Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole helmoissa tullut 156:ssa vastaan, mutta etuiskarin takana sisälokasuojan takana vaahtoa on, kuin myös takana ulkokaaren sisällä. Ei ole normiureraania, vaan jotain kumimaista, venyvää ja hyvin viheliäistä poistettavaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tosi nolo kysymys, mutta kun en ole koskaan näin "uutta" autoa omistanut; onko puolat jötsissä heti siinä (tulppien päällä) kun moottorin suojamuovin ottaa irti?
Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?

Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinähän ne. Puola siis toimii samalla tulpanhattuna.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luulin, että vikavalo johtui rikkinäisestä puolasta (sitä korjaamokin epäili) mutta taisikin johtua löysästä tulpanjohtojen liittimestä. Myydäänkö niitä puolaan tulevia liittimiä edes erikseen, vai onko uusittava koko hoito?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos on kyseessä manuaalivaihteisto:Kertsu kirjoitti:Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?
SAE 75W-80 API GL4 Plus
Tai vaihtoehtoisesti kuumille ilmastoille (eli ei Suomen):
SAE 75W-85 API GL 4 and ZF TE ML06 (B&C) LEVEL, ALLISON C4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tervehdys alfisteille ja draamaa sivusta seuraaville!
Tuli ostettua 156 1.8 Super ja rupesi jänskättämään sen jakopää, viime remppa tehty 112tkm kohdilla
ja auton mittarissa nyt 152tkm. Syyskuun lopussa tulee jakopään hiluille ikää se tasan 3 vuotta.
Uskaltaako moisella ajella vielä kesän, vai rupeaako olemaan jo aikapommi?
Niin, ja kumpi onkaan isompi paha hihnalle - kilometrit vaiko ikä?
Tuli ostettua 156 1.8 Super ja rupesi jänskättämään sen jakopää, viime remppa tehty 112tkm kohdilla
ja auton mittarissa nyt 152tkm. Syyskuun lopussa tulee jakopään hiluille ikää se tasan 3 vuotta.
Uskaltaako moisella ajella vielä kesän, vai rupeaako olemaan jo aikapommi?
Niin, ja kumpi onkaan isompi paha hihnalle - kilometrit vaiko ikä?
Viimeksi muokannut Bimota, 03 Touko 2017, 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sillon kun mulla oli 156, niin huolto vinkkasi vaihtamaan tai ainakin miettimään vaihtoa kun on 10 tkm deadlineen. Kumpi on pahempi aika vai käyttö, en osaa sanoa. Ajattelisin ehkä niin, että mielummin 600 e syksyllä kuin 2000 e jouluna ja / tai auto paaliin 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Tuo TS on ihan naurettavan herkkä jakopäälle.
Oma ex-156-TS kesti öhm... 58tkm ja 2v ja jotain. Karvan vajaa tais olla 3v/60tkm - eli en ottais riskiä. Ja vesipumppu sitten todellakin siinä samalla!
Homma osaavalla pajalla OIKEIN TEHTYNÄ kustantaa 400-600e paikasta ja tarjouksesta riippuen. Joku voi tehdä tussimerkinnöillä hieman halvemmalla, mutta äkkiä on sit jako pielessä - jos vaikka nyt jo hampaalla.
Nimimerkillä: 2.0TS:llä ajelin pari vuotta. tietämättä että autossa on jako pakonokan puolelta hampaan pielessä. Parani toiminta, päästöt yms. selvästi sen korjauksen jälkeen, vaikka ei se huonosti toiminut ennenkään.
Tuo TS on ihan naurettavan herkkä jakopäälle.
Oma ex-156-TS kesti öhm... 58tkm ja 2v ja jotain. Karvan vajaa tais olla 3v/60tkm - eli en ottais riskiä. Ja vesipumppu sitten todellakin siinä samalla!
Homma osaavalla pajalla OIKEIN TEHTYNÄ kustantaa 400-600e paikasta ja tarjouksesta riippuen. Joku voi tehdä tussimerkinnöillä hieman halvemmalla, mutta äkkiä on sit jako pielessä - jos vaikka nyt jo hampaalla.
Nimimerkillä: 2.0TS:llä ajelin pari vuotta. tietämättä että autossa on jako pakonokan puolelta hampaan pielessä. Parani toiminta, päästöt yms. selvästi sen korjauksen jälkeen, vaikka ei se huonosti toiminut ennenkään.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos nopeista vastauksista, meni ihan yksiin mun aavistukseni kanssa.
