75 vai 164? -> Ostin 75:n
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
75 vai 164? -> Ostin 75:n
Vastoin parempaa tietoa ja tuttujen varoittelusta huolimatta päätin hankkia Alfan. Perversio juontaa viime vuosituhannen puolelle kun otin liikkeestä 75:n koeajoon ja totesin että se on helvetin hauska laite ajaa. Nyt olen etsiskellyt sopivaa muutaman viikon.
Käytettyjä etsiessäni huomasin että myös 164:n saisi myös suhteettoman halvalla. Vaimo oli vahvasti 164:n kannalla, 75:stä ei jaksanut kiinnostua. Ei sillä että se olisi vaimon asia minkä auton ostan..
Nyt pitäisi sitten tehdä se vaikea päätös, kumman hankin.
75:
+ takaveto, eksoottinen tekniikka, suorituskyky, aito alfa jne.
- eksoottinen tekniikka, vaihdelaatikon synkrot, ruoste
164:
+ iso ja tyylikäs, osien saatavuus (vrt. 75), simppelimpi tekniikka, ei (kai?) niin ruosteherkkä kuin 75
- etuveto, suorituskyky (vrt. 75)
Onko 75:n vaihteiston korjaaminen kuinka rahakasta touhua? Näyttää vähän siltä että sellaista yksilöä ei ole jossa kakkosen synkrot toimisi. Syö ainakin minun ajonautintoani selkeästi kun lyö näpeille joka kerta.
Molempia saisi ns. "ehjinä" budjettiin sopivissa hinnoissa, toisaalta lieviä projekteja saisi jo uloskantohintaan.
Olen tässä lueskellut foorumin juttuja aiheesta ja hyvin tuntuu jutut sopivan ennakkoluuloihin persoonallisista sähköistä alkaen. Ei kuitenkaan löytynyt vielä mitään joka selkeästi ratkaisisi valintaa kumpaankaan suuntaan.
Oikeasti haluan sen 75:n, mutta hiukan mietityttää että lyönkö käteni paskaan jos sellaiseen sekaannun Työkalut kyllä pysyy kädessä ja hitsausvehkeetkin löytyy, eli ei sen todellakaan mikään viaton käyttöcorolla ole tarkoituskaan olla, kunhan siinä pysytään jossain järjen rajoissa.
Käytettyjä etsiessäni huomasin että myös 164:n saisi myös suhteettoman halvalla. Vaimo oli vahvasti 164:n kannalla, 75:stä ei jaksanut kiinnostua. Ei sillä että se olisi vaimon asia minkä auton ostan..
Nyt pitäisi sitten tehdä se vaikea päätös, kumman hankin.
75:
+ takaveto, eksoottinen tekniikka, suorituskyky, aito alfa jne.
- eksoottinen tekniikka, vaihdelaatikon synkrot, ruoste
164:
+ iso ja tyylikäs, osien saatavuus (vrt. 75), simppelimpi tekniikka, ei (kai?) niin ruosteherkkä kuin 75
- etuveto, suorituskyky (vrt. 75)
Onko 75:n vaihteiston korjaaminen kuinka rahakasta touhua? Näyttää vähän siltä että sellaista yksilöä ei ole jossa kakkosen synkrot toimisi. Syö ainakin minun ajonautintoani selkeästi kun lyö näpeille joka kerta.
Molempia saisi ns. "ehjinä" budjettiin sopivissa hinnoissa, toisaalta lieviä projekteja saisi jo uloskantohintaan.
Olen tässä lueskellut foorumin juttuja aiheesta ja hyvin tuntuu jutut sopivan ennakkoluuloihin persoonallisista sähköistä alkaen. Ei kuitenkaan löytynyt vielä mitään joka selkeästi ratkaisisi valintaa kumpaankaan suuntaan.
Oikeasti haluan sen 75:n, mutta hiukan mietityttää että lyönkö käteni paskaan jos sellaiseen sekaannun Työkalut kyllä pysyy kädessä ja hitsausvehkeetkin löytyy, eli ei sen todellakaan mikään viaton käyttöcorolla ole tarkoituskaan olla, kunhan siinä pysytään jossain järjen rajoissa.
Viimeksi muokannut Tuomas K, 08 Tammi 2007, 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No itteltä löytyy 164 ja ei se ole ollut kun vasta ½vuotta mulla mutta jonkin verran jo oppinut siitä erilaisia asioita.
Kyllähän tosta niitä pikku vikoja löytyy vaikka muille jakaa. Takakaaret on ruoste herkät, itse rakentanu ne uusiks, sitä ajatellen hyvä että sulta löytyy hitsausvehkeet. Sähköt, varmaan kaikissa alfoissa on omat sähköviat. Siinä noi varmaankin pahimmat viat, kyllähän toi sitten kun kaikki toimii niin ihan mukava auto on ajaa.
Siinä nyt oma mielipide 164:sta.
Kyllähän tosta niitä pikku vikoja löytyy vaikka muille jakaa. Takakaaret on ruoste herkät, itse rakentanu ne uusiks, sitä ajatellen hyvä että sulta löytyy hitsausvehkeet. Sähköt, varmaan kaikissa alfoissa on omat sähköviat. Siinä noi varmaankin pahimmat viat, kyllähän toi sitten kun kaikki toimii niin ihan mukava auto on ajaa.
Siinä nyt oma mielipide 164:sta.
hevoinen
Tuosta heikosta vaihdelaatikosta puhutaan aina 33:n ja 75:n kohdalla. Mahtaako olla sama laatikko kuin tipossa, koska itsellä ainakin oli aikanaan niin että juuri kovilla pakkasilla sai aluksi laittaa varovasti kakkosta sisään? Laatikko lämpeni niin kaikki pelasi hyvin. Vai onko alfoissa sama ongelma myös kesällä?
