Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja etuvastus tutussa paikassa flektien kanssa. Taisi olla kutosessa siellä, mihin johdot flekteille meneekin?
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re:
Jep. Rele naksahtaa, mutta ropeli ei pyörähdä.Desmoquattromaschio kirjoitti:Kyl se lambda säätää tyhjäkäynnilläkii. Mie oon ainakii logitellu kymmenii minuuttei joutokäynnil ja ei pudonnu open looppiin kertaakaa. Fan1 nopeuden toimimattomuus viittaisi releen kosketushäiriöön tai esivastuksen vikaan jos rele naksahtaa mut ropeli ei pyörähä. Ne releet on siin akun edessä.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttää myös siltä, että termostaatti (156V6 -99) on jämähtänyt auki asentoon. Vaikuttaakohan tämä kovin paljon säätöihin?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vähän, mutta ei liikaa. Käytännössä se tuppaa pitämään koneen vaan hieman viileänä, mutta ei se millään kylmäkartalla kuitenkaan käy.
Kulutuksessa sen eron ainakin 1.8 ja 2.0TS:ssä huomasi
Kulutuksessa sen eron ainakin 1.8 ja 2.0TS:ssä huomasi

-
- Viestit: 768
- Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
- Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92) - Paikkakunta: Lemi
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No heeei taas. Tyhmiä kysymyksi jälleen, lieneekö millainen projekti vaihtaa mittaristoon lamppuja? Kiekkamittarista alaosa pimeänä. Tuossa mallissa on punaiset mittarivalot, onko toteutettu punaisilla polttimoilla vai heijastaako siellä jokin punaisen värin?
UliUli
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Keskimittaristo = helppoa kuin heinän teko.
Lamppuja löytyy joka torpasta ja kaupasta, ovat 1,2w lasikantoja - omassa paketissani lukee Philips W1.2W.
Kiekka/nopeusmittarin yläreunasta ruuvi irti ja mittarin suoja lähtee vetämällä pois, sitten muistaakseni 2 ristipääruuvia ja mittari lähtee vetämällä pois. Johdot voi olla nihkeät tai pitkät, tuurista kiinni.
En suosittele pitämään virtoja päällä kun laitat mittaristoa kiinni... Myöskin ainakin Boselift aiheutti vikavaloa ja vikakoodia, jos laittoi virrat päälle ilman mittaria (en muista, kumpaa).
Lamput tosiaan lasikantoja, ei mitenkään muuten kuin puristamalla lukittu kiinni muovikantaansa. Muovikannat maksaakin sitten jo euron kipale (paikkariippuvaista) ja näin, mutta niitä saanee ihan yleisesti varaosamyymälästä.
Keskikonsolin valot on paljon vaikeampia vaihtaa ja niihin löytyy foorumilta ihan ohjeetkin.
EDIT:
Lisätään vielä, että tosiaan lamput on kirkkaita ja väri tulee mittaristossa olevasta värillisestä muovista, jonka läpi valo kajastaa.
Lamppuja löytyy joka torpasta ja kaupasta, ovat 1,2w lasikantoja - omassa paketissani lukee Philips W1.2W.
Kiekka/nopeusmittarin yläreunasta ruuvi irti ja mittarin suoja lähtee vetämällä pois, sitten muistaakseni 2 ristipääruuvia ja mittari lähtee vetämällä pois. Johdot voi olla nihkeät tai pitkät, tuurista kiinni.
En suosittele pitämään virtoja päällä kun laitat mittaristoa kiinni... Myöskin ainakin Boselift aiheutti vikavaloa ja vikakoodia, jos laittoi virrat päälle ilman mittaria (en muista, kumpaa).
Lamput tosiaan lasikantoja, ei mitenkään muuten kuin puristamalla lukittu kiinni muovikantaansa. Muovikannat maksaakin sitten jo euron kipale (paikkariippuvaista) ja näin, mutta niitä saanee ihan yleisesti varaosamyymälästä.
Keskikonsolin valot on paljon vaikeampia vaihtaa ja niihin löytyy foorumilta ihan ohjeetkin.