Täytyy ruveta varailemaan aikaa pajalle.

Täytyy ruveta varailemaan aikaa pajalle.
- Turre
- Viestit: 274
- Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
- Car(s): 156 2.0 JTS -03
156 SW 2.0 JTS -02
Kia Rio 1.2ISG LX -16
Ex:Mitsubishi Outlander 2.0 -07
Ex: 156 SW 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viime syksynä JTS:n jakopäätä laittaessa irvistelin että ihan mielipuolen hommaa, hihnat ja osat kuin pakasta vedettyjä. Irvistely loppui siihen paikkaan kun TS:stä hajosi vesipumppu samana päivänä kun sain JTS:n liikenteeseen - hihna sielläkin oli ihan hyväkuntoisen näköinen.
Molemmat oli päässeet yliajalle, lähemmäs 4v edellisestä vaihdosta, kilometrejä tosin oli varsin vähän, enintään 30tkm.
Molemmat oli päässeet yliajalle, lähemmäs 4v edellisestä vaihdosta, kilometrejä tosin oli varsin vähän, enintään 30tkm.
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitän. Tätä ajattelin ostaa http://www.motonet.fi/fi/tuote/590099/C ... s-V-FE-75WPujazuba kirjoitti:Jos on kyseessä manuaalivaihteisto:Kertsu kirjoitti:Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?
SAE 75W-80 API GL4 Plus
Tai vaihtoehtoisesti kuumille ilmastoille (eli ei Suomen):
SAE 75W-85 API GL 4 and ZF TE ML06 (B&C) LEVEL, ALLISON C4
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Immobilizerin poiskytkentä.
Onko kukaan kokeillut mitä tapahtuu jos ottaa sen isomman liittimen irti immopurkista?
Meneekö ecu sekotilaan ettei enää toimi vaikka takaisin paikoilleen liittimen pistäisi?
Sama kysymys ajonhallintapurkille VDC
Onko kukaan kokeillut mitä tapahtuu jos ottaa sen isomman liittimen irti immopurkista?
Meneekö ecu sekotilaan ettei enää toimi vaikka takaisin paikoilleen liittimen pistäisi?
Sama kysymys ajonhallintapurkille VDC
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä kestä. Tuo mainitsemasi käy mainiosti.Kertsu kirjoitti:Kiitän. Tätä ajattelin ostaa http://www.motonet.fi/fi/tuote/590099/C ... s-V-FE-75WPujazuba kirjoitti:Jos on kyseessä manuaalivaihteisto:Kertsu kirjoitti:Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?
SAE 75W-80 API GL4 Plus
Tai vaihtoehtoisesti kuumille ilmastoille (eli ei Suomen):
SAE 75W-85 API GL 4 and ZF TE ML06 (B&C) LEVEL, ALLISON C4
Tässä vielä Alfan virallisen voiteluainetoimittajan suositukset: http://www.extranetpli.eu.petronas.com/ ... d_lingua=2
Yo:n perusteella tämän päivän valikoimasta suositellaan: 'TUTELA TRANSMISSION ZC 75 SYNTH' vaihteistoöljyä 2.0 JTS:lle joka on 'SAE 75W-80, API GL 5, MIL-L-2105 D Performance' luokkia täyttävä.
Muistaakseni itse laitoin 2014 jotakin juuri noita suosituksia täyttävän ja toiminta on ollut hyvä Suomen kesä-talvi oosuhteissa.
- molsky
- Viestit: 439
- Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
- Car(s): Mito QV, 156 2.0 JTS
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos haluaa halvemmalla selvitä niin Tutelaa saa yllättävän halvalla alla olevan verkkokaupan kautta, toimitusaika oli noin viikko omalla kohdalla.Kertsu kirjoitti:Kiitän. Tätä ajattelin ostaa http://www.motonet.fi/fi/tuote/590099/C ... s-V-FE-75WPujazuba kirjoitti:Jos on kyseessä manuaalivaihteisto:Kertsu kirjoitti:Toinen kysymys, mitä vaihteistoöljyjä suosittelisitte tuohon?
SAE 75W-80 API GL4 Plus
Tai vaihtoehtoisesti kuumille ilmastoille (eli ei Suomen):
SAE 75W-85 API GL 4 and ZF TE ML06 (B&C) LEVEL, ALLISON C4
https://www.moottorioljy24.fi/Vaihteist ... 7#tab-cars
Viimeksi muokannut molsky, 04 Touko 2017, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Hyvät hinnat tuossa!