Kun pelkkä teho ei riitä!
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Itsellä ainakin 75:sta prakaili 2-vaihteen synkronointirenkaat.
Ei ollut vaikutusta ulkolämpötilalla.
Tekniikaltaanhan nuo TS:t ovat lähes samoja,erona tietenkin että toisessa kone pitkittäin ja toisessa poikittain.
Ruostetta osaavat molemmat kerätä,joista yleisimmät ja arimmat paikat:
75: Takakaaret,varapyöräkotelo sekä takavalojen aluspellit.
164: Takakaaret,takapalkki sekä ovien alaosat muovilistojen alta.
Molempia vempaimia olen joskus omistanut ja molemmat ovat erittäin mukavia vaikkakin luonteeltaan täysin erilaisia.
75: Äärettömän hauska ajettava takavetonsa ja alustansa ansiosta.Muotoilultaan edelleen parasta alfaa...
164: Hieman pehmeä ja herraskaisen arvokas kyyti kuitenkin lisättynä hyvällä suorituskyvyllä. Erityisen hyvä matka-ajossa.
Eikä kaikki sähkö-tms. ongelmat ole vikoja...nehän ovat vain yksilöiden ominaisuuksia...
Ei ollut vaikutusta ulkolämpötilalla.
Tekniikaltaanhan nuo TS:t ovat lähes samoja,erona tietenkin että toisessa kone pitkittäin ja toisessa poikittain.
Ruostetta osaavat molemmat kerätä,joista yleisimmät ja arimmat paikat:
75: Takakaaret,varapyöräkotelo sekä takavalojen aluspellit.
164: Takakaaret,takapalkki sekä ovien alaosat muovilistojen alta.
Molempia vempaimia olen joskus omistanut ja molemmat ovat erittäin mukavia vaikkakin luonteeltaan täysin erilaisia.
75: Äärettömän hauska ajettava takavetonsa ja alustansa ansiosta.Muotoilultaan edelleen parasta alfaa...
164: Hieman pehmeä ja herraskaisen arvokas kyyti kuitenkin lisättynä hyvällä suorituskyvyllä. Erityisen hyvä matka-ajossa.
Eikä kaikki sähkö-tms. ongelmat ole vikoja...nehän ovat vain yksilöiden ominaisuuksia...
QUORTHON 1966-2004
Ei oo vielä näissä fiudein osia.Jarama kirjoitti:Mahtaako olla sama laatikko kuin tipossa, koska itsellä ainakin oli aikanaan niin että juuri kovilla pakkasilla sai aluksi laittaa varovasti kakkosta sisään?
Jos diggaa enemmän jonkun auton ominaisuuksista kuin toisen, niin kyllä mä sen ottaisin - eli tässä tapauksessa juuri sen seiskavitosen . Itse mietin myös vuosi sitten 164:sta juuri tuon takia, että funtsin korjaamisen olevan helpompaa, mutta tulin siihen tulokseen että jos se 164 kuitenkin leviäisi käsiin, niin tavallaan "varmempi" vaihtoehto voi olla sitten turha kun kuitenkin olisi tehnyt oikeasti mieli 75:n rattiin. Vaikka tuota 75:sta reeratessa palaiskin hermot useammin kuin vaikka satakuusnepan kanssa, niin voin olla ainakin varma siitä, että vaunu on ominaisuuksiltaan ja omituisuuksiltaan just semmoinen kuin haluankin ja se on mielestäni tärkeintä.
Kulumisesta johtuvat krämpät saanee seiskafemmassakin yleensä kuntoon, mutta jos auto ei ole ominaisuuksiltaan just semmoinen mitä kaipaisi, niin sitä onkin jo työläämpi korjata mieleisekseen..
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Tähänkin tilanteeseen sopii neuvoksi, osta ennemmin hyvä ja hieman hinnakkaampi, se tulee edullisemmaksi. Lisäksi monivammainen Alfa vaatii lujasti uskoa, voimia ja rahaakin. Hyvällä yksilöllä automerkkiin tutustuminen on pitkässä juoksussa järkevintä, sillä huonolla pidolla ollut ruosteinen ja sähköiltään sekaisin oleva Alfa vie mielenterveyden itseltä ja lähipiiriltä. Olet jo varmaan useaan otteeseen lukenut noiden mallien tyyppiviat ja huomannut ettei siellä piile mitään sen kummallisempaa. Jos naisväen on myös ajettava autollasi, on 164 sopivampi ja hieman helpompi ajettava. 75 on miehekäs auto, jolla ajaminen on "aktiivisempaa", mutta myös palkitsevampaa. Itse haikailen yhä 75 perään ja hoen itselleni, "siinä tilanteessa minun oli pakko myydä se"
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
- Wolffis
- Viestit: 245
- Liittynyt: 21 Heinä 2004, 02:02
- Car(s): 33 1,7 16v, 159 2,4 JTDM
- Paikkakunta: Kouvola
itse valitsisin miettimättä 75:sen! en tosin ole kyllä 164:sta kokeillut, mutta jos sortuisin etuvetoon olisi se jo sitten mieluummin joku tuoreempi, kuten 156! 75:n kun hankkii jostain varaosa-laatikon tai kax niin saaa niistä kasattua varmasti "viattoman" laatikon joka kestää taas pitkän pätkää! on se ainakin talvikeleissä tuo 75:n uskomattoman mukava lelu...
