Onko kollegoilla alfojen ulkolämpömittareista minkälaisia kokemuksia(lähinnä tarkkuudesta)?Mun GT:n mittari näyttää auton seisottua kylmillään jotakuinkin oikein,mutta ajaessa koneen lämmetessä kovalla pakkasella näyttää jopa 10 astetta liian vähän pakkasta!!!Lienekkö ominaisuus vai vika,aattakee!!!
Sama vika, jopa 15 astetta liian kesäisiä lukemia kunnes vaihdettiin anturi eli koko peili. Nyt on näytöt lähempänä totuutta eli muutamien asteiden sisällä totuudesta. Saa sitten nähdä kauanko toimii tuolla tarkkuudella. Peilin vaihto meni Deltan laskuun, muuten olisi ehkä jäänyt tekemättä. Arvatenkin edullinen "anturi", en tullut tarkistaneeksi hintaa. Oli muuten näyttö pielessä motaritaipaleillakin, joten sisäilman vuoto anturiin ei ehkä syynä.
Mulla on toiminu kans ihan ok, eli muutaman asteen heittoja ollut muihin mittareihin.
Taas tuli hyödyllistä lisätietoa, kun olenki miettinyt mikä nysty siinä peilissä on
Voisko muuten peilin lämmitys vaikuttaa asiaan? Eli nehän kai on päällä samaan aikaan kun takalasin lämppäri.
Niitä antureita myydään erikseen. Ei tarvitse koko peiliä ostella.
Joskus anturin paikan vaihto saattaa auttaa asiaan, esim. Fiat Stilossa on jonkinverran uudelleen sijoiteltu anturia.
Samaa olen ihmetellyt. Äskeisellä reissulla monitori näytti kylmillään -8,0 ja muutaman kilometrin ajon jälkeen -4,5. Samapa tuo silti.. Enemmän vituttaa jos/kun ulkona oikeasti on perstuntumalta helvetin kylmä.
Hyvä tietää jatkossa, nyt oli takuuhommia. Eli ei koskenut omaan kukkaroon. GT:n varaosaluettelo ei siis tunne anturia erikseen, mutta jos 147:n anturin saa erikseen ja sama peili niin hieno juttu jatkoa ajatellen.