viriviri JTD 1.9 16v
Valvoja: Moderators
viriviri JTD 1.9 16v
Powerrail II Tuning Kit 1.9 JTD
Kokemuksia kellään täällä palstalla?
Autona siis 147 1.9 jtd 16 v 150 hp
Takuu tosin vielä voimassa mutta kesäkuussa voisi jo hieman miettiä tuota kevyttä viritystä vaihtamalla tuon (tai jonkun muun) boxin sekä ilmanoton.
Kokemuksia kellään täällä palstalla?
Autona siis 147 1.9 jtd 16 v 150 hp
Takuu tosin vielä voimassa mutta kesäkuussa voisi jo hieman miettiä tuota kevyttä viritystä vaihtamalla tuon (tai jonkun muun) boxin sekä ilmanoton.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Kannattaa ennemmin harkita ihan oikeaa lastutusta (eli päivitetään moottorinohjausyksikköön uusi ohjelma) kuin tuollaisia viribokseja. Saa paremmin hyötyä koko kierrosalueelle ilman turhaa savuttamista.
Tuo boksi on periaattessa hyvinkin yksinkertainen laite. Se ainoastaan nostaa rail-painetta hieman ja sillä saadaan enemmän ainetta menemään. Saman saa aikaan yhdellä vastuksella, eli ilmaa on noiden hinnoissa reilusti. Lastutus on siinäkin mielessä parempi, että ohjelmamuutoksilla saadaan säädettyä myös suihkutusaikaa eikä pelkkää painetta. Pelkkä paineen nosto vain rasittaa rail-pumppua enemmän. Tosin ei nyt ekana kannata noissa pelätä kulumista, ihan turvallisia vehkeitähän ne on.
En nyt tarkemmin tiedä tuota 1.9JTD:tä, mutta ilmanottoa en välttämättä lähtis vielä noilla tehoilla muuttamaan. Vakio ilmanputsari varmasti riittää vielä hyvin. Vapaavirtaussuotimella saa yleensä turbovehkeessä ainoastaan turbon hajotettua ennen aikojaan.
Jos tuota haluaa lastua enemmän virittää, täytyy ekana vaihtaa turbo, joka ainakin näissä isommissa JTD:issä on selkeä pullonkaula. Suuttimet ja pumppu riittänee vakionakin yli 200hp tehoihin.
Tuo boksi on periaattessa hyvinkin yksinkertainen laite. Se ainoastaan nostaa rail-painetta hieman ja sillä saadaan enemmän ainetta menemään. Saman saa aikaan yhdellä vastuksella, eli ilmaa on noiden hinnoissa reilusti. Lastutus on siinäkin mielessä parempi, että ohjelmamuutoksilla saadaan säädettyä myös suihkutusaikaa eikä pelkkää painetta. Pelkkä paineen nosto vain rasittaa rail-pumppua enemmän. Tosin ei nyt ekana kannata noissa pelätä kulumista, ihan turvallisia vehkeitähän ne on.
En nyt tarkemmin tiedä tuota 1.9JTD:tä, mutta ilmanottoa en välttämättä lähtis vielä noilla tehoilla muuttamaan. Vakio ilmanputsari varmasti riittää vielä hyvin. Vapaavirtaussuotimella saa yleensä turbovehkeessä ainoastaan turbon hajotettua ennen aikojaan.
Jos tuota haluaa lastua enemmän virittää, täytyy ekana vaihtaa turbo, joka ainakin näissä isommissa JTD:issä on selkeä pullonkaula. Suuttimet ja pumppu riittänee vakionakin yli 200hp tehoihin.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
linkki vinkki diesel virimiehelle, täältä löytyy jonkinlaista tietoa mitä mm. 1.9 JTDstä saa irti optimoimalla
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika pienet on tehon ja väännön nousut, joten ei ole huolta voimansiirron kestosta. Kyllä ne on tehtaalla laittaneet kunnon varmuuskertoimet, kun ovat osia suunnitelleet ja kyllä sen sitten huomaa, kun joku osa ei kestänyt 
EDIT: Ja on siellä voimasiirrossakin "sulake" eli kytkin, joka sieltä ensimmäisenä pettää.

EDIT: Ja on siellä voimasiirrossakin "sulake" eli kytkin, joka sieltä ensimmäisenä pettää.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100