2,5 litrasen v6 24venttiilisen tulpat
Valvoja: Moderators
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
2,5 litrasen v6 24venttiilisen tulpat
Täältä löytyy hienot ohjeet tulpan vaihtotyöhön. Pitäis viikonloppuna ryhtyä tuohon ja ihmettelin vähän näiden orgistulppien kärkiväliä. Eli pitääkö niitä säätää, vai heitänkö paketista suoraan padan kanteen?
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
tulpat
toivottavasti sulla on paineilmaa käytössä,että saat tulpan kolot puhtaaks !!
tein pari vuotta sitten n 3000 euron remontin asiakkaan autoon,asiakas säästi ja vaihto tulpat kotona,tulpan kolossa oli jotain paskaa mikä kulkeutu imusarjaan = 1 venttiili väärään molemmista kansista
tein pari vuotta sitten n 3000 euron remontin asiakkaan autoon,asiakas säästi ja vaihto tulpat kotona,tulpan kolossa oli jotain paskaa mikä kulkeutu imusarjaan = 1 venttiili väärään molemmista kansista
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: tulpat
Kiitos kummallekin nopeasta vastauksesta!SP kirjoitti:toivottavasti sulla on paineilmaa käytössä,että saat tulpan kolot puhtaaks !!
tein pari vuotta sitten n 3000 euron remontin asiakkaan autoon,asiakas säästi ja vaihto tulpat kotona,tulpan kolossa oli jotain paskaa mikä kulkeutu imusarjaan = 1 venttiili väärään molemmista kansista
Käytössä on paineilmaa ja korjaamovermeet.
Alumiinikannesta lie tulppa syytä kiertää pois niin, että kone (kansi) on jäähtynyt. Kannattaako puhdistuksen jälkeen varuiksi ruiskuttaa koloihin crc:tä tai vastaavaa? Ajatuksena että se kierteissä jotakin auttaisi, vai ovatko ne yleensä miten kovassa?
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
välineet
paineilmapistooli riittää että saa kolot puhtaakspiesuli kirjoitti:mitä paine ilma vehekeitä tuohon tarvitaan pelkkä pistooli ei taida riittää vai riittääkös? tarviiko muuta kun kolot pudistaa jne.. entäs kierteissä olevat mahdolliset ruosteet poistettava?