

Valvoja: Moderators
Joo, ei se maailman tasaisin ole, mutta ei kai se ihan dieseliltä sentään kuulostaEmmiMaria kirjoitti:Jts käyntiääni ei normaalistikkaan ole tasaisemmasta päästäKertsu kirjoitti:Jälleen tyhmä kysymys (älkää hermostuko!). Isäukko sanoi, että meikäläisen JTS nakuttaa kuin diesel, varsinkin tyhjäkäynnillä. Mistähän voisi johtua? Löysin kyllä aiheesta juttuja palstalta, mutta ne koskivat TS-moottoreita.
No täs ois esimerkiks 175 egee lähetyskuluineen: http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-147-1 ... FslzTa_haANaamapalmu kirjoitti:Kerro jos löytyy halvalla ajoituksenmuunnin jostain
JTS. Lambda kuuluu olla joutokäynnillä pielessä, laihaseosmoottori. Ne osatestit pitäis hoitua ajamalla, meidän jötsi tarvii puolen tunnin maantielenkin ennenkuin suostuu uskomaan katin testatuksi vikakuittauksen jälkeen, muut testit muutaman päivän nurkka-ajoillakin läpi.Kertsu kirjoitti:Auto käytetty konttorilla, tuomio oli seuraavanlainen:
Oikea yläpallonivel väljä (Ei paha)
Oikea ulompi murroksen kumi irti (Ei paha)
Moottori ruputtaa (Ei paljoa huvittaisi leimalle alkaa sitä ajoituksenmuuninta vaihtamaan, kun just on jakopääremppa tehty. Ja jos se nyt edes siitä johtuu)
OBD-testissä järjestelmätestit kesken (Eivät vissiin hoitaneet hommaa loppuun, kun puolaa vaihtoivat)
Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)
Ei nämä ongelmat kuitenkaan meikäläisen Alfa-uraa tule katkaisemaan
Kyllä hoitivat, vaatii vaan ajoa.Kertsu kirjoitti:OBD-testissä järjestelmätestit kesken (Eivät vissiin hoitaneet hommaa loppuun, kun puolaa vaihtoivat)
Tässä ei ole leimaukko tuntenut autoa.Kertsu kirjoitti:Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=17226miaksu kirjoitti:Siis missähä mahtaa olla vika kun tuo auto alkanu tekee semmosta ettei starttaa, pyörittää kyllä muttei käynnisty eka yrittämällä eikä ehkä toisella tai kolmannellakaan ja vilkuttaa sitä avaimen kuvaa (code valoo) ja välillä palaa hetken aikaa..? Onks se ettei tunnista avainta vai mikähän siihe on tullu ?
Tuohonhan mainittiinkin jo hyvin Tuomas K:n toimesta se olennainen: laihaseosmoottori, sen lambda ei saakaan olla 1 tyhjäkäynnillä.Kertsu kirjoitti: Moottori ruputtaa (Ei paljoa huvittaisi leimalle alkaa sitä ajoituksenmuuninta vaihtamaan, kun just on jakopääremppa tehty. Ja jos se nyt edes siitä johtuu)
Lambda joutokäynnillä yli sallitun (Meneeköhän vaihtoon?)
Ei nämä ongelmat kuitenkaan meikäläisen Alfa-uraa tule katkaisemaan
Jos sen verran saan vielä avautua, Alfa Romeo on AUTO isolla A:llaDesmoquattromaschio kirjoitti:Joo ei se oo suomalaisen miehen toimintamalli että kun tulee vaikeuksia nostetaan kädet ylös. Jos on tahtoa niin esteistä selviää. Toki ei oo pakko olla hullu jos juttu on taloudellisesti ihan retuperällä. Mieti nyt kuitenkin vielä ja punnitse vaihtoehtoja. Jos Alfa on sitä mitä tahdot niin härkää sarvista. Jos se on vain just-another-car niin unohda koko juttu.
Naamapalmu kirjoitti:http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=17226miaksu kirjoitti:Siis missähä mahtaa olla vika kun tuo auto alkanu tekee semmosta ettei starttaa, pyörittää kyllä muttei käynnisty eka yrittämällä eikä ehkä toisella tai kolmannellakaan ja vilkuttaa sitä avaimen kuvaa (code valoo) ja välillä palaa hetken aikaa..? Onks se ettei tunnista avainta vai mikähän siihe on tullu ?
Sieltä etit ajoneston ohitus ja rupee taas toimimaan. Teippaat vaan avaimen kiinni ajoneston rinkulaan ja piilotat muovin alle, teetä ensin pari kuollutta avainta ja kokeile että toimii lukkoihin sekä virtalukkoon. Toinen vaihtoehto jolla todennäköisesti myös korjaantuu on teettää uusi avain marmorilla hintaan 280€
No jos vaan viitsit niin jeesais tosi paljon. Ei tartteis taas nostella autoa vaan mittauksen takia. Ne mun paikallaan olevat kirin jo kerran tiukalle, mutta olivat päässeet hakkautumaan kieroksi.Aquatica kirjoitti:... Ei pysy kireällä? Siellä on takana lukkomutterit, eli kun ne on kiinni ni pitäis kyllä pysyä. Ärsyttävät ne on vaihtaakin btw.
Minä kävin ja ostin 12.9-lujuuksisia mustia pulttikaupasta.
Ei maksanut paljoa - yhteensä 6eur...
Pituutta en nyt millään löytänyt, mutta noita on ainakin yks autossa - jos mittoja kaipaat ni voin käydä mittaamassa?
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=511486#p511486
Kiitoksia! Pitää lompsia huomenna pulttikauppaan. Joo toi on vähä konstikas paikka ähertää, mutta ehkä ne on viisain vaan uusia kun pitää lähteä pohjoiseen parin viikon päästä.Aquatica kirjoitti:^
Kävin mittaamassa. Mittanauha sanoo, että kokonaispituus on 87mm sisältäen kannan. 85mm olisi varmaan "täydellinen", ettei mene yli.
Mutta 12.9vahvuuksisena pitäisi riittää hyvinkin (peruskamaa mustana) ja siihen nylocit vastapuolelle. On ilkeät vaihtaa, vaikka sais menemään suoraan...
Tarkoittaa mitä: pitämään avaimen starttiasennossa ennen kuin heräsi, edes takasin renkkaamista, jotain muuta?Kertsu kirjoitti:Lieneekö startti hajoamassa, kun kaupan parkkipaikalla joutui myllyttämään ~7 sekuntia ennen kuin starttasi. Nyt kotona sammutin ja starttasin uudelleen niin käynnistyi nätisti aivan kuin ennenkin.
Pitämään starttiasennossa ennen kuin heräsi. Ensimmäisellä kerralla pidin sen normaalin pari sekuntia, eikä käynnistynyt vaan simahti. Sitten toisella kerralla meni suunnilleen tuo 7 sekuntia ennen kuin käynnistyi.Finest kirjoitti:Tarkoittaa mitä: pitämään avaimen starttiasennossa ennen kuin heräsi, edes takasin renkkaamista, jotain muuta?Kertsu kirjoitti:Lieneekö startti hajoamassa, kun kaupan parkkipaikalla joutui myllyttämään ~7 sekuntia ennen kuin starttasi. Nyt kotona sammutin ja starttasin uudelleen niin käynnistyi nätisti aivan kuin ennenkin.
Startti pyöritti laiskasti (kesti suunnilleen sen 7s.) ja lopulta käynnistyi. Ja anteeksi huonosta sanavalinnastaFinest kirjoitti:^^^Oli itsellänikin tarkentava kysymys huonosti muotoiltu.
Startti pyöritti normaalin tuntuista tahti 7s ennen kuin moottori käynnistyi vai
startti pyöritti laiskasti, mutta lopulta tapahtui käynistyminen?
Virtalukon pohja ei ole syypää jos startti kuitenkin alkaa pyörittämään, vaikka hitaastikin. Solenoidin vikaantuminen aiheuttaa myös sen, että startti ei pyöri ollenkaan. Huonot hiilet saattavat aiheuttaa hidasta pyörimistä.uniiq kirjoitti:^Voi olla hiilet tai solenoidi tiensä päässä tai sitten virtalukon pohja.
Joo en tiennyt mitä se tarkotti tolla myllyttämisellä, tiedän vaan maalipinnan myllyttämisen ja se onkin vähän eri juttuDesmoquattromaschio kirjoitti:Virtalukon pohja ei ole syypää jos startti kuitenkin alkaa pyörittämään, vaikka hitaastikin. Solenoidin vikaantuminen aiheuttaa myös sen, että startti ei pyöri ollenkaan. Huonot hiilet saattavat aiheuttaa hidasta pyörimistä.uniiq kirjoitti:^Voi olla hiilet tai solenoidi tiensä päässä tai sitten virtalukon pohja.