Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko jts-koneen suutintukki jotenkin erikoisesti kiinni suuttimissa?
Vai, voinko vaan väkivallalla kiskoa sen pois, kiinnityspulttien avaamisen jälkeen?
Tarviiko suuttimen irroitus erikoistyökalua?
Vai, voinko vaan väkivallalla kiskoa sen pois, kiinnityspulttien avaamisen jälkeen?
Tarviiko suuttimen irroitus erikoistyökalua?
Viimeksi muokannut Garmund, 27 Loka 2015, 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ruiskutuspaineet on aika kovat epäsuoraan ruiskutukseen verrattuna joten saattaisi kuvitella että kiinnitys on jotain vahvempaa kuin o-rengas.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiinnitys on samanlainen TS ja JTS malleissa, sijainti vain hankalampi JTS-mallissa.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sain imusarjan irti ja suutintukin näkyviin. Suutintukki oli kiinni 6 pultilla, mitkä irroitin(ja liittimet&letkut tukkiin), en vain uskaltanut suoraan ihan hirveällä voimalla repiä.
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt vaikuttaa siltä, että stp:n kärmesöljy teki jotain. Kerran vilkutti härövaloa (aika pian), mutta en kerinnyt saamaan vikakoodia, koska oli 1 ylimääräinen käynnistys/sammutus ennen lukua. Nyt sitten oli vihdoinkin kunnon pakkasaamu (vika herkimmillään) eikä mitään ongelmaa. Myös käynti on kylmänä tasaantunut/normalisoitunut.sämpy kirjoitti:Ihan samaa tuo mun auto tekee. Jos pistää käyntiin ja ajaa 50 metriä portille, niin siinä tyhjäkäynnillä sytyttää vikavalon hetkeksi. sammuu kun lähtee liikkeelle. Jos esilämmittää moottorin tai ei nosta yhtään kierroksia vaan pistää vaan käymään tyhjäkäyntiä niin ei sytytä vikavaloa.palkus kirjoitti:TuotaTuota, onkos jollain heittäny sytytyskatkos-helikopteria ihan vain heti kylmäkäynnistyksen jälkeen? Vaihoin puolan ja vajaa viikko meni kunnes tuli samalle pytylle sytsähäiriö (kolmonen). Nyt 2 aamua peräjälkeen piipannu. Vika menee hetken käytyään/lämmettyään ohi, käynti on tosin vielä hetken vähän epätasaista, mutta lämmetyään paremmin ihan normaalia. Suutin? Vaihoin vielä tulpat nelosen kanssa ristiin (huomis aamua varten).Kenkkuilevan pytyn tulppa ei ollut mitenkään huonomman näkönen.
Tulee satunnaisesti kolmesta eri sylinteristä sytytyskatko-vikakoodi. Yhden puolan vaihdoin, mutta enempää en ole jaksanut tehdä. Saattoi auttaa vähäsen. Ja käy itseasiassa ihan hyvin eli käynnistä ei vikaa huomaisi. Ei viitsi huvin vuoksi vaihtaa loppuja puolia, kun maksavat ainakin Suomessa sen 150€/kpl.
Olen olettanut että voisi olla kiinni suuttimista. Noita voisi vaihdella kun joskus tekee kansirempan ja putsaa kanavat, mutta vieläkään en tiedä mitä ne sitten maksaa ja mistä niitä saisi järkevään hintaan.
"puhun niin totta kuin osaan"
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kolmas viikko 156:lla ja kaikkea kivaa kerinnyt sattumaan tuona aikana. Tänään piti aamusta ajaa jakohihnan vaihtoa varten korjaamolle, mutta nähtävästi ensimmäinen pakkasyö aiheutti ongelmia ja muutaman metrin ajon jälkeen ABS + VDC vikavalot päälle ja autolla ei päässyt eteenpäin kun oikean takarenkaan jarru lukossa. Hetken kuluttua löystyi ja pääsi ajamaan korjaamolle, jossa epäilivät käsijarrun kaapelimessa olevan ongelmia. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia pakkasöistä ja aamulla ilmestyvästä ABS + VDC vikakombosta?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^uudet vaijerit sinne, vasen ja oikea siis.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakombosta ei ole kokemuksia, mutta vaijerit saa suhteellisen usein vaihtaa jumiutumisen takia
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ABS + VDC menee vikatilaan, jos yks pyöränanturi antaa väärää dataa (mukamas).
Eli jos jarru jumissa, tekee noin.
