Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
cougar
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Loka 2006, 22:43
Paikkakunta: Harjavalta

Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...

Viesti Kirjoittaja cougar »

Tästä on ollut varmaan juttua, mutta kun ei jaksa etsiskellä...

Kysyisin siis, että alfa 156 2.0 TS '99:llä on ajettu 197tkm, ja jakopää on vaihdetty 159tkm kohdalla, niin kauanko tällä oikein vielä uskaltaa ajella ennen seuraavaa vaihtoa? Mikä siis on 156 Alfojen jakopään hihnan JÄRKEVÄ vaihtoväli?

Jostain luin, että 60tkm, mutta monella on kilahtanut se jo 50tkm kohdalla?! Eli mitä tässä nyt uskoman... valaiskaapa :O

Toisekseen, mitenkä paljon jakopään hihnan vaihtaminen tulisi maksamaan, ja monenko tunnin hommeli se on? Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla on just 166nen pajalla. Oli tarkoitus vaihattaa öljyt ja putsarit ja tulpat nyt 100ssa tonnissa. Samalla kurkattiin jakohihnan ja kiristimen tilanne. Säätövara oli kiristimessä ihan lopussa eli koko jakopään hilut vaihtoon. Se ois korkannu pian.

Niin ja kilometrejä oli edellisestä vaihdosta aikas tasan 40 tkm ja aikaa 2 vuotta ja 2 kuukautta. Tuo olis viimeistään 50 tkm:n kohalla kilahtanut tai jo aiemmin.

Tästä lähin mulla vaihtuu jakopään hilut 40 tkm:n välein... elämä on. :?
MP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Motonetistä osat ja järkevä vaihtaja (ei merkkiliike) niin ei maksa niin paljoa etteikö kannattaisi 40tkm/2v vaihtaa, eipähän tarvii jännittää.
cougar kirjoitti:Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
Jos on näppärä käsistään niin onnistuu vaikka pihalla, riittää kun ottaa renkaan irti.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Tarvikeosat tulee sisään pikkupajassa. Maksaahan tuo silti, mutta toki vähemmän kuin merkkiliikkessä. Kiristimeksi tulee nyt kokonaan metallinen ja hihnaksi vahvistettu Gates.
MP

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Hintaluokka vaihtotyö + osat (jakohihna, kiristin, ohjainpyörä, vesipumppu, tasapainoakselin hihna, apulaitehihna) 500€.
MP

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

AutoMilanossa vaihto tänään 670,- JTS:ään (työ 3 tuntia á 71 euroa, osat 460,- :shock: ). Tarvikeosat sais alle kahden sadan ja parin vuoden takuulla, mutta maahantuojan takuu lienee parempi noille alkup. osille. Toisaalta Deltan pakettihinta 1200,-...

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mulla oli osat 220 euroa, Motonetistä ja Heikalta. Jakohihna, tasapainoakselin hihan, kiristimet molempiin, laakeri ja vesipumpppu. Työt oli 250 euroa johon sisältyi öljynvaihto (pajan öljyt ja suodatin). Tämä siis Tampereella helmikuussa Hilvola & Salmisella.

Edit: Jos nyt tarvis osat ostaa, niin ostaisin kerralla kaikki Heikalta, säästyis juoksemisen vaiva... Osista kuvia albumissa.

cougar
Viestit: 28
Liittynyt: 25 Loka 2006, 22:43
Paikkakunta: Harjavalta

Re: Jakopään hihnan vaihdosta ja muuta...

Viesti Kirjoittaja cougar »

Rolle kirjoitti:Motonetistä osat ja järkevä vaihtaja (ei merkkiliike) niin ei maksa niin paljoa etteikö kannattaisi 40tkm/2v vaihtaa, eipähän tarvii jännittää.
cougar kirjoitti:Tartteeko nostaa kone kokonaan ylös nosturilla, vai onnistuisko vaihto suht helposti vähänkin autojen kanssa pelanneen henkilön avulla ilman koneen nostoa?
Jos on näppärä käsistään niin onnistuu vaikka pihalla, riittää kun ottaa renkaan irti.
Jos tosiaan noin "helppoa" vaihto on, niin kyllä kai tuo kannattaa ihan itse (= minä ja kaverini, joka on Tojotien kanssa pelannut pitkään) vaihtaa eikä viedä kalliille korjaajalle vaihdettavaksi... Motonetistä saanee osat halvimmillaan? tai osan, eihän siihen tarvita kuin jakohihna?

