156:n startti ei inahdakkaan
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
156:n startti ei inahdakkaan
Valot syttyvät mutta startti ei inahdakkaan. Valot kuitenkin himmenevät aivan kuin normaalisti startatessa.
Startti on vaihdetu 2,5v sitten ja pelannut tähän päivään saakka moitteetta. Akku vaihdettu 2vko sitten. Code-valo ei pala joten ei pitäisi olla käynnistyksenestokaan?
Ideoita? Onkohan siellä vain joku piuha irti tai huonossa kontaktissa?
Startti on vaihdetu 2,5v sitten ja pelannut tähän päivään saakka moitteetta. Akku vaihdettu 2vko sitten. Code-valo ei pala joten ei pitäisi olla käynnistyksenestokaan?
Ideoita? Onkohan siellä vain joku piuha irti tai huonossa kontaktissa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Pistä 2-nen päälle ja kytkin ylös - väännä startista niin , että auto nytkähtää. Koita sitten starttia uudestaan .
Erittäin harvinaista, mutta joskus voi jäädä startin ja hammaskehän ratakset niin , ettei osu kohdalleen.
Erittäin harvinaista, mutta joskus voi jäädä startin ja hammaskehän ratakset niin , ettei osu kohdalleen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Yleismittarilla kattoo akun jännitteen.si kuuntelee startatessa et kuuluuko startista mitään.jos on paljon käynnistelty ni kylhä startin hiilet kuluu.pöly menee kosketuspintojen väliin ja virta ei tällöin kulje lopputuloksena et mitään ei tapahdu.jos pääsee starttia jopistaan jollain ni se on monesti auttanu jos on hiilipölyä kosketuspintojen välissä.ja sit jos on mahollista ni kattoo et startille tulee kaikki johdot kiinni,muistaakseni kolme kappaletta?virtalukonpohjakin käsittääkseni saattaa aiheuttaa tälläisiä ongelmia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuskin se hiilipöly kauaa hiilen ja liukupinnan välissä pysyy, se ankkuri kun tuppaa pyörimään
Pöly voi kyllä jumittaa palan pesäänsä niin, ettei jousi enää jaksa painaa sitä kunnolla ankkuria vasten ja virta ei kulje.
Edit: Niin, jäi sanomatta että jos itse hiili johtaa sähköä niin tuskin pölykään kovin pätevästi eristää.

Edit: Niin, jäi sanomatta että jos itse hiili johtaa sähköä niin tuskin pölykään kovin pätevästi eristää.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 114
- Liittynyt: 04 Syys 2003, 23:09
- Car(s): 159 1.75 TBi,
ex. 156 2.5 V6,
ex. 156 2.0 TS - Paikkakunta: Helsinki
Kävin aamulla ennen töihinlähtöä kokeilemassa ja sisävalot paloivat himmeästi, töiden jälkeen eivät enää ollenkaan. Eli akku siellä taitaa tyhjentyä, mutta miksi? Voisiko akun vaihto-operaatiossa tapahtua jotain joka aiheuttaa moista vai onkohan uusi akku vain rikki?
Nooh, huomenna toisen auton kanssa antamaan virtaa ja akun vaihtaneeseen liikkeeseen vierailulle. Pitää toivoa ettei se ajonesto pamahda päälle kun akku on tyhjä...
Nooh, huomenna toisen auton kanssa antamaan virtaa ja akun vaihtaneeseen liikkeeseen vierailulle. Pitää toivoa ettei se ajonesto pamahda päälle kun akku on tyhjä...
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
jumissa
Yritä pelkällä täydellä apuakulla. Älä siis ota apusähköä käyvästä autosta. Silloin saatat päästä myös laturin vaihtoon, joka sekin on vinkeliin aika mielenkiintoinen tehtävä.Omaan autooni on käynyt juuri sillain edellisellä omistajalla. Jos kone itsessään ei ole jumissa, niin kokeilisin starttia vaihtamalla toisen akun.Cotson kirjoitti:Kävin aamulla ennen töihinlähtöä kokeilemassa ja sisävalot paloivat himmeästi, töiden jälkeen eivät enää ollenkaan. Eli akku siellä taitaa tyhjentyä, mutta miksi? Voisiko akun vaihto-operaatiossa tapahtua jotain joka aiheuttaa moista vai onkohan uusi akku vain rikki?
Nooh, huomenna toisen auton kanssa antamaan virtaa ja akun vaihtaneeseen liikkeeseen vierailulle. Pitää toivoa ettei se ajonesto pamahda päälle kun akku on tyhjä...