Äkkiä käsijarruvaijerit vaihtoon, ei ole paha homma tehdä itse. Jos teet itse, suosittelen Cofle-merkkisiä (saa ihan fiksuksilta yms.). TRW:t olen yhden auton kokemuksella tuominnut huonommiksi.
Eli jos jarru jumissa, tekee noin.
Äkkiä käsijarruvaijerit vaihtoon, ei ole paha homma tehdä itse. Jos teet itse, suosittelen Cofle-merkkisiä (saa ihan fiksuksilta yms.). TRW:t olen yhden auton kokemuksella tuominnut huonommiksi.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sopivasti sattui asumaan tämä tilanne samalle päivälle kun auton sai lopulta vietyä jakohihnan vaihtoon, siellä korjaaja jo arveli että käsijarruvaijerissa ongelmaa ja katsovat tuon siellä samalla. Tuli vielä soitettua asiasta mutta eivät ole vielä kerinneet tutkia tuota, mutta eiköhän tuo vaihtoon mene.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huonolla tuurilla vuoden välein joutuu vaihtelemaan. Paremmalla tuurilla kestää pitkäänkin.
Itse vaihdoin omaani vuosi sitten TRW:n vaijerit ja toinen niistä on jo rikki, ei vielä jumittele. Heti kun rahatilanne helpottaa tarpeeksi, ostan tilalle Coflea kun se todennäköisemmin jopa toimii (kokemuksia kahdesta 156:sta, joissa Coflen vaijerit toimi todella hyvin ja nyt tämä yksi TRW, joka on kuminauhamainen) oikein...
Vaijerit kustantaa kuitenkin vain sen ~20euroa parilta, eli ei paha. Satula voi maksaa 150euroa tai enemmänkin, niin kannattaa tosiaan vaikka kerta vuoteen vaihtaa vaijerit jos epäilee kuntoa mieluummin kuin rikkoa satula, palat, levy ja jos kunnolla kuumenee, pyöränlaakeri.
Itse vaihdoin omaani vuosi sitten TRW:n vaijerit ja toinen niistä on jo rikki, ei vielä jumittele. Heti kun rahatilanne helpottaa tarpeeksi, ostan tilalle Coflea kun se todennäköisemmin jopa toimii (kokemuksia kahdesta 156:sta, joissa Coflen vaijerit toimi todella hyvin ja nyt tämä yksi TRW, joka on kuminauhamainen) oikein...
Vaijerit kustantaa kuitenkin vain sen ~20euroa parilta, eli ei paha. Satula voi maksaa 150euroa tai enemmänkin, niin kannattaa tosiaan vaikka kerta vuoteen vaihtaa vaijerit jos epäilee kuntoa mieluummin kuin rikkoa satula, palat, levy ja jos kunnolla kuumenee, pyöränlaakeri.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Muistaako Aquatica (tai joku muu) onko nuo oikeat osat ilmastoituun 103kW:n 2.4JTD:hen vm 2001?
https://spareto.fi/tuotteet/6pk1760-moniurahihna
https://spareto.fi/tuotteet/vkm-32024-o ... niurahihna
https://spareto.fi/tuotteet/vkm-32018-o ... niurahihna
Siis hihna, epäkesko-kiristinrulla ja etummainen ohjainrulla. Vaimo on autolla reissussa joten ei pääse tarkistamaan rullien ja hihnan speksejä.
https://spareto.fi/tuotteet/6pk1760-moniurahihna
https://spareto.fi/tuotteet/vkm-32024-o ... niurahihna
https://spareto.fi/tuotteet/vkm-32018-o ... niurahihna
Siis hihna, epäkesko-kiristinrulla ja etummainen ohjainrulla. Vaimo on autolla reissussa joten ei pääse tarkistamaan rullien ja hihnan speksejä.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Rekisterihaulla katsoit? Ainakin omaani muistan antaneen just oikeat.
Jos epäilyttää, katso eperistä (alustanumeronhan saat vaikka bilteman rek.nro.hausta) osanumero, etsi sillä Sparetosta - kyllä löytyy. Pikaisella vilkaisulla NÄYTTÄÄ oikealta.
Rekisterihaulla katsoit? Ainakin omaani muistan antaneen just oikeat.
Jos epäilyttää, katso eperistä (alustanumeronhan saat vaikka bilteman rek.nro.hausta) osanumero, etsi sillä Sparetosta - kyllä löytyy. Pikaisella vilkaisulla NÄYTTÄÄ oikealta.
