Auton arvo (Alfa 75)

Alfoista

Valvoja: Moderators

kosmik
Viestit: 330
Liittynyt: 12 Touko 2006, 00:03
Paikkakunta: Turku

Auton arvo (Alfa 75)

Viesti Kirjoittaja kosmik »

Mikä tuon oman Alfani arvo noin on? (kaikki toimii niinkuin pitääkin) Kaikki tyyppiviat on korjattu. Tarkoitus ei ole myydä vaan ihan uteliaisuudesta kysyn. Nettiautossa niitä myy jotkut jollain alle tonnilla.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3209
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Arvo on alle tonnin. Yli tonnin. Tai jotain.. kaikki pyytävät mitä haluavat. Arvon autollensa määrittää varmasti jokainen itse, mutta esim. myydessä ei ikinä omiaan saa. :?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Samoilla linjoilla. Noissa kun kunto on a ja o hinnan kannalta, joku arvostaa jotain, joku ei..

Avatar
JT-Racing
Viestit: 39
Liittynyt: 04 Loka 2006, 15:39
Car(s): Alfa 156 "2,5" V6, Alfa 156 TS, Alfa 164 Super V6, Alfa 166 Super, Alfa 75 "1,6", Alfa 75 Ts
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja JT-Racing »

Mitä vain parista kympistä useampaan tonniin. Omani ostin aikoinaan reilulla kolmella sadalla,mutta jos nyt haluaisin omani takaisin olisi sillä hintaa ainakin pari tonnia. Silti hyvässä lykyssä siitä joku voisi 500 maksaa.. Vaikka oikeasti Alfoillahan ei ole hintaa,tärkeintä on tunnearvo joka on korvaamatonta. :wink:
" No risk, no fun"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

arvo on hieman kysymysmerkki, hyvästä 1.6:sta maksaisin itse max tonnin jos ruiskukoneinen niin ehkä hieman enemmän, hyvästä 75ts:stä voisin maksaa ->3000€, V6:sta olisin valmis maksamaan ehkä n 4000-5500€ jos kyseessä 75 3.0 QV ja turbosta vielä enemmän mutta loppupelissä yleiskunto ja ehkäpä(huolto)historia merkkaavat jonkinverran sen suhteen mitä kannattaa maksaa sillä jos kyseessä kovin reuhka yksilö niin rahaa kyllä palaa kunnostamiseen..

nykyinen harrastealfa on GTV6 ja sitä en aivan pikkurahasta lähtisi myymään sillä se on allekirjoittaneelle juuri se unelmien täyttymys kun alfoista puhutaan.. :wink:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Uskon myös, että yli tuhannen euron saaminen ykskutosella on hyvin epätodennäköistä.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Paitsi jos vaihtaisi sen uuteen Puntoon niin voisi saada melkein pari tonnia hyvitystä :wink: . Yleisillä markkinapaikoilla (paljonkin) alle tonnin kunnosta riippumatta. On vähän ostajan markkinat kuten myös muillakin italialaisautojen ostajilla. Eli ei kannatakaan myydä poies.

berliina
Viestit: 1051
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Alfan arvo (75)

Viesti Kirjoittaja berliina »

Mun 75 3L 2000 tonnia niinkuin delta juttuun vahingossa laitoin ei siis myydä
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Näin on, pidät vaan ite ja ajelet. Kun kunnossa olevalla seiskavitosella pääsee kurvailemaan jotain hyväpintaista asfalttipätkää tai vaihtoehtoisesti talvella esim. lumirataa, huomaa sen auton "arvon", rahassahan se tosin ei oo paljoo mitään..
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
juhala
Viestit: 685
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

myin hyvän 1.6 75:sen hintaan 1100 euroa vuonna 2001. Useille se oli silloinkin vähän paljon. (Nyt se on Auto Milanon pihassa hyljättynä...)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

1,6 lla on enemmän käyttö kuin markkina arvoa. Samaa mieltä 90:n kanssa hinnoista. Ite ostin nykyisen 1,6:n 2003 ja maksoin siitä 650€ ja siihen joutu pikkuisen tyyppivikoja(kardaanin kumit, laatikon kannakkeet+jms) korjaa mutta yllättävän vähällä on selvitty.