Mannol Racing+Ester 10W-60, 4l: 16,50 €!
Toimituksineen silti alle 30€.
Mannol Racing+Ester 10W-60, 4l: 16,50 €!
Toimituksineen silti alle 30€.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Katsoppa vaikka ebay (Saksa?) muistaakseni hieman yli 60€ 20L pönikkä.
- -ROADRUNNER-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 19:57
- Car(s): 156 3.2 V6 GTA sw 147 2.0 ts
Ex 156 2.5 V6 sedan - Paikkakunta: Imatra
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitäisi taakse jarruremppaa alotella ja vielä mietinnässä koittaako vanhat satulat herätellä henkiin vai laittaisiko suoraan uutta tilalle
Eli onko GTAssa ja 156sw samat jarruosat takana, onko muuta eroa kuin GTAn satulat vedetty punaisiksi? 


- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
https://spareto.com/t/vehicles/alfa-rom ... ing?page=2
Tuosta saisi valmiiksi punaisia, säästyisi pensselöinniltä ja maalinkin voisi kuvitella olevan laadukasta.
Tuosta saisi valmiiksi punaisia, säästyisi pensselöinniltä ja maalinkin voisi kuvitella olevan laadukasta.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No perhana. Tuollako noita ton mallisia satuloita olis ollu.Satakuusnelonen kirjoitti:https://spareto.com/t/vehicles/alfa-rom ... ing?page=2
Tuosta saisi valmiiksi punaisia, säästyisi pensselöinniltä ja maalinkin voisi kuvitella olevan laadukasta.
Paikallinen varaosapulju ei pari vuotta sitten lukuisista yrityksistä huolimatta löytänyt kun tämän mallista, joka ei meikäläisen sw diisseliin sopinu.
Ostin sitten purkaamolta purku satulan mikä oli just tuollanen, kun spareton myymä.
- Kertsu
- Viestit: 842
- Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
- Car(s): Giulietta T-jet 2011
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomasin, että boseliftin takaovien ikkunoiden katkaisijoissa ei pala valot. Purkamisen jälkeen selvisi, ettei siellä ollut polttimoa saati sitten paikkaakaan sellaiselle. Olenko siis kuvitellut, että ne katkaisimet olisi valaistu
Ja nyt se ikkuna ei sitten edes liiku siitä katkaisimesta ja kuskinkin oven säätimestä erittäin laiskasti. Pitääkö purkaa koko ovipahvi vikaa selvittäessä? Kertakaikkiaan great success tämä operaatio >.<

Ja nyt se ikkuna ei sitten edes liiku siitä katkaisimesta ja kuskinkin oven säätimestä erittäin laiskasti. Pitääkö purkaa koko ovipahvi vikaa selvittäessä? Kertakaikkiaan great success tämä operaatio >.<
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ niin tai ainakin joskus 5 vuotta sitten noita on saanut hommattua. Toimitusaika 29 päivää eli jos joku ostaa, niin sitten alkavat selvittämään että saiko niitä oikeasti.
Mulla on iso tilaus sisällä, puolessa tuo 29pv toimitus. Nyt kestää kuulemma ainakin 6 viikkoa, osaa tavaraa ei saa varmasti ja loppuihin koittavat kovasti löytää vaihtoehtoista toimittajaa ettei tarttis rahoja palauttaa..
Toivottavasti poistavat sitten listoiltaan noi tuotteet mitä ei saanutkaan ainakaan sillä merkillä.
Mulla on iso tilaus sisällä, puolessa tuo 29pv toimitus. Nyt kestää kuulemma ainakin 6 viikkoa, osaa tavaraa ei saa varmasti ja loppuihin koittavat kovasti löytää vaihtoehtoista toimittajaa ettei tarttis rahoja palauttaa..
Toivottavasti poistavat sitten listoiltaan noi tuotteet mitä ei saanutkaan ainakaan sillä merkillä.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfaan (156 1.8TS, ajettu 152tkm) tehtiin öljynvaihto reilu 2000km sitten ja eilen jouduin kaatamaan peräti litran öljyä lisää, tikku näytti alarajaa.
Öljyinä Wolf 10W60. Vaikuttaa turhan janoiselta auto, eikö?
