Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Valvoja: Moderators
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Näistä yritin jo aiemmin kysellä tuolla toisessa topicissa mutta ei tuntunut olevan tuttu tuote porukoille
Onkos kukaan raatilaisista tälläisiä autoonsa ruuvannut tai kuullut edes "essonbaari" juttuja kyseisten iskareiden toimivuudesta?
Jos jollain kokemusta 156 alla näistä niin vielä kiinnostaisi minkälainen jousi näiden kaverina?
Jyrki
Onkos kukaan raatilaisista tälläisiä autoonsa ruuvannut tai kuullut edes "essonbaari" juttuja kyseisten iskareiden toimivuudesta?
Jos jollain kokemusta 156 alla näistä niin vielä kiinnostaisi minkälainen jousi näiden kaverina?
Jyrki
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Käytii tos syksyllä luokan kanssa konin "huoltamossa". Tais olla jossai helsingin suunnalla kyseinen firma. Siellä esittelijä kertoi kaikenmaan asioita iskareista ja lopuksi otti puheeksi tän uuden konin joka muuttuu ajonopeuden kasvaessa, jos en nyt ihan väärin muista. Taitaa olla juurinkin sama iskari mistä on nyt kyse. Opas kehui sitä kovasti ja sanoi että on ehdottomasti paras iskari mitä on ikinä testannu. Kaverilla oli muistaakseni n.30v kokemus iskareista, joten varmasti tiesi mistä puhuu. On se verran aikaa tosta käynnistä ettei ihan tarkkaan muista kaikkea mut se jäi kyl kirkkaana mieleen et tätä iskaria kovasti kehuttiin.
FSD näyttäis olevan vahvoilla mukavuuspuolella, muuten testitulokset on Sporttien kanssa melko tasaiset. http://www.tirerack.com/suspension/tests/koni_fsd.jsp
Omasta mielestä hyvä juttu on, ettei iskarit sisällä mitään elektroniikkaa. Venttiilit on mekaanisia.
Tätä Konin mukaan vallankumouksellista tekniikkaa on kyllä ollut käytössä maastofillarien iskareissa jo useamman vuoden..
Omasta mielestä hyvä juttu on, ettei iskarit sisällä mitään elektroniikkaa. Venttiilit on mekaanisia.
Tätä Konin mukaan vallankumouksellista tekniikkaa on kyllä ollut käytössä maastofillarien iskareissa jo useamman vuoden..
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, itsekkin joskus olen kyseisessä koni huollossa asioinut ja tiedän kaverin.
Konin säädettäviä iskareita olen kalustossani suosinut ja ikinä en ole vielä niihin pettynyt.
Nämä FSD:t ei säädy ajonopeuden mukaan vaan liiketaajuuden eli pitäisi olla mukavan pehmeä esim. mukulakivellä ajaessa mutta mutkaan mentäessä taasen jämäkkä. Sähkösäätöisissä alustoissahan tuollaisia ominaisuuksia on nähty mutta nämä ovat mekaaniset.
Eli tuote vaikuttaa mainiolta mutta mutta..... halpojahan nuo ei ole joten mieluusti käyttökökemuksia kuuntelisin ennenkuin noihin investoin.
Jyrki
Konin säädettäviä iskareita olen kalustossani suosinut ja ikinä en ole vielä niihin pettynyt.
Nämä FSD:t ei säädy ajonopeuden mukaan vaan liiketaajuuden eli pitäisi olla mukavan pehmeä esim. mukulakivellä ajaessa mutta mutkaan mentäessä taasen jämäkkä. Sähkösäätöisissä alustoissahan tuollaisia ominaisuuksia on nähty mutta nämä ovat mekaaniset.
Eli tuote vaikuttaa mainiolta mutta mutta..... halpojahan nuo ei ole joten mieluusti käyttökökemuksia kuuntelisin ennenkuin noihin investoin.
Jyrki
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Vielä palaan aiheeseen....
mitäs mieltä ollaan siita että sama setti käsittääkseni käy 147, 156, ja GT:n kaikkiin mallivaihtoehtoihin eli onko siinä jo liikaa kompromissin makua,vai mahdollistaako tämä tekniikka käytön eri mallisarjoissa?