75 vai 164?
Moi zf:n laatikko ainakin 3 litrasessa n. 200 :tta ajettu eikä rutise 2:nen eikä muutkaan vaihteet -89: sinkkikylvyssä muistaakseni mulla tosin -87:ska kylvetetty, koska kalliimpi malli. 164:sta en oo ajanut kyydissä ollut oli taxi jota ajoi entisen 33 nelivetosen rallikuskin vaimo, eikä kiihdyttänyt kunnolla, tosin se oli 4 tulppanen malli. Harri sanoi ettei uskaltanut pitää kuin vuoden joka oli takuuaika. Tanskalainen testaaja ajoi milanosta köpikseen ennenkuin huomasi että se on etuvetoinen, siis muut kertoi.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
suosittelisin seuraavasti:
harrastepeliksi-> ehdottomasti 75.
käyttöpeliksi-> 164:n tai vaihtoehtoisesti 155:n, noitakin saa jo jopa alle 2k€:lla(nettiauto)
tuoreemmista kun puhutaan niin itse laittaisin 166:n 156:n sijaan perusteluina puhtaasti että 166:n linjat miellyttävät enemmän silmää ja toiseksi ei ole niin yleinen tienpäällä.
harrastepeliksi-> ehdottomasti 75.
käyttöpeliksi-> 164:n tai vaihtoehtoisesti 155:n, noitakin saa jo jopa alle 2k€:lla(nettiauto)
tuoreemmista kun puhutaan niin itse laittaisin 166:n 156:n sijaan perusteluina puhtaasti että 166:n linjat miellyttävät enemmän silmää ja toiseksi ei ole niin yleinen tienpäällä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Täysin erillisiin käyttö- ja harrasteautoihin ei taida olla varaa, joten tuo tuleva auto saa kyllä palvella molempia tarkoituksia. Tuolla on tallissa yksi kolmen kympin pommi jonka ehkä pistän vielä ajoon, sillä voi sitten ajella kun (ei jos) alfaa joutuu remppaamaan.
Molemmilla noilla malleilla rupeaa olemaan sen verran ikää ettei niitä ihan oikeasti hyviä kovin paljoa enää taida löytyä, mutta ei se haittaa kunhan ei ihan täysi miina osuisi kohdalle. Vie mehut jos uusi auto pettää heti kärkeen ja joutuu sen takia polttamaan paljon rahaa ja aikaa, pienempi hierominen nyt kuuluu käytetyn kanssa aina asiaan.
Vieläkään en osaa oikein päättää 75 olisi varmaan se mieluisampi vaihtoehto, mutta niissä on valikoima huonompi ja vähän on sellainen kutina että sitä remonttiakin tulee enemmän. Täytyy varmaan käydä taas kokeilemassa sellaista niin saa ikävät järjen äänet vaiennettua.
Onko tuo 75:n laatikko muuten minkälainen korjata? Onnistuuko kotikonstein, tai tekisikö joku paja sen inhimilliseen hintaan? Ei huvittaisi pistää auton hintaa heti sen korjaukseen
Molemmilla noilla malleilla rupeaa olemaan sen verran ikää ettei niitä ihan oikeasti hyviä kovin paljoa enää taida löytyä, mutta ei se haittaa kunhan ei ihan täysi miina osuisi kohdalle. Vie mehut jos uusi auto pettää heti kärkeen ja joutuu sen takia polttamaan paljon rahaa ja aikaa, pienempi hierominen nyt kuuluu käytetyn kanssa aina asiaan.
Vieläkään en osaa oikein päättää 75 olisi varmaan se mieluisampi vaihtoehto, mutta niissä on valikoima huonompi ja vähän on sellainen kutina että sitä remonttiakin tulee enemmän. Täytyy varmaan käydä taas kokeilemassa sellaista niin saa ikävät järjen äänet vaiennettua.
Onko tuo 75:n laatikko muuten minkälainen korjata? Onnistuuko kotikonstein, tai tekisikö joku paja sen inhimilliseen hintaan? Ei huvittaisi pistää auton hintaa heti sen korjaukseen
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Unohtuipa tuossa aiemmin kysyä tuosta tekniikasta. Käytännössä ollaan siis TS-koneista hakemassa, joista kiinnostaisi miten ne kestää kilometrejä? Useimmat näkyy olevan 200 - 300 tkm väliin ajettuja, mutta joitain yli 400 tkm ajettujakin näkyy. Täältä foorumista löytyi juttuja muutamista täystuhoista tuollaisen koneen kanssa.
Kuinka vahva noissa on alakerta? Pitäisikö esimerkiksi laakereille harkita tekevänsä jotain alta 300 tkm ajetun koneen kanssa ettei tule vahinkoa?
Jakopäähän noissa on ketjulla, mutta eihän nekään ikuisia ole. Missä vaiheessa tulee ketjun ja kiristimen kilometrit täyteen?
Kuinka vahva noissa on alakerta? Pitäisikö esimerkiksi laakereille harkita tekevänsä jotain alta 300 tkm ajetun koneen kanssa ettei tule vahinkoa?
Jakopäähän noissa on ketjulla, mutta eihän nekään ikuisia ole. Missä vaiheessa tulee ketjun ja kiristimen kilometrit täyteen?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Molemmissa autoissa tosiaan on omat puolensa. 75 on hauskempi rassailupirssi ja myös teknisesti mielenkiintoisempi. 164 taas sopii matka-ajoon kuin nenä päähän. Molemmat ovat tasapainoisia ajettavia, mutta 75 on selvästi tunnokkaampi ja tavallaan aktiivisempi, kun taas 164 on vakaampi ja rennompi myös kovemmissa nopeuksissa.