Öljyinä Wolf 10W60. Vaikuttaa turhan janoiselta auto, eikö?
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Outs! Ei ole vissiin varmuutta, oliko öljyt vaihdon jälkeen ylärajalla?
Jos auto on seissyt jossain välissä, männänrenkaatkin voi olla jumiutuneet. Mutta ei ole tosiaan normaalia, joskin tietyissä moottoreissa "ominaisuuksien rajoissa".
Jos auto on seissyt jossain välissä, männänrenkaatkin voi olla jumiutuneet. Mutta ei ole tosiaan normaalia, joskin tietyissä moottoreissa "ominaisuuksien rajoissa".
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko se tikun minmax raja edes litraa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oli tosiaan ylärajassa vaihdon jälkeen ja ajo ollut nättiä kaupunki- ja maantieajoa. Täytyy nyt seurailla tuota tikkua ahkeraan.sämpy kirjoitti:Outs! Ei ole vissiin varmuutta, oliko öljyt vaihdon jälkeen ylärajalla?
Jos auto on seissyt jossain välissä, männänrenkaatkin voi olla jumiutuneet. Mutta ei ole tosiaan normaalia, joskin tietyissä moottoreissa "ominaisuuksien rajoissa".

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On noita tullut vastaan, missä se 5dl häviää tuhannen km aikana. 10W60 ei ole tuossa kohtaa TS-koneen kanssa mikään automaattinen ensiapu tai lääke, kun kone sitä ei normiajossa tarvi. Omakohtaisesti hyvät kokemukset Valvoline MaxLife 10W40:stä, myös ennen öljyä kuluttaneen koneen kohdalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
10W-60 öljytkin vaihtelee koneesta riippuen. Mulla Liqui Moly kului 0,27l/1000km ja Granville 0,17/1000km.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo Wolfin 10W60 pitäis olla varsin laadukasta kamaa. Olihan vaihdon jälkeen kierrätetty koneen läpi öljyt ennenku tikkuun katsottiin? Tyhmä kysymys ehkä, mutta joskus tullut sellainenkin vastaan, ettei ole kone pyörinyt lisäyksen ja tsekkauksen välillä.
Eihän siinä toki hirveetä heittoa tule, mitä nyt suodatin yms.
Ja tuon määrän pitäis näkyä jo jossain - joko pakoputkessa tahi konetilassa. Ettei olis öljynsuodattimen jalka löysä? Varsin tyypillinen vika.
Eihän siinä toki hirveetä heittoa tule, mitä nyt suodatin yms.
Ja tuon määrän pitäis näkyä jo jossain - joko pakoputkessa tahi konetilassa. Ettei olis öljynsuodattimen jalka löysä? Varsin tyypillinen vika.
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
+1Alfissimo kirjoitti: Omakohtaisesti hyvät kokemukset Valvoline MaxLife 10W40:stä, myös ennen öljyä kuluttaneen koneen kohdalla.
Mulla V6 156:ssa vei Castrolin 10w60:ia, vaihdoin Valvolinen 10w40:iin ja ei tarvinnu vaihtovälillä enään lisätä.
Noni
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jos vie litran/2000km niin ei siinä öljylaadut enää auta. Kaatelee sitä öljyä sinne tai avaa moottorin. Se min-max väli on jämpti litra.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Paitsi että meidän eka viiskutonen tessu söi tuon 650km matkalla, kun oli tarpeeks väärää öljyä.
Sitten riitti 1l/10tkm loistavasti.
Sen siitä saa, kun koneeseen kipataan jotain 0W-lirucastrolia.
Tietty tuossakin voi tosiaan olla se, ettei se kone yksinkertaisesti tykkää tuosta öljystä.
Paitsi että meidän eka viiskutonen tessu söi tuon 650km matkalla, kun oli tarpeeks väärää öljyä.
Sitten riitti 1l/10tkm loistavasti.
Sen siitä saa, kun koneeseen kipataan jotain 0W-lirucastrolia.
Tietty tuossakin voi tosiaan olla se, ettei se kone yksinkertaisesti tykkää tuosta öljystä.
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa katsoa, ettei huohottele sitä öljyä pihalle. Oma tessu huohotteli aika railakkaasti litran per 5000km.
