alkaa menemään hermo niiden kanssa, kun en tosiaankaan jaksa ruveta TAAS fixaamaan niitä, ja maalarille en viitsi viedä kun en luota että ne maalit siinä alumiinissa pysyy sen paremmin!
Ajattelinkin että olisiko sellaiset alfisti.net:ssä myytävät "sport" peilit järkyttävä tyylirikko?
Niissä kun taitaa olla muovia ne varret (lue: ei hapetu maalin alta!)
Yleensäottaen en itse tykkää laittaa mitään normaalista poikkeavaa lärpätintä 156:n kiinni, mutta nyt kun ei jaksaisi millään tapella noiden varsien kanssa
Kyllä se väri aika monta vuotta pysyy kunhan vaan pohjaväriksi on vedetty nimenomaan alumiini(seoksi)lle sopiva mömmö. Mulla ainakin kesti 164:ssä viitisen vuotta ihan hyvin, ja niiden peilinvarret näyttävät olevan yhtä kovia kesimään kuin 156:stenkin.
Hyvin on kestäny kun maaluutin korinväriin jalkoineen ammattimiehellä... Omalla maaluulla ei Eli mielestäni se 90e kannattaa maksaa jotta niistä tulee täydellisesti koriin sulautuvat.. ja kestävät. Saman hinnan saa kun ite käyttää monet pohja+pintamaalipurkit,nopeasti kulumaan.ja silti ei pysy.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Joksa kirjoitti:Luulis happovärillä kestävän. Tosin kiillotushan on ollut (oli) muotia - vaatisi varmaan sitten kaveriksi jotkut tyyning-kuoret peileihin.
No tuota kiilotusta minäkin ajattelin... (mainostus vaara!) kun noita Mothersin tuotteita saa vaan paremmin tuotua tänne suomeen niin sieltä löytyisi nimenomaan alumiinin kiillottamiseen sopivaa tököttiä (mainostusvaara ohi!).
Mutta mietityttää että kuinka kauan se puhdas alumiini pysyy nättinä, kun ei joka kuukausi viitsisi uudelleen kiillottaa
Silvio kirjoitti:Hyvin on kestäny kun maaluutin korinväriin jalkoineen ammattimiehellä... Omalla maaluulla ei Eli mielestäni se 90e kannattaa maksaa jotta niistä tulee täydellisesti koriin sulautuvat.. ja kestävät. Saman hinnan saa kun ite käyttää monet pohja+pintamaalipurkit,nopeasti kulumaan.ja silti ei pysy.
Niin no niitä maalareita kun on niin moneen lähtöön... mistä tiedän onko maalari ammattilainen joka osaa käyttää oikeita tököttejä!?
Ko. osat kun eivät tosiaan maalia pidä ellei ole pohjat kunnossa!
Silvio kirjoitti:Hyvin on kestäny kun maaluutin korinväriin jalkoineen ammattimiehellä... Omalla maaluulla ei Eli mielestäni se 90e kannattaa maksaa jotta niistä tulee täydellisesti koriin sulautuvat.. ja kestävät. Saman hinnan saa kun ite käyttää monet pohja+pintamaalipurkit,nopeasti kulumaan.ja silti ei pysy.
Mä maalautin omasta noi maalaamossa 1,5v sitten ja ovat edelleen kuin uudet
Sen verran maalari valasi mulle asiaa että se happopohjanteko on todellakin homman A ja O.. ilman kunnon pohjia turha hukata maalia. Mainitsi se sen happopohjustuksen nimenkin,muttei nyt tuu mieleen mikä se oli....
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Happomaaleja on monellakin eri värivalmistajalla.
Tuossa viime keväänä tein galvanoidusta pellistä takalokasuojat yjteen Ford Thames kuormuriin.
Happomaalia vain ohut harso,senverta että pinta kostui,sen päälle pohjamaali,pyyhkäisy ja filleri,hionta ja pintäväri.
toimii,käyttöön
Sen verran vielä alumiinista, että happoväri kannattaa maalata heti alumiinin puhdistuksen jälkeen (hiekka-/lasikuulapuhallus). Mieluummin saman vuorokauden aikana. Pinta oksidoituu iljettävän nopeasti eikä happo välttämättä enää pure alumiinin pintaan. Jos joutuu odottamaan hapon maalausta pidemmän ajan, voi pinnan puhdistaa pesemällä ammoniakilla.
Käsistään kätevähän nuo voisi vaikka kotikonstein anodisoida ja värjätä mustiksi (esim dylon-kangasvärillä) ennen pinnan sulkemista. vinkkejä ja linkkejä:
Tänään tuli opeteltua peilinvarsien fiksausta. Raaputin ensin irti kuplineen maalin pois sitten hieroin alumiinista hapettumat pois sitruunahapolla ja teräsvillalla, lopuksi huuhtelu vedellä. Pintaan levitin pari ohutta kerrosta sikaflexiä jonka annoin kuivua n tunnin ja sitten painelin siihen "röpö"pinnan sienellä. Lopputulos näyttää suorastaan hyvältä vaikka itse sanonkin. Aika näyttää miten tämä korjaus kestää.