Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja JTD »

No niin, tällaista kisaa viritellään!

Tuli täyteen 70000 km samalla hihnalla.

Pannaanko paremmaksi?

Osat on toki valmiina, mutta hyvä kisamenestys kiinnostaa nyt enemmän...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

mikäs näissä dieseleissä on vaihtoväli? 159sissa taitaa olla pidempi väli, mitäköhän niihin on paranettu?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tärkeintä ei ole voitto vaan osallistuminen :lol:

...tai no ehkä tässä lajissa maaliin pääsy ON voitto keskeytyksen kirvellessä lompakossa.

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Voi voi. venäläistä rulettia! :crazyeyes: Kelle nalli napsahtaa??? :eggface:

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kukas rullaa vähiten? Lancialla kesti hihna hyvinkin tarkalleen 1000km :) Ei sentäs vielä katkennut kun onnistui noteraamaan että kotelon pultti oli katkennut ja pää tippunut hihnan väliin kuluttaen hihnaa nopeasti puhki ulkoapäin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

rami
Viestit: 54
Liittynyt: 11 Huhti 2003, 20:37
Car(s): Gt
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja rami »

135 tkm ja 4,5 vuotta. Edellinen omista ajoi saksassa.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

rami kirjoitti:135 tkm ja 4,5 vuotta. Edellinen omista ajoi saksassa.
Eli euroopan ennätystä ei tule, mutta mehän jatkamme kilvoittelua Suomen mestaruudesta!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Lähden mukaan, mutta yhdellä ehdolla! Voittaja saa ilmaisen koneremontin :wink: Viimeksi kesti 18 000 km, nyt on mittarissa reilu 20 000.

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

Jösses! ...Että vielä kilpailu siitä,kenenkä venttiilit on eniten solmussa. :shock:

Itse en enää moiseen kokeiluun rohkene kun on yksi hihna jo pettänyt n.40tkm kohdalla vaihdosta,mutta ex-työkaverillani pyörii edelleen alkuperäinen hihna(kilsoja tosin vasta 75tkm,mutta auto on vm.-99 156V6).

Tiedä sitten riisseleistä mutta taitaa "JTD" olla joko rikas,hullu tai :drinking:

:mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Muistaakseni mipo kertoi, että kuulemma yli 100tkm ajettu edellisellä hihnalla tässä autossani. Tarkkaa edellisen vaihdon kilometrimäärää en itseltäni muista tähän hätään, mutta kyllä nyt jo yli 70tkm mennään..


Itseltäni löytyy muuten ylimääräinen vähän käytetty sylinterikansi kaikkine hilppeineen.. jos vaan sattuu jollain kisailijalla venymään vähän yliyrittämisen puolelle ;)

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Joo samaa mieltä että melko fiksu kisa aihe. :lol: Kokeillaanko seuraavaks ilman öljyjä tai jäähdytinnestettä??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Oleino
Viestit: 1780
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mulla meni 100km oston jälkeen. Myyjä kyllä varoitteli että se pitäis vaihtaa hetimiten. Mutta piti tietenkin yrittää ajella sillä ne 7 päivää minkä oli myyjän vakuutuksissa... :roll: Ei aavistusta milloin oli vaihdettu, mittarissa silloin kuitenkin semmoiset 191tkm/12 vuotta. Tiedä sitten monesko hihna.. Vaihtoväli 60tkm/4v.

EDIT: Hienoa sinänsä että suomalainen mies kisaa ihan kaikessa.. :mrgreen:
Tein itse - säästin

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

V6 kirjoitti:159sissa taitaa olla pidempi väli, mitäköhän niihin on paranettu?
Sen verran uusi malli vielä, että vaihtoväliä ei ole keretty puolittamaan. :twisted:

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Vapaasti pyöriviä koneita ei tähän kisaan huolita (en kyllä tiedä että onko Alfoissa edes sellaisia).

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vapaastipyörivä kone??
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Silvio kirjoitti:Vapaastipyörivä kone??
=Venttiilit ei voi ottaa kiinni mäntiin

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 869
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

Silvio kirjoitti:Vapaastipyörivä kone??
niinpä
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Tää on kyllä aika uhkarohkeeta. hehee. "Harmi" kun ei voi ite osallistua kun on ketju.

