Alfa 156 2.5 v6 Laatikosta.. kuvia vaarakohteesta
Valvoja: Moderators
Alfa 156 2.5 v6 Laatikosta.. kuvia vaarakohteesta
Elikkä minulla meni vuoden -99 156sesta (2.5) (174t ajettu) laatikko rikki ja syy tähän oli että autoa kun katsotaan takaa päin. laatikon vasemassa päässä ylhäällä on laakeripesä ja tätä vasten on jonkun letkun/vaijerin suoja joka oli syönyt laatikkoon reijän ja öljyt ulos. Ostin sitten 80t ajetun laatikon tämäkin vuosimallia 99 ja siinä samassa kohdassa oli samanlainen reijän alku. Elikkä kannattaa katsoa se jos on vain mahdollista siinä meinaan säästää paljon. jos joillakin oisi jotain lisätietoa että onko se jokin valmistusvika vai vaan sattumaa vaan voisi kertoa ois meinaan kiva tietää..
p.s Laatikkoa ei voi hitsata siitä kohtaa koska se vetää pesän vinoon ja sitä ei kuulemma voida koneistaa.
p.s Laatikkoa ei voi hitsata siitä kohtaa koska se vetää pesän vinoon ja sitä ei kuulemma voida koneistaa.
- Gardenia
- Viestit: 90
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 22:05
- Car(s): ex-156 V6
Ducati Hypermotard 796 - Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Mulla puhkesi melkein samasta kohtaa. Jollain kitillä ja uusilla öljyillä selvisi 3kk kunnes laatikko levisi kokonaan. Asiantuntijat kertoivat että kun sinne sisälokarin (tai mikä lie kuminen suojalevy) ja vaihdelaatikon väliin menee hiekkaa ja muuta paskaa, niin se hioo laatikon nätin kiiltäväksi ja aiheuttaa reiänkin lopuksi. Ja sit jos se on vielä alumiinia, niin ei taida olla kovin kestävää. Reiän leikkasivat siihen suojalevyyn ettei pääse hinkkaamaan ja muistuttivat että Opeleissa on vakiona ettei tapahtuisi tällaista 

- Jii
- Viestit: 4
- Liittynyt: 17 Helmi 2005, 11:48
- Car(s): 957CS,Ex. 159,166,156,75,33
- Paikkakunta: Mikkeli
Myös minulla puhkesi samasta kohtaa kun sisälokarin kuminen suojalevy hankasi vaihdelaatikon päätyyn. Silloin 156:lla oli ajettu noin 120t vm. -98.
Onko Gardenian tai piesulin Alfassa alustasarjaa? Minulla epäiltiin että Vogtlandin jousilla olisi ollut jotain tekemistä hankautumisen kanssa. Uuden vaidelaatikon kanssa ei hankaumia ole näkynyt.
Onko Gardenian tai piesulin Alfassa alustasarjaa? Minulla epäiltiin että Vogtlandin jousilla olisi ollut jotain tekemistä hankautumisen kanssa. Uuden vaidelaatikon kanssa ei hankaumia ole näkynyt.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Sen verta hermostutti että tarkistin oman samalla kun auto oli pukeilla muutenkin mutta omassa on vajaan sentin rako siinä sisälokarin ja lootan välissä. Liekö tehty muutos vai Italialaista toleranssia
Ei kyllä naurattais jos olis ollu melkein puhki
Olis kiva kuulla mitä vuosimalleja puhki menneet on ollu? (nimim. "Jii") Onko kaikki paria kolmea ekaa vuotta vai tosiaan tuurista kiinni?