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lisätääs tämäkin kysymys tänne projektiketjusta:Garmund kirjoitti:Onko jts-koneen suutintukki jotenkin erikoisesti kiinni suuttimissa?
Vai, voinko vaan väkivallalla kiskoa sen pois, kiinnityspulttien avaamisen jälkeen?
Tarviiko suuttimen irroitus erikoistyökalua?
Irroitin imusarjan, jotta pääsen risaan suuttimeen käsiksi, oli hyvin öljytty imusarja. Imusarjasta sai valuttaa, varmaan toista desiä öljyä pihalle o_0.
Tuo ei taida ihan normaalia olla, mites sen saisi estettyä.
Suoraan vaan suoraa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Ei toiminut rekisterinumerohaku, piti valkata manuaalisesti. Muistaisin että se epäkeskokiristin olisi vähän pienempi halkaisijaltaan kuin se etummainen hihnapyörä, joten ehkä saattaa tulla oikeanlaiset tuotteet.
Laitoin tilaukseen myös tuollaisen https://spareto.fi/tuotteet/defa411428-engine-heater
Näyttää tuollaiselta: http://www.laitis.se/slangvarmare-428.html
Toi vastuspää tulee kait kannen vesitilaan, ja kiinnitys ylävesiletkuun?
Tekeeköhän tuolla yhtään mitään, tähän saakka ei ole kovillakaan pakkasilla tarvittu mitään esilämmitystä, kerran tosin vähän alle -30 asteessa ei lähtenyt käyntiin kun diesel oli hyhmääntynyt, lähti heti kun lämpötila nousi jonkin verran, ei siihen olisi tuo "lämmitin" mitään auttanut.
Laitoin tilaukseen myös tuollaisen https://spareto.fi/tuotteet/defa411428-engine-heater
Näyttää tuollaiselta: http://www.laitis.se/slangvarmare-428.html
Toi vastuspää tulee kait kannen vesitilaan, ja kiinnitys ylävesiletkuun?
Tekeeköhän tuolla yhtään mitään, tähän saakka ei ole kovillakaan pakkasilla tarvittu mitään esilämmitystä, kerran tosin vähän alle -30 asteessa ei lähtenyt käyntiin kun diesel oli hyhmääntynyt, lähti heti kun lämpötila nousi jonkin verran, ei siihen olisi tuo "lämmitin" mitään auttanut.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin tänään sain kaapelin, niin nyt pystyy ite lukee noi vikakoodit. Tosiaan vielä antaa tota pelkääjänpuolen vikakoodia, vaikka nyt on vastuskin asennettu... Sen lisäks oon saanu kuljettajan airbag-ongelmia

E: Pitääpä kokeilla 4,7kohmin vastuksella.


E: Pitääpä kokeilla 4,7kohmin vastuksella.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ilmeisesti Alfa tykänny pikapesusta, kun räppäs moottorin vikavalon palamaa. Ei ongelmaa käynnissä taikka muussakaan, ainut että valo palaa... Häviääkö nuo kun irrottaa akun hetkeks?
UliUli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla paras vaihtoehto luetuttaa vikakoodi ja sitten nollata se..Ärräpää kirjoitti:Ei ilmeisesti Alfa tykänny pikapesusta, kun räppäs moottorin vikavalon palamaa. Ei ongelmaa käynnissä taikka muussakaan, ainut että valo palaa... Häviääkö nuo kun irrottaa akun hetkeks?
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vastataas itselle.Garmund kirjoitti:Lisätääs tämäkin kysymys tänne projektiketjusta:Garmund kirjoitti:Onko jts-koneen suutintukki jotenkin erikoisesti kiinni suuttimissa?
Vai, voinko vaan väkivallalla kiskoa sen pois, kiinnityspulttien avaamisen jälkeen?
Tarviiko suuttimen irroitus erikoistyökalua?
Irroitin imusarjan, jotta pääsen risaan suuttimeen käsiksi, oli hyvin öljytty imusarja. Imusarjasta sai valuttaa, varmaan toista desiä öljyä pihalle o_0.
Tuo ei taida ihan normaalia olla, mites sen saisi estettyä.
Googlailin ongelmaa ja löysin vastaukseksi imusarjan öljyisyyteen "inlet manifold gasket" mitäs tiivistettä imusarjasta toi oikein käytännössä tarkoittaisi?
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... smoke.html
"Variator solenoid gasket or inlet manifold gasket would be my prime suspect, remove the inlet manifold and stub and see if there is oil all inside there, it's geting a bit common this atm so that's why I suggest this first and as it's the cheapest thing to do, only a tube of sealant is required to make a repair to this fault, the other options are worn valve stems, piston rings or head gasket, but those 3 are rare."