Naapurin peugeot 405 kesti 122 tuhatta, sitten vaihdettiin ihan suosiolla.

Avatar
silverine
Viestit: 2351
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

82 000 luki mittarissa kunnes Muukkosen
sälli kurkkasi konehuoneeseen... :twisted:

Ps. Faijan Rellu Megane turporisiinistä korkkasi
jakohihna kasikympin huollon jälkeen...jolloin
olisi pitänyt vaihtaa hihna! Biliassa myönsivät ensin
erheensä eivätkä veloittaneet ensin kuin uuden hihnan
mutta parin viikon kuluttua tuli 600 euron lasku
postissa. Tieto kulkee näemmä hyvin..
On faijan 40 vuoden merkkiuskollisuus koetuksella...
Eli osataan sitä muuallakin kuin Deltassa.. :lol:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
raktori112
Viestit: 210
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
Car(s): Ex. 75,155
Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja raktori112 »

Voisko tulla mukaan seiskafemmalla? on ajettu jo 255 samalla rullalla . :wink: Mutta sellainenkin topikki olisi kiva, missä on eniten ajettu alfa, mutta sellaista en uskalla aloittaa, koska en keksisi määritelmää tuolle, mutta joku rohkea voisi koittaa. Ja toki tuollainen topic voi ollakin.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Mutta sellainenkin topikki olisi kiva, missä on eniten ajettu alfa, mutta sellaista en uskalla aloittaa, koska en keksisi määritelmää tuolle, mutta joku rohkea voisi koittaa. Ja toki tuollainen topic voi ollakin.

Käviskö 382 tkm ajettu 75 ts, ilman koneremonttia...??

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Joo tuo lautasten jääminen yläasentoon hihnan katketessa on tuttua,en vaan osannu tuohon termiin yhdistää. :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Silvio kirjoitti:Joo tuo lautasten jääminen yläasentoon hihnan katketessa on tuttua,en vaan osannu tuohon termiin yhdistää. :-D
Öh... kyllä venttiilt jäävät mihin sattuu asentoon mutta alhaallakaan ollessa eivät joissain mootoreissa osu mäntiin. Pitkäiskuisuus auttaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

11 vuotta ja 110 tkm. Enpä ole vielä aikonut hihnaa vaihdattaa.
Eikä ole muuten edes vapaasti pyörivä.

Ai, tämä oli vaan Alfoille.. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

... :shock:

10tkm tulee täyteen juurikin 500km päästä!

Edellisellä 156 mentiin vähän yli asetetun vaihtorajan...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

En mäkään sen kummemmin tiedä mutta ainakin hondassa (joka on todella lyhytiskunen) mainostettiin sitä että venttiilikoneistossa on mekanismi(?) joka estää lautasten leikkaamisen mäntiin.. Tiiä häntä sitte...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

JTD kirjoitti:No niin, tällaista kisaa viritellään!

Tuli täyteen 70000 km samalla hihnalla.

Pannaanko paremmaksi?

Osat on toki valmiina, mutta hyvä kisamenestys kiinnostaa nyt enemmän...
Täällä laitetaan paremmaksi.
Omistajan käsikirjassa lukee: Jako- ja apulaitehihna V = vaihtoväli on
120 000 km. Auto on 166 2.5 V6.
Ajellaan nyt sitten sinne saakka.
Mitäs tuota aiemmin vaihtamaan ??
Jopi

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Kun tällä nykyisellä oli ajettu 3v/42tkm, kuului jakopäästä melkoinen kohina. Ounastelin vesipimppua, mutta Malminkartanon Autohuollossa kertoilivat huollon yhteydessä, että joku rulla jakopäässä oli äänen aiheuttanut. Totaalisen finaalissa oli.
Samalla onnittelivat oikea-aikaisesta huoltoon tulosta. Rulla ei kuulemma enää 50t kilometriä ehjänä olisi nähnyt.
Tällä suorituksella ei vissiin ihan näihin tilastoihin pääse...