TS 8V koneet ovat kyllä vahvoja ja täystuhot harvemmassa.
TS 8V koneet ovat kyllä vahvoja ja täystuhot harvemmassa.
Kimmo / alfatune.fi
75 vai 164?
Normaali 5 vaihteinen laatikko ei mikään suorakytkentä. Porche tyyppiset synkrot, siis parhaiten toimivat nopeasti vaihdettaessa ja pienin kitkakerroin, ajat öljyt lämpimiksi ja alat reuhtoa. Tuplaketju venyy tietenkin ajan myötä, kiristin jousisäätöinen puolikierrosta pyörität konetta ja lukitset kiristimen käytät kuuntelet ja kokeilet kireyden. En tiedä tosin onko TS:ssä sama homma kiun esim. Berliinässä? On varmaan koska giulietassakin on ja 4 tulppasessa 75:ssa
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Jos syncrojen vaihtoa meinaat niin se on kyllä helppoa, kun minäkin siihen pystyinTuomas K kirjoitti: Onko tuo 75:n laatikko muuten minkälainen korjata? Onnistuuko kotikonstein, tai tekisikö joku paja sen inhimilliseen hintaan? Ei huvittaisi pistää auton hintaa heti sen korjaukseen
Laatikko aukeaa ihan nättinä pakettina, eikä oikein mitään "leviä käsiin". Ihan kuin se olisi suunniteltu avattavaksi
Omien syncrojeni iän pidentämiseksi tein näin: http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4203
Laatikon takaisin nostamisessa kyllä sitten riitti vääntämistä. Se on parasta tehdä neljällä kädellä.
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Käyttötarkotuksestahan se auton valinta melkein aina riippuu, mutta ainakin ite oon tohon omaan 75seen ollu tyytyväinen. Mielessä kävi myös 164 sillon kun tota hommasin.
Mittarissa alkaa olemaan rapiat 270tkm, ja öljyä ei syö, ei savuta, ja kulutus on jopa erinomainen, kulkupuoli huomioonottaen. Sen aikaa toi on mulla ollu, että pari kertaa oon kerenny leimalla käyttään ja läpi on menny molemmilla kerroilla heti, päästöjäkin kehuttu.
Ok onhan se auto jo yli 15 vuotta ja ruostetta löytyy esim. takakaarista ja sieltätäältä pelleistä (vielä toistaiseksi), ja on tehty kytkin- ja kardaaniremonttia, vaihdettu lämppärinmoottoreita, paikkailtu ja vaihdeltu bensatankkeja, hitsailtu pohjaa jnejne... MUTTA, kaikkine huonoine puolineenkin olen erittäin tyytyväinen seiskavitoseen autona. On ton laitteen puolesta vuodatettu ihan kohtuullinen määrä (välillä ihan turhiakin ) hikipisaroita, mutta kyllä niitä hikipisaroita on valunut sit ihan pelkästä ajamisen ilosta (huomasin että semmosta on oikeesti "vakiovehkeilläkin" kun hommasin 75sen ) vähintään saman verran, kun saa käydä ihan jokapäiväisen kauppareissunkin heittämässä hymyssä suin 75:lla.
Ainoo huono juttu joka seiskavitosesta tulee näin äkkiseltään mieleen on se, että eivät ole paljon insinöörit miettineet tulevia korjauksia tai huoltoja, kun ovat tota autoo suunnitelleet. Mullahan ei kyllä sinäänsä niin mitään suurta autontarvetta ole etteikö voisi bussia tai jalkoja käyttää, niin siks toi nykyinen palvelee sekä käyttö- että harrasteauton virkaa. Kaikille ei tämä tietenkään oo mahdollista.
Kun puhutaan elämyksistä auton kanssa sopuhintaan, niin hyvässä kuin pahassa, on sille olemassa käsitekkin: Alfa Romeo 75.
Juuri näin, jos siihen on vaan mahdollisuus nii mielellään koko auto. Ja ei noissa ajo-ominaisuuksissa todellakaan mitään moitittavaa kesälläkään ole sopivankokoisella rengastuksella (ei siis "sitä parempi on ajaa mitä isompi vanne ja matalampi rengas"- meiningillä). Väittäisin että tommonen tessu on ainakin tunnokkaampi, kivempi ja ellei jopa nopeempi ajaa(radalla) tommosella maltillisella 15" tai 16" rengastuksella kun joku 18" tai 19"..Wolffis kirjoitti:75:n kun hankkii jostain varaosa-laatikon tai kax niin saa niistä kasattua varmasti "viattoman" laatikon joka kestää taas pitkän pätkää! on se ainakin talvikeleissä tuo 75:n uskomattoman mukava lelu...
Hienoo, mulle ainakin eka kerta kun vaihdelaatikkoo tuun aukomaan. En oo vielä yhtään tessua tavannu +250tkm ajettuna jossa ei olis kakkosen synkro jotenki kakistellut, lienee väistämättä edessä ajotyylistä riippumata viimeistään noilla hujakoilla.Abarth kirjoitti:Jos syncrojen vaihtoa meinaat niin se on kyllä helppoa, kun minäkin siihen pystyin
Alfa on ollu tähänmennessä ainakin mun toimintavarmin auto, enpä olis itekkään oikeesti uskonu. Ja kaikenlisäksi vielä halvin ja vanhin.Tuomas K kirjoitti:Useimmat näkyy olevan 200 - 300 tkm väliin ajettuja, mutta joitain yli 400 tkm ajettujakin näkyy. Täältä foorumista löytyi juttuja muutamista täystuhoista tuollaisen koneen kanssa.