EDIT:
Lisätään vielä, että tosiaan lamput on kirkkaita ja väri tulee mittaristossa olevasta värillisestä muovista, jonka läpi valo kajastaa.
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sininen putki irti ja imusarja tulpattuna toimi n. minuutin pidempään. Kun Lambda sensor status=Closed loop homma toimii ja sitten kun se menee statukseen Open loop ongelmat alkavat.
Mikäs tämän Evaporation canister controllin merkitys on? Multiecuscanilla sitä pitäisi pystyä testaamaan ja help-tekstissä sanotaan, että pitäisi naksua muutama sekunti, mutta mitään ei kyllä kuulu. Myös fan 1-nopeus on pimeä.
Vähän edistystä. Puhdistin lambda-anturin Bräkliinillä. Sitten jätin sen roikkumaan irralleen piuhan varaan ja auto käymään. Hyvin näyttää säätävän volttiarvoa kunnes evapor valve tulee peliin ja voltit menee nollaan.
sitten ohitin konehuoneessa tuon evapor valven eli tankista(?) tuleva putki suoraan imusarjaan ja kone käyntii ja Mes lokaamaan. Nyt näyttää hyvältä eli lambda ei kuole ainakaan 5 min käytössä.
Tässä kohtaa tein Ecu-resetin (evapor valve siis ohitettuna). Ja Mes mittasi koko 15 min tyhjäkäynnin eikä lambda kuollut resetin aikana! Tankissa kyllä suhisee kivasti.
Koeajollakin ( 25 min, evapor valve) ohitettuna lambdan jännite näyttää säätyvän ihan oikein.
mutta sitten jossakin vaiheessa lambda taas kuolee mutta herää taas kaasua pumppaamalla.
Mes datan analysointi ja testaaminen jatkuu huomenna perjantaina.
Tuosta alemmasta kuvasta näkee, että kun Evaporation canister controllin tulee päälle (vaikka se on tässä ohitettu, lambda kai sitä jotekin ohjaa) niin säädöt muuttuvat aika olellisesti. Mutta se taitaa olla kuitenkin ihan ok, koska nyt lambdan jännite ei kuitenkaan mene nollaan. Ja näin pystyi siis tekemään Ecu-resetin.
Mikäs tämän Evaporation canister controllin merkitys on? Multiecuscanilla sitä pitäisi pystyä testaamaan ja help-tekstissä sanotaan, että pitäisi naksua muutama sekunti, mutta mitään ei kyllä kuulu. Myös fan 1-nopeus on pimeä.
Vähän edistystä. Puhdistin lambda-anturin Bräkliinillä. Sitten jätin sen roikkumaan irralleen piuhan varaan ja auto käymään. Hyvin näyttää säätävän volttiarvoa kunnes evapor valve tulee peliin ja voltit menee nollaan.
sitten ohitin konehuoneessa tuon evapor valven eli tankista(?) tuleva putki suoraan imusarjaan ja kone käyntii ja Mes lokaamaan. Nyt näyttää hyvältä eli lambda ei kuole ainakaan 5 min käytössä.
Tässä kohtaa tein Ecu-resetin (evapor valve siis ohitettuna). Ja Mes mittasi koko 15 min tyhjäkäynnin eikä lambda kuollut resetin aikana! Tankissa kyllä suhisee kivasti.
Koeajollakin ( 25 min, evapor valve) ohitettuna lambdan jännite näyttää säätyvän ihan oikein.
mutta sitten jossakin vaiheessa lambda taas kuolee mutta herää taas kaasua pumppaamalla.
Mes datan analysointi ja testaaminen jatkuu huomenna perjantaina.
Tuosta alemmasta kuvasta näkee, että kun Evaporation canister controllin tulee päälle (vaikka se on tässä ohitettu, lambda kai sitä jotekin ohjaa) niin säädöt muuttuvat aika olellisesti. Mutta se taitaa olla kuitenkin ihan ok, koska nyt lambdan jännite ei kuitenkaan mene nollaan. Ja näin pystyi siis tekemään Ecu-resetin.