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

264000... Ainii se oliki ketju. :lol:
UliUli

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja Jappe »

pesojo-h kirjoitti:
Täällä laitetaan paremmaksi.
Omistajan käsikirjassa lukee: Jako- ja apulaitehihna V = vaihtoväli on
120 000 km. Auto on 166 2.5 V6.
Ajellaan nyt sitten sinne saakka.
Mitäs tuota aiemmin vaihtamaan ??
Tiedät varmaankin että vaihtoväli on myöhemmin puolitettu= 60 000km.
Sinuna en ajelisi, voi tulla kalliiksi.
- Alfaholic -

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Fiat tipon (1.6 kaasari) hihnalla 225tkm 8) 8) ja on ihan tosi.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^ Hajoaminen tosin pysättää vain matkanteon hetkeksi. Riittävä jännitysmomentti puuttuu! :-D

Appiukon vanhasta ooppelistakin hajosi jakohihna kesken matkan. Oli ajossa samana päivänä. Alfa-miestä vitutti. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

hagger16 kirjoitti:Appiukon vanhasta ooppelistakin hajosi jakohihna kesken matkan. Oli ajossa samana päivänä. Alfa-miestä vitutti. :-D
:lol: Niinpä!
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Ekalla AR156:lla 2.0 TS -98:lla hieman reilu 90 tkm. Enkä vielä silloin osannut edes pelätä....

Joggeri
Viestit: 79
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Edellinen omistaja ei oo huoltokirjan mukaan kertaakaan vaihtanu ennen 100000:tta..Pisin veto ollu 125000 km. Taidan kyllä ite vaihtaa jo hiukan aiemmin! 8)

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Jappe kirjoitti:
pesojo-h kirjoitti:
Täällä laitetaan paremmaksi.
Omistajan käsikirjassa lukee: Jako- ja apulaitehihna V = vaihtoväli on
120 000 km. Auto on 166 2.5 V6.
Ajellaan nyt sitten sinne saakka.
Mitäs tuota aiemmin vaihtamaan ??
Tiedät varmaankin että vaihtoväli on myöhemmin puolitettu= 60 000km.
Sinuna en ajelisi, voi tulla kalliiksi.
Joo, onhan se puolitettu mutta minkä/kenen vuoksi ?
Delta-Auton ?
Jos homma tänään maksaa Delta-Autossa 1323,- € ymmärrän hyvin että se homma pitää tehdä 60 tkm välein...tulee Alfoja aika tiuhaan sisään... ehkä ensi vuonna jo 30 tkm välein ??
Eli mikä on se perussyy että huoltovälit on puolitettu ???
Tämä ihmetyttää kun kaikki tekniikka kehittyy koko ajan huikeasti niin Alfan hihnamateriaalit vain huononee !!!!
Uskokoon ken tahtoo.
Jopi

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

se puoliintui siksi kun niitä hihnoja on katkennut ennen vaihtovälin/aika rajoituksen päättymistä, ja sitten se vasta maksaakin kun se katkeaa, ja luulisin että tuo puolitus on kyllä ajateltu ihan kuluttajan hyväksi!!!

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ärräpää kirjoitti:264000... Ainii se oliki ketju. :lol:
Niinpä, meinaisin jo ilmoittautua Dodgen ketjukoneella kisaan mukaan, 129000 mittarissa ja hyvät höpinät putkessa :-D

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

KauGoH kirjoitti:se puoliintui siksi kun niitä hihnoja on katkennut ennen vaihtovälin/aika rajoituksen päättymistä, ja sitten se vasta maksaakin kun se katkeaa, ja luulisin että tuo puolitus on kyllä ajateltu ihan kuluttajan hyväksi!!!
Hei herätys, jos remmi katkeaa ennen vaihtovälin umpeutumista sen maksaa vaihtaja eli merkkikorjaamo etkä sinä.
Näin on AINA ollut.
Puolitus ajateltu kuluttajan hyväksi ???? Höpö höpö !!!
Kulutttajan hyväksi ei voi lukea sitä että korjaamomaksut kaksinkertaistuu vai voiko ???
Tuu nyt jo järkiisi.
Jos haluat maksaa aina kaikesta niin maksa myös minun remmin vaihtoni.
Jopi