Mittarissa alkaa olemaan rapiat 270tkm, ja öljyä ei syö, ei savuta, ja kulutus on jopa erinomainen, kulkupuoli huomioonottaen. Sen aikaa toi on mulla ollu, että pari kertaa oon kerenny leimalla käyttään ja läpi on menny molemmilla kerroilla heti, päästöjäkin kehuttu.
Ok onhan se auto jo yli 15 vuotta ja ruostetta löytyy esim. takakaarista ja sieltätäältä pelleistä (vielä toistaiseksi), ja on tehty kytkin- ja kardaaniremonttia, vaihdettu lämppärinmoottoreita, paikkailtu ja vaihdeltu bensatankkeja, hitsailtu pohjaa jnejne... MUTTA, kaikkine huonoine puolineenkin olen erittäin tyytyväinen seiskavitoseen autona. On ton laitteen puolesta vuodatettu ihan kohtuullinen määrä (välillä ihan turhiakin ) hikipisaroita, mutta kyllä niitä hikipisaroita on valunut sit ihan pelkästä ajamisen ilosta (huomasin että semmosta on oikeesti "vakiovehkeilläkin" kun hommasin 75sen ) vähintään saman verran, kun saa käydä ihan jokapäiväisen kauppareissunkin heittämässä hymyssä suin 75:lla.
Ainoo huono juttu joka seiskavitosesta tulee näin äkkiseltään mieleen on se, että eivät ole paljon insinöörit miettineet tulevia korjauksia tai huoltoja, kun ovat tota autoo suunnitelleet. Mullahan ei kyllä sinäänsä niin mitään suurta autontarvetta ole etteikö voisi bussia tai jalkoja käyttää, niin siks toi nykyinen palvelee sekä käyttö- että harrasteauton virkaa. Kaikille ei tämä tietenkään oo mahdollista.
Kun puhutaan elämyksistä auton kanssa sopuhintaan, niin hyvässä kuin pahassa, on sille olemassa käsitekkin: Alfa Romeo 75.
- Mokoma
- Viestit: 559
- Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
- Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
- Paikkakunta: Suomi
Ite olin kanssa juuri tämän vaikean ja visaisen kysymyksen äärellä viime keväänä kun sain ajokortin ja alfa oli saatava, sillon ajattelin että kun kokemusta ei ole paljonkaan takavetoisella talviajosta ja tykkään isosta kärrystä (vaikka ajelen yksinäni suurimman osan) niin päädyin 164:seen, aion kyllä vielä hankkia seiskafemman... jospa ensi talveksi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Herättelen jälleen hieman OT:nä ajatusta nykytekniikalla toteutetusta 75-johdannaisesta. Selespeed-tyylisesti hoidettu vaihteensiirto (eli vaihteensiirto toimisi edes jotenkin, eikä synkroja tarvitsisi pelätä koko ajan), toimivat varoitusvalot, muovinen polttoainesäiliö, Torsenin lukko ja hieman kehittyneemmät kardaanin murrosnivelet. Se olisi ihanaa, se olisi taidetta
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
75 vai 164?
Muukkosen kautta saa hiilikuituisen kardaanin vain 20000 ekua, suorakytkentä on edullisempi ehkä jos pelkäät synkroja hestec ohjaimeksi ja tehoa on helpompi kasvattaa + läppikset, nokat pari kuplan vauhtipyörän soviteprikkaa lukon väliin ja kyllä lähtee kylki edellä. Tietenkin pitää teettää vahvemmat vaihde ja moottorin kumityynyt. TS:sään turvatankki 3L:ssä tankki tavarasäiliössä. Varsinkin lukon kiristystä en kaikille suosittele
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
75 oli juhlavuoden malli, vuonna 2010 tehdas täyttää sen sata vuotta. Ehkä siinä mallissa on jo nuo kaikki hienoudetkin. Kaikkia särmiä ei tarvitsisi muotoilusta hioa pois, eikä äänimaailmaa tukahduttaa liialla eristeellä . Pysyisi omamassakin alhaisenpana. Ainoa värivaihtoehto 130
Sekä 75 että 164 omistaneena molemmat ovat hyviä, eri tavoin kuten monet tietävätkin. Toinen on mutkaohjus, toinen maantieohjus. Molempiin mahtuu 5 henkilöä, matkustajilla on kuitenkin 164:n penkeillä mukavanpaa. Pituutta enemmän on iloa 164:n reilusta leveydestä. 164 selvästi keveämpi ohjastaa. Vaihteensiirrossa 164 vie voiton. Tyylikkäänpikin se on. Mielummin silti 75 vaikkei valinnassa järkeä olekaan
Sekä 75 että 164 omistaneena molemmat ovat hyviä, eri tavoin kuten monet tietävätkin. Toinen on mutkaohjus, toinen maantieohjus. Molempiin mahtuu 5 henkilöä, matkustajilla on kuitenkin 164:n penkeillä mukavanpaa. Pituutta enemmän on iloa 164:n reilusta leveydestä. 164 selvästi keveämpi ohjastaa. Vaihteensiirrossa 164 vie voiton. Tyylikkäänpikin se on. Mielummin silti 75 vaikkei valinnassa järkeä olekaan
75 ei mielestäni talviautona ole elementissään. Vaihteisto ei toimi kylmänä eikä moottoria raaski kierrättää. Vaihteisto kyllä kestää asiallista käyttöä lämmittelyn jälkeen. Suolapaska kerääntyy paikkoihin, joiden ruosteita harva suostuu hitsaamaan. Takaveto kehittää autonhallintataitoja, muttei vie eteenpäin. Mutkiin kyllä mennään kovaa, mutta sieltä pitäisi päästä poiskin. Ohjaus on turhan hidas, joten nopeita luistoja on vaikea saada kiinni. Kumiosat hapertuvat pakkasessa ja niitähän riittää: vaihdelaatikon kannattimet ja kardaanin rättinivelet hajoavat ensimmäisenä. Voihan tällainen olla hauskakin peli oikeissa olosuhteissa, mutta tieliikennelaitoksen mielestä hyviä talvikelejä ei ole juuri koskaan. Lyhyessä talvisessa taajama-ajossa ehkä surkein eurostandardin auto mitä voi kuvitella. Eipä tällaista toisaalta marketin parkkikselle ole suunniteltukaan, vaikka takakonttiin viikonlopun eväät mahtuvatkin. Imago romahtaa.