On muuten suhteellisen outoa, että autostani puuttuu moottorin vakaimen hihnat. Auto oli korjaamolla startin takia tuossa vähän aikaa sitten, ja asentaja vain huomasi "puutteen".. mutta tuntuu auto muutenkin toimivan :p kumma juttu.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Aina pitää vaihtaa hihnan kiristin (ja ohjari) myös ja tarkistaa, ettei hihnapyöräät oo kuluneet rosoisiksi/teräviksi (katkoo hihnan nopeasti). Samoten pitää kattoa, että vesipumppu on ehjä. Samoten apulaitehihna.

Onhan se väli aikas ahdas, mutta jos on talli käytössä niin kyllä sen itte voi tietty vaihtaa.
Viimeksi muokannut MP, 22 Maalis 2007, 16:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MP

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos tarkoitat tasapainoakselinhihnoja niin ne voi jättää pois. Pikkaisen karkeampi käynti 3500rpm kohdalla ei muuta.

Muuten tarvitset jakohihnan, kiristimet, vesipumppu kannattaa vaihtaa ja samoin moniurahihna. Nokkien lukituspalat olisi kova sana kun noi vaihtaa, muuten ei vissiin tarvitse kummempia työkaluja. Ohjeita tuohon vaihtoon löytyy muuten FAQ-osiosta.

Avatar
mipo
Viestit: 793
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Kattelin tarkemmin gtv:n hihnan vaihtojuttuja.Hihnalla on ajettu nyt hiukan yli 30000km, mutta kolme vuotta tulee täyteen kesäkuussa..
Uskaltaisikohan sitä olla vaihtamatta vielä?
Kuitenkaan viimesen parin vuoden aikana ei ole paljoa ollut talviajoa, mikä rassais, vai onko sillä mitään merkitystä onko talvisin ajettu?

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9986

Siellä ketjun lopussa pohdin samaa asiaa.

AR_155_wb
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Huhti 2003, 14:31
Car(s): Giulia Super 1.3 -73
Vespa GL 150 -64
Ducati ST4s -06
EX. 75 TS LE -91
EX. 156 Super -01
EX. 155 Super -96
Paikkakunta: Liperi

Tuurilla ne...

Viesti Kirjoittaja AR_155_wb »

...Alfatkin kulkee.
2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta 156 1.8 ja tässä tulos:
- Hihna aivan löysällä, suurin osa hampaista hampaan puoleen väliin asti irti
- Kiristimen muovinen hihnapyörä kulunut aivan koveraksi.

Tuuria oli tällä kertaa matkassa kun sain auton huoltoon ennen hihnan katkeamista tai hyppäämistä.
Kuuntelin jo jonkinaikaa moottorista n. 2500 rpm kohdalla kuuluvaa resonanssia mutta en osannut paikallistaa äänen lähdettä. Nyt uusilla osilla ääntä ei kuulu eli luultavasti löysä hihna tai kiristin resonoivat tietyllä kierrosluvulla.
Eli pitäkää kiinni jäkopään huoltoväleistä!
Raudassa ei ole raha hukassa.

nihell
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Marras 2006, 17:03
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja nihell »

Oiskohan ajotyylillä / tottumuksilla osaa tai arpaa tuohon Alfojen jakopääongelmiin. Olis kiva tietää minkälaista ajoa autolla on ajettu koko sen historian ajan ennen hihnan katkeamista, onko mahd. ajettu radalla kilpaa tai muuten vaan revitelty. Omalla 156:sella oli ajettu 25 tuhatta ja ikää oli noin kolme ja puoli vuotta kun vaihdatin nuo jakopään kilkkeet, olivat kuin pakasta vedetyt. Taidan vielä hiukan pidentää tuota vaihtoväliä :roll:

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Suunnitelmissa olisi ryhtyä remminvaihtoon lähipäivinä. Kilometriraja 60 000 lähestyy uhkaavasti ja osat on tilattu Heikalta. Tarkoitus olisi tehdä työ itse osaavan kaverin kanssa.
Joissakin viesteissä on ehdotettu käytettäväksi nokkien lukituspaloja. Mahtaakohan jollakin Tampereen tai Ylöjärven forumilaisella olla mainittuja paloja joutilaana lainattavaksi tai vuokrattavaksi?

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kuinka tee-se itse miehiltä on hihnan vaihto onnistunut? Olen tässä tuumaillut että tekisin vaihtotyön itse mutta siinä on aika paljon riskejä ja ja tarkkana saa olla. Onko se nyt niin hankala urakka kun jotkin pajat eivät halua sitä vaihtaa ja onko muka kaikki työkalut tarpeen mitä hihnavaihto ohjeessa edellytetään?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Tuurilla ne...

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

AR_155_wb kirjoitti:...Alfatkin kulkee.
2v 8kk ja 57 tkm edellisestä jakopäärempasta 156 1.8 ja tässä tulos:
- Hihna aivan löysällä, suurin osa hampaista hampaan puoleen väliin asti irti
- Kiristimen muovinen hihnapyörä kulunut aivan koveraksi.
Kävin tuossa viime kesänä vaihdattamassa isän 156 1,8:n jakopään tilpehöörit Tampereella. Kilometrejä oli Deltan pihaan päästyäni 59 998. :mrgreen: Jakopään hilppeet olivat asentajan mukaan täysin kunnossa - ei merkkiäkään kulumisesta. :roll: Kyseisessä autossa ei ole muutenkaan vajaan neljän vuoden, ja 90 000 kilometrin aikana ollut minkäänlaista vikaa, ei edes perinteistä nitinää ja natinaa. Polttimoitakaan ei ole palanut muistaakseni kahta enempää.

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 306
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): 159
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Alkaisi olemaan jakohihnan vaihto edessä. Ajatus on, että tilaisin osat Heikalta ja veisin kiesin hoitoon.

Mitkä osat tarvitaan remmien, kiristimen ja ohjaimen lisäksi? Eli toisin sanoen, tarvitaanko Heikan kaupittelemaa kampiakselin alapyörää normaaliin hihnanvaihtoon, ja kannattaako vesipumppu vaihtaa myös, vaikkei mitään oireiluja olisikaan? Ymmärtääkseni se pyörii siellä samoilla mailla ja menee helposti samalla kertaa vaihtoon? Sama kysymys ajoituksenmuuntimesta, pitää nimittäin muutaman sekunnin diesel-nakutusta kylmästartissa.

Missäs Lappeenrannan alfistit olette teettäneet remminvaihtoja ja millä menestyksellä/kustannuksella?

Niin, ja autohan siis on 156 2.0 TS, -99 ja ajettu 93 tkm.

nimim. kädetön jakohihnastressaaja

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tasapainoakselien hihna ja kiristin, vesipumppua ei varmaan tarvitse, joskin samalla sen vaihtaa kun on käsillä. Ajoituksenmuunnin ei itsestään korjaudu, jos ääni häiritsee niin vaihtoon sekin. Hihnapyöriä tuskin tarvitsee vaihtaa.
VMP

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

tai sitten voi olla että tarvitsee vaihtaa pyörät, itselläni oli auto tammikuussa deltassa hihnarempassa... kannattaa katsoa ne pyörät ja jos hihna tapaa pyörän pohjalle niin pyörät nopeasti vaihtoon...