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös tuo vaihtovälin puolitus tapahtunut alunperin ihan tehtaan toimesta, eikä siinä tainnut olla DA:lla mitään tekemistä. Olen väärässäkin ollut :lol: , korjatkaa jos nytkin.
pesojo-h kirjoitti:Hei herätys, jos remmi katkeaa ennen vaihtovälin umpeutumista sen maksaa vaihtaja eli merkkikorjaamo etkä sinä.
Joo herätys, vähän realismia! Jos remmisi sanoo naps, kling, poks...80 tonnin kohdalla, kyllä ne 24 venttiiliä, osat, ym. työt maksat ihan SINÄ itse, ei kukaan muu.

Turhanpäiväistä vängätä vastaan, että se oli joskus silloin sitä ja tätä, mutta nyt se vaihtoväli on tehtaan toimesta 60tkm kaikilla hihnakoneilla.(ei 159 JTDm)
Viimeksi muokannut Alfissimo, 06 Tammi 2007, 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se ole varsinaisesti kuluttajankaan etu jos remmit ajetaan päreiksi. Matka katkeaa sitten jossain vaiheessa, eikä tuosta aiheutunut remonttikaan varmaan nosta auton jälleenmyyntihintaa vaikka työn tekisikin maahantuojan valtuuttama korjaamo.

Tosin tuntisin kyllä silti itseni petetyksi jos 120 tonnin hihnanvaihtovälillä myydystä uudesta autosta puolitettaisiin vaihtoväli ilman, että huollon hintaa kompensoidaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tosin tuntisin kyllä silti itseni petetyksi jos 120 tonnin hihnanvaihtovälillä myydystä uudesta autosta puolitettaisiin vaihtoväli ilman, että huollon hintaa kompensoidaan.
Tätä ei käy kiistäminen, mutta minkäs tekee pieni kansalainen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
JTD
Viestit: 575
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No niin, pysytään asiassa!

Jätetään historiat ja muut "autot".

Eli kellä auto rullaa ja kilometrit kehiin.

70277 km!

Hikinauha otsalle, jos puristaa liikaa!
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Hävisin jo :roll: Hihna vaihdettu ensimmäisen kerran 56tkm:ssä ja viimeisimmän kerran 84tkm:ssä, eli 28tkm mentiin yhdellä hihnalla... Nykyisellä hihnalla on kilometrejä takana 1500, eli katsellaan "muutaman" vuoden päästä uudestaan :wink:
Ammattina autokauppa

Avatar
PePe
Viestit: 170
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

164 V6 katkaisi hihnansa aikoinaan 40 000km kohdalla. Maahantuoja korjasi koneen, ja seuraavan kerran hihna vaihdettiin 120 000km huollossa. Eli osapuilleen 80 000km tuo pyöri.
Enää en kyllä hirviäisi noin pitkään ajaa !

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

raktori112 kirjoitti:Voisko tulla mukaan seiskafemmalla? on ajettu jo 255 samalla rullalla . :wink: Mutta sellainenkin topikki olisi kiva, missä on eniten ajettu alfa, mutta sellaista en uskalla aloittaa, koska en keksisi määritelmää tuolle, mutta joku rohkea voisi koittaa. Ja toki tuollainen topic voi ollakin.
No lähdetään sitten kisamaan topicissa "eniten ajettu Alfa" :-D

Jakopää hihnalla on nyt aj. 58tkm, mutta omistajan käsikirjassa on mainittu, että vaihtoväli on 80tkm ja 33:ni on 93vm. Outo juttu, kun esim. 92 33:ssa on vaihtoväli 60tkm :? . Tietää sitten kumpi on oikea.Riskia kuitenkin ei oteta turhasti, sen vuoksi ens viikkolla remmin vaihtoon
Nothing beats cubic inch

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

JTD kirjoitti:No niin, pysytään asiassa!