Normaali (hyvissä) iskareissahan ei sopivuus taida olla kyseisten mallien välillä noin laaja? Vai olenko kenties väärässä tämän suhteen?
Toisekseen vihjeitä mistä nämä kannattaisi hommata, ei tunnu olevan nettikaupoissa kovin yleisesti hinnoiteltuna? (vai enkö vain osaa..?)
Jyrki
mitäs mieltä ollaan siita että sama setti käsittääkseni käy 147, 156, ja GT:n kaikkiin mallivaihtoehtoihin eli onko siinä jo liikaa kompromissin makua,vai mahdollistaako tämä tekniikka käytön eri mallisarjoissa?
Normaali (hyvissä) iskareissahan ei sopivuus taida olla kyseisten mallien välillä noin laaja? Vai olenko kenties väärässä tämän suhteen?
Toisekseen vihjeitä mistä nämä kannattaisi hommata, ei tunnu olevan nettikaupoissa kovin yleisesti hinnoiteltuna? (vai enkö vain osaa..?)
Jyrki
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
^Juu, kyllä on. Juurikin tuolla kombinaatiolla, kuten olin jo aiemmin johonkin kirjoitellut.
Eipähän noita oikein voi haukkua. Tosin tuohon hintaan (800€) iskarit saisivat olla kultaa, eikä pelkästään kullanväriset. Voin verrata ainoastaan vanhaan pakettiin eli Eibachin -jousiin ja vakioiskareihin. Sillä paketilla auto ensin kallistui vähän, kunnes iskari joutui töihin ja "petti alla". Nyt taasen vakiojousilla ja Koni FSD -iskareilla jouset antaa ensin periksi, kunnes iskari tulee mukaan ja kulku jämäköityy. Tämä siis näin amatöörin näkökulmasta..
Sen olen myös huomannut vanhaan verrattuna, että kuoppaan ajessa tulee vaistomaisesti jännitettyä kropan odottamaan iskua, kunnes huomaakin iskarin selviytyneen iskusta yllättävän pehmeästi.
Eli melko maukas yhdistelmä voisi olla Eibach ja Koni FSD. Tosin nyt kun katsoo ulos, niin ei ole kauhean ikävä 8 cm maavaraa..
Ratakäyttöön voisin kuvitella noiden iskareiden olevan liian pehmeät. Arkikäyttöön, mikäli 800€ tuntuu pikkurahalta, niin voin suositella.
Ainiin, ostin iskarit tosiaan tuolta:
http://www.tepalmetmotorsport.fi/
Eipähän noita oikein voi haukkua. Tosin tuohon hintaan (800€) iskarit saisivat olla kultaa, eikä pelkästään kullanväriset. Voin verrata ainoastaan vanhaan pakettiin eli Eibachin -jousiin ja vakioiskareihin. Sillä paketilla auto ensin kallistui vähän, kunnes iskari joutui töihin ja "petti alla". Nyt taasen vakiojousilla ja Koni FSD -iskareilla jouset antaa ensin periksi, kunnes iskari tulee mukaan ja kulku jämäköityy. Tämä siis näin amatöörin näkökulmasta..
Sen olen myös huomannut vanhaan verrattuna, että kuoppaan ajessa tulee vaistomaisesti jännitettyä kropan odottamaan iskua, kunnes huomaakin iskarin selviytyneen iskusta yllättävän pehmeästi.
Eli melko maukas yhdistelmä voisi olla Eibach ja Koni FSD. Tosin nyt kun katsoo ulos, niin ei ole kauhean ikävä 8 cm maavaraa..
Ratakäyttöön voisin kuvitella noiden iskareiden olevan liian pehmeät. Arkikäyttöön, mikäli 800€ tuntuu pikkurahalta, niin voin suositella.

Ainiin, ostin iskarit tosiaan tuolta:
http://www.tepalmetmotorsport.fi/
Senza cuore saremmo solo macchine
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
Tuolta näyttäis saavan sopuhintaan http://www.larkspeed.com/
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Olen kanssa kysellyt eräältä 156 SW kuskilta kokemuksia ja kehui että erittäin hyvä sarja. Hänellä on alla FSD ja Eibach.
FSD on pääosin suunniteltu vakiojousille, mutta toimii myös madallettujen kanssa.