Suoraan vaan suoraa
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paras vaihtoehto on lukea vikakoodi itse ja sitten nollata se. Vehkeet siihen saa hommattua parilla kympillä jos ja kun tietsikka löytyy jo. Ja ohjeita löytyy netistä enemmän kuin ehtii surffaamaan.Athrez kirjoitti:Taitaa olla paras vaihtoehto luetuttaa vikakoodi ja sitten nollata se..Ärräpää kirjoitti:valo palaa... Häviääkö nuo kun irrottaa akun hetkeks?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olihan tyhmän pieni vika, eli vaihtamani hihnankiristin oli irti, sen kiinnityspultti oli päässyt löyhtymään, ja varmaan siksi se kampesi hihnaa sen verran sivuun että hihna piti tsirp-tsirp -ääntä. Muistaakseni vedin sen kiristimen kuusiokolopultin ihan kunnolla kiinni, nyt se on väännetty hampaat irvessä kiinni. Jenkaliimaa en kuitenkaan viitsinyt laittaa, jottei seuraavalla avauskerralla tule alumiinkierteet pultin mukana ulos.Aquatica kirjoitti:^
Voi olla kiristin, ohjuri yms. ihan yhtälailla. Luistava hihna kun YLEENSÄ luistaa sitten kunnolla, jos nopeasti esim. kaasua polkasee ja se rääkyy kyllä niin, että koko kunta herää.
Se voi myös olla jotain pienempää, kuten pieni pintavaurio rullassa tai kuten sanottu, jumittava rulla tai pumppu, löysä kiristin jne... Sorminhan sen hihnan kireyden voi testata, jos tuntuu löysältä se todennäköisesti myös on löysä. Jos se on pingottunut, se on luultavammin ihan sopivasti.
No on nyt ainakin uusi hihna ja uudet hihnapyörät, jäi 5000km ajettu hihna ja ehjänoloiset hihnapyörät varaosiksi.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joskus se on pienestä kiinni.
Itsekin laitoin ne ns. kiinni, toivottavasti aukeavat vielä kun joskus tarvitsee avata...
Vielä kun jaksaisi diagnosoida syyn sille, että apulaitehihnan kiristin on öljyssä. Vuoto on kuitenkin niin pientä, ettei sitä esim. tikussa tahi OT-säiliössä näy pitkälläkään välillä. Puuh...
Nyt ei ole laturikaan uinut öljyssä... Ehkä mä en vaan saanut öljypohjaa putsattua ja sieltä vuotaa vetarin päälle ja se roiskis joka puolelle. Pitää joskus jaksaa vaivautua selvittämään...
Joskus se on pienestä kiinni.
Itsekin laitoin ne ns. kiinni, toivottavasti aukeavat vielä kun joskus tarvitsee avata...
Vielä kun jaksaisi diagnosoida syyn sille, että apulaitehihnan kiristin on öljyssä. Vuoto on kuitenkin niin pientä, ettei sitä esim. tikussa tahi OT-säiliössä näy pitkälläkään välillä. Puuh...
Nyt ei ole laturikaan uinut öljyssä... Ehkä mä en vaan saanut öljypohjaa putsattua ja sieltä vuotaa vetarin päälle ja se roiskis joka puolelle. Pitää joskus jaksaa vaivautua selvittämään...
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaako Jousijalan tukilaakerit/Iskunvaimentimen yläpäiden kumit vaihtaa samalla uusiin kun vaihtaa iskarit? Takana ne iskarin yläpäät on rusteessa, mutta ehjän näköiset. Ärsyttäähän se tietenkin niitä erikseen alkaa myöhemmin vaihdella, mutta ainakin muutamalla taineet hyvätkin tarvikeosat antautua muutamassa vuodessa.
Iroitin takajarrusatulat, kun tulee uudet käsijarruvaijerit ja jarrunesteet, niin kätevä samalla putsata ja maalata satulat.
Nyt mietin, että kannattaisiko purkaa jarrusatulat ja vaihtaa uudet tiivisteet myös?
190t km mittarissa autolla.
Takatukivarsien puslat näyttävät omaan silmän ihan hyviltä, vielä.
Paljonkos kannattaa jarrunestettä ostaa?
Iroitin takajarrusatulat, kun tulee uudet käsijarruvaijerit ja jarrunesteet, niin kätevä samalla putsata ja maalata satulat.
