sitten päätti jättää peilit suppuun kun kävin marketista olutta..uus akku laitettiin pari päivää sitten
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Nyt peilit aukes kun vanha akku laitettiin takaisin. Laturi antaa 14,3 V, mutta akussa vain 12,2 V (myös uudessa sama). Mikähän tässä mättää?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.FinPat kirjoitti:Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Makuasioita, mutta itse ostan aina mielumminRaikkoo kirjoitti:Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.FinPat kirjoitti:Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
enemmän ja säännöllisesti ajetun ja huolletun tuoreemman yksilön
kuin vähän ajetun, vanhemman yksilön epämääräisellä huoltohistorialla.
Toyotalla em. periaate opittu ja myös Alfalla sovellettuna....
Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Meni nopeesti ja tuli allekirjottaneelle tässä on kyllä kaikki kohillaan, kolme päivää ollu alla ja yli 500km tullu jo rullattua!FinPat kirjoitti:Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.Raikkoo kirjoitti:Tänään tuli viikko täyteen ilman, Alfaa ja samalla henkilöautoa ylipäätään. Kiristää pantaa kun ei ole suomessa myynnissä Veloce-sisustaista Superia. Ehkä sellainen ajan saatossa sitten, eri asia kauanko pystyy olemaan ilman.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tossa kuvia, projekti vielä vaiheessa. Maskin osa tosiaan 100% hiilikuitua, diffuusori lasikuitupohjalla (mutta super jämäkkä kyllä) ja takalippa todnäk myös lasikuitua sisältä.rrgiulia kirjoitti:Moro, täällä myös uusi Giulian omistaja! Selailin tuossa lisävarustekatalogia ja iskin silmäni tuollaisiin carbon look takaspoileriin ja sivupeilikoteloihin.
Onkohan joku tilaillut noita esim. Aliexpressistä. Näyttäisi olevan paljon tarjontaa, joten jos joku tietää, että mistä saa oikeaa kamaa niin saa heittää vinkkiä!
Niinkuin ensimmäisestä kuvasta näkyy niin diffuusori ottanut jossain osumaa molemmille puolille. Dispute vetämässä ja kohta kun loma alkaa niin hinkkailen sen itse epoksihartsi-seteillä kuosiin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Osatotuus tuossakin kyllä. Mutta tuleva Giulia on tarkoitus omistaa pidemmän aikaa, enkä halua taas heti omistaa 300tkm ajettua kahden tonnin alfaaJiitee kirjoitti:Makuasioita, mutta itse ostan aina mielumminRaikkoo kirjoitti:Siihen olisi ehtinyt kyllä, mutta kilometrejä tähän kohtaan vähän turhan paljon.FinPat kirjoitti:
Se taisi jäsenen Alfa 156 v6 ex-Giulia mennä nopeasti? Siinähän olisi ollut kaikki kohdallaan.
enemmän ja säännöllisesti ajetun ja huolletun tuoreemman yksilön
kuin vähän ajetun, vanhemman yksilön epämääräisellä huoltohistorialla.
Toyotalla em. periaate opittu ja myös Alfalla sovellettuna....
Autot tykkäävät kun niillä ajetaan.
Toki, kukkaro otsalle yön ajaksi ja saattaa mieli muuttua budjetin suhteen
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kannattaa satsata myös ruostesuojaukseen jos meinaa pitempään pitää. Varsinkin musta poikkipalkki takana ottaa näköjään ruostetta helposti..
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.
Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tämä kiinnostaa itseänikin. Pariin paikkaan laitoin kyselyä, mutta ilmeisesti raha ei kelvannut kun ei vastausta tullut.Raikkoo kirjoitti:Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.
Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Joo, mutta eikö se ole ihan sama mihin puljuun vie jos edustavat Celtic tuningia? Nehän lähettää softan britteihin (?) ja siellä ajetaan muutokset ja lähettävät takaisin.JanV kirjoitti:http://www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee
Sekin vähän tökkii omaan silmään, että Celtic lupaa aina enemmän tehoa ja vääntöä kuin muut (ja esim Giuliaan 22nm enemmän vääntöä mihin laatikko on speksattu).
