Alfa Romeo 155 nakuttaa
Valvoja: Moderators
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Alfa Romeo 155 nakuttaa
Eli kyseessä vm.1995 alfa 155 8-tappinen,ja tyhjäkäynnillä nakuttaa oudosti mutta kun kierroksia vähänkin niin ei nakuta.Onko tässä ketju vai hihna kone ? Ja siis twin spark 2.0i 8-tappinen,se 143hp versio
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Todennäköisesti koneessa on imunokan ajoituksenmuunnin ja saattaa sekin ääntää. Kannattaa kuitenkin tarkistaa se edellä mainittu ketjun kireys ja säätää tarvittaessa. Säätö on helppo homma, ohjeet löytynee jostain tältä foorumilta.
Samasta 8-tappisesta 155:n koneesta on olemassa versioita ilman ajoituksenmuunninta, mutta ovat ilmeisesti vain pienempiä 1.7 tai 1.8 kokoisia?
Samasta 8-tappisesta 155:n koneesta on olemassa versioita ilman ajoituksenmuunninta, mutta ovat ilmeisesti vain pienempiä 1.7 tai 1.8 kokoisia?
Kimmo / alfatune.fi
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
Perusnurmikkosäätö ketjun kireydelle onnistuu parissa minuutissa. Iso vaihde ja käsijarru päälle. Koneen etupuolella - eli siis 155:ssa edestä katsoen lohkon vasemmassa kyljessä, sen takanurkassa, ehkä vajaat parikymmentä senttiä kopan kannesta syvemmällä on pultinkanta jota löysäät sopivasti. Sitten menet auton sisälle, vapautat käsijarrun ja pyydät naapurinreiskaa työntämään kevyesti takakulmasta kunnes ns. "ottaa vastaan". Sitten käsijarru päälle ja käyt kiristämässä äsken löysäämäsi pultin. Simppeliä ja kun pääsee sinuksi tuon kanssa niin lopputuloskin on hyvä. Jos on epävarma niin venakoppa auki ja katsoo miten ketju käyttäytyy tuossa kiristyksen kanssa.willez kirjoitti:voisko joku kertoa että miten se ketju kiristetään ?
Eikös tarvike katit ala jostain 100€:sta. Alkuperäinen maksaa varmaan kuukiviä ainakin deltasta.willez kirjoitti:mitä mahtaa maksaa katalysaattori vuoden -95 8-tappiseen 155:seen ?
Tuhon nakutukseen voi olla myös syynä ykköspytyn pakonokkaakselin nokka, joka on kulunut pyöreäksi. Omassa ex-155:ssa tämä aiheutti melkoista nakutusta. Sain sen vaimenemaan hieman korjauttamalla nokan koneistamolla. Ventiilien välykset pitäisi tarkistaa/säätää 100tkm välein. Säätopalat ovat aika arvokkaita.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Voihan v*ttu ! Deltalla katti 850€ !!!
Ollaan kateltu tuolta ranta-juopolta tota 155:sta niin käytiin koeajolla ja käytii tsekkaa että meniskö läpi katsastuksesta kun siinä menee leima umpeen 02-2006,niin päästöissä tosiaan kosahti. Ehdotettiin liikkeeseen että laittaa auton katsastuskuntoon ja myy meille,mutta täytyy setviä vielä että mitätehdään koska liikkeelle tulee kiire koska kukaan ei osta katsastamatonta autoa ja ne joutuu tietty laskee hintaa,eli katsotaan mihin ne päätyy siellä. Mut mitäs muita vaihtoehtoja tolle on kuin katti tai lamda ? Varmaan aika monta
Ollaan kateltu tuolta ranta-juopolta tota 155:sta niin käytiin koeajolla ja käytii tsekkaa että meniskö läpi katsastuksesta kun siinä menee leima umpeen 02-2006,niin päästöissä tosiaan kosahti. Ehdotettiin liikkeeseen että laittaa auton katsastuskuntoon ja myy meille,mutta täytyy setviä vielä että mitätehdään koska liikkeelle tulee kiire koska kukaan ei osta katsastamatonta autoa ja ne joutuu tietty laskee hintaa,eli katsotaan mihin ne päätyy siellä. Mut mitäs muita vaihtoehtoja tolle on kuin katti tai lamda ? Varmaan aika monta
Tuli sellainen mieleen, että kai sen katti oli todella kuuma. 155:ssa kun se sijaitsee keskellä autoa, niin se ei ihan heti lämpene varsinkaan tähän aikaan vuodesta. Omassa 155:ssa jouduttiin aina huudattaa konetta paikallaan pari minuuttia kieroksilla 4000 tai yli, jotta katti lämpenisi. Siten saatiin päästöt raja-arvojen alle. Sama homma oli tuossa baijerin ihmeessä viime katsastuksessa. Siinäkin katalysaatorit sijaitsee vasta etupenkkien kohdalla.willez kirjoitti:Voihan v*ttu ! Deltalla katti 850€ !!!