Jätetään historiat ja muut "autot".

Eli kellä auto rullaa ja kilometrit kehiin.

70277 km!

Hikinauha otsalle, jos puristaa liikaa!
Oikeeta puhetta, tästähän lähdettiin.

Meikäläistä vaan ottaa päähän just tämmönen "puolitetaan käyttökilometrit" vaikka on tehtaan ohje.
Kyllä tehdas voi laittaa semmosen REMMIN JOKA KESTÄÄ.. mutta kun ei halua.
Sorry, yo.n vuoksi poikkean hiukan aiheesta:
Esimerkin valossa: Jos ajat 120 tkm/vuosi se on 329 km/jokaikinen päivä eli n. 4 tuntia, joka taas on tolkuton määrä.
Paperikoneet pyörii kuitenkin tuohon verrattuna kuusinkertaisen määrän ja siellä näitä "samoja" hammashihnoja vaihdetaan kerran vuodessa.
(Tiedän kun toimitan niitä sinne)
Olosuhteet ei siellä ole varmasti ainakaan paremmat.
Eli takaisin"Pelle Peloton"-asiaan: Aattelinpa teettää yo.materiaalista Alfan mitoilla remmin jolla voi sitten ajaa AINAKIN 120 tkm.
Jos joltain löytyy !66 2.5 V6:n kohtuukuntoinen käytetty remmi niin otan kiitollisena vastaan tähän tuotekehitysprojektiin.
Jopi

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Alfissimo kirjoitti:Eikös tuo vaihtovälin puolitus tapahtunut alunperin ihan tehtaan toimesta, eikä siinä tainnut olla DA:lla mitään tekemistä. Olen väärässäkin ollut :lol: , korjatkaa jos nytkin.
pesojo-h kirjoitti:Hei herätys, jos remmi katkeaa ennen vaihtovälin umpeutumista sen maksaa vaihtaja eli merkkikorjaamo etkä sinä.
Joo herätys, vähän realismia! Jos remmisi sanoo naps, kling, poks...80 tonnin kohdalla, kyllä ne 24 venttiiliä, osat, ym. työt maksat ihan SINÄ itse, ei kukaan muu.

Turhanpäiväistä vängätä vastaan, että se oli joskus silloin sitä ja tätä, mutta nyt se vaihtoväli on tehtaan toimesta 60tkm kaikilla hihnakoneilla.(ei 159 JTDm)
Kuka on puhunut 80 tkm:stä ??
Jos remmini katkeaa 59 tkm:n kohdalla maksaja on merkkikorjaamo en minä. Pärnäsen korjaamoista en tiedä.
MUTTA LOPETETAAN TÄMÄ TÄHÄN !!!
Jopi

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Kuka ajaa eniten samalla jakohihnalla?

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

pesojo-h kirjoitti:Omistajan käsikirjassa lukee: Jako- ja apulaitehihna V = vaihtoväli on 120 000 km...Ajellaan nyt sitten sinne saakka.
Mitäs tuota aiemmin vaihtamaan ??
Perustin oman 80tkm kommenttini tähän...no hard feelings :wink: .

Aiheeseen, oman Alfan hihna on vaihdettu loppuvuodesta -02, kilometrejä sille kertyi n.50tkm, ennen kuin laitoin seisomaan marraskuussa -05. Kyllä tuolla remmillä vielä uskallan auton käyntiin laittaa, mutta ei puhettakaan uudelleen ajoon ottamisesta ennen uutta remmiä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

pesojo-h kirjoitti:Eli takaisin"Pelle Peloton"-asiaan: Aattelinpa teettää yo.materiaalista Alfan mitoilla remmin jolla voi sitten ajaa AINAKIN 120 tkm.
Jos joltain löytyy !66 2.5 V6:n kohtuukuntoinen käytetty remmi niin otan kiitollisena vastaan tähän tuotekehitysprojektiin.
Paremman remmin lisäksi kannattaisi teettää myös kunnolliset teräksiset hihnapyörät. Saattaisi pyörillä olla kysyntää jos niitä olisi kaupan.
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin