Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Minä vaihdoin pariston kaukoon, kun vanha paristo tyhjeni. Ei ollut mitään ongelmia, hyvin toimi uuden pariston kanssa heti.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Maanantaina/ tiistaina sitten autoni keula korjataan. Joutuu ostamaan ennakkoon bussilippuja, koska nyt bussikuskit eivät bussissa myy lippuja. Selvisi eilen, kun olisi pitänyt mennä bussilla Itikseen, eipä päässyt bussilla, niin menin omalla autolla sitten...
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
^ offtopikkia, mutta kannattaa hommata HLS kännykkäappi. Se alkaa nykyään olla jo ihan toimiva - hoituu sekä maksu että reitin arpominen.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Vaimo osti lipun itselleen ja minulle 2 kertalippua. Julkisella liikkuminen sujui muuten ihan hyvin, mutta poistuessani takaovesta otin kiinni vasemmasta tukitangosta. Tanko oli ihan tahmea!HYI! Sitten otin kiinni oikeasta tukitangosta, tahmea myöskin!HYI!
Lapsi ei ota kiinni niin ylhäältä ja aikuisella tuskin on niin tahmeat kädet näin corona-aikana.
Joillain on todella yököttävää käytöstä.
Ei mielellään käytä julkisia tuon kokemuksen jälkeen. Onneksi saan taas oman auton käyttööni huomenna...
Toivottavasti ei corona iskenyt.
Lapsi ei ota kiinni niin ylhäältä ja aikuisella tuskin on niin tahmeat kädet näin corona-aikana.
Joillain on todella yököttävää käytöstä.
Ei mielellään käytä julkisia tuon kokemuksen jälkeen. Onneksi saan taas oman auton käyttööni huomenna...
Toivottavasti ei corona iskenyt.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Tavaratilan tai takaluukun suunnilta on alkanut kuulumaan muovista pärinää ajaessa, kun tiessä on epätasaisuuksia. Kaikki irtain omaisuus on poistettu, mutta ei vaikutusta. Kaikki sisätilan paneelit yms. tuntuu olevan hyvin kiinni eikä löysällä. Onko jollain ollut samanlaista ongelmaa tai osaisiko arvata mikä voisi aiheuttaa äänen?
EDIT: Epäilyni on takaluukku. Se rämisee kiinni lyödessä. Samoin, jos lyö auton ovet kiinni, niin se silmin nähden heilahtaa ja rämähtää. Mitenköhän luukun saisi jäykemmäksi/istuvammaksi?
EDIT: Epäilyni on takaluukku. Se rämisee kiinni lyödessä. Samoin, jos lyö auton ovet kiinni, niin se silmin nähden heilahtaa ja rämähtää. Mitenköhän luukun saisi jäykemmäksi/istuvammaksi?
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Onko muilla ollut ongelmia bensatankin luukun kanssa? Ei meinaa aina aueta vaikka ovet on auki, mutta kun käyttää tarpeeksi monesti ovia lukossa, auki, lukossa, auki niin avautuu. Hirvittää vaan että milloin käy niin ettei avaudu ollenkaan, meinaan kun takatilassa oleva hätäaukaisin ei toimi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Mulla oli tismalleen sama ongelma. Luotin siihen, että kyseessä on vaan luigimainen ominaisuus. Mulla on aina ollut tapana tankata tankki täyteen kun tankki on puolillaan, ei iske paniikkia jos luukku ei aukeisikaan.Kertsu kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia bensatankin luukun kanssa? Ei meinaa aina aueta vaikka ovet on auki, mutta kun käyttää tarpeeksi monesti ovia lukossa, auki, lukossa, auki niin avautuu. Hirvittää vaan että milloin käy niin ettei avaudu ollenkaan, meinaan kun takatilassa oleva hätäaukaisin ei toimi.