Noin muutenkin en ole yhdeltäkään FSD iskareiden omistajalta kuullut moitteita.
Onhan nuo hinnaltaan melko suuri sijoitus, mutta väitän että maksaa itsensä takaisin parantuneina ajo-ominaisuuksine sekä turvallisuuden lisääntymisenä, lisäksi kannattaa muistaa että nuo eivät ole mitään kulutustavaraa
FSD on pääosin suunniteltu vakiojousille, mutta toimii myös madallettujen kanssa.
Noin muutenkin en ole yhdeltäkään FSD iskareiden omistajalta kuullut moitteita.
Onhan nuo hinnaltaan melko suuri sijoitus, mutta väitän että maksaa itsensä takaisin parantuneina ajo-ominaisuuksine sekä turvallisuuden lisääntymisenä, lisäksi kannattaa muistaa että nuo eivät ole mitään kulutustavaraa

-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Laitatin FSD:t GTA:han vakiojousien seuraksi ja parin päivän perusteella ensituntuma on juuri sitä mitä hainkin, eli arkiajoon hieman pehmeyttä ja mukavuutta. Toki reippaammassa ajossa on tuttu jämäkkyys tallella, eli toiminevat kuten on suunniteltukin.
Ratamiehille juu varmaan liian "pehmeät", mutta sinne Konilla lienee toinen tuote. Nämä ovat allekirjoittaneelle luultavasti ihan sopiva kompromissi arkiajoon. Keväällä tietää sanoa ajettavuudesta enemmän, kun heivaa noiden kitkojen tilalle jämäkämpää rengasta.
Larkspeedistä kotiovelle 504€, Punta on halpa nyt!
Ratamiehille juu varmaan liian "pehmeät", mutta sinne Konilla lienee toinen tuote. Nämä ovat allekirjoittaneelle luultavasti ihan sopiva kompromissi arkiajoon. Keväällä tietää sanoa ajettavuudesta enemmän, kun heivaa noiden kitkojen tilalle jämäkämpää rengasta.
Larkspeedistä kotiovelle 504€, Punta on halpa nyt!
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Nyt kun on vuosia kulunut niin kertokaas miltä iskarit ovat tuntuneet pidemmällä "koeajolla"?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Töiden puolesta noita on nyt asennettu lähemmäs 30 sarjaa, ja ihan oikeasti yhdeltäkään asiakkaalta ei ole tullut kuin positiivista palautetta. Muistaakseni kolme kappaletta on mennyt rikki, nämä pettänyt talven kovilla pakkasilla.
Monilla näistä oon myös ajanut koeajon ja hemmetin hyvältä ne tuntuu, niin parkkipaikalla montuissa kuin +100km/h motarin rampissa.
Monilla näistä oon myös ajanut koeajon ja hemmetin hyvältä ne tuntuu, niin parkkipaikalla montuissa kuin +100km/h motarin rampissa.
Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Mulla oli 9-3 Aerossa ('04) Konin FSD:t ja alusta oli kyllä tosi progressiivinen ja silti sopivan tiukka nopeaan ajoon. Edellinen omistaja oli tosin hankkinut autoon 235/35/19 fillarit, joten mukavuudesta en osaa oikein sanoa mitään...
Kyseisen auto ainakin muuttui vakaammaksi ja urheilullisemmaksi Konin iskareiden myötä. Olisi mielenkiintoista ajaa esim. GTA:ta vastaavalla setillä.
Kyseisen auto ainakin muuttui vakaammaksi ja urheilullisemmaksi Konin iskareiden myötä. Olisi mielenkiintoista ajaa esim. GTA:ta vastaavalla setillä.
Re: Koni FSD iskunvaimentajista kokemuksia?
Nyt menee ihan saabbifoorumiksi, nimittäin mulla on 9-5 aerossa vakiojousien kanssa ja hyvältä on tuntuneet. Normiajossa aika huomaamaton, mutta esim motarin 270 asteen rampeissa jämäköityy mukavasti kun kovempaa ajaa.
Aina tuon jälkeen 156 tuntuu vakioalustoineen aika lullalta, mutta ah niin eloisalta ja näppärältä..
Aina tuon jälkeen 156 tuntuu vakioalustoineen aika lullalta, mutta ah niin eloisalta ja näppärältä..