Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko JTS:ssä vaihdelaatikon öljylle mittatikkua?
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Testailin ja omassa aivan sama ongelma. Sain ikkunan samalla virityksellä kiinni, joten kiitos vinkistä. Jotenkin olin jo ehtinyt ajatella että susi koko moottori. Jos saat ratkaisua missä vika niin pistä ihmeessä viestiä.alamajy kirjoitti:Edistymistä tapahtunut!
Eli 156:n vasen takaikkuna on nyt kiinni. Eikä ollut moottori paskana....
Vedin akkulaturilla moottorin kahteen liittimeen suoraan 12v ja maan. Ja sitten toisinpäin ja kas kummaa lasi nousi nätisti ylös.
Ongelmana on se, että lepotilassa (kun molempien pitäisi olla maassa), moottorin toiseen piikkiin tulee vähän yli 10v. Kun katkaisijasta sitten nostaa ikkunaa, niin toiseen piikkiin tulee kyllä 12v, mutta siihen toiseenkin vieläkin 10v. => ei toimi.
Eli jossakin on jotain häikkää ja tutkimukset jatkuu....
Mutta ikkuna on tosiaan kiinni ja autolla voi ajaa
Antieko:lle kiitokset sähkötekniikan opastuksesta!
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ikkuna-asiaan. Kuskin lasi jäi puoliksi auki ja apparin lasi parisen senttiä auki. Pamahti jumiin, kun nostin molempia laseja ja kaveri nosti apparin lasia.
Rele napsuu, mutta lasit eivät liiku. Missähän vika? Takalasit pelittävät. Saako kytkinpaneelin irti irroittamatta ovipahvia, jos vaikka virralla saisi nuo edes ylös...
Rele napsuu, mutta lasit eivät liiku. Missähän vika? Takalasit pelittävät. Saako kytkinpaneelin irti irroittamatta ovipahvia, jos vaikka virralla saisi nuo edes ylös...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos meinaat paneelia, jossa sähkölasien napit, niin saa. Ainakin etuovista, takaovista en muista.
Sisäkahvan pohjalta kumi pois ja alla pari 6-koloa. Toisessa päädyssä myös klipsu (saattoi olla saranapäädyssä).
Sisäkahvan pohjalta kumi pois ja alla pari 6-koloa. Toisessa päädyssä myös klipsu (saattoi olla saranapäädyssä).
- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
takana sama systeemi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juurikin sitä paneelia. Täytyypä tänään koittaa nostella pois.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on jotain huonosti takajarruissa kun pari paivaa sitten alamaessa pysayttaessani kassari ylos ja auto haluisi silti vieria alas joten lisaa kassaria vaan ja silti heikko pito. Uudelleen liikkeelle lahtiessani takajarrut selvasti halaamassa levyja ja kasijarru hieman löysa. Kulutus ja vierintavastus ylhaalla.
Takaa on valilla kuulunut kuluneen jarrun/huonon laakerin vipinaa joten veikkaan etta kulunut jarrupala/voitelun puute on hommissa..ainakin niin toivotaan.
Ulkoa katsottuna ulkopuolen jarrupala on melko lihaksikas mutta sisapuolen paloja paasen katsomaan kun tuo sade lakkaa! Takajarrulevyja en kehuisi!
Takaa on valilla kuulunut kuluneen jarrun/huonon laakerin vipinaa joten veikkaan etta kulunut jarrupala/voitelun puute on hommissa..ainakin niin toivotaan.
Ulkoa katsottuna ulkopuolen jarrupala on melko lihaksikas mutta sisapuolen paloja paasen katsomaan kun tuo sade lakkaa! Takajarrulevyja en kehuisi!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuosta paneelista missä sähkölasien napit. Itellä napit pitävät ärsyttävää pientä kolinaa jo huonolla asfaltilla ajaessa. Ilmeisesti jonkinsortin jouset napeista väsähtänyt vai onko tämä ihan yleinen ongelma 156:ssa? Millä tavalla arvon väki on ongelman korjannut? Uusi asfaltti on tarpeeksi sileä jolloin napit ei tärise.