Nyt mietin, että kannattaisiko purkaa jarrusatulat ja vaihtaa uudet tiivisteet myös?
190t km mittarissa autolla.
Takatukivarsien puslat näyttävät omaan silmän ihan hyviltä, vielä.
Paljonkos kannattaa jarrunestettä ostaa?
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse kun viimeksi jarrunesteet vaihdoin, meni tavaraa n. puoli litraa (karvan alle tais olla jopa), ettei sen enempää.
Litralla pärjäät hyvin.
Litralla pärjäät hyvin.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihtaessani omaani aten siniset, on litran purkki riittänyt kytkintä myöden joka paikkaan vaikka satulatkin purettiin osiksi. Vähän on vielä purkissa jäljellä vaikka vähän on maahankin asti roiskunut. Eli litralla pärjää varmasti.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mites lohkiksen piuhojen asentaminen menee 156:essa, löysin jo apparin jalkatilaan menevän läpiviennin jota kautta saa vedettyä sisäpistokkeen johdon sinne jalkatilaan. Mihin kohtaan se sisäpistorasia kannattaisi asentaa, ja mihin sijoittaa jokin mahdollisimman ohut (ja mahdollisimman pienitehoinen) sisälämppäri, jokin Defa Termini tms?
Jalkatilaahan 156:essa ei ole yhtään liikaa vaikkei olisi pistorasiaa eikä lämppäriä asennettunakaan. Keskikonsolin puolelle jos sen pistorasian ja lämmittimen asentaa (mahdollisimman ylös) niin sitten ei ole tilaa jaloille sivusuunnassa (eikä etenkään emännän tavaroille joita hän tykkää kuljettaa juurikin apparin jalkatilassa).
Lämmittimen luonnollisin paikka olisi kait penkin alla puhkumassa eteenpäin kohti tuulilasia, mutta siellä on taasen ne airbagin, ym. johdot tiellä.
Kuinka pitkiä Defan johtoja olette käyttäneet 156:essa, omassa 156 JTD 2.4:ssä on nyt asennettuna ainoastaan lämmitin jonka vastuspää on kannen vesitilassa, ja sen liitinpää on aika lähellä jäähdytintä.
Siihen ei varmaan saa suoraan liitettyä mitään haaroitinta tilanahtauden vuoksi, vaan ensin pitäisi olla jokin lyhyt johtovälissä, sen jälkeen haaroitinkappale, ja sieltä sitten johdot sekä puskurille että sisätilaan.
Pitääkö sisätilaan olla 156:essa jokin 2m:n pituinen johto sisätilaan, etenkin jos johto tulee kulkemaan konehuoneen pinnassa, kunnes se sukeltaisi alas "valetulipellin" läpi ja rintapellin läpi apparin jalkatilaan?
Entä mihin olette asentaneet sen ulkojohdon tökkelin, maskiin sitä ei voi asentaa kun on pirun ruma siinä, se puskurin alamuovisäleikkö olisi yksi vaihtoehto, eli vandalisoisi säleikköä jonkin verran, ja ruuvaisi liittimen kiinni joko ylä- tai alapuleltaan.
Tulipas monta tyhmää kysymystä

Jalkatilaahan 156:essa ei ole yhtään liikaa vaikkei olisi pistorasiaa eikä lämppäriä asennettunakaan. Keskikonsolin puolelle jos sen pistorasian ja lämmittimen asentaa (mahdollisimman ylös) niin sitten ei ole tilaa jaloille sivusuunnassa (eikä etenkään emännän tavaroille joita hän tykkää kuljettaa juurikin apparin jalkatilassa).
Lämmittimen luonnollisin paikka olisi kait penkin alla puhkumassa eteenpäin kohti tuulilasia, mutta siellä on taasen ne airbagin, ym. johdot tiellä.
Kuinka pitkiä Defan johtoja olette käyttäneet 156:essa, omassa 156 JTD 2.4:ssä on nyt asennettuna ainoastaan lämmitin jonka vastuspää on kannen vesitilassa, ja sen liitinpää on aika lähellä jäähdytintä.
Siihen ei varmaan saa suoraan liitettyä mitään haaroitinta tilanahtauden vuoksi, vaan ensin pitäisi olla jokin lyhyt johtovälissä, sen jälkeen haaroitinkappale, ja sieltä sitten johdot sekä puskurille että sisätilaan.
