Mikähän lie ton mun alfan koneen öljyn litra tilavuus?? Pitäis vaihtaa suodatin ja uudet öljyt myllyyn, eikä viittis "kokeilla" paljon menee...
Luin muuten TM:n testiä öljyistä (21/06) ja olin yllättynyt että aikaisempiin autoihin käyttämäni Shell helix ei pärjännytkään loistavasti. Mobil 1 ja Teboil diamond olivat ykkösiä. Öljyt oli 5w-40. Munkkirasvojahan saapi esim. Biltemalta
Filtteri voi olla joko Pikkufiiussa käytetty pienempi FRAM PH4558, kapea ja pitkä malli tai Volvo 440 malli lyhyt ja leveä FRAM PH5458. Voi olla, että FRAMin kirjassa on näppivirhe, kun pari merkkiä vain eri päin. Itse käytän tuota isompaa 440 mallia.
sampi kirjoitti:jep jep, tänx. eikö toi 0w öljy ole liian lurua? ainakin talvella on varmaan ihan hyvät.
Kyllä se ainakin hyvin koneessa kestää kun yhtään ei öljyä syö. Yleensäkin turbodieseleissä käytetään 0W40
Omaan 166 2.4 Jtd:hen olivat laittaneet Italiassa lähtiäisiksi 10w/40 rasvat koneeseen. Kyseessä on Milanolainen valtuutettu huoltamo ja jälleenmyyjä, joten se kai sitten toimii lämpimämmillä keleillä ja etelämpänä. Itse lorautin sisään Teboilin Diamondin 5w/40 Dieselit. Nollaöljyjä en kyllä itse käyttäisi Alfassa.
JTD kirjoitti:Filtteri voi olla joko Pikkufiiussa käytetty pienempi FRAM PH4558, kapea ja pitkä malli tai Volvo 440 malli lyhyt ja leveä FRAM PH5458. Voi olla, että FRAMin kirjassa on näppivirhe, kun pari merkkiä vain eri päin. Itse käytän tuota isompaa 440 mallia.
Pitääkin laittaa ylös nuo mallit. Yleensä kun ongelma varaosaliikkeessä on se, etteivät mokomat löydä listoiltaan 156:ta dieselinä..
JTD kirjoitti:Filtteri voi olla joko Pikkufiiussa käytetty pienempi FRAM PH4558, kapea ja pitkä malli tai Volvo 440 malli lyhyt ja leveä FRAM PH5458. Voi olla, että FRAMin kirjassa on näppivirhe, kun pari merkkiä vain eri päin. Itse käytän tuota isompaa 440 mallia.
Pitääkin laittaa ylös nuo mallit. Yleensä kun ongelma varaosaliikkeessä on se, etteivät mokomat löydä listoiltaan 156:ta dieselinä..
Mitäs öljyä JTD on koneisiinsa kaatanu?
Mobiiliöljyjä, mallia 1 ja 5W50. Hyvin on pysynyt vaihtovälin 10-15 tkm.