Ja sitten tuohon moottorin vikavaloon jota tässä säikeessä olen käsitellyt aiemmin. Nyt on korjaamolle aika jossa vaihetaan kummatkin lambdat uusiin. (Varmuutta ei ole että vika edes olisi lambdoissa, mutta onpahan sitten ainakin uudet.) Mutta mikäli vika on lambdoissa niin työn jälkeen seuraava käynnistys niin pitäisikö vikavalon hävitä? Vai kuitataanko se laitteella ja sitten taas ajellaan muutama viikko jännittäen, että josko vika ei ollutkaan lambdoissa ja odotetaan vikavalon syttymistä?

Ja sitten tuohon moottorin vikavaloon jota tässä säikeessä olen käsitellyt aiemmin. Nyt on korjaamolle aika jossa vaihetaan kummatkin lambdat uusiin. (Varmuutta ei ole että vika edes olisi lambdoissa, mutta onpahan sitten ainakin uudet.) Mutta mikäli vika on lambdoissa niin työn jälkeen seuraava käynnistys niin pitäisikö vikavalon hävitä? Vai kuitataanko se laitteella ja sitten taas ajellaan muutama viikko jännittäen, että josko vika ei ollutkaan lambdoissa ja odotetaan vikavalon syttymistä?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ehjä käytetty tilalle. On täällä muillakin ollut vikoja nappuloissa, oma mukaan lukien.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valo sammuu omia aikojaan muutaman ongelmattoman käynnistyksen jälkeen, eli ei ole välttämätöntä kuitata testerillä.JHel kirjoitti:Mutta mikäli vika on lambdoissa niin työn jälkeen seuraava käynnistys niin pitäisikö vikavalon hävitä? Vai kuitataanko se laitteella ja sitten taas ajellaan muutama viikko jännittäen, että josko vika ei ollutkaan lambdoissa ja odotetaan vikavalon syttymistä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Melkovarmasti vaijerit jumissa, näätkö taskulampulla palaako vipu satulan kyljessä stoppariin asti?Pujazuba kirjoitti:Nyt on jotain huonosti takajarruissa kun pari paivaa sitten alamaessa pysayttaessani kassari ylos ja auto haluisi silti vieria alas joten lisaa kassaria vaan ja silti heikko pito. Uudelleen liikkeelle lahtiessani takajarrut selvasti halaamassa levyja ja kasijarru hieman löysa. Kulutus ja vierintavastus ylhaalla.
Takaa on valilla kuulunut kuluneen jarrun/huonon laakerin vipinaa joten veikkaan etta kulunut jarrupala/voitelun puute on hommissa..ainakin niin toivotaan.
Ulkoa katsottuna ulkopuolen jarrupala on melko lihaksikas mutta sisapuolen paloja paasen katsomaan kun tuo sade lakkaa! Takajarrulevyja en kehuisi!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vinkista. Olishan se edullisempaa korjata jos on pelkat vaijerit kysessa. Pitanee katso töiden jalkeen.
Mutta ellei ole muita tekijöita niin miksi kasijarrun pito on niin huono.
Mutta ellei ole muita tekijöita niin miksi kasijarrun pito on niin huono.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä onko säätöä kahvan päässä tai auton alla :o jarrusatula saattaa olla jumissa, mutta on ainakin mun mielestä epätodennäköistä.
Kyllähän totaalisen jumissa oleva vaijeri syö tehot pois, kerran tuli vastaan auto, jossa kahva tuntu normaalilta, mutta kun toisen puolen vaijerin otti irti, niin sitä ei saannut edes väkisin liikkeelle
Kyllähän totaalisen jumissa oleva vaijeri syö tehot pois, kerran tuli vastaan auto, jossa kahva tuntu normaalilta, mutta kun toisen puolen vaijerin otti irti, niin sitä ei saannut edes väkisin liikkeelle
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
noita vaijereita on kans säädetty liian piukkaan, satulalla tarttee päästä se varsi lepoasentoon jotta mäntäsäätö toimii kunnolla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Seuraava pattitilannne alustaremontissa.