En sit tiedä mitä sille voi tehdä jos huohottelee :/
En sit tiedä mitä sille voi tehdä jos huohottelee :/
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Emäntä kävi tankilla ja luukku perkele jäi käteen. Katkesi elikkäs murtui sieltä saranapuolelta. Onko kukaan joutunut jumppaamaan tuollaisen kanssa? Varaosan saa tallista, mutta olisi mukava tietää kuinka iso homma taas luvassa..
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- wileythecoyote
- Viestit: 613
- Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
- Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun) - Paikkakunta: Mansesteri
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luukku ihan plug n play.Alfred Romero kirjoitti:Emäntä kävi tankilla ja luukku perkele jäi käteen. Katkesi elikkäs murtui sieltä saranapuolelta. Onko kukaan joutunut jumppaamaan tuollaisen kanssa? Varaosan saa tallista, mutta olisi mukava tietää kuinka iso homma taas luvassa..
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei 0W sano mitään öljyn kuumaviskositeetista vaan se on kylmäviskositeetin merkintä. Ennen W:tä tuleva merkintä edustaa aina paljon korkeampaa viskositeettia kun W:n jälkeinen merkintä.Aquatica kirjoitti:^
Paitsi että meidän eka viiskutonen tessu söi tuon 650km matkalla, kun oli tarpeeks väärää öljyä.
Sitten riitti 1l/10tkm loistavasti.
Sen siitä saa, kun koneeseen kipataan jotain 0W-lirucastrolia.
Tietty tuossakin voi tosiaan olla se, ettei se kone yksinkertaisesti tykkää tuosta öljystä.
Toisin sanoin jopa 'ohuin' öljy on kylmänä paljonkin 'paksumpaa' kuin paksuin öljy kuumana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Kyllä mä tiedän.
Tuo viivanjälkeinen yritti kuvastaa kuumaviskositeettia, mutta kai se ois numeroina pitänyt laittaa...
Kai sä nyt tuon mun öljykeskusteluaktiivisuuden olet huomannut
Kyllä mä tiedän.
Tuo viivanjälkeinen yritti kuvastaa kuumaviskositeettia, mutta kai se ois numeroina pitänyt laittaa...

Kai sä nyt tuon mun öljykeskusteluaktiivisuuden olet huomannut

-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko jossain keskutelussa päästy jäljille, miksi 15W öljy saattaa olla pakkasessa paljon notkeempaa kuin 10W tai 5W? Mulle edelleen sumeaa logiikkaa kun ei tunnu viskositeetit oikein korreloivan tosielämän kanssa, mutta valmistajan suosituksilla yleensä mennään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ei se saa olla niin.
Tässä näkyy viskos. alueet joita öljyn tulee täyttää jotta se olisi xW-y.
Mutta tietenkin eri öljyillä on eri jähmepisteet ja eri viskositeetti-indeksit. Joka tapauksessa 15W ei saa olla notkeampaa esim. -20C:ssa kuin 10W.
EDIT - Anteeksi linkki jäi pois! http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
Tässä näkyy viskos. alueet joita öljyn tulee täyttää jotta se olisi xW-y.
Mutta tietenkin eri öljyillä on eri jähmepisteet ja eri viskositeetti-indeksit. Joka tapauksessa 15W ei saa olla notkeampaa esim. -20C:ssa kuin 10W.
EDIT - Anteeksi linkki jäi pois! http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Motronic ME2.1, alfadiag/dnEcuDiag "lambda regulator row X" antaa 1 tienoilla olevan numeron. Tulkitsenko oikein että tällä numerolla kerrotaan sen hetkinen injetiosyklin pituus? Eli esim. arvolla 1.1 tulee 10% pidempi pulssi kuin mitä kartta sanoisi?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Vika": Tärinä tyhjäkäynnillä. Heiman heiluu ratti jne tyhjiksellä. Syttyykö moottorinvikavalo aina jos puola/johdin viallinen? Mulla siis ko valo ei pala. Ihan kuin pienen pieni ohisytytys olisi silti vain kyseessä. Toki voisi olla joku moottorin tukikumikin. Vai mikä näissä v6:ssa yleensä tuollaista aiheuttaa?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos wileythecoyote. Homma oli juuri noin. Oli näköjään luukun lukitustappikin poikki, joten vaihdoin senkin palikan.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jako ei ole kohdallaan.AmericanItalian kirjoitti:"Vika": Tärinä tyhjäkäynnillä. Heiman heiluu ratti jne tyhjiksellä. Syttyykö moottorinvikavalo aina jos puola/johdin viallinen? Mulla siis ko valo ei pala. Ihan kuin pienen pieni ohisytytys olisi silti vain kyseessä. Toki voisi olla joku moottorin tukikumikin. Vai mikä näissä v6:ssa yleensä tuollaista aiheuttaa?