Pitääkö sisätilaan olla 156:essa jokin 2m:n pituinen johto sisätilaan, etenkin jos johto tulee kulkemaan konehuoneen pinnassa, kunnes se sukeltaisi alas "valetulipellin" läpi ja rintapellin läpi apparin jalkatilaan?
Entä mihin olette asentaneet sen ulkojohdon tökkelin, maskiin sitä ei voi asentaa kun on pirun ruma siinä, se puskurin alamuovisäleikkö olisi yksi vaihtoehto, eli vandalisoisi säleikköä jonkin verran, ja ruuvaisi liittimen kiinni joko ylä- tai alapuleltaan.
Tulipas monta tyhmää kysymystä


Viimeksi muokannut Sautio, 02 Marras 2015, 07:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla oli Termini käytössä. Se oli asennettu hanskalokeron alle. Siellä on parilla mutterilla kiinni pienehkö metallinen tuki, johon asennettu verhoilun palanen.Sautio kirjoitti:Mihin kohtaan se sisäpistorasia kannattaisi asentaa, ja mihin sijoittaa jokin mahdollisimman ohut (ja mahdollisimman pienitehoinen) sisälämppäri, jokin Defa Termini tms?
Jalkatilaahan 156:essa ei ole yhtään liikaa vaikkei olisi pistorasiaa eikä lämppäriä asennettunakaan. Keskikonsolin puolelle jos sen pistorasian ja lämmittimen asentaa (mahdollisimman ylös) niin sitten ei ole tilaa jaloille sivusuunnassa (eikä etenkään emännän tavaroille joita hän tykkää kuljettaa juurikin apparin jalkatilassa).
Pistoke oven etureunan "karmimuovissa".
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämähän näyttäisi aika hyvältä jakohihnasetiltä, jos Dayco on ok merkki.
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-156-2 ... XQlrxRZT0U
314e Jakohihna + kiristin, tasapainoakselin hihna + kiristin, vesipumppu, ajoituksen munnin (tämä erikseen 160e)
Vai puuttuukos tuosta vielä jotain, apulaitehihnasarjan lisäksi?
Tuolla haulla muihinkin koneisiin
http://www.ebay.es/sch/i.html?_from=R40 ... +&_sacat=0
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-156-2 ... XQlrxRZT0U
314e Jakohihna + kiristin, tasapainoakselin hihna + kiristin, vesipumppu, ajoituksen munnin (tämä erikseen 160e)
Vai puuttuukos tuosta vielä jotain, apulaitehihnasarjan lisäksi?
Tuolla haulla muihinkin koneisiin
http://www.ebay.es/sch/i.html?_from=R40 ... +&_sacat=0
Suoraan vaan suoraa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei.Sautio kirjoitti:Mites lohkiksen piuhojen asentaminen menee 156:essa, löysin jo apparin jalkatilaan menevän läpiviennin jota kautta saa vedettyä sisäpistokkeen johdon sinne jalkatilaan. Mihin kohtaan se sisäpistorasia kannattaisi asentaa, ja mihin sijoittaa jokin mahdollisimman ohut (ja mahdollisimman pienitehoinen) sisälämppäri, jokin Defa Termini tms?
Jalkatilaahan 156:essa ei ole yhtään liikaa vaikkei olisi pistorasiaa eikä lämppäriä asennettunakaan. Keskikonsolin puolelle jos sen pistorasian ja lämmittimen asentaa (mahdollisimman ylös) niin sitten ei ole tilaa jaloille sivusuunnassa (eikä etenkään emännän tavaroille joita hän tykkää kuljettaa juurikin apparin jalkatilassa).
Lämmittimen luonnollisin paikka olisi kait penkin alla puhkumassa eteenpäin kohti tuulilasia, mutta siellä on taasen ne airbagin, ym. johdot tiellä.
Ei todellakaan penkin alle. Siellä on äkkiä tulipaloa sitten ja sit ei o enää kellään kivaa. Tuossa yllä mainittiin paikaks hanskalokeron alle, sinne sen saanee (ainakin pienen) ihan nätisti.
Pistorasia oli yhdessä viiskutosessa meillä tulipeltiin laitettu kiinne pitkil ruuveil, ihan ylös heti läpiviennin viereen. Siis niin, että jos potkasit oikein ylös ja pitkälle, osuit siihen. Oli paikkana ihan jees kunhan lämppäriä ei pitänyt irrottaa...