Yhtä lukuunottamatta kaikki etutukivarret vaihdoin edellisessä sessiossa, nyt oli oikean etualatukivarren vuoro. Samalla oli tarkoitus vaihtaa etuiskarit, joten otin iskarin ensiksi pois. Tukivarsi vaihtui, mutta iskari ei meinaa mahtua paikalleen sitten millään. Jouduin ottamaan ylätukivarren kiinnikkeen pois, jotta sain iskaria niin ylös että sen alapää mahtui menemään siihen alakiinnityksen haarukkaan (joka myöskin oli irti, mutta suunnilleen paikallaan). Vaan enää ei mahdu se ylätukivarren kiinnike sinne paikalleen. Iskari alakiinnnityksen haarukka makaa vetarin päällä, mutta ei saa tarpeeksi alas, että saisi ylätukivarren kiinnikkeineen sinne väliin. Tuntuu, että alatukivarren vaihdon jälkeen ripustukset ei tipu ihan niin alas ja ei meinaa mahtua. Ylätukivarsi oli vaihdettu siis jo aiemmin, ja silloin meni kiinniikkeineen paikalleen iskarin ollessa paikallaan, alapään haarukan pultti irti toki.
Onkos tähän jotain kikkakolmosta miten noi palikat saa muljuteltua paikallee?
Onnistuin korkkaamaan etupään koiranluusta kierteet. Tutkailin tilannetta, ja minusta näyttää, että niissä ois eri kierteet eri päissä!?! Väärä mutteri väärään päähän -> kierteet korkkas. Sama oli niissä vanhoissa jotka autosta poistin. Onko oikeasti näin vai harittiko jo silmät tallissa äheltämisestä?
Yhtä lukuunottamatta kaikki etutukivarret vaihdoin edellisessä sessiossa, nyt oli oikean etualatukivarren vuoro. Samalla oli tarkoitus vaihtaa etuiskarit, joten otin iskarin ensiksi pois. Tukivarsi vaihtui, mutta iskari ei meinaa mahtua paikalleen sitten millään. Jouduin ottamaan ylätukivarren kiinnikkeen pois, jotta sain iskaria niin ylös että sen alapää mahtui menemään siihen alakiinnityksen haarukkaan (joka myöskin oli irti, mutta suunnilleen paikallaan). Vaan enää ei mahdu se ylätukivarren kiinnike sinne paikalleen. Iskari alakiinnnityksen haarukka makaa vetarin päällä, mutta ei saa tarpeeksi alas, että saisi ylätukivarren kiinnikkeineen sinne väliin. Tuntuu, että alatukivarren vaihdon jälkeen ripustukset ei tipu ihan niin alas ja ei meinaa mahtua. Ylätukivarsi oli vaihdettu siis jo aiemmin, ja silloin meni kiinniikkeineen paikalleen iskarin ollessa paikallaan, alapään haarukan pultti irti toki.
Onkos tähän jotain kikkakolmosta miten noi palikat saa muljuteltua paikallee?
Onnistuin korkkaamaan etupään koiranluusta kierteet. Tutkailin tilannetta, ja minusta näyttää, että niissä ois eri kierteet eri päissä!?! Väärä mutteri väärään päähän -> kierteet korkkas. Sama oli niissä vanhoissa jotka autosta poistin. Onko oikeasti näin vai harittiko jo silmät tallissa äheltämisestä?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos iskaritolppa on irti ja makaa vetarin päällä, niin pitää vaan löytää vähän kääntelemällä tolppaa oikea kohta jollon se tulee alemmas, olavarresta kääntämällä vetarin asentokin muuttuu, mutta kannattaa varoa ettei raiskaa suojakumia vetarista tai mitään letkuja ja johtoja. voit myös yrittää painaa alavartta hieman alemmas, kyllä palaset paikoilleen löytää kun vähän vääntelee ja kääntelee.