-
- Viestit: 344
- Liittynyt: 04 Heinä 2015, 11:25
- Car(s): Giulietta MA 2011,191Hp-315Nm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Sama juttu. Varmaan 1,5 vuotta sitten yht'äkkiä ei luukku auennut mittarilla. No onneksi ei ollut aivan tankki tyhjänä ja vein Automilanoon, he voitelivat mekanismia. Seuraavalla kerralla mittarilla muistaakseni avaus toimi, mutta sitä seuraavalla ei toiminut. Jouduin takaluukusta availemaan varmaan vuoden. Sitten taas odottamatta on avaus toiminut!!
Varmaankin on mentävä lottoamaan...
Varmaankin on mentävä lottoamaan...
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
^ Todennäköisesti teillä on saranatappi poikki. Näin minulla oli. Helposti sen voi diagnosoida näiden ohjeiden mukaan (tai samalla vaihtaa uusi osa):

https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml

https://www.alfaworkshop.co.uk/Alfa_Giu ... ment.shtml
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
MA huohottimen tuossa kannen alla olevassa kumikalvossa on taitos/ jousto kohdassa parin sentin repeämä pitkin taitosta. Aiheuttaako harmia? Pari aamua sitten herjasi moottorivaloa ja meni limb-moodiin jonka muutama käynnistys kerta nollasi. Ei ole mitään lukulaitetta joten en osaa sanoa mikä vikakoodi oli kyseessä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Siinä oranssissa kurtussa? En ole nähnyt yhtään, jossa tuota repeämää ei ole.
Itselläni oli kaksikin moista pönttöä, eikä kumpikaan eronnut toiminnaltaan mitenkään. Auto toimi varsin hyvin.
Siinä oranssissa kurtussa? En ole nähnyt yhtään, jossa tuota repeämää ei ole.
Itselläni oli kaksikin moista pönttöä, eikä kumpikaan eronnut toiminnaltaan mitenkään. Auto toimi varsin hyvin.
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 04 Loka 2019, 07:34
- Car(s): AlfaRomeo Giulietta 1.4 125kw -11
Ex. Abarth PuntoEvo -13
Ex. Fiat 500 twinair 105 -15
Ex. Fiat Brava 1.6 -99
Plus muut merkit.
Re: Giulietta 940
Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
- karila
- Viestit: 241
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
- Car(s): Giulia 1600 Super Biscione -70,
ex-159 2.0 JTDm 170 - Paikkakunta: Turku
Re: Giulietta 940
Kannattaisi viedä koodinlukuun.Meccca kirjoitti:MA huohottimen tuossa kannen alla olevassa kumikalvossa on taitos/ jousto kohdassa parin sentin repeämä pitkin taitosta. Aiheuttaako harmia? Pari aamua sitten herjasi moottorivaloa ja meni limb-moodiin jonka muutama käynnistys kerta nollasi. Ei ole mitään lukulaitetta joten en osaa sanoa mikä vikakoodi oli kyseessä.
- Kari
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Saattaahan rikkinäinen pcv-venttiili aiheuttaa käyntihäiriötä ja muutosta öljynkulutuksessa.Meccca kirjoitti:Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Tuon kumin voi liimata muutaman kerran pikaliimalla kunnes se on liian repaleinen korjattavaksi. Näyttäisi kestävän ihan hyvin liimatusta kohdasta ja seuraava repeämä on jossain toisessa kohdassa. Kasattaessa se kumi pitäisi asetella ensin siihen korkkiin ja siinä olevaan uraan tukevasti ja sitten painaa koko keksintö tasaisesti paikoilleen pitäen korkin selällään. Luultavasti kumi hajoaa tuossa jos se väkisin painetaan paikoilleen ja sen reuna ei ihan satu siihen korkin uraan tai se pääsee tippumaan pois urastaan. Ehkä joku moottorinpesuaine on paras öljyn poistoon, mutta viimeaikoina on tullu käytettyä ensimmäistä pulloa mitä kylppärin siivouskaapista sattuu käteen. Kylpyhuone Ciffiä taisi olla viimeksi. Kuumaa vettä on kans hyvä olla.Meccca kirjoitti:Juu juuri siinä oranssissa kurtussa. Yllättävän puhdas on ollut nyt kaksi avaus kertaa jos vertaa kuviin mitä tältä palstalta on löytynyt. Nyt oli vain päässyt tuo kumi hapertumaan. Kiitos vastauksesta!