Itase laittaisin lämppärin nimenomaa keskikonsolin kylkeen jopa suhteellisen alas, n. 45asteen kulmassa sohottamaan ylöspäin ja opettaisin matkustajan käyttämään takapenkkiä tai takajalkatilaa tavarankuljetukselle

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä. Isällä vikakoodinlukija makso muistaakseni 110e ja ei tartte iskeä erilliseen tietokoneeseen kiinni, vaan sillä pystyy tekee kaiken hetkessä. Vikakoodien luku & nollaus kestää kaikenkaikkiaan alle 2 minsaa.Desmoquattromaschio kirjoitti:Paras vaihtoehto on lukea vikakoodi itse ja sitten nollata se. Vehkeet siihen saa hommattua parilla kympillä jos ja kun tietsikka löytyy jo. Ja ohjeita löytyy netistä enemmän kuin ehtii surffaamaan.Athrez kirjoitti:Taitaa olla paras vaihtoehto luetuttaa vikakoodi ja sitten nollata se..Ärräpää kirjoitti:valo palaa... Häviääkö nuo kun irrottaa akun hetkeks?


"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
OBD palikka ebaysta maksaa about tyhjiä pulloja ja torquen ilmaisversio androidiin ei sitäkään.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkohan täällä suosituksia halvoista OBD2 bluetooth lukijoista, jotka on todettu toimiviksi 156 JTS:n kanssa?
-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mystistä sinänsä niin valo sammui itsellään muutaman startin jälkeen eikä ole enää syttynyt.
Täytyy jonkinlainen lukija hommata kuitenkin varmuudeksi...

UliUli
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vinkkiä tarvisi. Tietiskö joku mistä löytyis tulpan reikiin tulevat kumitiivisteet venttiilikopan sisään. 2.5 v6 kyseessä. Ei tullut venttiilikopien tiivisteiden mukana.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun autoon alfaa myyväst autoliikkeest löyty
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ täälläpäin ei oo lähimaillakaan alfoja myyviäliikkeitä. Tarvii käydä kyseleen josko tammer dieselin kautta sais. Netistä en löytäny.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä pohdin kanssa muinoin samaa. Tilasin pari venttiilikopan tiivistettä, niin toisessa oli tulpan reikiin tiivisteet, toisessa ei. Tarvikkeena en löytänyt niin jouduin laittamaan vanhoista koppuroista vähiten huonot ja liimaa.
Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ei noissakaan ollut niitä. kuvittelin et tulee , mut eipä tullut. tarvii jostain metsästää sellaiset kumminkin. en millään viitsi noita vanhoja käyttää, vaik ei ne olleet risoja.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuinka helkkarissa saa 156V6:n ne imutorvien alkuperäiset klemmarit taas kiinni? Joku special tool? Vai papukaijat + ruuvari + oikea tekniikka?
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
BILTEMASTA Löytyy oikeat pihdit. Eikä muistaakseni olleet hinnan kiroissa.
Nillä ei tarvii niiden klemmareiden kanssa kikkailla.
Nillä ei tarvii niiden klemmareiden kanssa kikkailla.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vihjeestä. Tarkoitatko tällaisia Perma-Quick-pihtejä?
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000021399/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000021399/
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Pikaliitin on nimeltään Click-R (tai Clic-R, riippuen kenen katalogia lukee).
Kamasa tarjonnee vähän yli kympillä tuohon työkalua, Motonetista pitäis löytyä ainakin.
Ja kaikista Fixuksista yms.
Tuo Perman Quick EI ole sama. Tuolla kun on tarkotus kiinnityksessä puristaa keskusta alas (kuten vetarin pannat). En tiedä, missä ihmeessä tuota ylipäänsä käytetään muualla kuin vetarin pannoissa...?
Pikaliitin on nimeltään Click-R (tai Clic-R, riippuen kenen katalogia lukee).
Kamasa tarjonnee vähän yli kympillä tuohon työkalua, Motonetista pitäis löytyä ainakin.
Ja kaikista Fixuksista yms.
Tuo Perman Quick EI ole sama. Tuolla kun on tarkotus kiinnityksessä puristaa keskusta alas (kuten vetarin pannat). En tiedä, missä ihmeessä tuota ylipäänsä käytetään muualla kuin vetarin pannoissa...?
- jyrkip
- Viestit: 790
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uudelleenkäytettävien Click-R-letkuliittimien asennukseen/irrotukseen.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... 000028407/
Viimeksi muokannut jyrkip, 05 Marras 2015, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jyrkip:n linkki sisältää oikean työvälineen.