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Heiluuko ne napit löysästi koloissaan? Jos ovat ehjät niin eivät heilu eivätkä kolise. Jos heiluu, niin napin "akseli" kynsi on poikki. Ovat muistaakseni aika hintavia. Sen voi korjata jos viitsii tehdä kirurgin hommia. Vuosia sitten korjasin sen pienoisporalla, paperiliittimellä (uusi akseli), ja pikaliimalla. On toiminut vuosia ilman ongelmia. Sitä en ymmärrä miten porukka saa ne rikki kun ovat siellä syvennyksissään. Jotain tipahtaa suoraan nappiin?JHel kirjoitti:Tuosta paneelista missä sähkölasien napit. Itellä napit pitävät ärsyttävää pientä kolinaa jo huonolla asfaltilla ajaessa. Ilmeisesti jonkinsortin jouset napeista väsähtänyt vai onko tämä ihan yleinen ongelma 156:ssa? Millä tavalla arvon väki on ongelman korjannut? Uusi asfaltti on tarpeeksi sileä jolloin napit ei tärise.![]()

Ayrton Senna da Silva forever
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minulla on tässä just yksi rikkinäinen käsissäni. Näyttää siltä, että tuon saa rikki vain vetämällä ylöspäin liian kovaa. Tästäkin on toiselta puolelta se pieni sarana-nasta katkennut ja vielä siten, että puuttuu pieni kolmion muotoinen palanen => ei saa korjattua uudella paperiliitin akselilla.Wile E. Coyote kirjoitti:Heiluuko ne napit löysästi koloissaan? Jos ovat ehjät niin eivät heilu eivätkä kolise. Jos heiluu, niin napin "akseli" kynsi on poikki. Ovat muistaakseni aika hintavia. Sen voi korjata jos viitsii tehdä kirurgin hommia. Vuosia sitten korjasin sen pienoisporalla, paperiliittimellä (uusi akseli), ja pikaliimalla. On toiminut vuosia ilman ongelmia. Sitä en ymmärrä miten porukka saa ne rikki kun ovat siellä syvennyksissään. Jotain tipahtaa suoraan nappiin?JHel kirjoitti:Tuosta paneelista missä sähkölasien napit. Itellä napit pitävät ärsyttävää pientä kolinaa jo huonolla asfaltilla ajaessa. Ilmeisesti jonkinsortin jouset napeista väsähtänyt vai onko tämä ihan yleinen ongelma 156:ssa? Millä tavalla arvon väki on ongelman korjannut? Uusi asfaltti on tarpeeksi sileä jolloin napit ei tärise.![]()
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sanokaapa olisiko 156:sen tihkusade-asennolle oma sulake/tai rele jossain helpossa paikassa?
Yllättäen tikusade-tila lakkasi toimimasta, ja toimii taukoamatta. Myöskään pyyhkijät eivät palaudu ala-asentoon automaattisesti.
Yllättäen tikusade-tila lakkasi toimimasta, ja toimii taukoamatta. Myöskään pyyhkijät eivät palaudu ala-asentoon automaattisesti.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ei siellä kai mitään erillistä relettä oo? muistaakseni toimintaa ohjaa se boxi mikä on pyyhkimen moottorin kyljessä, olenko väärässä? noita on avattu ja putsattu ja toimii taas, kuullut myös juttua jostain hiilistä tai jtn..
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tätä minäkin ajattelin, kiitos vastauksesta. Täytyy kurkistella vielä tuonne pyyhkimen moottorin suuntaan. Teki viime kesänä saman jutun mutta meni aivan itsestään ohitse ennenkuin ennätin edes asiaan syventymään.jkk kirjoitti:^ei siellä kai mitään erillistä relettä oo? muistaakseni toimintaa ohjaa se boxi mikä on pyyhkimen moottorin kyljessä, olenko väärässä? noita on avattu ja putsattu ja toimii taas, kuullut myös juttua jostain hiilistä tai jtn..
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sopiiko boselift-mallien ratti airbageineen vanhempaan (vm -99) autoon?
CARF0869
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paljonko autolla on ajettu? Sieltä moottorin suunnalta lähtisin minäkin sitä vikaa hakemaan.Smacket kirjoitti:Sanokaapa olisiko 156:sen tihkusade-asennolle oma sulake/tai rele jossain helpossa paikassa?
