Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Täytyy kiertää kesällä Bellassa pinkkipaitaiset herrasmiehet kaukaa. :mrgreen:

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Sen verran sanon kantani tähän Juupas eipäs keskusteluun, että vuosia sitten siirtyneenä merkkeihin Meguiars, Collinite, Malco (imperial wax), ei ole tarvinnut katua päivääkään. Auton kiillossapitäminen ei voisi olla mukavempaa ja helpompaa.. Vahata tarvii harvemmin ja kiiltoa piisaa. Megun ylläpitolitkut helpottaa kummasti kiillon ylläpitoa eikä tarvi useinkaan niiden johdosta vahailla.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Mulla on myös vuosien kokemus Meguairsista ja Malcosta (työnkin puolesta). Ei mitään huonoja tuotteita, mutta laatuvahoista NXT Tech Wax 2.0 on kaikinpuolin surkeinta tavaraa mitä olen omaan autooni laittanut. :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Njoo, Meguhan on oikeestaan vaan suomessa ylistetty "merkki" vahana, kun kotimaassaan se on marketti (korrekki) kamaa :P
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Pasi kirjoitti:Njoo, Meguhan on oikeestaan vaan suomessa ylistetty "merkki" vahana, kun kotimaassaan se on marketti (korrekki) kamaa :P
Niinhän se on suomessa merkkivahan maineessa, mutta toisaalta..

Ultimate Compound + Ultimate Wax tuottaa sellaisen tuloksen johon Autoglymit ym ei vaan pääse. Kestosta puhumattakaan. Kuten aikaisemmin sanoinkin, helppo ylläpitää esimerkiksi Quick Detailerilla pesun jälkeen, jolloin autoa ei kauhean usein vahata tarvitse. Kaikki noista on kuitenkin yhtä helppoja levittää ja poistaa kuin autoglymikin. Detailerin käyttöön nyt riittää jo pelkkä ajatuskin.

Sittaas jos ei Megun Ultimate Waxin kestokaan riitä, niin kiskasee Collinitet niskaan niin varmana piisaa.

Tosin muistaakseni Pasilla on oma lehmä ojassa tässä.. :wink:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

no tietty on... mut ei meitin pulju ole, eikä ikinä tule olemaan erikoistunut yhteen merkkiin, joten ei tartte puhua paskaa niin paljon vaan että saisi "omia" tuotteitaan myytyä. :D

Kannattaa pitää mieli avoimena ja muistaa että jos jonkun merkin vaha on hyvä niin saman merkin pesuaine voi olla täyttä kuraa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kokeilin AutoGlymin Vinyl & Rubber Care suihketta.
Konehuoneesta tulee mukavan näköinen.
Sisätiloihin ja kojelautaan pienellä varauksella, varsin kiiltävä lopputulos.
Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja V6 »

Finest kirjoitti: Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
mitä puolikiiltävää?

mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta? pitäisi saada 56sen sisäosia putsailtua
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^No tikkurilan pika-tehoo tietysti. Se on puolikiiltävää.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

V6 kirjoitti:mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta?
Tuota tulee itse käytettyä sisustaan. Ihan kelpo ainetta, eikä omaan silmään ainakaan kiillä liikoja, jos ollenkaan.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Haju on karmaiseva. Halpa partavesi tms. Jäi käyttämättä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

V6 kirjoitti:
Finest kirjoitti: Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
mitä puolikiiltävää?

mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta? pitäisi saada 56sen sisäosia putsailtua
Esim. http://www.korrek.fi/app/product/view/-/id/170" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolla Interior shampoolla pesin matot, siinä on kyllä oma hajunsa. En käyttäisi kojelautaan. Matoissa vielä menettelee.

Autoglym Rapid Detaileria kokeilin. Toimii hyvin, helppo käyttää. Selvästi liukkaampi pinta kuin pelkällä sahmpoolla.
Aiemmin vahattu punaisella ja Extra Glossilla.

rausku
Viestit: 246
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja rausku »

Polforea kirjoitti:Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
On muuten helppohoitoinen ja kestävän oloinen kangas. En tiedä onko edellinen omistaja laittanut penkkeihin jotain tököttiä, mutta tuntuu hylkivän vettä. Olen noita hoitanut vain imuroimalla ensin ja sitten nihkeällä rätillä pyyhkäissyt läpi.