Olis kiva kuulla mitä vuosimalleja puhki menneet on ollu? (nimim. "Jii") Onko kaikki paria kolmea ekaa vuotta vai tosiaan tuurista kiinni?
Ayrton Senna da Silva forever
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Omassani on kanssa siinä suojassa syvennys päätyä varten. Katselin öljynvaihdon yhteydessä ja minusta välissä on ilmaa sen verran, että ei syytä huoleen tuon kohdalla. Liekkö tosiaan muuttunut?Wile E. Coyote kirjoitti:Sen verta hermostutti että tarkistin oman samalla kun auto oli pukeilla muutenkin mutta omassa on vajaan sentin rako siinä sisälokarin ja lootan välissä. Liekö tehty muutos vai Italialaista toleranssiaEi kyllä naurattais jos olis ollu melkein puhki
![]()
Olis kiva kuulla mitä vuosimalleja puhki menneet on ollu? (nimim. "Jii") Onko kaikki paria kolmea ekaa vuotta vai tosiaan tuurista kiinni?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
No omassa on syvennys ja se huopa härpäke tuolla kohtaa vaikka kyse -98 ikäsestä yksilöstä. Samoin tilaa on laatikon ja lokarin välissä riittävästi. Muita syitä asiaan täytyy olla.JT-Racing kirjoitti:Omassa ysiysissä on myös sisälokarissa syvennys laatikon pään kohdalla. Se pala on myös jostain huovasta tai vastaavasta tehty, eikä kosketa laatikkoon. Olisiko näin että tehtaalla on ongelma tiedostettu ja lokaria muutettu alkupään mallien jälkeen?
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Thanks.
Pyysin jo vuosihuollossa, että tarkistaisivat, mutta eivät tainneet ymmärtää mitä tarkoitin. Sanoivat vain, että siinä on joku suoja eikä mikään vaijeri voi hangata sitä. tuskin katsoitava itse lootaa, näkyykö hankausjälkiä.
Jos tämä sama vika on lähes kaikissa vm98-00 156:ssa, niin eikö silloin yleensä kutsuta valmistajan taholta takaisin huoltoon. Vai käytetäänkö moista menetelmää vain uusille autoille? Itsellä ei ole kokemusta, joten siksi kysyn.
Pyysin jo vuosihuollossa, että tarkistaisivat, mutta eivät tainneet ymmärtää mitä tarkoitin. Sanoivat vain, että siinä on joku suoja eikä mikään vaijeri voi hangata sitä. tuskin katsoitava itse lootaa, näkyykö hankausjälkiä.
Jos tämä sama vika on lähes kaikissa vm98-00 156:ssa, niin eikö silloin yleensä kutsuta valmistajan taholta takaisin huoltoon. Vai käytetäänkö moista menetelmää vain uusille autoille? Itsellä ei ole kokemusta, joten siksi kysyn.
Tässä huomaa taas eron maahantuojien leireissä. Työkaveri just kertoi, että ovat oman mersunsa saaneet takuu maalaukseen, koska takamerkki on jotenkin irtonainen ja kuluttaa maalin pois. Ja tämä siis väyrys mesessä. Ja tämä koskee kaikkia väyrysiä. Pointti tosin on se, että kaikki ne autot mitkä pyydetään maalattavaksi ko. vian takia tehdään Vehossa. Kaikki varmaan tajuaa pointtini? 

Tarkistin iteltänikin tuon samalla kun vaihdoin kesärenkaat. Aika huolestuttavalta näytti
. Ei siellä kyllä mitään vaijeria ole kuluttamassa mutta se sisälokarin "luukku" on ihan kiinni laatikon päädyssä. Täytyy jotain kulutuspalaa laittaa väliin. savijo-r, millaisen kulutuspalan laitoit? Ite vähän mietin jos lasikuitua laminois siihen laatikon päätyyn.. 


- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Tarkistin tänään renkaanvaihdon yhteydessä ja myös minulla oli laatiikon pää selvästi hioutunut. Malli on 98 ja ajettu 140000. Näyttää olevan erittäin yleistä.
Poistin muovisuojan ja tarkoitus olisi nyt leikata siihen reiät niihin kohtiin, jotka osuvat laatikkoon. Onkohan noista reistä mitään haittaa, sillä sittenhän lootan pää on siinä ihan näkyvissä ja kaiken kuran ja kivien armoilla?
Poistin muovisuojan ja tarkoitus olisi nyt leikata siihen reiät niihin kohtiin, jotka osuvat laatikkoon. Onkohan noista reistä mitään haittaa, sillä sittenhän lootan pää on siinä ihan näkyvissä ja kaiken kuran ja kivien armoilla?
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- slartibarti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 16 Loka 2005, 14:40
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pyörätilan "vaihteistoluukku"
Mulla näkyy olevan irroitettavassa suojassa aukko hankaavien kohtien kohdalla, joka on peitetty ohuella kumilevyllä. Oliskohan jkl:n deltta-auto ollut aikanaan niin kaukonäköinen? Käsittääkseni eka omistaja teetätti huollot siellä.
Re: Pyörätilan "vaihteistoluukku"
Sama juttu tosin oli koko luukku oli vaihtunu kumiläpyskään. ja laatiko oli hyvässä kunnossa.Antieko kirjoitti:Mulla näkyy olevan irroitettavassa suojassa aukko hankaavien kohtien kohdalla, joka on peitetty ohuella kumilevyllä. Oliskohan jkl:n deltta-auto ollut aikanaan niin kaukonäköinen? Käsittääkseni eka omistaja teetätti huollot siellä.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on luukussa suurinpiirtein laatikon pään muotoinen reikä. Itse laatikko näytti vahingoittumattomalta, joten reikä oli ilmeisesti tehty hyvissä ajoin. Kuraahan siitä varmaan vähän pääsee konetilan puolelle, mutta lieneekö siitä haittaa? Kannattaisiko reikä tosiaan peittää vaikka jollain kumilärpäkkeellä?
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
166sessa jää pieno tila lokasuojan ja laatikon päädyn 6-vaigteisessa(kin) eli ei koskene ainakaan sitä.Dobber kirjoitti:Kannattaa tarkistaa tessustakin, mulla on aikanakin muovisuojien sisällä laatikonpää/konehuone joten ei vaivaa tuosta ongelmasta, mutta hyvä pointti ehdottomasti ja kannattaa tarkistaa jos olisi kulunut muovi puhki.Koskeeko ainoastaan v6:tta?
MP