Ollaan kateltu tuolta ranta-juopolta tota 155:sta niin käytiin koeajolla ja käytii tsekkaa että meniskö läpi katsastuksesta kun siinä menee leima umpeen 02-2006,niin päästöissä tosiaan kosahti. Ehdotettiin liikkeeseen että laittaa auton katsastuskuntoon ja myy meille,mutta täytyy setviä vielä että mitätehdään koska liikkeelle tulee kiire koska kukaan ei osta katsastamatonta autoa ja ne joutuu tietty laskee hintaa,eli katsotaan mihin ne päätyy siellä. Mut mitäs muita vaihtoehtoja tolle on kuin katti tai lamda ? Varmaan aika monta
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
^ Tuo on muuten ihan totta. Viimeksikin meni korjaamolla ensimmäinen veto hylkyyn vaikka olin juuri ajanut auton kotoa 10 km. Käytettiin sitten pannu kuumaksi oikein kunnolla ja uusi mittaus ja kaikki arvot puhdasta nollaa! Kelpasi siinä sitten ajella katsastukseen.
Jos siellä vikaa on niin lambda on aina hyvä vaihtoehto. Minun 16V:stä se kerkesi mennä kahteen kertaan.
Jos siellä vikaa on niin lambda on aina hyvä vaihtoehto. Minun 16V:stä se kerkesi mennä kahteen kertaan.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
jooh,katsastusäijä kierrätti sitä just jossai ~4000rpm pari minuuttia et lämmöt nousi hieman keskikohtaa ylemmäs,et ei siit oo kii,mut selvitetään155TS kirjoitti:Tuli sellainen mieleen, että kai sen katti oli todella kuuma. 155:ssa kun se sijaitsee keskellä autoa, niin se ei ihan heti lämpene varsinkaan tähän aikaan vuodesta. Omassa 155:ssa jouduttiin aina huudattaa konetta paikallaan pari minuuttia kieroksilla 4000 tai yli, jotta katti lämpenisi. Siten saatiin päästöt raja-arvojen alle. Sama homma oli tuossa baijerin ihmeessä viime katsastuksessa. Siinäkin katalysaatorit sijaitsee vasta etupenkkien kohdalla.willez kirjoitti:Voihan v*ttu ! Deltalla katti 850€ !!!
Ollaan kateltu tuolta ranta-juopolta tota 155:sta niin käytiin koeajolla ja käytii tsekkaa että meniskö läpi katsastuksesta kun siinä menee leima umpeen 02-2006,niin päästöissä tosiaan kosahti. Ehdotettiin liikkeeseen että laittaa auton katsastuskuntoon ja myy meille,mutta täytyy setviä vielä että mitätehdään koska liikkeelle tulee kiire koska kukaan ei osta katsastamatonta autoa ja ne joutuu tietty laskee hintaa,eli katsotaan mihin ne päätyy siellä. Mut mitäs muita vaihtoehtoja tolle on kuin katti tai lamda ? Varmaan aika monta