delta auto on tutkinut noita hihnavauriota ja monessa tapauksessa on johtunut pyörästä kun hihna pääsee tavottamaan uran pohjalle ja kiillottaa uran pohjan ja ajan myötä hihna kuluu luultua nopeammin! minun tapauksessa oli ainakin aiheellista vaihtaa koska hihnapyörät olivat jo kuluneet ja urat pyöristyneet aika tavalla!

mutta kuten todettua sen näkee oikeestaan vasta kun avaa jakopään! ja sitä ajoituksen muunninta kannattaa ajatella vaihdettavaksi jos se ääntää, on mukavan kuuloinen auto vaihdon jälkeen kun ei pidä ylimääräisiä ääniä :wink:

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Jos haluaa olla aivan varma asiasta ja välttää jakoremmiressiä, niin vaihtaa kaikki kerralla. Tällöin voi vähän aikaa huokasta rauhallisin mielin, eikä tarvi miettiä että koska se vesipumppu kilahtaa ja koska pyörä syö remmin.

Itse teetätin loppuvuonna ensimmäisen remmihuollon autooni. Edellisessä vaihdossa tehdyt toimenpiteet oli sen verran epäselvät, että päätin pistää kaiken uusiksi. Voisipa tuon jälkeen nukkua yönsä rauhassa.
Vaihtoon meni: kaikki remmit ohjureineen ja kiristimineen, vesipumppu, ajoituksenmuunnin, nostajan kupit ja hihnan alapyöräkin vaihtui.
Alapyörä oli kulunut kyllä mutta ei todellakaan vaihdon tarpeessa. Ajoituksenmuunnin raksutti ja remmin kiristin oli tapissa. Nostajankupeista en osaa sanoa mitään, eivät kuitenkaan näyttäneet kovin resuilta. Tallessa taitaa olla kaikki vaihdetut osat. Voisin joskus ottaa kuvia pahimmista sydämentykytyksistä.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Alfa Milano kirjoitti:
Missäs Lappeenrannan alfistit olette teettäneet remminvaihtoja ja millä menestyksellä/kustannuksella?


Jos Imatralle tuonti ja haku ei tuota vaikeuksia niin uskallan suositella

Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155

Siellä on vaihdettu kaikki kirjoituksessasi mainitut hilppeet (jakopään remmit, kiristinet ja rulla, vesipumppu ja ajoituksenmuunnin) pojalla olevaan Alfaan, joka samanlainen ja samanikäinen kuin autosi ja liki samoilla kilometreillä.

Omaan GTAhankin hihnaremppa OK.

Hinnoittelu erittäin asiakasystävällinen.

Jk. Kartoittelin syksyllä -06 Lappeenrannan pajatilannetta ja vaikutti huonolta Alfan suhteen, mutta sitten onneksi tämä kotikylällä oleva löytyi.

Avatar
Volere
Viestit: 108
Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Volere »

Onkos kellään kokemusta taikka tietoa käytännön eroista "tarvikeosa vs. ricambi originali" vesipumpun osalta?

Jakohinan vaihto sovittu huomiseksi, ja nyt viime metreillä vakuutuin siitä, että pumppukin kannattaa samalla vaihtaa.

Alkuperäinen vesipumppu on about tuplasti tarvikeosan hintainen (pikakatsaus hinnoista tänään alkaen 89 € / Ricambi Heikan verkkokaupan hinta; tosin en tiedä onko originaali; Motonetissä nettisivujen hinnaston mukaan 94 €, Deltan hinta 179 € ricambi originali).

Edit: Autollani ajettu nyt 192 tkm. Vesipumppu vaihdettu edellisen kerran 115 tkm / 2002, Deltassa. Eli olisiko näköpiirissä vesipumpun kestämisen kannalta eroa, jos sen joutuu joka tapauksessa joka toisella hihnanvaihtokerralla vaihtamaan? Jossain threadissa / jonkun foorumilaisen albumissa oli kuva vesipumpusta, jossa siipipyörä(?) oli haljennut; lienee samaa muovia se siipipyörä oli sitten kyseessä tarvike- taikka alkuperäisosa?

Edit2: Metallisella siipipyörällä varustettu olemassa?
C'è Una Strada In Cielo

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Hanki metallisella siipipyörällä oleva pumppu. Ei halkea. Korjaamo laittoi pyynnöstäni sellaisen omaanikin viime syksynä.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

155 Superiin vaihdettiin eilen hihna vesipumppuineen, tuli metallisiipinen tarvike pumppu ja kokometallinen kiristin, vielä kun ohjainpyöriä saisi kokometallisena kuten ennen sai...

Jako tasan samalle paikalle kuin edellisellä hihnalla ja tasapaino remmi jätettiin pois, moottorin äänensävy hivenen muuttui, muunnin naputti ensin tyhjäkäynnnillä hetken mutta kun antoi koeajolla reippaasti monoa ja ajettiin kunnolla lämpöiseksi, ääni hävis.

Mutta...

Samalla huomattiin että laturinhihnan kiristinpyörä vinkuu-> uusiks

Jakopään yläkopassa ikävä reikä ja muuttanut muotoaan niin että laturinhihna hankaa siihen->uusiks

Kampiakselin alapyörä joka laturinhihnaa pyörittää pyörii vinosti, "heittää"..vaikuttaa hihnalinjaan jne, epäselvää menikö nyt kieroon, aiemmin jo vai onko vain huonosti paikoillaan...Edellinen laturinhihna meni äkkiä huonoon kuntoon.

Onko tietoa mitä uusi alapyörä, hihnan yläkoppa ja laturinhihnan kiristin jousineen tai pelkkä rulla suunnilleen maksaa..? Pyöriikö jollain nurkissa ehjiä ylimääräsiä..?

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

Olisi kysymys:

Mitä osia tuolta Heikalta nyt pitää tilata että, saa ton jakohihnan vaihdettua?
Tarkoitus olisi vaihtaa mahd paljon että voi nukkua taas yöt rauhassa...


1 x Ajoituksenmuuntimen korjaussarja
1 x Jakohihna 1.8/2.0/2.4
1 x Jakohihnan kiristin
1 x Tasapainoakselin hihna
1 x Tasapainoakselin kiristin
1 x Vesipumppu

Pitääko jotain muuta ton listan lisäksi?

kenties tämmösiä :
Jakohihnan ohjainrulla Alfa 1.8/2.0 TS 16V Fiat... (Montako kappaletta)


Jos vielä jotain olisi syytä vaihtaa niin kertokaa...
Hihna katkesi 50tkm sitten joten silloin vaihdettiin varmaan aikapaljon osia. (lappu hukassa mitä silloin vaihdettiin)

Kiitoksia avusta etukäteen.
Näillä mennään mitä on!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kun lisäät listaan tuon ohjainrullan 1 kpl, niin on kaikki kasassa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Moniurahihna kannattaa uusia samalla, sen kun joutuu joka tapauksessa kaivamaan pois paikaltaan.

Itse en kyllä alkaisi leikkimään tuon ajoituksenmuuntimen korjaussarjan kanssa, niistä ei ole pelkästään hyviä kokemuksia. Pistä kerralla uusi muunnin niin taas toimii.
- Epäkelpokeräilijä -

potbot
Viestit: 25
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 10:24

Viesti Kirjoittaja potbot »

Kiitoksia paljon...

Mistä tommosen moniurahihnan löytääpi? Heikalla ei ainakaan silmään osunut.
Näillä mennään mitä on!

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mistä tahansa varaosapuljusta, vaikka motonetistä... ko. hihna siis pyörittää laturia, ohjaustehostinta ja ilmastointia.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

potbot kirjoitti:Mistä tommosen moniurahihnan löytääpi? Heikalla ei ainakaan silmään osunut.
Heikalta saa kun soitat sinne, ja suosittelen laittamaan kokonaan uuden ajoituksenmuuntimen korjaussarjan sijaan :wink:

Vastaa Viestiin