- Liitteet
-
- Lambdairrallaan.jpg
- (64.92 KiB) Tiedosto ladattu 4454 kertaa
-
- evaport_ohi_lamba_paikallaan.jpg
- (62.44 KiB) Tiedosto ladattu 4454 kertaa
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämmönen vissiin löytyy oikeasta etulokarista. Mikähän noista yleensä menee rikki? 1 vai 10?
- Liitteet
-
- EvaporValveEper.jpg
- (65.91 KiB) Tiedosto ladattu 4440 kertaa
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luulisi että vain tuo venttiili nro10 voi olla ainoa hajoava osa. Vai voisiko tuo keräyssäiliö tukkeutua.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuulemma keräyssäiliö voi mennä tukkoon, mutta kaiketi jos vikaa tulee, se on tuo venttiili/solenoidi lähes aina.
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmä kysymys: Pakosarjan päällä on semmoinen musta peltihärveli, jossa on jäähdytysnestettä sisällä. Se taitaa vuotaa kylmillä keleillä... Millälailla se on kiinni/ tiivistetty? Tarviiko hankkia joku tiivistesarja vai purkki tiivisteliimaa?
Eli tarkemmin: kesällä ei vuoda, mutta jos ulkolämpötila menee alle viiden niin vuotaa ja vuoto pahenee jos laittaa lohkolämppärin päälle.
Eli tarkemmin: kesällä ei vuoda, mutta jos ulkolämpötila menee alle viiden niin vuotaa ja vuoto pahenee jos laittaa lohkolämppärin päälle.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmaan se muovinen kotelo. Lienee jokin tyyppivika että alkaa vuotamaan, yleensä nuo on vaihdettu uuteen. Hiljan joku kauppasi sellaista myyntipalstallakin ja maailmalta ainakin saa uusia.
edit: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=30816
edit2: näyttää käytetyltä??
edit: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=30816
edit2: näyttää käytetyltä??
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkauksia sisävalojen toimimattomuuteen?
-Taustapeilin luona oleva valo, takasisävalot ja ovivalot ei toimi manuaalisesti eikä automaattisesti.
-Meikkipeilien valot ja takakontin valo toimii.
-Ovien mikrokytkimet toimii, näyttää ajotietokoneessa kun ovi on auki.
-Sisävalojen/keskuslukituksen yms ohjainboksi vaihdettu toiseen, ei auta. Tosin ei ole täyttä varmuutta onko toimiva.
-Ilmeisesti samojen sulakkeiden takana on mm mittarivalot, eli nekin ok.
-Taustapeilin luona oleva valo, takasisävalot ja ovivalot ei toimi manuaalisesti eikä automaattisesti.
-Meikkipeilien valot ja takakontin valo toimii.
-Ovien mikrokytkimet toimii, näyttää ajotietokoneessa kun ovi on auki.
-Sisävalojen/keskuslukituksen yms ohjainboksi vaihdettu toiseen, ei auta. Tosin ei ole täyttä varmuutta onko toimiva.
-Ilmeisesti samojen sulakkeiden takana on mm mittarivalot, eli nekin ok.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko tosiaan niin? Itse ainakin ihan ensimmäiseksi kävisin sulakkeet lävitse.jargon kirjoitti:-Ilmeisesti samojen sulakkeiden takana on mm mittarivalot, eli nekin ok.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
GTA:n manuaalista (sattui olemaan ainoa englanninkielinen koneella)
Sisävalojen kanssa samoja sulakkeita (#12 ja #13) jakaa GTA:assa ainakin:
#12: Mittaristo, äänijärjestelmä/diagnostiikka, varashälytin
#13: Pakkivalo/äänijärjestelmä, peilien sähkösäätö, cruise, kaukosäädin
Toimiiko molempien sulakkeiden takana olevat MUUT laitteet?
Manuaalin sivuja 201-204 selaillessa löytyy tällaset;
Car interior and glovebox lights, #12-13, 10A.
Instrument cluster, #12, 10A.
Sound System/Diagnosis, #12, 10A.