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli hihna vaihdettu väärin?fahlsjy kirjoitti:Jako ei ole kohdallaan.AmericanItalian kirjoitti:"Vika": Tärinä tyhjäkäynnillä. Heiman heiluu ratti jne tyhjiksellä. Syttyykö moottorinvikavalo aina jos puola/johdin viallinen? Mulla siis ko valo ei pala. Ihan kuin pienen pieni ohisytytys olisi silti vain kyseessä. Toki voisi olla joku moottorin tukikumikin. Vai mikä näissä v6:ssa yleensä tuollaista aiheuttaa?
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tosta on aikas monta ketjua täällä mutta joo, jos jako ei ole kohdillaan niin tyypillisiä oireita on että tyhjäkäynnillä täristää mutta kun vähän kierroksia nostaa niin käy nätimmin..
- catharsis
- Viestit: 113
- Liittynyt: 24 Huhti 2016, 22:36
- Car(s): ex-156 2.0 JTS SW boselift
e61 525 -07
S80 2.4 -00 - Paikkakunta: Helsingin MLK
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jötsissä 1. lambdan häröily ainakin aiheutti tota, moottorinohjaus yrittää korjata virheellisiä arvoja. Ihan snadisti kun lisäs kierroksia, homma tasottui.
Itellä koki tilapäisen ihmeparantumisen, vaihdetaan sit kun häröilee uudestaan.
Itellä koki tilapäisen ihmeparantumisen, vaihdetaan sit kun häröilee uudestaan.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kysymys oli bussosta.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 29 Huhti 2017, 21:33
- Car(s): Alfa: 156 2.5 V6
Sysleri: 300c 5.7 hemi - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitoksia. Eli käytännössä uusi hihnan vaihto. Tällä ajettu nyt 20tkm ja vajaa 2v. Edellisen omistajan mukaan.
Onko mitään pajaa täällä pk seudulla jota ko työlle suosittelisitte? Aikomus oli itse tehdä kaikki mahdollinen alfaan mutta tuon työn jätän ammattilaisille.
Onko mitään pajaa täällä pk seudulla jota ko työlle suosittelisitte? Aikomus oli itse tehdä kaikki mahdollinen alfaan mutta tuon työn jätän ammattilaisille.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juu ei kannata busson hihnaa ite vaihtaa. Menee ikä ja terveys. Vittumainen homma joka kestää pidempään ja yllättäen maksaakin enemmän erikoistyökalujen takia kuin mitä olis maksanu ajaa busso hihnanvaihtoon merkkihuoltoon 

Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmaan täälläki ollu juttua, mut mitä jos vaihan alustaan urskapuslat?
Laakerijumppaa ainaki tiedos metelistä päätellen, mut mitä jousia/iskareita?
Lie orkkis jouset ja iskarit nyt. On tuuliherkkä ja niiaa jarrutukses ja keulii kiihdytykses...
Ei muistikuvaa enää ns timmistä orkkisalustasta. V nopeusgummit alla.
Jos vetäis alustan atomeiks ja uusis hela hoidon. Nykyalusta ei kolise - tuntuu vaan lullalta.
Laakerijumppaa ainaki tiedos metelistä päätellen, mut mitä jousia/iskareita?
Lie orkkis jouset ja iskarit nyt. On tuuliherkkä ja niiaa jarrutukses ja keulii kiihdytykses...
Ei muistikuvaa enää ns timmistä orkkisalustasta. V nopeusgummit alla.
Jos vetäis alustan atomeiks ja uusis hela hoidon. Nykyalusta ei kolise - tuntuu vaan lullalta.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos se hihna on alle 2v vanha niin rittäähän tossa pelkkä jaon zekkauskin. Voihan se olla kohillaankin ja vika jossain muualla...AmericanItalian kirjoitti:Kiitoksia. Eli käytännössä uusi hihnan vaihto. Tällä ajettu nyt 20tkm ja vajaa 2v. Edellisen omistajan mukaan.
Onko mitään pajaa täällä pk seudulla jota ko työlle suosittelisitte? Aikomus oli itse tehdä kaikki mahdollinen alfaan mutta tuon työn jätän ammattilaisille.