Apua! Lambda-antureita palaa
Valvoja: Moderators
Apua! Lambda-antureita palaa
Eli kyseessä on 156 2,0TS SW 2001.
Lambdoja on palanut jo kaksi paria tänävuonna. Uudet jo odottamassa asennusta. Voisi olla aika korjata vika ettei antureita palaisi kokoajan. Mutta. Missä vika on? Mikä tämän aiheuttaa?
Ilmi vaihdettu -06, tulpat katottu, ne isommat tulpat vaihdettu ja lambdat pariin otteeseen uusittu, liittimiä renklattu, munia puristeltu ja juotu pässin verta.
Rupeaa toi huumorintaju loppumaan.
Voisiko jollain olla ajatuksia missä vika on?
Lambdoja on palanut jo kaksi paria tänävuonna. Uudet jo odottamassa asennusta. Voisi olla aika korjata vika ettei antureita palaisi kokoajan. Mutta. Missä vika on? Mikä tämän aiheuttaa?
Ilmi vaihdettu -06, tulpat katottu, ne isommat tulpat vaihdettu ja lambdat pariin otteeseen uusittu, liittimiä renklattu, munia puristeltu ja juotu pässin verta.
Rupeaa toi huumorintaju loppumaan.
Voisiko jollain olla ajatuksia missä vika on?
NGK/NTK lambdasta aika paljon juttua:zarre kirjoitti:Tarvike vai bosch?
Eihän ole laitettu mitään kontakti tököttiä lambdan liittimeen?
Toimiihan tunnistimien lämmitys oikein?
tarvikkeet on pääsääntöisesti paskoja. Ei kannata tuhlata rahojaan niihin. NTK on positiivinen poikkeus.
http://forum.alfa156.net/forum/forum_po ... 5748&PN=10
Referointi tuosta ketjusta = Ei toimi Alfassa, kannattaa laittaa OEM lambda. (Ilmeisesti Bosch)
VMP
OK
NTK katalookin mukaan tarjoaa tunnistimia 156:siin vuoteen 2000 asti.
http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=6 ... omeo&m=156
Tarkoitin ntk "tarvike" tunnistinta kohtuulliseksi koska valmistaja tekee myös oem tunnistimia joihinkin merkkeihin, jotenka osaa hommansa.
NTK katalookin mukaan tarjoaa tunnistimia 156:siin vuoteen 2000 asti.
http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=6 ... omeo&m=156
Tarkoitin ntk "tarvike" tunnistinta kohtuulliseksi koska valmistaja tekee myös oem tunnistimia joihinkin merkkeihin, jotenka osaa hommansa.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
No niin nyt on vaihdettu toinen etulambdoista ja vikavalo pysyi poissa minuutin. Nyt antaa vikakoodia P0141 eli lambda lämmitys B1S2 eli lohko 1 anturi 2. Kaikki alkaa viittaamaan lämmitysongelmiin olisiko tästä ajatuksia.Onko antureiden lämmitykselle jotain boksia vai hoitaako ECU sen?
Ei tullut muita koodeja.
Ei tullut muita koodeja.
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
Tuolla mattijus:n linkkaamaassa keskustelussa taidettiin mainita että NTK:n lambdassa lämmitysvastuksen resistanssi olisi matalampi kuin OEM lambdassa. Ehkäpä se aiheuttaa virhekoodin? Omassa autossa on tuo lämmityskarva katkaistu lamban liittimen vierestä ja vedetty virta suoraan "jostain" - hämärä viritys mutta ainakaan virhekoodeja ei tule, tosin bensaa menee hieman reilummin kuin mitä olen muissa vastaavissa lukenut menevän. Täytyy joskus tutkia hieman tarkemmin ja ajatuksen kanssa.
Vaihtoa on odottamassa juurikin tuollainen NTK:n lambda eli joskus tulevaisuudessa voin itsekkin kertoa että eivätkö ne tosiaankaan toimi
Vaihtoa on odottamassa juurikin tuollainen NTK:n lambda eli joskus tulevaisuudessa voin itsekkin kertoa että eivätkö ne tosiaankaan toimi

ntk katalookin mukaan sen valmistamat tunnistimet 2000 ja vanhenpiin ns. euro 2 autoihin. yksi katti ja yksi lambda.alexxx kirjoitti:No niin nyt on vaihdettu toinen etulambdoista ja vikavalo pysyi poissa minuutin. Nyt antaa vikakoodia P0141 eli lambda lämmitys B1S2 eli lohko 1 anturi 2. Kaikki alkaa viittaamaan lämmitysongelmiin olisiko tästä ajatuksia.Onko antureiden lämmitykselle jotain boksia vai hoitaako ECU sen?
Ei tullut muita koodeja.
ns OBD autot suomessa 2001->on euro 3 (alfa 156 2.0) 2kpl katteja 4kpl lambdoja eikä käy toi ntk:n valmistama tunnistin ko autoon.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
Bank1 Sensor2 on kattien jälkeinen lambda. Ennen katteja B1S1 ja B2S1. Bank 1 = sylinterit 1 & 4 ja Bank 2 = sylinterit 2&3.alexxx kirjoitti:No niin nyt on vaihdettu toinen etulambdoista ja vikavalo pysyi poissa minuutin. Nyt antaa vikakoodia P0141 eli lambda lämmitys B1S2 eli lohko 1 anturi 2. Kaikki alkaa viittaamaan lämmitysongelmiin olisiko tästä ajatuksia.Onko antureiden lämmitykselle jotain boksia vai hoitaako ECU sen?
Ei tullut muita koodeja.
Omassani tulee satunnaisesti B2S1:n lämmitysherjaa (koodit P0155 ja P1155) ja tänään tuli mitattua lämmitysvastuksen arvo, joka oli noin 4-5ohm, kun alkuperäisenoloinen toinen etulambda näytti ~9ohm, joka käsittääkseni on oikea arvo.
OBD II loggerilla tuli lokitettua hetki kaikkia antureita, niin samanlaista 0,7 - 0,1V aaltoa tuli kaikista kuten käsittääkseni pitääkin.
Syttyi moottorin merkkivalo ja herjaa Lambda-anturia, lohko1 anturi 1. Liittimestä oli lähtenyt ilmeisesti sellainen harmaa muovinen lukitusvipu
ja nyt se ei sit pysy kunnolla kiinni ja kerää kosteutta.
Minkälaisella liitinrasialla sen vanhan vois korvata vai pitääkö lähteä DA:lta kyseleen johtosarjaa?


Minkälaisella liitinrasialla sen vanhan vois korvata vai pitääkö lähteä DA:lta kyseleen johtosarjaa?
DA:lla ne kolvaa nämä takuukorjauksessa kiinteäksi.JackFry kirjoitti:Syttyi moottorin merkkivalo ja herjaa Lambda-anturia, lohko1 anturi 1. Liittimestä oli lähtenyt ilmeisesti sellainen harmaa muovinen lukitusvipu![]()
ja nyt se ei sit pysy kunnolla kiinni ja kerää kosteutta.
Minkälaisella liitinrasialla sen vanhan vois korvata vai pitääkö lähteä DA:lta kyseleen johtosarjaa?
Kuuluukos tuo lambdan signaali olla tuollaista? Itse olen tuosta omasta mittaillut noita lambdoja ja signaali on todella syheröistä, käyrä on oikeanlaista, mutta häiriötä on ainakin 0,2 volttia ja todella tiheää, elikkä oskilloskoopissa näyttää sellaiselta paksulta madolta joka tekee vähän lovempaa mutkaa
, mikähän tuon häiriön tekee? ja kuuluuko tuo mitata kytkettynä boksiin?