Electronic alarm system, #12, 10A.
Reversing light/Sound system, #13, 10A.
Wing Mirror adjustment, #13, 10A.
Cruise Control, #13, 10A.
Remote control, #13, 10A.
Sitten outo lintu
Alfa Romeo CODE system, #13, 7.5A (?? Onkohan tää konehuoneen puolella?) Kuva on sama #70 kuin muissa, mutta pitäisiköhän olla #72 (#13 on myös sytkälle käytössä, se on #72 ja tuon ylläolevan sulaketaulun yläpuolella)
Sisävalojen kanssa samoja sulakkeita (#12 ja #13) jakaa GTA:assa ainakin:
#12: Mittaristo, äänijärjestelmä/diagnostiikka, varashälytin
#13: Pakkivalo/äänijärjestelmä, peilien sähkösäätö, cruise, kaukosäädin
Toimiiko molempien sulakkeiden takana olevat MUUT laitteet?
Manuaalin sivuja 201-204 selaillessa löytyy tällaset;
Car interior and glovebox lights, #12-13, 10A.
Instrument cluster, #12, 10A.
Sound System/Diagnosis, #12, 10A.
Electronic alarm system, #12, 10A.
Reversing light/Sound system, #13, 10A.
Wing Mirror adjustment, #13, 10A.
Cruise Control, #13, 10A.
Remote control, #13, 10A.
Sitten outo lintu
Alfa Romeo CODE system, #13, 7.5A (?? Onkohan tää konehuoneen puolella?) Kuva on sama #70 kuin muissa, mutta pitäisiköhän olla #72 (#13 on myös sytkälle käytössä, se on #72 ja tuon ylläolevan sulaketaulun yläpuolella)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaikki bägi-liitokset (myös ratin sisältä) läpikäyty, ja vieläkin antaa vikakoodia. Mitä seuraavaksi, ecu vaihtoon?


-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kellojousi ehjä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
#%" kun poistanut jo wanhat kuvat.
Jos autossa on, niin: tarkistitko myös takakontissa olevan liitoksen? Se antoi 0E:tä tai 08:ia, mut en muista kumpaa... Teksti oli kuitenkin mielestäni juurikin sama. Berlinassa oikealla puolella muovinen kolmio verhoilussa, sen takana on keltainen tai oranssi johto/liitinsetti? (Tämäkin saattaa toki olla vain tietystä vm:stä eteenpäin jne.)
Jos autossa on, niin: tarkistitko myös takakontissa olevan liitoksen? Se antoi 0E:tä tai 08:ia, mut en muista kumpaa... Teksti oli kuitenkin mielestäni juurikin sama. Berlinassa oikealla puolella muovinen kolmio verhoilussa, sen takana on keltainen tai oranssi johto/liitinsetti? (Tämäkin saattaa toki olla vain tietystä vm:stä eteenpäin jne.)
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re:
Kokeilin, ei ollut vaikutusta eikä mitään whooooh ääntä tule kun korkin aukaisee.Desmoquattromaschio kirjoitti:Kokeileppas vielä tankin korkki avoinna/raollaan ettei tankin alipaine vedä seosta laihalle.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainiin joo sehän se varmaan on, kun ei tööttikään toimi. Pystyykö noita korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?Finest kirjoitti:Kellojousi ehjä?
Ja Aqu: sekin liitos on tsekattu.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ääni tälle.Finest kirjoitti:Kellojousi ehjä?
Miksi arpoa epämääräisiä liittimiä, kun selvästihän tuossa sanotaan, että kuljettajan bägissä vika?

Uuden ostoon. Kait noita joku voi koittaa fixaillakin, mutta itse en ainakaan ryhtyisi.BMWekenäs kirjoitti:Ainiin joo sehän se varmaan on, kun ei tööttikään toimi. Pystyykö noita korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Molempien sulakkeiden takana muut laitteet toimii..täytyy yrittää vielä valoisammalla katsella löytyykö muita sulakkeita, ja tutkia johtojen kuntoa..Aquatica kirjoitti:GTA:n manuaalista (sattui olemaan ainoa englanninkielinen koneella)
Sisävalojen kanssa samoja sulakkeita (#12 ja #13) jakaa GTA:assa ainakin:
#12: Mittaristo, äänijärjestelmä/diagnostiikka, varashälytin
#13: Pakkivalo/äänijärjestelmä, peilien sähkösäätö, cruise, kaukosäädin
Toimiiko molempien sulakkeiden takana olevat MUUT laitteet?
