Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pakoputken halkaisija katin jälkeen ja seinämävahvuus?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
54mm tai 56 muistaakseni?
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän 156:ssa voi mitenkään iskareiden yläpää kolista? Vai voiko?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edestä? Siellä on samanlainen laakerointi kuin muillakin, eli voi. pyörä ilmaan ja kokeilee kääntyykö pyörä tasasesti ja onko iskarin yläpäässä väljää mihinkään suuntaan
Kuis näin?
Kuis näin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kesän aikana alustaan on lykätty ripakopallinen uutta osaa mukaanlukien Konin streetit. Kaikesta huolimatta terävissä töyssyissä edelleen kolahtaa. Takana satunnaisesti ja edessä erityisesti käännöksissä joissa on joku töyssy. Esim rotvallin reuna.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vakaajan puslat? menee "vähän" väljinä vielä katsastuksestakin läpi 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kai 156:n iskarissa laakeria ole, siellä kun on päällekkäiset kolmiotukivarret eikä joustintukirakennetta.
Oletko EdotL tsekannut vakaajan runkopuslat? Toinen mahdollisuus on väljä ohjausvaihde.
Oletko EdotL tsekannut vakaajan runkopuslat? Toinen mahdollisuus on väljä ohjausvaihde.
- Epäkelpokeräilijä -
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Haluaisitko kertoa miksi päättelet että Alfa 156:sen iskarin yläpäässä on normaali tukilaakeri ?
156:sessa pyöräntuenta on tuettu yläpalloniveleen , ja alapalloniveleen. Iskarin yläpää pysyy paikallaan vaikka kuinka kääntäisit ruoria...
Sen takia tää vehje menee mutkiin kun eläin , tarvittaessa... Toisin kuin primera,corolla ym. muut paskakasat...
156:sessa pyöräntuenta on tuettu yläpalloniveleen , ja alapalloniveleen. Iskarin yläpää pysyy paikallaan vaikka kuinka kääntäisit ruoria...
Sen takia tää vehje menee mutkiin kun eläin , tarvittaessa... Toisin kuin primera,corolla ym. muut paskakasat...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älä ny kiehumaan rupea, en heti tullut ajatelleeksi... 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aloin kanssa miettimään, että eihän se 156:n iskari todellakaan mihinkään pyöri. Runkopuslat vaikutti timmeiltä kun alustajumppaa tehtiin ja ohjausvaihteen kolina on tuttu edellisestä, joten sekään se ei ole. Kolahdus tulee enemmänkin ripustus/iskari akselilta.
Iskarin yläpää teoria tuli esiin AK:ssa, jossa kävin tarjouksessa olevassa turvatarkastuksessa. Lähinnä menin sinne tuossa ohjelmassa olevan jarrujen herkistelyn vuoksi, mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Vaan eivätpä ne löytäneet rikkinäistä vetarin kumiakaan, vaikka niidenkin tutkinta oli erikseen ohjelmassa...
Iskarin yläpää teoria tuli esiin AK:ssa, jossa kävin tarjouksessa olevassa turvatarkastuksessa. Lähinnä menin sinne tuossa ohjelmassa olevan jarrujen herkistelyn vuoksi, mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Vaan eivätpä ne löytäneet rikkinäistä vetarin kumiakaan, vaikka niidenkin tutkinta oli erikseen ohjelmassa...

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.
Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Takana muuten on jousijalassa tukilaakeri, kovasti näyttää 100% kumiselta 

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuossa on toinen vaihtoehto, joka on täysin alumiininen. Kun linkissäsi on maininta materiaalin osalta myös teräksestä. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html" onclick="window.open(this.href);return false;JHel kirjoitti:Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.
Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Suositelut! suojaa, ei sano mitään lumesta, kestää myös jäätä eikä rupea repsottamaan ajan myötä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla on/oli kanssa sama ongelma, eli kolahtelee käännettäessä esim. mukulakivillä. Suoraan mennessä ei kuitenkaan kuulu ikinä mitään vaikka olisi millaista pomppua tiessä. Väljää ei ole muualla kuin pieni välys raidetangossa, joten kaiken järjen mukaan se on syyllinen kolinaan.EdotL kirjoitti: ohjausvaihteen kolina on tuttu edellisestä, joten sekään se ei ole.