-
- Viestit: 673
- Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
- Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
- Paikkakunta: Mikkeli
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Kyllä mä toisaalta ymmärrän tuon Deltankin käytöksen noiden vanhempien Alfojen suhteen . En minäkään uskaltaisi paljon asiaan puuttua , jos en asiasta mitään tietäisi . Onneksi on kuitenkin noita muitakin vaihtoehtoja, kuten Muukkonen jne. Niille ei ainakaan tartte vääntää rautalangasta mallia, kun jotain osaa tarvii . 164:sta ei ole itsellä kokemuksia , mutta 75 on ihana auto
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Riippu paljon sitä mihin tarkoitukseen ostetaan jompi kumpi näistä.
164 on erittäin hyvä auto, varsinkin face lift versio, joka on aivan mahtava peli! 75 ei ole niin rento kuin 164 ja jos halutaan ajaa kovaa niin 75 on parempi valinta, se on terävämpi(jos se on kunnossa, mikä on hyvin harvinaista) ja nopeampi, kun se on kevyempi kuin kuusneppa. 75:ssa ongelma on se, että jos halua siitä kaikki irti, niin kannatta varata aika paljon seteleita sen kunostamiseen, kun siellä on niin monimutkaista alustaa.
Sinuna säästäisin vielä vähän ja ostaisin uudempi koppainen 164, se on parempi tehty ja ohattavuus on aivan toista luokka, kuin vanhalla väljällä alustalla ja paljon kauniimpi:)
164 on erittäin hyvä auto, varsinkin face lift versio, joka on aivan mahtava peli! 75 ei ole niin rento kuin 164 ja jos halutaan ajaa kovaa niin 75 on parempi valinta, se on terävämpi(jos se on kunnossa, mikä on hyvin harvinaista) ja nopeampi, kun se on kevyempi kuin kuusneppa. 75:ssa ongelma on se, että jos halua siitä kaikki irti, niin kannatta varata aika paljon seteleita sen kunostamiseen, kun siellä on niin monimutkaista alustaa.
Sinuna säästäisin vielä vähän ja ostaisin uudempi koppainen 164, se on parempi tehty ja ohattavuus on aivan toista luokka, kuin vanhalla väljällä alustalla ja paljon kauniimpi:)
Nothing beats cubic inch
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Aivan ! , mutta jos sydän sanoo, että 75 . Tuomas joutuupi todennäköisesti ostamaan molemmat lopulta, jos sen 164:n hankkii ensiksi . Lisäksi niistä 2:n synkroista . Mulla nyt ts:ssä 280t taulussa , eikä rutise. Sen auton kanssa oppii elämään vasta, kun sillä on ajanut enemmän . Ei se eka koeajo kerro kaikkea. Suurin syy varmasti rikkoontumisiin on huolimaton käsittely. Nuo vaatii reilut välikaasut pienemmälle vaihdettaessa. Turha väkisin runnoa. Opettelua se vaan vaatii, eikä laatikkoremppaa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Sanotaan näin, että 164 on vähemmän huono jos pelkkää käyttöautoa haluaa Taas riippuu paljon yksilöstä, mutta yleisesti ottaen.
Vielä niistä 75:n syncroista; Tosiaankin niinkuin tuolla onkin jo todettu, niin kunhan sen laatikon kanssa pääsee sinuiksi, niin ei se mitään rutise, vaikka olisi vähän huonommatkin syncrot. Rauhallinen vaihto kakkoselle ja hyvin toimii, myös rata-ajossa. Itse en ole mitään välikaasuja käyttänyt kun ilmankin menee ihan hyvin.. kunhan vaan vaihtaa rauhallisesti.
Vielä niistä 75:n syncroista; Tosiaankin niinkuin tuolla onkin jo todettu, niin kunhan sen laatikon kanssa pääsee sinuiksi, niin ei se mitään rutise, vaikka olisi vähän huonommatkin syncrot. Rauhallinen vaihto kakkoselle ja hyvin toimii, myös rata-ajossa. Itse en ole mitään välikaasuja käyttänyt kun ilmankin menee ihan hyvin.. kunhan vaan vaihtaa rauhallisesti.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, 75:n aski vaatii vähän toisenlaisen vaihtamistekniikan kuin peruskorolla. Kun vetää pykälän sisään kevyesti sormenpäillä niin se menee sillä nopeudella kuin synkroille sopii, ei sillä nopeudella kuin hanska sattuu heilahtamaan.
