Deltan huollon taso

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
heme
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02

Deltan huollon taso

Viesti Kirjoittaja heme »

Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelua huollon tasosta. Nyt pääsin omakohtaisesti todistamaan tätä ammattitaidottomuutta. Auto on Stilo, ja 40 tkm:n huolto. Huollon jälkeen piti tietenkin varata uusi aika että voisivat vaihtaa ne osat jotka ovat vialliset. Tietenkään ei voida uskoa asiakasta ja tilata osia etukäteen, vaan pitää ensin itse nähdä että näinhän se asia oli kuten asiakas oli sanonut. Tämä on ehkä yleinen toiminta myös muiden merkkien kohdalla, mutta se mikä sai minut huollon tasosta kirjoittamaan on seuraava: Huollossa vaihdettiin kallistuksenvakaajan koiranluut, mikä on ihan ok. Mutta ei sitten tullut asentajalle mieleen että jos siinä työssä saa aikaiseksi vanteen sisäpuolen hiekka/jää-pinnoitteen poistamisen osalta vannetta, niin vanne on varsin epätasapainossa! Tilanne oli sellainen, että vaimoni ajoi Fiiua ja sanoi että ei pysty ajamaan 50 km/h kovempaa kun meinaa pomppia niin että ei ulos näe. Itse ajoi perässä toisella autolla, otettiin sitten kummatkin eturenkaat Fiiusta irti ja poistettiin se jäätynyt aines koko vanteen sisäpinnan alueelta. Sitten pystyi jo ajamaan, mutta vielä piti takavanteille tehdä kotona sama homma. Huoltoon kuului myös jarrunesteen vaihto, joten se ilemeisesti on myös tehty koska takavanteetkin olivat epätasapainossa.
Voin vain kuvitella mikä olisi ollut tilanne jos minä en olisi ollut mukana hakemassa autoa huollosta. No, palautetta Jyväskylän Delta kyllä saa sitten parin viikon päästä kun sinne taas auton vien.
Alfaan tämä liittyy sikäli, että mikäli viiden vuoden takuu tarkoittaa vastaavaa toimintaa myös Alfan kohdalla, saattaa olla viisaampaa hakea se 159 muutaman vuoden päästä ulkomailta. Ei ainakaan tarvitse maksaa itseänsä kipeäksi takuuhuolloista. Mutta ensin pitäisi saada se 159 JTDm nelivetoisena käytettyjen markkinoille, eli ei tässä vielä liene mikään kiire.

piesuli

Viesti Kirjoittaja piesuli »

ei kai noita takuu huoltoja tarvise tettassa teettää eikös jokin muu merkki korjaamo jolla asiat kunnossa voi huoltaa autot?

Vastaa Viestiin