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

nakkis kirjoitti:Näin on, pidät vaan ite ja ajelet. Kun kunnossa olevalla seiskavitosella pääsee kurvailemaan jotain hyväpintaista asfalttipätkää tai vaihtoehtoisesti talvella esim. lumirataa, huomaa sen auton "arvon", rahassahan se tosin ei oo paljoo mitään..
Tähän mulla ei ole mitään lisättävää.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuo myyntiarvo lienee samantyylinen yksilöasia kaikissa Romeoissa... Orkkis ruostekasa 155 renkailla ja peltivanteilla- Helvetinmoiseks lasikuitukasaksi valeltu teinihäkkyrä-Tai hyvällä maulla piristetty/virkistetty hyvä yksilö.... Kaikilla eri hinta ja ostajakunta.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Samoilla linjoilla Silvion kanssa. Lopuun ajettusta 75 olisin maksanut pari euroa, kun se ei sopii mihinkaan muuhun kuin jaalle. Mutta kun puhutaan hyvasta yksilosta niin se hinta on tietenkin toinen ja se koskee kaikkia vanhoja Alfoja.
Mutta kuin ylla sanotiin, jos on hyva vanha Alfa, niin parempi pitaa sita itsellesi
Nothing beats cubic inch

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ja jos alle tonnin joku sellaisen myy,niin siinä mielessä kiinnostais että kuulemani perusteella 75 romeo on todennäköisesti hintaluokassaan paras ajettava+suht tehokas kone... Nuoret ensiauton ostajat löytää tiensä liian harvoin näille markkinoille! Mutta tosiaan jos joku oikein pilkkahinnalla välttämättä haluaa 75:sta luopua niin pistäköön privaa... :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Juu tänne kans noi parin euron 75:set kelpaa.Vai jäälle vain?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Jäälle?? Eihän Romeo tunne kuin asfalttia... ja mieluiten yli 20 asteen lämmössä.. :-D
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

On ollu kyllä alle ton -25 joka aamu tällä viikolla.Kyllä toi 75:nen on aina lähteny pihalta liikenteeseen nöyränä ilman lämppäriä.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

itellä 156 ulkolämpömittari ei edes tunne alle -19 lämpötilaa :-D Viittasinkin kyllä lähinnä parhaisiin ajo-ominaisuuksiin,jotka lienee kesällä ja leveillä,hyvillä renkailla ja alustalla 8)
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Harrikka
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Ai anteeks. :oops:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Silvio kirjoitti:Viittasinkin kyllä lähinnä parhaisiin ajo-ominaisuuksiin,jotka lienee kesällä ja leveillä,hyvillä renkailla ja alustalla
Ei niissä mitään vikaa talvellakaan ole. 75 on liukkaalla oikein viihdyttävä peli, sillä ajellessa toivoo joka aamu että olisi satanut lunta.
- Epäkelpokeräilijä -

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Harrikka kirjoitti:Juu tänne kans noi parin euron 75:set kelpaa.Vai jäälle vain?
No jos se on loppuun ajettu, niin se ei maksaa sen enempi, vai maksaako :mrgreen:

Edit juu, ja jos joku myy no ok kahdella kympilla niin mullekin voi ilmoittaa,vanhempien asuin paikkalla on ihan mukava jarvi :mrgreen: :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

TestarosaFinland kirjoitti:
Harrikka kirjoitti:Juu tänne kans noi parin euron 75:set kelpaa.Vai jäälle vain?
No jos se on loppuun ajettu, niin se ei maksaa sen enempi, vai maksaako
Saahan suht täydellisestä autosta jonkun satasen vaikka myy varaosiksi. Pelkistä tuplakaasareista joku jokkisukko maksaa helposti sen ensimmäisen sata euroa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

taitaa tänäpäivänä olla minimi hinta n. 0.1€/kg, minkä romuliike maksaa autosta eli tuollainen 1000kg auto n. 100€. :wink:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Silvio kirjoitti:Nuoret ensiauton ostajat löytää tiensä liian harvoin näille markkinoille!
Onko se siis toivottavaa että ne autot menee teinien ensimmäisiksi sikapoljentalintoiksi? :)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Eihän se toki hyvä ole mutta sittenpähän oppii tuntemaan hyvät ajo-ominaisuudet. Kaikkienhan on joskus ostettava se ensimmäinen niin eihän tuohon hintaluokkaan hirveesti löydy kivoja vaihtoehtoja joissa olisi mukavia ajo ominaisuuksia. No oppiipahan kestämään pienet sähköviat ja muut kummallisuudet joita alfa tarjoaa;)

Avatar
OL
Viestit: 848
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Mikähän tuommoisen karvan alle 200tkm ajetun 2,0 TC:n käypä hinta olisi..? :roll:

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »


TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Joksa kirjoitti:halpaa ku makkara:
http://www.nettiauto.com/996161
olet varmaan tarkoittanut 75n seuraajan :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

on tainnut joksalla mennä 75:nja 155:n hieman sekaisin.. :)

no täytyy kyllä myöntää että onpas 155:lle lykäisty hieman hintaa..