Tuollainen vaihteistoa "kuunteleva" vaihtamistapa ei tee yhtään pahaa muillekaan laatikoille, esmes GTV TS:ää vaihdoin samalla tavalla. Kyllähän siinäkin nopeasti riuhtomalla olisi pykäliä löytynyt, mutta hommassa olisi ollut selvä väkivallan maku ja synkat olisivat varmaan kuolleet ennen aikojaan. JTD:n aski taas tuntuu erilaiselta, ei siinä ainakaan normiajossa tunnu siltä että synkrojen toimintaa pitäisi odotella, vaan pykälät lupsahtelevat sisään kevyesti ja nopeasti kuin missä tahansa normiautossa.
Tuollainen vaihteistoa "kuunteleva" vaihtamistapa ei tee yhtään pahaa muillekaan laatikoille, esmes GTV TS:ää vaihdoin samalla tavalla. Kyllähän siinäkin nopeasti riuhtomalla olisi pykäliä löytynyt, mutta hommassa olisi ollut selvä väkivallan maku ja synkat olisivat varmaan kuolleet ennen aikojaan. JTD:n aski taas tuntuu erilaiselta, ei siinä ainakaan normiajossa tunnu siltä että synkrojen toimintaa pitäisi odotella, vaan pykälät lupsahtelevat sisään kevyesti ja nopeasti kuin missä tahansa normiautossa.
- Epäkelpokeräilijä -
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Vieläkään ei ole Alfaa alla
Huomenna oli aikomusta lähteä yhtä katsomaan, mutta jää väliin. Ensi viikkoon siirtyi se. Ei yhtään hauskaa.
Muukkosen web-kaupasta löytyi synkroja, vajaa 50 euroa oli hintaa. Netistä löytyi myös korjaamomanuska josta saattaa olla jotain iloa laatikkoa paloitellessa jos siihen päädytään. Tutun kanssa on samassa tallissa tyyppi joka on tehnyt laatikoita kisapeleihin, sieltä suunnalta voisi myös olla apua saatavissa. Näillä näkymin ei siis pidä ottaa liikaa stressiä laatikon kunnosta
Huomenna oli aikomusta lähteä yhtä katsomaan, mutta jää väliin. Ensi viikkoon siirtyi se. Ei yhtään hauskaa.
Muukkosen web-kaupasta löytyi synkroja, vajaa 50 euroa oli hintaa. Netistä löytyi myös korjaamomanuska josta saattaa olla jotain iloa laatikkoa paloitellessa jos siihen päädytään. Tutun kanssa on samassa tallissa tyyppi joka on tehnyt laatikoita kisapeleihin, sieltä suunnalta voisi myös olla apua saatavissa. Näillä näkymin ei siis pidä ottaa liikaa stressiä laatikon kunnosta
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kannattaa kysästä myös Azzurrosta niitä rinkuloita.
Syncrojen vaihto (ne voi myös kääntää vaihdon sijaan, jos toinen puoli ei ole kulunut) ei ole vaikeeta eikä kallista, mutta jos laatikkoa on pitempään rutisteltu huolimattomasti, niin sielt on voinu kuluu sellaset hampaat, jotka sen vaihteen "ottaa vastaan" (en taas yllättäen muista oikeita termejä ) ja ne voi ehkä jotain maksaakin. Saatavuuskin saattaa olla heikompi. En tiedä varmasti, mutta näin voisin kuvitella.
Edit: Nehän tais olla yhtä puuta hammaspyörien kanssa -> koko hampipyörä(t) vaihtoon -> $$$
Ai niin.. siittä koeajosta- Kokeile molempia malleja ja mieluummin ainakin paria yksilöä jos mahdollista ennen kuin lyöt kaupat seiskavitosesta lukkoon!
Syncrojen vaihto (ne voi myös kääntää vaihdon sijaan, jos toinen puoli ei ole kulunut) ei ole vaikeeta eikä kallista, mutta jos laatikkoa on pitempään rutisteltu huolimattomasti, niin sielt on voinu kuluu sellaset hampaat, jotka sen vaihteen "ottaa vastaan" (en taas yllättäen muista oikeita termejä ) ja ne voi ehkä jotain maksaakin. Saatavuuskin saattaa olla heikompi. En tiedä varmasti, mutta näin voisin kuvitella.
Edit: Nehän tais olla yhtä puuta hammaspyörien kanssa -> koko hampipyörä(t) vaihtoon -> $$$
Ai niin.. siittä koeajosta- Kokeile molempia malleja ja mieluummin ainakin paria yksilöä jos mahdollista ennen kuin lyöt kaupat seiskavitosesta lukkoon!
Kaikki synkrot kuluu lähes samaan tahtiin paitsi vitosen kun pakinpuoli ei ole käytössä. Siirtäjärenkaat tai siirtäjärattaat mitkä onkaan joista abarth mainitsi kuluu kutakuinkin samaan tahtiin noiden synkrorenkaiden kanssa ja ne uutena jtn 120e/kpl. Kaksi niistä on yleensä vaihtokunnossa (1&2 ja 3&4). Järkevintä tosiaan hankkia vähänajettu varaosalaatikko parilla sataa, ihan sama minkä mallin laatikko on kun ovat samanmoisia
Edit. niin juu, jos kovasti on runkattu vaihteita väkisin niin ne vaihderattaiden kanssa kiinteinä olevat hampaat jotka siirtää voiman siirtäjärattaille mulkkaantuvat kanssa toki. Niillä rattailla onkin jo varmaan hintaa niin ettei kannata ajatellakaan. Uusi laatikko taitaa olla ok-partsilla reilun 1300e
Edit. niin juu, jos kovasti on runkattu vaihteita väkisin niin ne vaihderattaiden kanssa kiinteinä olevat hampaat jotka siirtää voiman siirtäjärattaille mulkkaantuvat kanssa toki. Niillä rattailla onkin jo varmaan hintaa niin ettei kannata ajatellakaan. Uusi laatikko taitaa olla ok-partsilla reilun 1300e
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jep, itse kirjoittelen lähinnä kokemuksien perusteella vaikka nyt eka talvi onkin 164.n ratissa mutta faktat kun listataan niin ei tarvii kauaa miettiä kumpaa käyttöpeliksi miettisin, toki on myös totta että kyllä 164:sta on talvikäytössä 75:een verrattuna hauskuus kaukana kun vetokin on aivan väärässä päässä...Otsosmi kirjoitti:Paha lähtee puolustelee, kun turboki on talven/t seisonnassa ja tessussa ei pysy ovet kiinni...90 kirjoitti:no kyllä 164:n on paljon parempi Käyttöautona kuin 75:n Otsomi hyvä oli munaa taikka sitten ei..