Millä yleensä peset tuon huohotin pömpelin kauttaaltaan? oli vaikeaa hölskytellä öljyn jäämiä ulos kun ei tiennyt miten päin pitäisi.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.Cloverleaf kirjoitti:Epäilyni on takaluukku. Se rämisee kiinni lyödessä. Samoin, jos lyö auton ovet kiinni, niin se silmin nähden heilahtaa ja rämähtää. Mitenköhän luukun saisi jäykemmäksi/istuvammaksi?
Re: Giulietta 940
Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
400 muistaakseni ite maksoin marmorille pari vuotta sittengaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
E: sähköpostilunttauksen jälkeen korjaan vähän, 614€.
E2: oma kiesi oli 1.4 multiairi tct:llä
Viimeksi muokannut jkk, 26 Elo 2020, 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Giulietta 940
Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Re: Giulietta 940
Okei. Diisselihän tuo.fahlsjy kirjoitti:Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Re: Giulietta 940
Jospa olisi mahdollista selvittää minkäkokoisilla pulteilla moottorin saa takaisin paikoilleen ennen kuin lähtee purkamaan tavaraa.Touho kirjoitti:Jep, nyt kun tuon uuden tiivisteen sai käteen, niin ei sitä ainakaan saa ilman moottorin irrotusta paikalleen. Tuskin siis vanhaakaan pois. Saa nähdä ulkoistanko pian tulevan huollon yhteyteen.AVe kirjoitti:Ei se taida mahtua tulemaan sieltä akselin ja lasin välistä ulospäin.Touho kirjoitti:Syksyn sateet tulivat ja samalla vettä takakonttiin. Kuuluisa takapyyhkijän tiiviste on näemmä vanhaa mallia. Piti vähän aikaa harkita tilaanko lasisen tulpan ja poistan koko pyyhkijän moottoreineen, päädyin kuitenkin tilaamaan uudemman mallin tiivisteen. Toivottavasti saa ulkokautta vaihdettua.
Edit: Ensiapuna poistin ne luukun alalaidan kumitulpat.
Tosin eipä ole iso homma irrottaa tuota moottoria.
Luukun verhous pois. Kolmen niitin poraus ja moottorin saa pois. Pulteilla takas kiinni ja verhous paikoilleen.
Ehkä tunnin jobi.
Re: Giulietta 940
Onko joku onnistunut irrottamaan takalasin pyyhkijän moottorin akselilta rikkomatta sitä?
Jos olisin tiennyt että koko pyyhkijä on hinnaltaan kympin luokkaa niin olisin suorittanut tätä akselin tiivisteen vaihtoa eri tavalla, mutta nyt kun tuli hankittua ties mitä ulosvetäjää sun muuta niin olisi kiva saada homma loppuun.
Kiitos etukäteen.
Jos olisin tiennyt että koko pyyhkijä on hinnaltaan kympin luokkaa niin olisin suorittanut tätä akselin tiivisteen vaihtoa eri tavalla, mutta nyt kun tuli hankittua ties mitä ulosvetäjää sun muuta niin olisi kiva saada homma loppuun.
Kiitos etukäteen.
Re: Giulietta 940
Eikö se lukon vieressä luukussa oleva jousitettu tappi ota lukosta välykset pois?Cloverleaf kirjoitti:Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.
Re: Giulietta 940
Kuka noita kuoria vaihtaa? Omassa napit toimii mutta kuoret alkaa olla loppuun kuluneet.JaRoDD kirjoitti:Olen viemässä avainta huoltoon. Vaihdetaan uudet kuoret ja paristo, samalla tsekataan mikrokytkimet.
- Giovinazzi
- Viestit: 388
- Liittynyt: 02 Loka 2018, 19:42
- Car(s): 147
- Paikkakunta: Tre
Giulietta 940
Noitahan nyt saa Aliexpressistä ja Ebaystä parilla eurolla lähes joka autoon.
Ite uusin 147kaan, siirsin vaan sisuskalut vanhasta uuteen...
Pögöttiin tein aikoinaan saman operaation.