Manuaalin sivuja 201-204 selaillessa löytyy tällaset;
Car interior and glovebox lights, #12-13, 10A.
Instrument cluster, #12, 10A.
Sound System/Diagnosis, #12, 10A.
Electronic alarm system, #12, 10A.
Reversing light/Sound system, #13, 10A.
Wing Mirror adjustment, #13, 10A.
Cruise Control, #13, 10A.
Remote control, #13, 10A.
Sitten outo lintu
Alfa Romeo CODE system, #13, 7.5A (?? Onkohan tää konehuoneen puolella?) Kuva on sama #70 kuin muissa, mutta pitäisiköhän olla #72 (#13 on myös sytkälle käytössä, se on #72 ja tuon ylläolevan sulaketaulun yläpuolella)
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä voi varmuudeksi vastuksen mitata, jos haluaa.BMWekenäs kirjoitti:Ainiin joo sehän se varmaan on, kun ei tööttikään toimi. Pystyykö noita korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?Finest kirjoitti:Kellojousi ehjä?
Ja Aqu: sekin liitos on tsekattu.
Tööttivika tosin vian jo paikantaa.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla tuli sama koodi joka häipyi kun otin kellojousen liittimen auki ja varmistin kiinnilaittaessa nippusiteellä.BMWekenäs kirjoitti:Ainiin joo sehän se varmaan on, kun ei tööttikään toimi. Pystyykö noita korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?Finest kirjoitti:Kellojousi ehjä?
Ja Aqu: sekin liitos on tsekattu.
Ehjä kellojousi löytyy multa hyllystä, mutta sulla mahtaa olla se vanhan mallinen..
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on hyllyssä kanssa, muttei tietoa onko se uuden- vai vanhanmallinen. -99 - vuotisesta nypätty.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katselin projektitopikista, sinähän vaihdoit ratin eikö?BMWekenäs kirjoitti:Ainiin joo sehän se varmaan on, kun ei tööttikään toimi. Pystyykö noita korjaamaan vai pitääkö ostaa uusi?Finest kirjoitti:Kellojousi ehjä?
Ja Aqu: sekin liitos on tsekattu.
Se kellojousi on harmillisen helppo rikkoa kun on ratti irti. Itse olin ihan upservarovainen edellisen TS:n kanssa ja sain pidettyä ehjänä; siinä on muovitappi, joka lukitsee sen paikalleen ettei kelaudu tyhjäksi.
Jos pääsee rullautumaan yhtään niin seuraava äärilaitaan kääntäminen sen todennäköisesti katkasee. Onneksi tuolla on porukalla purkuosia ollut hyvin, että kun saat mallin irti (jos on rikki) niin ei pitäisi olla ongelma; sekä uudempaa että vanhempaa versiota monella on ollut myydä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En vaihtanu rattia, vaikka piti vaihtaa nahkaseen mut päädyin väliaikasesti ratinpäälliseen. Kattelinki noita ebaysta, niin ei ollu kovin kallis osa kyseessä. Pitää kattoo, jos tänään ehtii purkaamaan...Aquatica kirjoitti:Katselin projektitopikista, sinähän vaihdoit ratin eikö?
Se kellojousi on harmillisen helppo rikkoa kun on ratti irti. Itse olin ihan upservarovainen edellisen TS:n kanssa ja sain pidettyä ehjänä; siinä on muovitappi, joka lukitsee sen paikalleen ettei kelaudu tyhjäksi.
