Huoltokäsikirjan mukaan 916 Spiderin moottorin alta on suojalevy. Omassani ei sellaista ollut, kun sen käytettynä ostin. Ken tietää, onkohan siinä ollut sellaista uutenakaan?
Ja kommentoikaapa samalla toiseen: Kytkimen työsylinteri kaipaa seuraajaa. Vaihtohomma lienee sinänsä yksinkertainen, mutta "isot pojat" pelottelivat, että ilmaamisen kanssa voi tulla ongelmia... Kokemuksia?
GTV-Spiderin "alasuoja"
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1320
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
alasuojaa ei ole vakiona, ei ainakaan mulla. Työsylinterin kanssa ei propleemaa, T.Muukkoselta uusi ja ilmauskin menee kun imee sylinterin päästä ja kytkin pohjassa.
Hyvä kikka imuun on esim apteekista löytyvä isoin lääke ruisku, eli joku desin ruisku sillä kun imuttaa niin onnistuu jarrut ja kytkinsylinterit hienosti.
Hyvä kikka imuun on esim apteekista löytyvä isoin lääke ruisku, eli joku desin ruisku sillä kun imuttaa niin onnistuu jarrut ja kytkinsylinterit hienosti.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä mulla ainakin oli -99 GTV TS:ssä se moottorin alapuolinen muovisuoja. Roikkuu vaan niin matalalla ettei ole kovin pitkäikäistä sorttia, omaanikin oli jo parsittu lasikuidulla.
Tiedä sitten onko tuo siistikäyntiselle koneelle mitenkään tarpeellinen, nykyistä tupaöljyraksutinta täytyy kyllä vaimentaa niin paljon kuin mahdollista.
Tiedä sitten onko tuo siistikäyntiselle koneelle mitenkään tarpeellinen, nykyistä tupaöljyraksutinta täytyy kyllä vaimentaa niin paljon kuin mahdollista.
- Epäkelpokeräilijä -
Tämä alapäänsuoja-asia näytää olevan sellainen, että ei nettiä penkomalla ratkea. Edellä saamieni vastausten perusteella voisi vaikka veikkailla, että GTV:issä ja Spidereissa on suojalevy uutena ollut, mutta ei ole kovin kestävää / kiinnipysyvää sorttia, joten käytännössä useimmat ovat ilman? Miten muissa Alfoissa, pysyykö moottorin suoja ehjänä/paikoillaan?
***
Varoituksista huolimatta kytkimen työsylinteri (35 euroa, Alfa-service.de) vaihdettu ihan itte. Ilmauksessa ei mitään ongelmaa, kartanlukija vain pääsylinteriä pumppaamaan ja itse ilmausruuviin kiinni. Ainoa tuumaustuokio tuli, kun kytkimestä alkoi kuulua armoton narina... Kun ei mitään syytä siihen saatikka hoitoa pälkähtänyt päähän, niin ei lopuilta muuta kuin koeajolle. Ajoin koko autotallin päästä päähän (20 cm taakse ja saman verran eteen) ja kitinä lakkasi. Kaikki siis taas entistä paremmin.
***
Varoituksista huolimatta kytkimen työsylinteri (35 euroa, Alfa-service.de) vaihdettu ihan itte. Ilmauksessa ei mitään ongelmaa, kartanlukija vain pääsylinteriä pumppaamaan ja itse ilmausruuviin kiinni. Ainoa tuumaustuokio tuli, kun kytkimestä alkoi kuulua armoton narina... Kun ei mitään syytä siihen saatikka hoitoa pälkähtänyt päähän, niin ei lopuilta muuta kuin koeajolle. Ajoin koko autotallin päästä päähän (20 cm taakse ja saman verran eteen) ja kitinä lakkasi. Kaikki siis taas entistä paremmin.