Juu, kuhan taas jauhoin. Onhan se 164 mainio peli.
mutta itse on oppinut arvostamaan jo 164:n huom parempia penkkejä ja ajoasentoa sekä hiljaista kyytiä, lisäksi 164:n ei nitise ja pauku läheskään 75:n malliin tapaan pakkasella.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Noniin. Mietin tuota mitä täälläkin moni sanoi, että jos ostaisi sen 164:n, niin se 75 olisi kuitenkin pakko hankkia myöhemmin, joten otin suoraan 75:n Auto on ´89 2.0 TS ja lähentelee projektikuntoa. Piti olla lievä projekti, mutta kyllä se on ihan täysi projekti
Liikkuu kyllä omin voimin sentään
Yllättäen kakkosvaihde ei rusahtele kuin alaspäin vaihtaessa, iloinen yllätys
Liikkuu kyllä omin voimin sentään
Yllättäen kakkosvaihde ei rusahtele kuin alaspäin vaihtaessa, iloinen yllätys
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Kuvia pistän kun kerkiän. Ei viitsinyt kännykällä ottaa ulkona pimeässä nyt kuvia, niissä ei taitaisi olla paljon näkemistä.. Päällisin puolin kuitenkin ihan vakio grafiitinharmaa TS. Konepellin etureuna vähän kukkii eikä maalipinta ole erityisen kiiltävä, mutta kukapa sellaisia tällä säällä huomaisikaan
Pohjassa on ruostetta, mutta reikiä ei nosturilla löytynyt.
Ikävämpi yllätys oli vasemman runkoaisan kunto edessä. Näyttää siltä että se on ajettu joskus kiveen ja jätetty korjaamatta -> ruostunut aika pahasti. Täytyy yrittää löytää jostain purkuautosta ehjä pätkä siihen ettei suorasta pellistä joudu askartelemaan. Hiukan epärehellistä myyjältä olla mainitsematta tuosta.. Ihan joka paikkaa kun ei valitettavasti aina huomaa katsoa.
Pohjassa oli muutenkin useita jälkiä pohjakosketuksesta mutta muut jäljet eivät olleet vakavia. Runkopalkkeja on vähän murjottu nosturilla, mutta vahingot on onneksi kosmeettisia.
Moottori on mekaanisesti ehjä ja hyväkuntoisen oloinen. Nokan ajoituksenmuunnin vaan ei toimi
Laatikko on kohtuullisen ehjä, mutta vaihteensiirrossa on väljää. Viitosvaihdetta saa vähän hakea, tahtoo lipsahtaa kolmonen helposti. Liian nopeasti vaihtaessa vaihteet välillä hukkuu, eli joku kohta sieltä on rikki.
Sähköpuolella onkin sitten kaikenlaista pientä kremppaa
Pohjassa on ruostetta, mutta reikiä ei nosturilla löytynyt.
Ikävämpi yllätys oli vasemman runkoaisan kunto edessä. Näyttää siltä että se on ajettu joskus kiveen ja jätetty korjaamatta -> ruostunut aika pahasti. Täytyy yrittää löytää jostain purkuautosta ehjä pätkä siihen ettei suorasta pellistä joudu askartelemaan. Hiukan epärehellistä myyjältä olla mainitsematta tuosta.. Ihan joka paikkaa kun ei valitettavasti aina huomaa katsoa.
Pohjassa oli muutenkin useita jälkiä pohjakosketuksesta mutta muut jäljet eivät olleet vakavia. Runkopalkkeja on vähän murjottu nosturilla, mutta vahingot on onneksi kosmeettisia.
Moottori on mekaanisesti ehjä ja hyväkuntoisen oloinen. Nokan ajoituksenmuunnin vaan ei toimi
Laatikko on kohtuullisen ehjä, mutta vaihteensiirrossa on väljää. Viitosvaihdetta saa vähän hakea, tahtoo lipsahtaa kolmonen helposti. Liian nopeasti vaihtaessa vaihteet välillä hukkuu, eli joku kohta sieltä on rikki.
Sähköpuolella onkin sitten kaikenlaista pientä kremppaa
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Vaihteensiirtäjätangon takapäässä väljä pallonivel. Halpa osa.Tuomas K kirjoitti:vaihteensiirrossa on väljää. Viitosvaihdetta saa vähän hakea, tahtoo lipsahtaa kolmonen helposti. Liian nopeasti vaihtaessa vaihteet välillä hukkuu, eli joku kohta sieltä on rikki.
Nih, ja onnea valinnasta! Värikin on hyvä