Onko tietoa koskeeko ne noissa laatikon softaan ollenkaan?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
No on se softan osalta sama. Mutta palvelun ja alfan tuntemuksen osalta ei.jonilaht kirjoitti:Joo, mutta eikö se ole ihan sama mihin puljuun vie jos edustavat Celtic tuningia? Nehän lähettää softan britteihin (?) ja siellä ajetaan muutokset ja lähettävät takaisin.JanV kirjoitti:http://www.Ecuhelsinki.fi on useammankin dieselin hyvällä menestyksellä softannut. Sinne vaan kyselyä niin vastaus kyllä tulee
Sekin vähän tökkii omaan silmään, että Celtic lupaa aina enemmän tehoa ja vääntöä kuin muut (ja esim Giuliaan 22nm enemmän vääntöä mihin laatikko on speksattu).
Onko tietoa koskeeko ne noissa laatikon softaan ollenkaan?
Sitä laatikkoa on turha pelätä. Se kestää kyllä yli ton mihin se on luokiteltu.
Laatikkoon ei ole varsinaisesti softaa giuliaan, ei niin xhp:llä kuin muillakaan vaikka vastaavaan bemariin on. Tosin en nyt tiedä kaipaisiko tämä edes.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Saako giulian kuskin penkin toimintoa muutettua,ettei vetäytyisi virran katkaisun ja oven avaamisen jälkeen taaksepäin.
Re: Alfa Romeo Giulia 952
saa mut en tiiä miten. Liittyy jotenkin siihen että jos sulla on se muistipaikassa ni sit ei vetäydy. Mulla ei enää vetäydy ja hyvä niin mut jos käytin jotain toista muistipaikkaa tai siirsin sitä ni sit se alko taas veivaa. Ohjeis ois varmaan tarkemmin selitetty miten toi oikeen toimii, mut en oo jaksanu kattoo ku se on nyt hyvä.tennis kirjoitti:Saako giulian kuskin penkin toimintoa muutettua,ettei vetäytyisi virran katkaisun ja oven avaamisen jälkeen taaksepäin.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Minkätyyppisiä akkuja olette vaihtaneet Giuliaan, AGM?
Re: Alfa Romeo Giulia 952
eiks kaikis start-stop autois pidä olla agm
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tässä alkuperäisenä Vartan 95 Ah HD (sama kuulema ESS:n uudessakin Giuliassa), liekö EFB vai mikä?
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
P:le kun sais jostain tietoo tähän akkuasiaan Dieseleihin Varta tarjoo AGM:ää, mutta bensoihin EFB:tä, onko tähän joku järkevä selitys??
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ehdottomasti AGM-akku. Mutta se Start/Stop kannattaa myös laittaa pysyvästi pois päältä, niin säästyy monilta akkuvaivoilta. Yksi keino on tämä:harde kirjoitti:P:le kun sais jostain tietoo tähän akkuasiaan Dieseleihin Varta tarjoo AGM:ää, mutta bensoihin EFB:tä, onko tähän joku järkevä selitys??
https://shop.stuff4car.com/en/index.php ... duct_id=52
Re: Alfa Romeo Giulia 952
ECUn ohjelmoinnilla saa muuten nykyään myös start&stopin niin että se muistaa käynnistyksen jälkeen kumman on valinnut, eli pysyy halutessaan vaikka aina poissa päältä. Jos ei nyt haluu virittää niin toi uniquen mainitsema palikka on silloin parempi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa Romeo Giulia 952
EFB on yleinen S&S-autoissa. Hieman halvemmaksi haukuttu, kuin AGM, mutta kestää S&S:n käyttöä paremmin kuin perinteinen lyijyakku.
Hyvä EFB on parempi kuin huono AGM.
Tietysti on paikkoja, joissa vaaditaan AGM:ää. Itse suosin sitä myös. EFB:ssä taisi olla erikoisuus, että kykenee ottamaan jarruenergiaa vastaan vs. normilyijyakku? Enää muista, pienellä googlettelulla (AGM vs EFB esim.) kertonee käytännön eroista.
Hyvä EFB on parempi kuin huono AGM.
Tietysti on paikkoja, joissa vaaditaan AGM:ää. Itse suosin sitä myös. EFB:ssä taisi olla erikoisuus, että kykenee ottamaan jarruenergiaa vastaan vs. normilyijyakku? Enää muista, pienellä googlettelulla (AGM vs EFB esim.) kertonee käytännön eroista.