Jos pääsee rullautumaan yhtään niin seuraava äärilaitaan kääntäminen sen todennäköisesti katkasee. Onneksi tuolla on porukalla purkuosia ollut hyvin, että kun saat mallin irti (jos on rikki) niin ei pitäisi olla ongelma; sekä uudempaa että vanhempaa versiota monella on ollut myydä.
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan tästä jo ollu, mutta tuleeko meteliä lisää, jos laittaa etuvakaajan runkokiinnityksiin uretaanit? Taas kolisee.
Ja sitten onkos sopivia uretaanipuslia ollu saatavana ~21mm sisäreiällä? Tanko on kulahtanut, joten oikeankokoinen ei taida kauaa pelittää.

"puhun niin totta kuin osaan"
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En kyllä huomannut mekkalassa mitään eroa kuin vaihtoi eibachin vakaajat. Niissä on urtsapuslat.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaahas, siis urtsapuslat tilaukseen jos vai vähän pienemmällä reijällä löytyy. Jossai olinkin näkevinäni 21mm vaihtoehdon. Onkos jossain mallissa ollu 21mm tanko ja kumminkin pannat uudempaa/samaa kokoa. Eikö se vakiovakaaja nyt kuitenkin ollu sen 22mm kautta linjan (ei isobusso tietenkään)?
"puhun niin totta kuin osaan"
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolla useampia kokoja, keltaista ja punaistapalkus kirjoitti:Jaahas, siis urtsapuslat tilaukseen jos vai vähän pienemmällä reijällä löytyy. Jossai olinkin näkevinäni 21mm vaihtoehdon. Onkos jossain mallissa ollu 21mm tanko ja kumminkin pannat uudempaa/samaa kokoa. Eikö se vakiovakaaja nyt kuitenkin ollu sen 22mm kautta linjan (ei isobusso tietenkään)?
http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... -bush.html
http://www.strongflex.eu/en/alfa-romeo- ... sport.html
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt saa tarjota kellojousta numerolla 60652738 (muita numeroita C166 ja 60 15522)!! Jos ei ollu jo valmiiksi rikki, niin nyt meni ainakin rattia irrotellessa, eikä pysty korjaamaan.




-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Se on herkkä. Mut nyt opit samalla varmaan, kuinka se toimii. Sehän lukitaan keskiasentoon sillä, että se "kytkin" vapautetaan siitä. KYtkin pohjassa = pyörii ja liikkuu.
Jossakin luki, että voit ehkä yhden kierroksen vetää huti keskiosasta; silloin se vielä saattaa kestää pitkäänkin, vaikka toiseen äärilaitaan kääntyessä vetää jousen kireälle. Toisaalta samassa paikassa luki, että joillakin on väljää ollut millejä, ei senttejä, jolloinka tuo ei voi kestää venymistä. Tämä taisi olla brittifoorumilla.
PS.
Eka numero on oikea, ei muutaku osto-puolelle ja katsomaan nuo purussa olevat autot! Taatusti löytyy suomesta ehjä käytetty, tuota samaa verisiota... Eroavat ulkoisesti aivan selvästi, ettei mitenkään ole mahdollista sotkea toisiinsa.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yhdessä audissa pistin asentotunnistimen kierroksen pieleen. Oli helppo seuraavana päivänä käydä "korjaamassa" ABS-järjestelmän vikavalo jonka ajohallinta heitti kojelautaan..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
A/c kompura on alkanut pitää epämiellyttävää ääntä ja tärisee pahasti. Ei ole muutenkaan pelissä kun syyläristä lähtevä putki on ollut rikki vuosikausia.
Eiköhän helpoin ratkaisu olisi kompura pois ja lyhyempi hihna tilalle. Ihan kuin olisi ollut muutenkaan ylimääräisiä kolikoita tähän vuodenaikaan
Eiköhän helpoin ratkaisu olisi kompura pois ja lyhyempi hihna tilalle. Ihan kuin olisi ollut muutenkaan ylimääräisiä kolikoita tähän vuodenaikaan

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Olikos tuossa kompura lyhyen hihnan reitillä? Jos ei, niin vanha hihna poikki ja lyhyempi vaan paikalleen ohittamalla kompura, jonka jättää vielä fyysisesti paikallensa?