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

90 kirjoitti:on tainnut joksalla mennä 75:nja 155:n hieman sekaisin.. :)
Ei suinkaan

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Espoo/Kärkölä

Viesti Kirjoittaja italia »

^^niin ja ottaen huomioon vielä että ko. auto on tekniikan vaihto.

Mutta 75:sta "arvokkaimpia" lienee:
1.8 Turbo Evoluzione
1.8 Turbo
2.5V6 Milano
3.0V6 America

Ja nämäkin tietysti kunnon mukaan.
Mutta kyllä jos seuraa Saksalaisia myyntisivuja esim mobile.de tai autoscout24 niin kyllähän sieltä huomaa että sielläkin on huomattu 75:n nostalgia ja keräilyarvo,sillä harvenemaan päin ne kuitenkin on joka maailmankolkassa.
QUORTHON 1966-2004

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

ei 75:en arvo muuta kuin kasva.. :-D

hyvä 75 3.0 QV lienee kans aika korkeelle arvostettu...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

nettiautossa yksi myynnissä, hintaa 4500€..


turboistakin on eri variaatioita:

-75 Trubo
-75 turbo evoluzione
-75 turbo america
-75 turbo QV
-75 turbo QV seri numerata..

edellisistä kyllä 75 evoluzione on kirkkaasti halutuin..

isolohkomiehille löytyy:

-75 2.5 V6
-75 2.5 QV
-75 3.0 America
-75 3.0 QV
-Milano Silver 2.5
-Milano Gold 2.5
-Milano platinum 2.5
-Milano Verde 3.0

jälkimmäisistä halutuimmat lienee 75 3.0 QV ja Milano verde

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eikös 3.0 QV olekin tehokkain sarjavalmisteinen 75:en...?? :-D

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps..tehdasvalmisteisista kyllä.. 192hv

jälleenmyyjien tarjoamat paketit sitten erikseen..

kuten esim 75 3.3 Savali 220hv...

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Mulla on siis suurin ja kaunein 8)

Eikö tosiaan ollut edes mitään piensarjaa turbosta, jossa olis ollu tehoa enemmän?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

savon kaipailema turbo on allekirjoittaneen mielestä tuo 75 turbo QV jossa koneja pitäisi löytymän 165 kappaletta..

tuohan on siis viimmeisin variaatio koko turbosta ja oikeastaan tuo seri numerata on sama mutta muistaakseni recaron sisutalla..

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

90 kirjoitti: isolohkomiehille löytyy:

.
.
.
Ehkä wannabe-isolohkoukoille on sitten vielä 4-syl 2,4-litrainen TD. Tommonen tarttis kyllä saada. Diesel-75 :o:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no tuosta tiiselistä olisi kiva puristella ieman lisää mutta näkyvät olevan suht harvassa jopa keskieuroopassa..
Viimeksi muokannut 90, 01 Maalis 2007, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Meillä olevasta 2.4 dieselistä on hieman varmaan syöttöä ruuvattu savun määrästä päätellen...ääni on miehekäs kun äänenvaimennus ei ole turhan tehokas, vähän kuin kuorma-autossa..8)

Kestää varmaan kohtuudella sopivan ruuvauksen jos kaikki paikat muuten on kunnossa

Edelleen on sen haljenneet sylinterikannet pajalla, osa on korjattu...turbokin kaipaa vähän huoltoa, saa nähdä liikkuuko vielä.

Erilliset alumiinikannet pienillä venttiilikannaksilla on varmaan heikoin paikka siinä koneessa.

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

90 kirjoitti:
isolohkomiehille löytyy:

-75 2.5 V6
-75 2.5 QV
-75 3.0 America
-75 3.0 QV
-Milano Silver 2.5
-Milano Gold 2.5
-Milano platinum 2.5
-Milano Verde 3.0
Valaiskaapa asiantuntijat minulle yhtä asiaa. Tällä (erinomaisella) sivustolla kun kolmelitraisia seiskavitosia nimitetään järjestään America -malleiksi (tai QV:ksi) kuten tuossa yllä ja Americana omanikin minulle myytiin, mutta eihän se sellainen ole! Katsokaapa täältä: http://www.alfa75.info/id46.htm . Oma kärryni on tuo "perus" 75 3.0 V 6, joka on tehokkaampi, nopeampi, paremmin kiihtyvä ja saavuttaa maksimivääntönsä alemmalla kierrosmäärällä kuin America.