Yllättäen tikusade-tila lakkasi toimimasta, ja toimii taukoamatta. Myöskään pyyhkijät eivät palaudu ala-asentoon automaattisesti.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just pyörähti 260tkm mittariin 

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noilla kilometreillä ei isokaan ihme jos siellä on vähän sanomista niissä moottorin harjoissa. Putsaamalla ehkä kuntoon. Tosin, saman verran ajetussa 75:ssä kun oli sama vika oli yhden harjan "hiili" (kuparia sekin kai oli?) hävinnyt jo kokonaan, ei ihan putsaamisella tule kuntoon enää siinä vaiheessa...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo heiluu.. Tarvii uudet hommata, onneksi eräs foorumilainen niitä jo tarjosi.Wile E. Coyote kirjoitti:Heiluuko ne napit löysästi koloissaan? Jos ovat ehjät niin eivät heilu eivätkä kolise. Jos heiluu, niin napin "akseli" kynsi on poikki. Ovat muistaakseni aika hintavia. Sen voi korjata jos viitsii tehdä kirurgin hommia. Vuosia sitten korjasin sen pienoisporalla, paperiliittimellä (uusi akseli), ja pikaliimalla. On toiminut vuosia ilman ongelmia. Sitä en ymmärrä miten porukka saa ne rikki kun ovat siellä syvennyksissään. Jotain tipahtaa suoraan nappiin?JHel kirjoitti:Tuosta paneelista missä sähkölasien napit. Itellä napit pitävät ärsyttävää pientä kolinaa jo huonolla asfaltilla ajaessa. Ilmeisesti jonkinsortin jouset napeista väsähtänyt vai onko tämä ihan yleinen ongelma 156:ssa? Millä tavalla arvon väki on ongelman korjannut? Uusi asfaltti on tarpeeksi sileä jolloin napit ei tärise.![]()

- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän tossa veekutosessa huutaa? Sain vihdoin muuten ajokuntoon taas ton, mutta aika ajoin ulisee, ja suhteellisen lujalla äänellä. Vähän samantyylinen kuin ois ohjaustehostin, mutta tässä ei tunnu olevan säännönmukaisuutta mihin aikaan ajosta kuuluu. Se mikä on varmaa niin ulina loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kun ulisee niin ratin kääntely tuntuu voimistavan ääntä, tai ainakin muuttavan äänenkorkeutta.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Putsaat ne liukupinnat moottoripaketista, sillä korjautuu 99% varmuudella.Smacket kirjoitti:No tätä minäkin ajattelin, kiitos vastauksesta. Täytyy kurkistella vielä tuonne pyyhkimen moottorin suuntaan. Teki viime kesänä saman jutun mutta meni aivan itsestään ohitse ennenkuin ennätin edes asiaan syventymään.jkk kirjoitti:^ei siellä kai mitään erillistä relettä oo? muistaakseni toimintaa ohjaa se boxi mikä on pyyhkimen moottorin kyljessä, olenko väärässä? noita on avattu ja putsattu ja toimii taas, kuullut myös juttua jostain hiilistä tai jtn..
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse tarkastaisin ensin alueelta apulaitteet-apulaitehihnan rullat.azorblade kirjoitti:Mikähän tossa veekutosessa huutaa? Sain vihdoin muuten ajokuntoon taas ton, mutta aika ajoin ulisee, ja suhteellisen lujalla äänellä. Vähän samantyylinen kuin ois ohjaustehostin, mutta tässä ei tunnu olevan säännönmukaisuutta mihin aikaan ajosta kuuluu. Se mikä on varmaa niin ulina loppuu kun kytkimen painaa pohjaan. Ja kun ulisee niin ratin kääntely tuntuu voimistavan ääntä, tai ainakin muuttavan äänenkorkeutta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi lohkarin sisähaara asentaa. Katsoin konetilasta että apparin puolella on tulipellissä reikä vaan tarviikohan hanskalokero nypästä irti asennusta varten?
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä oleko kätilö, mutta kyllä hanskalokeron pois-otto helpottaa asiaa kummasti. Sitä paitsi ei sen irroitus iso homma ole. Jokunen ruuvi irti jne. Reikä siellä rintapellissä on melko ahdas ainakin tiivistekumin kanssa. Palkkasin "kätilön" ujuuttamaan kaapelin tiivisteen kanssa. 
Se muuten kannattaa tiivistää huollellisesti jottei vesi pääse vuotamaan hanttarin jalkatilan maton alle!