Raidetankoonhan ei kohdistu mitään voimia suoraan ajettaessa, vaan pelkästään käännettäessä. Kuopissa tuo pieni välys sitten ilmenee kolinana. On kuitenkin sen verran iso homma tuo raidetangon vaihtaminen, etten tuon pikku kolinan takia jaksa sitä alkaa vaihtamaan.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juteltiin tästä juuri PK-seudun miitissä hieman , eli vakiokorkuset 156:set hajottaa muovit ja alumiinit ja vetää öljypohjat paskaksi. Meikäläisellä muutamia senttejä tilaa maahan , ja ei mitään ongelmia. Kanttareet , hidastetöyssyt jne sujuu ongelmitta. Nimimerkillä kaari-napa 300mm....stoichiometric kirjoitti:Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En jäänyt paikalle katselemaan, eli en osaa sanoa. Mutta luulisi nyt, että merkkihuolto tietää mistä nostaa. Mutta toi on muuten kyllä hyödyllinen tieto.willez kirjoitti:Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Mietin vaan, kun albertollinkin 156 myynti-ilmon mukaan kolisee myös Streettien kanssa, että onko näissä iskareissa joku omituinen ominaisuus mikä V6:ssa kolisee.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voin kertoo , että siellä on joku vanhempi asentaja ollut kahvilla , ja sanonut nulikalle , että "kato sää toi alfanpaska" , ja ne tietää vähemmän autoista kuin auton omistaja.... Valitettavasti näin se menee...EdotL kirjoitti:En jäänyt paikalle katselemaan, eli en osaa sanoa. Mutta luulisi nyt, että merkkihuolto tietää mistä nostaa.willez kirjoitti:Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
EDIT : Mee merkkihuollon tiskille,ja sano , että tarkistakaa välykset , ja hei , kai te nostatte auton keventimellä tukivarsista ? Kato mitä työnjohdossa vastataan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tattista!JackFry kirjoitti:Tuossa on toinen vaihtoehto, joka on täysin alumiininen. Kun linkissäsi on maininta materiaalin osalta myös teräksestä. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;JHel kirjoitti:Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.
Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tossa mun autossa on joku tehdasmadallus. Tosin en kyllä ole ite sitä kolauttanut.stoichiometric kirjoitti:Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.

- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taidan mennä leimalle ja käsken niiden hakea väljät. Ne ainakin osaa hakea. Tosin ennen sitä pitää laittaa vetarin kumi ja kytkin vaihtoon.willez kirjoitti: Voin kertoo , että siellä on joku vanhempi asentaja ollut kahvilla , ja sanonut nulikalle , että "kato sää toi alfanpaska" , ja ne tietää vähemmän autoista kuin auton omistaja.... Valitettavasti näin se menee...
EDIT : Mee merkkihuollon tiskille,ja sano , että tarkistakaa välykset , ja hei , kai te nostatte auton keventimellä tukivarsista ? Kato mitä työnjohdossa vastataan.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^no ei sekään mikään käsittämätön ole, 11-12cm varaa siellä silti on. Mulla oli "30"mm eibachien kanssa 8cm maavara tuohon muoviiin ja hyvin pysy ehjänä. Tuon muovin olin korjannut ensimmäisen käyttäjän jäljiltä jolla oli ollut "vain" 13-14cm varaa 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Niin ei se varmaan käsittämätön ole. Mutjoo, en tiedä miten on rikottu. Uus nyt kuitenkin on hankittava:
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaikkein parhain tulos saavutetaan ilman pohjamuovia. Monelta taholta kuullut , että pohjamuovi , oli sitten muovinen tai alumiininen "pro pohjapanssari" , se kulkee matalalla. Ilman mitään,on ehkä parhain , jos ajattelee maavaraa...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^pohjamuovi taitaakin enemmän liittyä lämmönhallintaan ja meluun (ja vähän paskasuuteen), mulla on on öljypohjan ja muovin väli n. 1-1,5 cm
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohon iskarin yläpäiden kopinaan... Mun GTA:sta ei löytynyt muuta syytä etupään kopsahtelulle, kuin iskarin yläpäät. Testi tehtiin auto alhaalla ja iskareiden päästä ne kumitutit irti. Keulaa hiiaamalla näppituntumalla yläpäähän tulee selkeä kopsahdus jokaista ylös-alas heilahdusta vastaan. Täytynee syventyä talven aikaan, että voiko siellä joku kopsua, vai ei. Suorilta en ainakaan väittäisi, etteikö voisi. Ei se iskari kuitenkaan hitsaamallakaan korissa kiinni ole ja jostain sen on päästävä joustamaan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Huonosti kiristetty koiranluu taisi kolista myös AREF-kollegalla Latviassa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toiselta puolelta meni alatukivarsi vaihtoon kun oli väljä. Uskon, että omassani kolinat johtuvat koiranluista tai sitten se toisenkin puolen tukivarsi alkaa olla entinen.EdotL kirjoitti:Mietin vaan, kun albertollinkin 156 myynti-ilmon mukaan kolisee myös Streettien kanssa, että onko näissä iskareissa joku omituinen ominaisuus mikä V6:ssa kolisee.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko se kovin huono uutinen jos kylmänä aamuna kytkintä painaessa se pitää matalaa ääntä parin ensimmäisen sekunnin aikana.