-
- Viestit: 254
- Liittynyt: 15 Kesä 2016, 17:13
- Car(s): Alfa Romeo Giulia 2.0T Super AT8
Alfa Romeo Spider V6 3.0 -97
ex Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM Qtronic
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Juu niin saa. Itselläni on tehty ko. ohjelmointi Eurocompulsionin optimointipaketin osana.JanV kirjoitti:ECUn ohjelmoinnilla saa muuten nykyään myös start&stopin niin että se muistaa käynnistyksen jälkeen kumman on valinnut, eli pysyy halutessaan vaikka aina poissa päältä. Jos ei nyt haluu virittää niin toi uniquen mainitsema palikka on silloin parempi.
-
- Viestit: 58
- Liittynyt: 06 Syys 2015, 23:07
- Car(s): Giulia 2.2 180hp Super -17
- Paikkakunta: Kotka / Valkeakoski
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mistä tilasit?JontteB kirjoitti:OEM vanteita kannattaa katella italiasta. Tilasin Veloceen orkkisvanteet joissa oli "minor cosmetic damage". Tämä osoittautui yhdeksi nuppineulan nupin kokoiseksi kolhuksi. Rahteineen vajaa tonni Helsinkiin tuotuna.jonilaht kirjoitti:Superi. Se ois sitten 22 ET mikä seuraava osuu kun äkkiä noita vaihtoehtoja katsoin. Alkaakohan tossa oleen lähellä, että tulee kaaresta ulos?JanV kirjoitti:Joudut ottaa 8,5" vanteella et:ksi 25. Vaikka se kuullostaa rajulta niin muuten ottaa kii satulaan. Toki jokaisessa mallissa puolat kääntyy keskiöstä vähän eri tavalla.
edit: Tosin jos sulla on veloce niin sen isommat levyt pelastaa vähän clearancea
Toinen olisi joku tämmönen perustylsä suora vähän Alfan omia vanteita muistuttava malli:
Ja toki ei ne alkuperäisetkään poissuljettuja ole, mutta en periaattesta maksa semmoisia riistohintoja vanteista.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Mulla veivaa penkkiä edelleen vaikka oon ohjelmoinu muistipaikkaan 1 sopivat asetukset.
Varta silver dynamic G14 AMG -akku tilattu..
Varta silver dynamic G14 AMG -akku tilattu..
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uusiin autoihin akkuja vaihtamassa ? Miksi ?
- JT Newman
- Viestit: 334
- Liittynyt: 23 Joulu 2005, 13:53
- Car(s): Giulia -17 Veloce Q4 280hp
Belvedere -58 290hp
Käfer -65 34hp - Paikkakunta: It's a long way to Leppärary
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uuden radiomoduulin vaihto meni hiukan pieleen, kun huolto sai väärän osan. Eli tilanne siltä osin stabiili.
Pyysin tarkistamaan akun kunnon edellisten vikakoodien ja paein uuden turhan hälyn takia (airbag ja käsijarru). Varaustaso oli 75%, kunto hyvä. Latasivat täyteen, nyt pitää vaan testailla S&S:n toimintaa.
Pyysin tarkistamaan akun kunnon edellisten vikakoodien ja paein uuden turhan hälyn takia (airbag ja käsijarru). Varaustaso oli 75%, kunto hyvä. Latasivat täyteen, nyt pitää vaan testailla S&S:n toimintaa.
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
S&S autoissa akun kesto tyypillisesti 3-4 vuotta, jonka jälkeen juuri S&S menee ensimmäiseksi pois pelistä. Minun autossa toimi muutaman päivän auton luovutuksen jälkeen, ilmeisesti akku oli ollut laturissa. Myyjä lupasi kustantaa uuden..
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Kiinnostavaa että Giuliassa tämä menee näin. Mitenköhän pitkä on kyseinen sweet spot, jossa start-stopista pääsee eroon, mutta auto toimii muutoin? Jos vaikka päätyy ostamaan 3 vuotiaan Giulian ja pitää sitä esim nelisen vuotta, niin voiko tuon ajan nauttia autosta ilman akkuhuolia ja S&S deaktivoituna?
Hieman hämmentävältä silti tuntuu tuo akun pikainen tilttaaminen, mutta Alfat toki kovin herkkiä tälle asialle (muistuu mieleen tct-loota, joka jäi jumiin parkille liian matalan varauksen tähden).
Muista merkeistä esim itsellä nyt kohta 3 vuotta täyttävä BMW ja nelivuotias Suzuki, ja molempien K&P järjestelmä toimii harmillisen säntillisesti, Suitsa pitää autoa sammuksissa ns. maailman tappiin...