Se muuten kannattaa tiivistää huollellisesti jottei vesi pääse vuotamaan hanttarin jalkatilan maton alle!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Istuuko farkun takapuskuri sedaniin fl:ssä?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt sain viimein katsottua takajarruja.DaViega kirjoitti:Melkovarmasti vaijerit jumissa, näätkö taskulampulla palaako vipu satulan kyljessä stoppariin asti?Pujazuba kirjoitti:Nyt on jotain huonosti takajarruissa kun pari paivaa sitten alamaessa pysayttaessani kassari ylos ja auto haluisi silti vieria alas joten lisaa kassaria vaan ja silti heikko pito. Uudelleen liikkeelle lahtiessani takajarrut selvasti halaamassa levyja ja kasijarru hieman löysa. Kulutus ja vierintavastus ylhaalla.
Takaa on valilla kuulunut kuluneen jarrun/huonon laakerin vipinaa joten veikkaan etta kulunut jarrupala/voitelun puute on hommissa..ainakin niin toivotaan.
Ulkoa katsottuna ulkopuolen jarrupala on melko lihaksikas mutta sisapuolen paloja paasen katsomaan kun tuo sade lakkaa! Takajarrulevyja en kehuisi!
Jarrupalat ovat melko lihaksikkaita mutta levyt ovat meneen talven lumia.
Vasemman puolen vaijeri pahasti jumissa ja sain vakisin vasaralla vipun takaisin stoppariin!
Jarruremontti taakse olisi hieno homma muttei ole liroja moiseen työhön.
Elikka valtan kassarin kayttöa ja saa nahda miten tammikuun katsastuksessa kay ellei sita ennen tule vaihdettua ainakin vaijerit!

- azorblade
- Viestit: 443
- Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
- Car(s): 156 V6 -00
ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw - Paikkakunta: Kontiolahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millaiset polttimot on vanhan mallisessa sisustassa puhaltimen säätimien takana? Samat kuin pikkumittarien?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aika pitkälti keskellä kattoa kuuluu ihme rätinää ajon aikana. Aivan kuin siellä olisi joku pienenpieni kivi tms. Kyydissä olleet ovat saman kuulleet myös joten ei oo vika mun päässä..
Kädellä jos ihan hellästi painaa kattoa sisältäpäin niin rätinä loppuu. Kysymys kuuluu miten kummassa sinne joku roska on päässyt, kellään ollut vastaavaa? Mites tuo katon verhoilun purku?

- buctu
- Viestit: 520
- Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
- Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
- Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Suattaapa tuo istuakki, suattaapa olla istumatta...jyskyed kirjoitti:Istuuko farkun takapuskuri sedaniin fl:ssä?
"Too much ain't enough"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuon osaluettelon mukaan farkulla ja sedaneilla on eri puskurit.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
siinä sulla hommaa onkin, meinasin kerran vaihtaa kattopahvin kun tuli snadi 1mm reikä, mutta yhen purkuauton purettuani on ihan älytön homma!:D ootko nyt ihan varma ettei ole luuloääniä?JHel kirjoitti:Aika pitkälti keskellä kattoa kuuluu ihme rätinää ajon aikana. Aivan kuin siellä olisi joku pienenpieni kivi tms. Kyydissä olleet ovat saman kuulleet myös joten ei oo vika mun päässä..Kädellä jos ihan hellästi painaa kattoa sisältäpäin niin rätinä loppuu. Kysymys kuuluu miten kummassa sinne joku roska on päässyt, kellään ollut vastaavaa? Mites tuo katon verhoilun purku?


Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Vähän osasin arvatakkin jo ettei ole mikään pieni homma. Mut joo ihan oikea rätinä sieltä kuuluu.. 

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Antennijohto?JHel kirjoitti:Aika pitkälti keskellä kattoa kuuluu ihme rätinää ajon aikana. Aivan kuin siellä olisi joku pienenpieni kivi tms. Kyydissä olleet ovat saman kuulleet myös joten ei oo vika mun päässä..Kädellä jos ihan hellästi painaa kattoa sisältäpäin niin rätinä loppuu. Kysymys kuuluu miten kummassa sinne joku roska on päässyt, kellään ollut vastaavaa? Mites tuo katon verhoilun purku?
Faijalla oli joskus jostain syystä ilmeisesti antennijohto alkanut rämisemään pahvin ja katon välissä.