Autollahan on 106 t km mittarissa ja kytkin muuten tuntuu mainiolta.

Autollahan on 106 t km mittarissa ja kytkin muuten tuntuu mainiolta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla kesti kytkin n.200tkm, tuskin tuo sun on vielä mennyt. Toisaalta, voihan niitä mennä, duunikaverin corollasta levis kytkin 68 tkm, ei osannut vaimo kuulemma käyttää keppiäPujazuba kirjoitti:Onko se kovin huono uutinen jos kylmänä aamuna kytkintä painaessa se pitää matalaa ääntä parin ensimmäisen sekunnin aikana.![]()
Autollahan on 106 t km mittarissa ja kytkin muuten tuntuu mainiolta.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ton kanssa vaihdan vaihteita polttamalla mahdollisimman vähän kytkintä! Mutta laakeri voi myös antaa periksi vaikka kytkintä olis paljonkin jäljellä. Toivotaan ettei tule mitään kytkinkustannuksia lähiaikoina.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^pieni ääni ei vielä tarkoita remonttia, onhan kytkinneste vaihdettu työsylinterin kautta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaihdatin jarrunesteet samaan aikaan kuin etupään jarru-osat. Työt tein niinsanotun maahantuojan luona mutten tiedä työmenetelmistä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no juu, liikkeissäkin vähän heikosti välillä vaihtavat kytkinnesteitä. Pelkkä säiliön nesteenvaihto ja jarrujen ilmausruuveista päästö ei vaikuta kytkimeen pätkääkään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs olisi paras lääke kukkiviin tuulilasin reunoihin? Maalit päälle ei paljoa mieltä miellytä..
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hmmm, pariin kertaan on käväissyt näytössä varoitus jarrunesteen tasosta, myös käsijarrun merkkivalo on vilkkunut pari kertaa. Mutta nestettä on riittävästi, jarrut toimivat hyvin, eivätkä laahaa. Ja kesällähän nuo levyt ja palat vaihdettiinkin. Onkohan sieltä joku anturi nyt sitten menossa? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ota käsijarrun nahkahame pois ja tarkista käsijarrun anturin kuntoa. Mulla se oli löystynyt ja seurauksena käsijarrun merkkivaloa ei saanut ollenkaan syttymään.
5 minuutin homma auton sisällä vielä.
5 minuutin homma auton sisällä vielä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Käsijarrukahvan anturi taitaa olla aika herkkä toiminnaltaan. Mullakin usein herjaa tuota jarruneste/käsijarru päällä -varoitusta, jos auto ei ole ihan täysin pysähtynyt kun vetää kahvasta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^^ Jarrunestesäiliön korkissa on pintavahti nesteelle. Se voi aiheuttaa myös virheilmoituksia.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo periaatteessa noin, taino kallistuksenvakaajan pää oli saanut joskus rälläkästä ja loppui kierrevara koiranluitten tapeista. Rikka väliin korjasi asian. Voipi olla aika yleinenkin juttu kun nuo koiranluiden mutterit tuntuu olevan suhteellisen jämähtäneitä niin on tarvinnut ottaa rälläkkä käteen ja sittemmin vähän lipsunut.jkk kirjoitti:tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?