Mitenköhän paljon noita "oikeita" America -malleja Suomessa lieneekään? Ja onko sillä väliäkään kun kerran "karvahattumalli" on ominaisuuksiltaan kaikin puolin parempi :) ?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

"America" tarkoittaa tietääkseni vain tota korisarjaa, eli haitaripuskureita ja pyöreämpia levikkeitä. Kone on ihan sama, eli katittomana 188hv. Onko suomeen tuotukaan muita kun "america" 3.0v6 :roll:
- Alfaholic -

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Niin mutta eikös America -versioiden maskissa ole kilpi jossa lukee että America? Minulla ei sitä ole. Tällä sivulla http://www.alfissima75.net/allest/allesita.htm#serie todetaan ymmärtääkseni (italiaano ei ole vahvimpia kieliäni) että käytännössä malleilla ei ole eroja. Vai ovatko erot vuosimallikohtaisia. Emminätiiä...

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ei munkaan 75 tbo Americassa tota merkkiä ollut, noista jenkkipuskureista sen tunnistaa :wink:
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

allekirjoittaneen kymmenenvuotta takaperin omistamasta 88-mallisesta tuo america kyltti kyllä löytyi maskista, takaluukussa taas oli teksti 75 3.0 V6..itse olen lisäksi siinä luulossa että 75 3.0 V6 mallisia autoja on myyty vain italiassa muissa maissa ns Americana..

Carlo Coppa: jos alfassasi on joustopuskurit, tankki peräkontissa ja etupenkeissä kiinteät niskatuet niin kyseessä on täysin american kanssa identtinen yksilö..elikkäs 75infon ilmoittamissa malleissa molemmissa on katti joten tiedoissa on selvä virhe koska 188hv versiossa ei kattia ole kun taas 180hv versiosta se löytyy, mutta tuolla katilla selittyy 20kg painoero koska kattivehkeissä myös putkiston etuosa on käsittääkseni jenkkimallinen, näiltä osin 75infon tiedot pitänevät kutinsa..

Carlo Coppa
Viestit: 673
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, Maserati 4.24v -90, MaXi5 -00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Juu tuntomerkit täsmää muuten paitsi että takaluukussa (ja omistajan ohjekirjassa) mallimerkintänä on 75 6 V 3.0. Venttiilejä lienee kuitenkin enemmän kuin 6 :? .

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Sotketaan nyt pakkaa sit lisää..:mrgreen: Mulla on rekisteriotteessa pelkkä 75-V6 3.0. Maskista löytyy america "laatta", ja vakuutuspapereista taas seisoo QV merkintä. Auto on katillinen america. Täytyy kattoo mitä tuolla kontissa lukee, kuhan kerkiää.
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä se yleensä on america oli otteessa merkintä tai ei jos vermeestä löytyy nuo muhkeammat puskurit, eikä kolmelitraista ole normipuskiilla tehtykkään..mielestäni turhaa väitellä koko asiasta jos jossain maassa myydään kys mallia Americana ja jossain 75 3.0 V6:na kun kuitenkin ns America on kyseessä.. :wink:

kysehän on loppupelissä pelkästä mallista, löytyyhän vanhempaa 2.5:kin sekä 75 2.5 V6 mallina että QV:na, kuitenkin omassakin exässä otteessa luki 75 2.5 V6 vaikka oli QV, QV.n tunnistaa yleensä vihreästä neliapilasta takaluukussa ja kyseisissä mallissa on joitain eroja alustassa ja sisustassa verrattuna normaaliin.


nakkikksen kohdalla vakuutusyhtiö varmaankin perii vakuutusmaksut QV.n mukaan siitä johtunee merkintä vakuutuspapereissa.

Avatar
nakkis
Viestit: 566
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

90 kirjoitti:kun kuitenkin ns America on kyseessä..
Jees, ei mulla ainakaan tästä ollu mitään epäselvyyttä. Hauskaa vaan kattoo, ku joka lapussa lukee erilailla. :)
vakuutusyhtiö varmaankin perii vakuutusmaksut QV.n mukaan siitä johtunee merkintä vakuutuspapereissa.
Joo, huomasin kans heti ja kysyin että onko kallimmat vakuutukset, kun toi ei tosiaan oo mikään QV.. Ainakin mulle väittivät että ei oo merkitystä americaan verrattuna. Täytyy kyllä ottaa selvittelyn alle vielä uudestaan, kaikki se on kuitenkin kotiin päin. :)
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)

Vastaa Viestiin