Ite uusin 147kaan, siirsin vaan sisuskalut vanhasta uuteen...
Pögöttiin tein aikoinaan saman operaation.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Kyllä se jousitettu tappi on paikoillaan, mutta ei ilmeisesti aja asiaansa hyvin. Kun takaovet paukauttaa kiinni, niin näkee kuinka takaluukku heilahtaa ja päästää rämisevän äänen. Sama tosiaan epätasaisella pinnalla ajaessa. En kyllä ymmärrä miksi se luukku edes rämisee, olisiko sisällä jotain irti? Mutta kun luukun suuaukon alalaitaan laitoin kumitassut niihin kohtiin, joihin luukun reunan kumitapit ottavat kiinni, niin melu hiljeni.Taika-Jim kirjoitti:Eikö se lukon vieressä luukussa oleva jousitettu tappi ota lukosta välykset pois?Cloverleaf kirjoitti:Itse itselleni vastaten, niin räminän aiheutti takaluukku. Liimasin kumitassut auton takaosassa niihin kohtiin, mihin takaluukun "kumisormet" ottavat kiinni, niin räminä loppui. En tiedä voiko tuota luukun lukon vastakappaleen korkeutta jotenkin säätää, jotta luukku istuisi paremmin eikä pääsisi liikkumaan.

Re: Giulietta 940
Giuliettaa ei vielä ole, mutta tilanne vaikuttaa siltä että sellainen tulee tässä ennemmin tai myöhemmin koska kaiken kuulemani perusteella nämä T-jet/MA versiot vaikuttaa vähän liiankin hyviltä ollakseen totta kun vertaa siihen millaisia yllätyksiä tässä on tullut jo kolmen Alfan kanssa koettua. MA ja huohotinongelmat on ainakin sellaisia mihin osaa varautua kun yli 100t km ajetun ostamista suunnittelee, muut hommat on taitaa olla sellaisia mitä voi mistä tahansa yhtä paljon ajetusta löytyä merkistä riippumatta.
Muutamaan otteeseen pistänyt silmään maininta siitä että hammashihnapyörät kestää sen noin 200t km, mutta ei ole selvinnyt että mitä tuo käytännössä tarkoittaa vaikka ketjua on tullut luettua. Onko tuossa lähinnä kyse siitä että joskus 200t km kohdilla jakopäärempan yhteydessä köyhtyy pari sataa lisää kun nekin vaihdetaan ja homma on hyvin ennakoitavissa, vai antaako ne periksi yllättäen ja lompakosta pitäisi löytyä pari tonnia lisää korjausrahaa?
Muutamaan otteeseen pistänyt silmään maininta siitä että hammashihnapyörät kestää sen noin 200t km, mutta ei ole selvinnyt että mitä tuo käytännössä tarkoittaa vaikka ketjua on tullut luettua. Onko tuossa lähinnä kyse siitä että joskus 200t km kohdilla jakopäärempan yhteydessä köyhtyy pari sataa lisää kun nekin vaihdetaan ja homma on hyvin ennakoitavissa, vai antaako ne periksi yllättäen ja lompakosta pitäisi löytyä pari tonnia lisää korjausrahaa?
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Hammashihnapyörän hammastus kuluu pyöreäksi, jolloin riski hihnavaurioon kasvaa. Tässä asiassa pallo on siellä hihnan vaihtajalla, että ymmärtää katsoa missä kunnossa ne hampaat on. Omassa autossa ne vaihdettiin 210tkm huollossa kun ongelma oli diagnosoitu 180tkm huollossa hihnan tarkistuksessa.
-
- Viestit: 1137
- Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
- Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
- Paikkakunta: Hattula
Re: Giulietta 940
Eilen kuitattu vastaava toimenpide omaan diisseliin kera 120 t huollon loppusummalla 745€.gaylord kirjoitti:Okei. Diisselihän tuo.fahlsjy kirjoitti:Varmaan hintoihin vaikuttaa jonkun verran se millä tekniikalla sun auto on, TBI koneeseen pyytävät hommasta lähes 900€ (sain kyselyyn vain yhden tarjouksen, muita ei kiinnostanut)gaylord kirjoitti:Jakohihna ja punppu pitäisi uusia. Onko tässä autossa hankala, useamman tunnin homma? Pajalle kyllä viemässä, kiinnostaisi vaan vähän tietää mihin rahaan varautua.