Tuosta on olemassa sitten myös "vaijeri"versio, siis sellanen jossa itse pihtipää on irtonainen ja sen saa taiteltua pienempäänkin tilaan. Saatavuutta en tiedä, en ole missään nähnyt tarjolla, vaikka sellaista olen käsissä hypistellyt.
Tuosta on olemassa sitten myös "vaijeri"versio, siis sellanen jossa itse pihtipää on irtonainen ja sen saa taiteltua pienempäänkin tilaan. Saatavuutta en tiedä, en ole missään nähnyt tarjolla, vaikka sellaista olen käsissä hypistellyt.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset kaikille. Käyn huomenna ostamassa Lpr Biltemasta tuollaiset Click-R pihdit. Sitten saa Ecu-resetin jälkeen tyypittää uusimman pikku-Busson. Vaihdoin siihen tänään kaksi ehjää puolaa...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan perinteiset pienet hohtimet toimivat myös aivan yhtä hyvin mikäli sellaiset löytyvät. Ennenhän ne kuuluivat joka ranen pakkiin, mutta nykyään harvemmin sillä jos nauloja käyttää niin ne ammutaan koneella ja muuten kaikki kiinnitetään ruuveilla.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aukihan nuo klikit saa suht helposti. Talttapäisellä ruuvimeisselillä kampeaa vähän vaan. Mut uudelleen kiinnitys ei ole enää kivaa ilman oikeita työkaluja. Ei sitten alkuunkaan. Pitäisi samaan aikaan saada vedettyä puoliskoja yhteen ja pitää ne sopivalla korkeudella letkuun tms ja sit vielä puristaa lukkoon...
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Kiitti m.sa. Piti heti aamulla ennen aamukofeiinia käydä kokeilemassa hohtimilla ja nehän on kuin tehty tuohon hommaan!
Ne pienemmät piti puristaa hieman toispuoleisesti, mutta imutorvien kumien klemmarit pamahti itsestään kiinni.
^Pois ne tosiaan lähti tosi helposti ruuvimeisselillä kevyesti vääntäen.
Nyt autossa on menossa Ecu-resetin 15m tyhjäkäynti vaihe ...
Edit: Ecu-resetin ohje by Willez (Ecu-reset ja kaasupolkimen opetus samaan aikaan):
Molemmat samaan aikaan
1.Akku irti 45min
2.Akku kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään 15min (ÄLÄ KOSKE KAASUPOLKIMEEN)
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja koeajolle.
Edit:
Koeajolla kiihdytys mittari 85:sta mittari 125:een 5.4s. Tuntuukin ihan puhdikkaalta.
Päästöt kierroksilla on jo rajoissa, mutta liian isot vielä tyhjäkäynnillä. Imupuolella vuotaa se huohotusletku siinä taaemman kannen päällä. Jeesus-teippi ei vaan pidä kun veltostuu kuumana.
Ne pienemmät piti puristaa hieman toispuoleisesti, mutta imutorvien kumien klemmarit pamahti itsestään kiinni.
^Pois ne tosiaan lähti tosi helposti ruuvimeisselillä kevyesti vääntäen.
Nyt autossa on menossa Ecu-resetin 15m tyhjäkäynti vaihe ...
Edit: Ecu-resetin ohje by Willez (Ecu-reset ja kaasupolkimen opetus samaan aikaan):
Molemmat samaan aikaan
1.Akku irti 45min
2.Akku kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään 15min (ÄLÄ KOSKE KAASUPOLKIMEEN)
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja koeajolle.
Edit:
Koeajolla kiihdytys mittari 85:sta mittari 125:een 5.4s. Tuntuukin ihan puhdikkaalta.
Päästöt kierroksilla on jo rajoissa, mutta liian isot vielä tyhjäkäynnillä. Imupuolella vuotaa se huohotusletku siinä taaemman kannen päällä. Jeesus-teippi ei vaan pidä kun veltostuu kuumana.
Viimeksi muokannut alamajy, 06 Marras 2015, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan tietoinen mitä merkitystä tuolla 'avain pois 5 sek' on tuossa Ecu-resetissä?
Tein ohjeen mukaan, mutta tulipa vaan mieleeni, että tuossa vehkeessä ajonestolla varustettu avain on teipattuna johonkin rattiakselin kylkeen ja käytetään kylmää, pelkkää metallia olevaa avainta.
Tein ohjeen mukaan, mutta tulipa vaan mieleeni, että tuossa vehkeessä ajonestolla varustettu avain on teipattuna johonkin rattiakselin kylkeen ja käytetään kylmää, pelkkää metallia olevaa avainta.