Mikäs mahtaa olla kun nelonen takkuaa. Saa kyllä päälle pienellä voimalla, mutta kun vaihtaa pois neloselta muulle vaihteelle tai vapaalle täytyy voimaa käyttää jo paljon enemmän. Täytyykö vikaa hakea vaihdekepin puolelta vai joutuuko ottamaan laatikon auki. Auto on 156 TS vm. -99. Otin kyllä auki vaihdekepin luota ja kiristelin alla olevaa muovista osaa, mutta ei auttanut ongelmaan.
Ja ei kai laatikko oljyjä ole sekoiteltu esim GL4 ja jotain muuta kuraahan ei saanut käytää keskenään tai menee könttiin.. toivottavasti ei ole mitään vakavaa itselläni meni laatikko juuri ja maksoin vaihdettuna 2000e siit remontista kytkimen kanssa. jos nyt kuitenkin avaamaan laatikon ja tarvit sinne jotain niin kysele multa osia sinne mulla on niitä nyt yks laatikko täynnä.
Yhdessä tuntemassani Alfa 156:ssa oli kanssa takeltelua vaihteiden kanssa ja kas 2000 km myöhemmin laatikko päreinä. Joku ratas sieltä tunki ulos kesken matkan. En halua pelotella, mutta...
Onko ongelma myös kolmosella, kolmosen ja nelosen liikeradalla ja muuten muilla pykälillä ei mitenkään vaivaa, voi selvitä säätämällä tai sitten 3-4 välin siirtäjässä/synkroissa/hammaspyörissä askin sisällä on jotain ongelmaa...