Ulkopuolelle laitatin kovavahan syksystä carfixwash:sta (muistaakseni joku titan... yritän muistella tarkemmin). Otan ensi talveksikin. Huuhtasin kauppamatkan yhteydessä painepesurilla silloin tällöin liat ja pari kertaa pesin käsin. Nyt pesin markettimatkalla painepesurilla ja pyyhkäisin sienellä ja sama hieno kiilto 5 minuutin työllä. Uskomattoman kestävä tuo vaha. Paskin puoli siinä on vaan se, ettei autoa tarvitse juuri puleerata ja tuo mukava ajanviete jää vähemmälle. Suolassa kylpeneet kyljetkin tuntuvat kädellä pyyhkäistynä liukkailta, vaikka tosiaan vahauksesta on se 8-9 kuukautta ja niihin on talvella ennen painepesuria ruiskastu liuotinta. Jatkossa vois käyttää säämiskää kuivaukseen, mutta yllättävän vähän jälkeä ilman sitäkään jää. Se on niin liukas pinta, ettei siihen samalla tavalla jää vesihelmeä.
Mutta siis tuo kovavaha mahdollistaa laiskalle miehelle mustan auton siistinä pitämisen. :-D

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

rausku kirjoitti:
Polforea kirjoitti:Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
On muuten helppohoitoinen ja kestävän oloinen kangas. En tiedä onko edellinen omistaja laittanut penkkeihin jotain tököttiä, mutta tuntuu hylkivän vettä. Olen noita hoitanut vain imuroimalla ensin ja sitten nihkeällä rätillä pyyhkäissyt läpi.
En tiä onk mullaki alfatexiä, mut tahrat tosiaan lähtee nihkeällä mikrokuitutyynyllä. Tummista housuista tarttunut häivä ei. :(

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja V6 »

noni nyt on vedetty AG leather balmia penkkeihin, vielä pitäisi tota AG shampoota testata mattoo ja oviin/paneeleihin.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Wario
Viestit: 172
Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
Car(s): Brera 1750 tbi
Paikkakunta: Helsinki/Finland

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Wario »

Moro.
Pasi tai muut pro jäbät. Tekeekö joku vaha niin liukkaan pinnan että auttaa siitepölyn tarttumiseen?
I mean how hard could it be.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Wario kirjoitti:Moro.
Pasi tai muut pro jäbät. Tekeekö joku vaha niin liukkaan pinnan että auttaa siitepölyn tarttumiseen?
Jos tarkoitat ettei auton pinnoille jäisi yhtään siitepölyä tai että se pöllyisi pois ajossa, niin ei. Ja se on luultavasti auton staattinen sähkövaraus joka sitä siitepölyä siihen sitoo (puhtaaseen pintaan).
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Juur näin.

Sellainen vaha olisikin kova tuote.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Arcar »

duunikaveri oli ottanut uuteen autoon Zirconite käsittelyn http://zirconitecenter.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko jollain ko käsittelystä kokemusta?
niin, siis toteavat että vahausta ei enää tarvita, mutta vähän tässä oppinut ettei ehkä kaikkea tarvitse uskoa mitä lukee :-D

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Törmäsin netissä tuollaiseen touch up -kynään ja tulipa mieleen tyhmä kysymys: mistä mä tiedän mikä on auton virallinen väri? :oops: Näkeekö sen jostain? Siis auto on musta, mutta en osaa sanoa onko toi kyalami vai metallico?
Never regret anything that made you smile.

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Manuaalista pitäisi löytyä tieto, missä maalipinnan tunnistekilpi/bodywork paint identification plate/tms. sijaitsee.

Mitossa tuo löytyy muistaakseni konepellin alta.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ 147(kin) se on muistaakseni takaluukussa - siis kun avaat luukun, niin tarra hyppää silmille oikealla puolella sisäpellissä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^
156:ssa takaluukun oikea sivu. Harvinaisen piilossa - luukku auki ja auton oikealle puolelle pällistelemään, niin näkyy... :) Itse muistin nähneeni sen laatan jossain ja sitten kun etin, en meinannut löytääkään enää. Vahingossa sitten bongasin uudestaan... :silly:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Arcar kirjoitti:duunikaveri oli ottanut uuteen autoon Zirconite käsittelyn http://zirconitecenter.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko jollain ko käsittelystä kokemusta?
niin, siis toteavat että vahausta ei enää tarvita, mutta vähän tässä oppinut ettei ehkä kaikkea tarvitse uskoa mitä lukee :-D
No ei semmosta ainetta olekkaan joka pysisi ikuisesti pinnalla. Tietty jos tuolle saa ikuisen takuun, niin sitten kannattaa uskoa.
em. sivustolta kirjoitti:Tukena Zirconite maalipinnan suojakäsittelylle on jopa 6 vuoden takuu ja helppo jälkihoito-ohjelma. Näin autosi jälleenmyyntiarvo pysyy korkeana.
Sisältääköhän tuo jälkihoitoohjelma jotain joka "boostaa" tuota pinnoitetta, koska näissä kohtaa hommasta alkaa yleensä paistaa "BULLSHIT" lävitse.

Voin mäkin antaa vaikka Colliniten 476s 50 vuoden takuun. Ehtona on että noudatat jälkihoitoohjelmaa ... eli tarkoittaen että tuot autosi meille parin kuukauden välein "hoitoon", jossa laitan hintaan 150€ uuden kerroksen colliniteä niskaan ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Guenevere
Viestit: 670
Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Guenevere »

Jees, tieto löytyi, takaluukun kuskinpuoleisessa sivussa - vähän meni aikaa, että löysin. Ja se väri...olikin nero carbonio.
Never regret anything that made you smile.

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Farecla G6, tuo yli-innokkaan autonpuunaajan (lue: naarmuttajan) pelastaja!
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Onko kenelläkään suositella autofiksaukseen jotain firmaa Lahden seudulla? Voisin käydä kyselemässä, että onnistuisiko kuskin oveen tulleiden naarmujen korjaaminen kohtuullisella vaivalla vai pitäisikö asiassa ryhtyä isompiin toimenpiteisiin.

Paakkisen Automaalaamoa tässä kotinurkilla Hollolassa olen käyttänyt joskus maalaushommiin, mutta en tiedä olisiko tuo pulju hyvä noihin pieniin fiksauksiin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Portti, jos meinaat, että ilman maalausta selviäisit, niin ihan kotinurkillakin olisi http://www.ccldesign.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Työn jäljestä ei henk.koht. kokemusta, mutta omistajan kanssa tein ex-työn puitteissa kauppaa, kun firmaa pystyttivät ja mustan bemarin kiillotusjälki kesti ainakin minun silmäni tarkan syynin, ei yhden yhtä pyörrettä.
Asiallinen meininki nuorilla miehillä ja varsinkin omistajan asenne ylipäätään asiakkaita ja työn laatua kohtaan sai puheissa vakuuttumaan. Toivottavasti todellisuus on edes lähellä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfissimo kirjoitti:Portti, jos meinaat, että ilman maalausta selviäisit...
Luulisin, että jotain maalaustouhua pitäisi harrastaa, mutta voisi kysyä ammattilaiselta, että mitä ne sanovat. Kiitos tuosta Ccldesign -vinkistä, pannaan pulju harkintaan. Enpä ollut firmasta ennen kuullutkaan vaikka on tässä ihan nurkilla.

Onko muilla kokemusta firmasta tai onko muita vinkkejä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
JiiTeeÄssä
Viestit: 1175
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98
Paikkakunta: Kempele

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Jos maalipinta ei ole pohjamaaliin asti rikki niin voit hyvinkin selvitä kiillotuksella, olen ihmetellyt mitä kaikkea auton kyljistä saa hävitettyä tuossa yllä mainostamallani Fareclalla + vedellä + kangasrätillä.
Esim. 60cm naarmu, jonka nuorimmainen teki terävällä kivellä takalokasuojaan, parkkipaikka ovikolhuista on lähtenyt kaikki maalijäljet yms. Tälle keväälle tolloilin liuotuspesuaineen ja hankaussienen kanssa pikitahroja irti, tuloksena melko roisia hankausjälkeä pitkin kylkeä. Fareclan jälkeen ei mitään silminhavaittavaa vahinkoa kuitenkaan.

Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla ennen kallista maalausta, osa naarmujäljestä saattaa olla siitä toisesta osapuolesta tarttunutta väriä, joten todellinen pintavaurio ei ole niin paha.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kiillotusaineita on maailmalla pilvinpimein, Suosittelisin melkein hommaamaan karkeempaa ja hienompaa ainetta ja hommaa tarkoitukseen sopiva sieni, jolla kiillotusaineen työstäminen on helpompaa ja jolla siihen saa vääntöä vähän enemmän.

Jotkut kiillotusaineet saattaa jäädä "hajoomatta" käsin työstettäessä, jolloin pintaan jää hologrammeja/harmautta kiillotuksesta, joka sitten saattaa paistaa silmään varsinkin auringonvalossa.

Kaikki riippuu tietysti siitä, miten tarkka lopputuloksesta on :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Kiillottaminen on halpaa lystiä maalaamiseen verrattuna, joten sitä kannattaa ehdottomasti ensin kokeilla.

... ja koneella tottakai. Relluissa on aina ollut pehmeä maali, käsin ei kannata alkaa hieromaan - pinta vetää takuulla harmaaksi hienollakin aineella.

Riittävän karkealla naarmut pois, ja hienolla aineella uudelleen, ettei jää laikanjälkiä. Mitään muita poppakonsteja en missään nimessä lähtisi uuteen, hienoon autoon kokeilemaan.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Portti »

Nämä viimeiset vinkit olivat menneet minulta aiemmin ohi silmien. Kiitoksia niistä.

Maalipinta on rikki pohjamaaliin/peltiin saakka, joten en tiedä auttaako kiillottaminen. Minä yritän käydä näyttämässä ovea jollekin ammattilaiselle niin nähdään mitä ovat mieltä. Yritän varmaan tuolla CclDesignissa käväistä kunhan vain ehtisin joskus.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vieläkö säämiskä on kuivaamiseen suotavaa vai pitääkö seuraavan tilalle katsella jotain muuta?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Levitä säämiskä märälle pinnalle ja "vedä" sitä siinä... Lähtee vahatkin kitkan vaikutuksesta... ja jos pinta on yhtään paskanen niin jäljet jää... jos siis jaksaa välittää... Itse olen kuivannut viimeset 10 vuotta tarkoituksenmukaisilla mikrokuituliinoilla.

Suosittelisin muutamaa, mutta täällä katsotaan kieroon mainostamista ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mikrokuituliinaa olen itsekin käyttänyt aina auton kuivaamisessa. Prestan kauppaamilla räteillä ollaan viimeiset vuodet hierottu.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mitäs ton Collinite 476s:n päälle suositellaan, Marque D'Elegancea?
Ja onko siihen Collinitella helppokäyttöistä ylläpitävää detaileria?
Onko kokemuksia Meguiars #7 Show Car Glaze- Mirror Glaze?

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ei laiteta mitään päälle. 476s ja 915 ovat ihan omat vahansa, ja jos pesun hoitaa kunnolla, niin erillistä detaileria ei tarvitse.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

ok. Kiilto siinä 476s:ssä ei nettikeskustelujen perusteella ole paras mahdollinen. Kesto kylläkin.
AG shampoolla varmaan saa kunnollisen pesun, sitä kerta on vielä melkein puolipulloa jäljellä.
Ja pesun jälkeen tarkoitus lääppiä cleanserilla (ehdotuksia?, ostoslistalla), jolla saa vanhat vahat pois.

PenttiN
Viestit: 140
Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja PenttiN »

Tulipa tuossa pitkästä aikaa pestyä ja vahattua auto käsin (laiskana oon automaattipesulassa käyttäny).
Vahatessa huomas kuinka koko maalipinta on pienillä naarmuilla ja pieniä kiveniskemiä on ympäri autoa.
Täytyy melkeen kokeilla Farclaa, jos tässä oikeen innostuis puunaamaan pirssiä.

Vahasin ensin ihan perus vahalla (en muista merkkiä) ja päälle AutoGlymin extra gloss protectionia ja kyllä kiiletelee nätisti.
Toi autoglymin värkki on tosi helppo levittää ja pyyhkiä kiiltäväksi, voin suositella

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^AG Rapid Detailer on hyvää noiden päälle, suihke pullo riittää moneen kertaan.
Kiilto ja liukkaus on samaa luokkaa kuin juuri laitetulla Extra Glossilla.

Glymit on helppoja käyttää, mutta muuta/parempaa kokeilen.
Nämä ovat nyt ajatuksissa:
Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser ja jatkossa pesuun Dodo Wax Safe Shampoo.
Vahaksi Collinite 476s ja tarpeen mukaan jotain kiiltoa tai detaileria kyytipojaksi.

Onko Dodon Supernatural jonkinsortin lippulaiva sarja niin kuin AG: HD:t?

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja PSS »

Aika mielenkiintoinen testi:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=85205" onclick="window.open(this.href);return false;

Nejän kuukauden jälkeen suoja ja kiilto oli kunnossa vielä aineilla

Autoglym Extra Gloss Protection
Chemical Guys: M-Seal, Jetseal 109, Speed Amor
Klasse AIO and Sealant Glaze
Hi Temp Paste
Zaino AIO, Z2 and Z5
Wolfgang Deep Gloss Sealant.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Joo, kesäolosuhteissa...

Noita ulkomaalaisia foorumeita kun lukee, niin kannattaa laittaa sellanen 1:4 jako noille testi tuloksille suomen talveen :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pari mielipidettä/havaintoa:

Dodo Wax Safe Shampoo vs. Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
-Dodo vaahtoaa paremmin ja pinnasta tulee liukkaampi. Huomaa myös sateella lasipinnoista, jotka Dodolla pesin.

Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser
-maalipinnasta tuli kirkkaamman/raikkaamman näköinen

Collinite 476s vs. AG punainen ja kultainen
-Collinite on nopeampi (1 käsittely)
-Lähes yhtä helppoja käyttää. Colliniten vedin kerralla koko autoon ja silti lähti hyvin käsipelillä pois.
-Linnunpaska lähtee varsin hyvin sateella pois, AG:lla se jäi seuraavaan pesuun asti.
-Kiilto samaa luokkaa toistaiseksi.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Huomasin tänään auringonpaisteessa että auto on ihan täynnä kirkkaita laikkuja, ihan kuin lakkaa olisi tullut tuulen mukana ympäri autoa. Kuulin sitten juttua että voisi johtua esimerkiksi vaahteran pihkasta. Auto seisoo 45h viikossa tuossa puiden alla työpaikalla ja voi ihan hyvin johtua siitä. Kynnellä kokeilin raaputtaa huomaamattomasta paikasta mutta ei vaan irtoa. Milläköhän aineella tuon saisi irtoamaan pinnasta? Auto kuitenkin viimevuonna maalattu ja ei viitsisi liuottimia laitella vielä pintaan.

Kolmisen kuukautta sitten kyllä vahasin auton autoglymin kultaisella että on siellä varmaan vähän edes vielä vahapintaa alla + pesen vahashampoolla suhteellisen usein. Onko jollain vinkkejä tuon mahlan poistoon jos on vaikka ollut vastaavia tilanteita?

Ketuttaa kun tuulilasikin on niin täynnä ettei meinaa nähdä läpitte..
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^^ Pesemällä.

En oikein ymmärrä, mitä pelottavaa siinä liuottimessa on? On se hieman hellävaraisempaa maalipinnalle kuin claybar. Ja tosiaan, jos se paska ei ole pinnassa viikkotolkulla maannut, niin lähtee ilman liuotintakin. Kynsillä on turha nyppiä.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^^varmaan kaikkille käynyt vastaavasti :wink:
Tähän mennessä shampoolla lähtenyt, jos on sitkeää niin olen näyttänyt tahralle sienen "ikkunanpesupuolta". Saman tyyppinen pompulasieni, mitä Pasikin myy.
Mahloissa voi tietysti olla eroja..

^Sitten pitäisi melkein taas vahailla, tai detaileria suihkia

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Miksi?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Liuotin + vaha -> ei vahaa/ainakin osa häviää.
Näin olen käsittänyt, luki pullossa mitä vain.

Tai siis eihän kukaan määrää, että autossa pitäisi olla vahat päällä.

Vastaa Viestiin