Olikos tuossa kompura lyhyen hihnan reitillä? Jos ei, niin vanha hihna poikki ja lyhyempi vaan paikalleen ohittamalla kompura, jonka jättää vielä fyysisesti paikallensa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Autodatan mukaan jos kuvat pitää paikkansa niin kompura on sijainniltaan eri aurinkokunnassa. Eli hyvä juttu.
Ihme juttu kyllä kun laturin hihnoja on kulunut 1kpl/vuosi...onkohan huono kompuran laakeri aiheurtanut rasitusta!
Ihme juttu kyllä kun laturin hihnoja on kulunut 1kpl/vuosi...onkohan huono kompuran laakeri aiheurtanut rasitusta!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä se vaadi kuin yhden ohjurin laakerin sopivasti rikki, niin jo kuluu hihna yliluonnollisen nopeasti, eli eipä se ihme olisi jos jumittava kompura jotain tekisi.
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietääkö arvon raati Sopiiko Ts alumiininen pakosarjan päällä oleva jäähdytysputki JTS muovisen tilalle?
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos jollakin on tarvetta hankkia bluetooth OBD2-lukija, niin alla oleva on todettu toimivaksi. Ainakin näytti Torguella kierrosnopeudet oikein.
Vikakoodeja ei ole onneksi vielä ilmaantunut alun ongelmien jälkeen.
http://www.ebay.com/itm/Auto-Mini-V2-1- ... 1570368682
Huomattavasti kätevämpi kuin USB lukijat.

http://www.ebay.com/itm/Auto-Mini-V2-1- ... 1570368682
Huomattavasti kätevämpi kuin USB lukijat.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olikos se ny nii et ton ohjaustehostimen nesteen voi korvata automaattivaihteistoöljyllä ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo kyllä, itellä atf:t ohjaustehostimessa, mutta nykypäivänä luulisi oikeat ohjaustehostinöljyt olevan parempia, kun ovat siihen käyttöön erikseen tehtyjä. En kyllä tiedä et mitä käytännön eroa niillä sitten on.miaksu kirjoitti:Olikos se ny nii et ton ohjaustehostimen nesteen voi korvata automaattivaihteistoöljyllä ?
-Pidä oma tyyli, älä naapurilta ideoita syyhki-
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Dexron II taitaa olla 156:ssa vaatimus. Dexron II on luokka, johon melkeinpä kaikki automaagiöljyt taitaa päästä? Jotkut toimii paremmin kuin toiset. Valvolinen Synpower ATF:t on mulla, ei ole ainakaan ulvonut vielä, niinkuin tuo tykkää tehdä joillakin litkuilla jo vähänkin viileämmällä kelillä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos vaatimus on Dexron II niin ajankohtainen luokka on silloin Dexron VI. Vanhemmat luokitukset ei ole enää voimassa, tosin niitäkin vielä myydään.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oon pariin 156:een vaihtanut tilalle Totalin Citroënin nestejousituksen tarkoitettua öljyä. Ehkä hieman ylihyvää, mutta eipä ole tehostin enää huutanut millään kelillä. Paikallinen varaosamyyjä on Citroën-harrastaja, niin sitä on aina hyllyssä.
Abarth 500 Esseesse
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No mä ny tuikkasin sinne tollasta teboilin atf dexron kakkos-öljyä. Mut jos mulla on ny autossa 10w/40 öljyä niin saakos sekaa laittaa 5w/nelikymppistä ??
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän noita yleensä suositella sekoitettaviksi. Mut jos on akuutti tarve lisätä, niin on sekin parempi kuin ajaa vähillä öljyillä. Ja onko öljynvaihto lähitulevaisuudessa suunnitelmissa?
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sinne vaan, ei mitään merkitystä vaikka lisää vähän eri laatua!miaksu kirjoitti:No mä ny tuikkasin sinne tollasta teboilin atf dexron kakkos-öljyä. Mut jos mulla on ny autossa 10w/40 öljyä niin saakos sekaa laittaa 5w/nelikymppistä ??