Kantapään kautta vuodesta -93..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
ok. on ne myös helppo jättää vahingossa löysälle jos ei vaikka kiristysvaiheessa purista esim. moniote pihdeilla kallistuksenvakaajaa alatukivarteen päin.Cadamuro kirjoitti:Joo periaatteessa noin, taino kallistuksenvakaajan pää oli saanut joskus rälläkästä ja loppui kierrevara koiranluitten tapeista. Rikka väliin korjasi asian. Voipi olla aika yleinenkin juttu kun nuo koiranluiden mutterit tuntuu olevan suhteellisen jämähtäneitä niin on tarvinnut ottaa rälläkkä käteen ja sittemmin vähän lipsunut.jkk kirjoitti:tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jaahans, huomasin tossa uuden äänen jakopään suunnalta, ääni on tasajaksoinen korkea skirks skirks skirks... . Jakoremmin vaihdosta on runsas vuosi ja alle 20000km eikä tuolla jakopäässä/käyttöremmin puolella ole yhtään tuota vaihtoa vanhempaa kiristintä/remmiä/ohjainrullaa. Vettä roiskisin käyttöremmille ilman muutosta eikä ääntä erota kuin tyhjäkäynnillä.
Mitäs veikkaisitte?
Mitäs veikkaisitte?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
laturin hihna? mulla hiukan kirskuu silloin tällöin kun kylmänä käynnistää, noh onneks menee ens ma vaihtoon kaikki jakopään hilppeet:)
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ei taida olla käyttöremmi. No nyt tulee viikonvaihteessa kilsoja joten näkee sitten, että porsiiko jakopää
Taidakin pistää emännän ajamaan niin voi laittaa sen piikkiin sitten
ja itse voi 



- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kompura? Muuttuuko ääni yhtään, kun räppää ilmastointinappia?
- Hammond
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
- Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuskin puolen sivupeilin sähkölämmitys näyttää lopettaneen toimintansa.
Täältä ja ulkomaan foorumeilta selailemalla ainakin löytyi vinkkiä, miten peilin saa irti ja vaihdettua jne.
Ja eBaysta löytyy pilvin pimein tarvikepeilejä, ja googlen avulla muutenkin, etupäässä Briteistä jostain syystä. Mutta jostain ulkomaiselta foorumilta lueskelin, että oli todella negatiivisia kommentteja tarvikepeilistä, ei sopinut edes kunnolla peilinkuoren sisään ja oli liian paksu ja muutenkin mitoitus ei vastannut originaaliosaa.
Kysymys siis:
Mistä löytyisi originaalivaraosana noita sivupeilejä? Ahkera googlettaminen tuntui aina vain ohjaavan näihin geneerisiin tarvikepeileihin.
Kyse olisi siis jostain tämänkaltaisesta, peili + lämmityselementti:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-102-ALFA- ... 231e0bb13a" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo olisi muuten täysin passeli, mutta joku tuossa eBay-ilmossa hieman antaa vaikutelman, että puhutaan että "manufacturer: Alfa Romeo", mutta alempana on jotain että "OEM quality", mutta kaikesta jää sellainen fiilis, että ei tässä välttämättä ihan originaalivaraosaa kaupata. Voin olla toki väärässäkin, jos joku kuvasta tunnistaa tuon Alfan omaksi osaksi, niin vinkkejä otetaan vastaan.
Täältä ja ulkomaan foorumeilta selailemalla ainakin löytyi vinkkiä, miten peilin saa irti ja vaihdettua jne.
Ja eBaysta löytyy pilvin pimein tarvikepeilejä, ja googlen avulla muutenkin, etupäässä Briteistä jostain syystä. Mutta jostain ulkomaiselta foorumilta lueskelin, että oli todella negatiivisia kommentteja tarvikepeilistä, ei sopinut edes kunnolla peilinkuoren sisään ja oli liian paksu ja muutenkin mitoitus ei vastannut originaaliosaa.
Kysymys siis:
Mistä löytyisi originaalivaraosana noita sivupeilejä? Ahkera googlettaminen tuntui aina vain ohjaavan näihin geneerisiin tarvikepeileihin.
Kyse olisi siis jostain tämänkaltaisesta, peili + lämmityselementti:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-102-ALFA- ... 231e0bb13a" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo olisi muuten täysin passeli, mutta joku tuossa eBay-ilmossa hieman antaa vaikutelman, että puhutaan että "manufacturer: Alfa Romeo", mutta alempana on jotain että "OEM quality", mutta kaikesta jää sellainen fiilis, että ei tässä välttämättä ihan originaalivaraosaa kaupata. Voin olla toki väärässäkin, jos joku kuvasta tunnistaa tuon Alfan omaksi osaksi, niin vinkkejä otetaan vastaan.

- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla olis pari ylimääräistä toimivaa sähköpeiliä proteo rossona. Molempia tai toista jonkunmatkaa hiottu kun piti silloin maalata, mutta löytyikin mustat tilalle halvalla.
Kantapään kautta vuodesta -93..