Re: Giulietta 940
Okei. Itse päädyin hommaamaan itse osat 120€ ja työ oli 320€.
Re: Giulietta 940
Kuinka paljon hammashihnapyörän vaihto toi lisähintaa jakopääremonttiin?matti_vuorio kirjoitti:Hammashihnapyörän hammastus kuluu pyöreäksi, jolloin riski hihnavaurioon kasvaa. Tässä asiassa pallo on siellä hihnan vaihtajalla, että ymmärtää katsoa missä kunnossa ne hampaat on. Omassa autossa ne vaihdettiin 210tkm huollossa kun ongelma oli diagnosoitu 180tkm huollossa hihnan tarkistuksessa.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Näytti olevan osien puolesta 144€.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Giulietta 940
Osat mukana tarjouksessa ? Vaihteistoöljy voi olla aika hintavaakin.Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Kysy suoraan joltakin AD- tai vast. yleishuoltamolta.
Jakopäähuolto kyllä kustantaa osineen 500- 800 eur...

Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Ei ole mitenkään ihmeellinen hinta, tunti puolitoista duunia ja loput osia ja nesteitä.Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Kyllä tuo on kova hinta.
170MA:han sain joskus tarjouksen jarrunesteiden, jäähynesteiden, moottoriöljyn +sudin sekä vaihteistoöljyjen vaihdosta ja hinta oli jossain 260e nurkilla, ihan perus Fixukselta.
170MA:han sain joskus tarjouksen jarrunesteiden, jäähynesteiden, moottoriöljyn +sudin sekä vaihteistoöljyjen vaihdosta ja hinta oli jossain 260e nurkilla, ihan perus Fixukselta.
- Cloverleaf
- Viestit: 978
- Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
- Car(s): Giulia JTD 2016
ex. Giulietta MA
ex. 159 JTDm
ex. 155 TS - Paikkakunta: Veikkola
Re: Giulietta 940
Giulietta jäi vaihdossa autoliikkeelle, joten voi tehdä tilinpäätöksen. Ajoin 2.5 vuodessa 61 tkm. Kokonaiskustannukset 37 senttiä per kilometri. Kulut jakautuivat seuraavasti:
- Arvonalenema 38.9 %
- Bensa 28.4 %
- Ylläpito ja huollot 24.6 %
- Vakuutus 6.8 %
- Verot 2.3 %
Auto huollettiin tunnollisesti, ostin uudet talvirenkaat ja vanteet, jakohihna vaihdettiin, akku ja laturi vaihdettiin.
- Arvonalenema 38.9 %
- Bensa 28.4 %
- Ylläpito ja huollot 24.6 %
- Vakuutus 6.8 %
- Verot 2.3 %
Auto huollettiin tunnollisesti, ostin uudet talvirenkaat ja vanteet, jakohihna vaihdettiin, akku ja laturi vaihdettiin.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Toisella korjaamolla 185e. Liekkö huonommat tökötit sitten.JiiPee kirjoitti:Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
Re: Giulietta 940
Osien toimittajia on paljon ja niillä eri hinnat. Siihen vielä eri pajojen kate ja työn keston arviointi päälle niin ei se kovin kummallinen asia ole.Kertsu kirjoitti:Toisella korjaamolla 185e. Liekkö huonommat tökötit sitten.JiiPee kirjoitti:Jos nää on paljon, niin mihin hintaan sun pitäis tuo homma saada tarvikkeineen?Kertsu kirjoitti:Autojerryssä tiedustelin jarrunesteiden, vaihteistoöljyjen ja ilmansuodattimien vaihtoa. Sain ainoastaan yhden tarjouksen hintaan 300e. Mietin vaan onko kyseessä vitsi vai voiko noin helpot hommat jakopäärempan verran kustantaa?