Injektioruisku läpi ja liimaa väliin.
edit: ja autohan ei ollut alfa.
Viimeksi muokannut Finest, 19 Syys 2012, 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jo katohan prkl.. Sehän se on todennäköisesti. Enpä osannut ajatellakkaan antennia... Kiitos! 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuota katon krapinaa on tullu kuunneltua alusta lähtien, injektio odottaa (apteekkari uskalsi sellaisen ihme kyllä myydä, loppujen lopuksi) hyllyssä mutku ei oikein viitteis koko kattoa pikaliimalla käsitellä, oikean kohdan löytäminen on hieman haasteellista.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
pitäis vaihtaa huomenna pikimmin etulaakeri niin pitääkö hakea erikoisen ohutseinämäinen hylsy vai sopiiko sinne tuollaisen normaalin 3/4" sarjan 36mm hylsä. Ei muista enään.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Biltema / IKH / Motonet-akselin halpishylsyt ei sovi sinne, Stahlwille sopii ja toimii mutta ei sekään ihan pohjaan asti yllä.
36 mm ohutseinäistä hylsyä ei ihan naapurisiwasta löydy...
36 mm ohutseinäistä hylsyä ei ihan naapurisiwasta löydy...
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Guruttava kysymys! Tyyppivikana varttikuutosen kojetaulun molemmista päistä ylhäältä kuuluu eteenkin kylmänä äärimmäisen ärsyttävää "klik-klik" ääntä. Ääni tulee ilmeisesti kiinnityspisteistä.
A) Onko kuinka kettumainen homma irroittaa koko kojetaulu?
B) onko joku mahdollisesti aiemmin korjannut saman vian tuulilasin ilmasuulakkeiden kautta, purkamalla hieman muoveja edestä?
Tällä viikolla ajattelin ajaa auton talliin ja alkaa purkutöihin...
A) Onko kuinka kettumainen homma irroittaa koko kojetaulu?
B) onko joku mahdollisesti aiemmin korjannut saman vian tuulilasin ilmasuulakkeiden kautta, purkamalla hieman muoveja edestä?
Tällä viikolla ajattelin ajaa auton talliin ja alkaa purkutöihin...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^noinhan se meni
täytyy käydä sitten anelemassa lainaan jostain.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ota ny ensin se tuulilasin ilmanohjain irti, on sellaisilla painoknääkeillä kiinni eli tappi pellistä väännettyyn hahloon tyylisesti. En muista oliko ruuveja kans enkä tiedä mahdolista eroavaisuutta orig vs fl. Itsellä oli luigi unohtanut yhden tapin ja se peltivastine kälisi tyhjyyttään. Piukassa on, joten varovasti ja kärsivällisesti siellä tuulilasin juuressa
Sieltä pääsee sitten tarkastamaan myös yläpään kojelautakiinnitykset.

Sieltä pääsee sitten tarkastamaan myös yläpään kojelautakiinnitykset.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuten Tuomas jo totesi, niin en minäkään saanut sopimaan tonne mitään tyrkyllä olevista vakiohylsyistä. Jouduin sorvauttamaan ja ulkomitaksi (muistaaksenistoichiometric kirjoitti:pitäis vaihtaa huomenna pikimmin etulaakeri niin pitääkö hakea erikoisen ohutseinämäinen hylsy vai sopiiko sinne tuollaisen normaalin 3/4" sarjan 36mm hylsä. Ei muista enään.

En pysty tarkistaa nyt kun en oo himassa vasta kun viikonloppuna. Hylsyhän joutais lainaankin mutta taitaa olla helpompaa sorvauttaa siellä oma kun toimittaa täältä etelästä hylsyä varsinaissuomeen??, varsinkaan huomiseksi...

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
IKH/Fixus kaupasta hain mittojen mukaan hylsyn. Ei tosin ole 8 kulmainen, eikä ihan halpis, 20€ pinnassa oli hinta.Tuomas K kirjoitti:Biltema / IKH / Motonet-akselin halpishylsyt ei sovi sinne, Stahlwille sopii ja toimii mutta ei sekään ihan pohjaan asti yllä.
36 mm ohutseinäistä hylsyä ei ihan naapurisiwasta löydy...