Biimerin tilanne tuon suhteen ei ole uudesta muuttunut, suht terhakkaasti käynnistää kulkineen, jos kylmästöinti esim sitä kesällä vaatii. Suitsa on sammuksissa jarrulta poistumiseen saakka vaikka olisi mikä. Siinä joskus käsi etsiytyy systeemin off-napille. Jälkimmäinen omista Giuliettoista oli kaunis, kun siinä jäi muistiin valinta. Ainut kulkine minulla jossa noin sai tehtyä.
Hieman hämmentävältä silti tuntuu tuo akun pikainen tilttaaminen, mutta Alfat toki kovin herkkiä tälle asialle (muistuu mieleen tct-loota, joka jäi jumiin parkille liian matalan varauksen tähden).
Muista merkeistä esim itsellä nyt kohta 3 vuotta täyttävä BMW ja nelivuotias Suzuki, ja molempien K&P järjestelmä toimii harmillisen säntillisesti, Suitsa pitää autoa sammuksissa ns. maailman tappiin...
Biimerin tilanne tuon suhteen ei ole uudesta muuttunut, suht terhakkaasti käynnistää kulkineen, jos kylmästöinti esim sitä kesällä vaatii. Suitsa on sammuksissa jarrulta poistumiseen saakka vaikka olisi mikä. Siinä joskus käsi etsiytyy systeemin off-napille. Jälkimmäinen omista Giuliettoista oli kaunis, kun siinä jäi muistiin valinta. Ainut kulkine minulla jossa noin sai tehtyä.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uuden auton akku on käytännössä käyttämättä ja todennäköisesti myös vajaana n. 1-x kuukautta valmistuslinjalta luovutushuoltoon. Etenkin jos kiintiöauto makaa jämyn varastossa, ehtii akun kapasiteetti helposti heikentyä heti kättelyssä, eikä siinä kohtaa ole mikään ihme jo akku kuolee ennenaikaisesti.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Tilasin etuläpät autofanaticilta, 150 € rahteineen..
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^Laitahan kuvaa tänne sitten kun ovat paikallaan, vähän huonoja nuo autofanaticin omat kuvat
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: 08 Marras 2008, 09:33
- Car(s): Giulia 2,0 ja 10 ex Alfaa
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
159 läpät ois joutilaana
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Kyselin puolisen vuotta sitten http://www.squadra-tuning.nl/ :stä OBD itseohjelmointimahdollisuutta, mutta onnistui ainakin vielä sillä hetkellä vain bensakoneisille. Tarjosivat vaihtoehdoikisi käyntiä pajallaan Hollannissa tai ECU:n lähettämistä heille. Toistaiseksi olen kuitenkin tyytynyt vakiotehoihin. Alfisti.net -foorumin kertomuksista päätellen ECUja on heille lähetetty hyvin tuloksin.Raikkoo kirjoitti:Onko foorumilaisista kukaan ohjelmoinut dieselkäyttöisiä Giulioita? Näyttää pahasti siltä että matalaviritteinen 180 hp on tulossa ensiviikon aikana.
Kertokaahan oletteko olleet tyytyväisiä?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Kerran olen GT:n ecun lähettänyt squadralle hollantiin ja sen kokemuksen perusteella uskaltaisin lähettää uudestaankin. Onhan siinä oma vaivansa. Sen aikaa auto pois käytöstä ja aina mahdollisuus että posti tai joku muu kuriiri hukkaa sen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Uusi Giulisti syntyi eilen maailmaan, germaaniasta uuitettu Superi performance paketilla ja Veloce sisustalla. Varustettu kamala äänisellä Diesel käyttöisellä voimanlähteellä.
Perjantaina ohjelmointi, siitä sitten lisää kun osaa kertoa.
Perjantaina ohjelmointi, siitä sitten lisää kun osaa kertoa.
- Liitteet
-
- 20200809_195201.jpg
- (178.52 KiB) Tiedosto ladattu 1627 kertaa
-
- 20200809_195138.jpg
- (183.53 KiB) Tiedosto ladattu 1627 kertaa
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Alfa Romeo Giulia 952
^ Onnea ja muista ajaa mutkateitäkin Juulialla
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Hyvä combo sulla... riisseli on talouskone.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Alfa Romeo Giulia 952
Ääni on mitä on mutta ainakin Stelviossa olen ollut muuten tyytyväinen VM Motorsin tuotteeseen.Raikkoo kirjoitti:Varustettu kamala äänisellä Diesel käyttöisellä voimanlähteellä.