EDIT: Öljyjen kanssa kannattaa olla tarkka ja itse kysyisin mitä ne meinaa laittaa siihen. En antaisi työn alkaa ellei kyseinen öljy täytä huolto-ohjeen mainitsemia ominaisuuksia.
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Tätä vähän ajoin kysymykselläni takaa, en provosointia. Mulla on muutama yrittäjätuttava, toki eri aloilla. Toinen vääntää hommia vuokrakiinteistössä ja toinen omassaan. Mittakaavatkin on hieman erilaiset, mutta väittäisin tämänkin heijastuvan laskutukseen. Eli olosuhteita on niin monenlaisia.Pujazuba kirjoitti:...Osien toimittajia on paljon ja niillä eri hinnat. Siihen vielä eri pajojen kate ja työn keston arviointi päälle niin ei se kovin kummallinen asia ole...

Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
TJetti ei kaiketi ole yhtään nirso öljyistä. MA on.
MA-hyväksytyt Totalin öljjyt oli siinä mun saamassa tarjouksessa aikanaan....
MA-hyväksytyt Totalin öljjyt oli siinä mun saamassa tarjouksessa aikanaan....
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Niin siis vaihteistokin on tarkka öljyistä? Koneeseen on laitettu keväällä Castrol Magnateciä joka viissin täyttää vaatimukset.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
Paha sanoa, mulla *saattaa olla C635:een sopivat öljyt ylimääräisenä
Löytyy Championin öljyä, joka muistaakseni jopa täyttää luokituksen. Ja toimii todistettavasti hyvin.
Ainahan nämä askit olleet enempi tai vähempi herkkiä; 156 2.4JTD:ssä sekä 1.8TS:ssä Castrolit oli aivan kammottavia tahmapalloja, mutta nimenomaiset Championit tai Redlinet toimi hyvin.
T-Jet ei tosiaan ole käsitykseni mukaan lainkaan herkkä öljyistä, sama kuin vapari-Fire. MultiAir on sitten aivan käsittämättömän nihkeä; Totalilla on öhm Quartz 9000 Ineo MC3 tai joku sellainen, joka täyttää vaaditun FIAT 95535.-luokituksen (en muista, mikä omassa Giulietassa oli se tarkka luokitus).

Ainahan nämä askit olleet enempi tai vähempi herkkiä; 156 2.4JTD:ssä sekä 1.8TS:ssä Castrolit oli aivan kammottavia tahmapalloja, mutta nimenomaiset Championit tai Redlinet toimi hyvin.
T-Jet ei tosiaan ole käsitykseni mukaan lainkaan herkkä öljyistä, sama kuin vapari-Fire. MultiAir on sitten aivan käsittämättömän nihkeä; Totalilla on öhm Quartz 9000 Ineo MC3 tai joku sellainen, joka täyttää vaaditun FIAT 95535.-luokituksen (en muista, mikä omassa Giulietassa oli se tarkka luokitus).
Re: Giulietta 940
En tiedä kuinka tarkka muttei sen saisi antaa olla syy laittaa väärät öljyt mihinkään.Kertsu kirjoitti:Niin siis vaihteistokin on tarkka öljyistä? Koneeseen on laitettu keväällä Castrol Magnateciä joka viissin täyttää vaatimukset.

Manuaalivaihteisto vaatii:
SAE 75W grade synthetic lubricant.
FIAT Classification 9.55550-MZ6.
En tiedä vaihteleeko se ollenkaan vuosimallien välillä. Alkuperäinen öljy on:
TUTELA TRANSMISSION GEARFORCE
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Ihan sama kuinka tarkka jokin laite on öljyistä tai ei, mutta oikea ja vaatimukset täyttävä öljy tulee pitkässä juoksussa joka tapauksessa halvemmaks.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Giulietta 940
Lähinnä mietin, että jos sinne vaihteistoon halvinta paskaa työntävät mutta speksit täyttävät muuten.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Giulietta 940
Jos siinä on sopiva valmistajan luokitus niin on kyllä ihan hyvää käytettäväks.Kertsu kirjoitti:Lähinnä mietin, että jos sinne vaihteistoon halvinta paskaa työntävät mutta speksit täyttävät muuten.