sytytystulpista
Valvoja: Moderators
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
sytytystulpista
eli, kuinka usein vaihdatte tulppia? viimeks vaihdoin vuos sitten (n. 36 000km sitten) ja nyt auto vie taas enemmän ku laki sallii kallista bensaa, joten oisko tulppien vaihdot edessä jälleen?
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on vähän ollut sellaista ongelmaa, että kylmänä kone tuntuu todella nuhaiselta, ja ihan kuin jokainen pytty ei olisi toiminnassa. Lämpöisenä ei moista ongelmaa ole... outoa on myös se, että esim. nelos ja kolmosvaihteilla yli 5000rpm on todella nuhaista, kakkosella kyllä kiertää kuin viimeistä päivää. Voisiko johtua tulpista? 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Aika paha kun riippuu kuskista, ajosta, lämpötilasta, yksilöstä jne. Kannattaa ainakin silloin tällöin laskea kulutus tankatessa niin huomaa poikkeamat. Itsellä ei ole ikinä tainnut 14l yli mennä. Kannattaa kulutus ketjusta vilkuilla.
Jos vetää muuten nätisti, mutta ylhäällä veto hiipuu voisin kuvitella että tulpistakin voi olla kyse. Ilmi ainakin itsellä aina aiheuttanut kummallisia kuoppia vetoalueelle ja alkanut sammuilla valoihin kun ei älyä painaa kaasua tarpeeksi.
Jos vetää muuten nätisti, mutta ylhäällä veto hiipuu voisin kuvitella että tulpistakin voi olla kyse. Ilmi ainakin itsellä aina aiheuttanut kummallisia kuoppia vetoalueelle ja alkanut sammuilla valoihin kun ei älyä painaa kaasua tarpeeksi.
Ayrton Senna da Silva forever
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
mulla oli tuo sama ongelma bensaa vei vaikka kuinka paljon eikä kone kiertänyt muutakun välillä yli 4000 - 5000 kierroksen, kävin sitten muukkosella ja vika koodi väitti lambdan olevan rikki mutta ihmettelin että lambda ja tulpat oli vähän aikaa sitten vaihdettu... sitten muukkosella ne sanoi että jos oon laittanu piraatti lambdan ni se ei toimi kunnolla no ostin sitten uuden lamdan (alkuperäisen) mutta se ei auttanut yhtään... eilen sitten huomasin että ilmanputsari on tukossa:D otin sen irti ihan kokeillakseni ja hyvin rupes kiertämään ja vei heti vähemmän bensaaki
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
en usko et omaan on tuota anturia vaihdettu lainkaan, joten sitä ekaks ja mitään tukoksia EI pitäis olla eikä kone muutenkaan karstassa, huomaa sen kyl hajusta et käy vähä liiankin rikkaalla. ja kyl se kylmänäkin kulkee hienosti, välil tosiaan hiukan nykimistä sun muuta jos esim. just kosteutta.ja kulutus on pahimmillaan kun polkee 22.2l/100km xD ja muuten kulutus on keskinmäärin n15l/100 ja se on mielestäni liikaa 1.8l ku on kyseessä :b
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä se on liika todellakin. Jos tulppia meinaat vaihtaa ehdottomasti Briskin tulpat ja tyhjäkäyntikin paranee. Kannataa tutkia se imupuoli ei taida saada kunnolla happea, jos käy liian rikkaalla jos muuten on kunnossa. Uusi ilmansuodatin ja sitten ehkä moni ei tiedä trumpetissa on myös suodatin panos ja se voi olla todellakin tukossa jos sille ei ole tehty puhdistusta koskaan. Ilmin vaihto myös koska jos se mittaa xx g/s tuloksen aivan miten sattuu ei ole seokset kohdallaan.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
No niin, nyt on sitten tulpat vaihdettu Briskeihin, ei auttanut mitään. Kone käy miten sattuu, välillä kiertää yli 5000rpm kunnolla, välillä ei. seuraava yritys taitaa olla ilmanputsarin vaihto, sitä kun ei taida olla tehty koskaan.
Koneesta kuuluu käynnistyksen jälkeen kunnolla polkaistaessa hetken ihme "plop/poks" -ääniä, ihan kuin siellä palotapahtumassa olisi jotain päin helv*ttiä. Välillä on täysin kiihdyttäessä tehot poissa, välillä pelaa normaalisti.
En oikein ymmärrä autoni sielunelämää
Koneesta kuuluu käynnistyksen jälkeen kunnolla polkaistaessa hetken ihme "plop/poks" -ääniä, ihan kuin siellä palotapahtumassa olisi jotain päin helv*ttiä. Välillä on täysin kiihdyttäessä tehot poissa, välillä pelaa normaalisti.
En oikein ymmärrä autoni sielunelämää

- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
tähän näin lisätäkseen niin tuo lambda on kunnossa,mut kun nykyään kiihdyttäessä, vaihdat pykälää suuremmalle kierrosten päätyttyä alkaa nykimään tasakaasulla...?! eli edelleen mietin tulppia syypääks...toinen ois kampiakselin ajoituksen muunnin...en nyt yhtään muista mitkä tulpat tos on kiinni mut maksoivat aikoinaan 21eur/kpl joten ilmeisesti ovat ns.kunnolliset ja juuri ne mitkä siin pitäis olla...(lue sitaateissa) ja tätä nykimistä on ollut vast täs jonkun aikaa, eli mahd.alle kk...ja auto on ollut kuitenkin juuri 160tkm huollossa joten kaikki suodattimet ym on vaihdettu...kulutus ei ole enään niin kova kuin ennen, eli n.8-9l/100km.tiedä sitten johtuuko se kaasujalasta vai ihmeestä?
- Ruokoton
- Viestit: 847
- Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
- Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00 - Paikkakunta: Oulu
jansku:
Kestikö sulla pitkäänkin tuota mahtikulutusta? Itsellä oli sama ilmiö tilapäisesti, eli meni bensaa 16,5l / 100km tovin aikaa, mutta nyt vika näyttää korjautuneen "itsestään".
Oliko samanaikaisesti vaikeuksia auton käynnistymisessä?
Edit: yhdys sana
Kestikö sulla pitkäänkin tuota mahtikulutusta? Itsellä oli sama ilmiö tilapäisesti, eli meni bensaa 16,5l / 100km tovin aikaa, mutta nyt vika näyttää korjautuneen "itsestään".
Oliko samanaikaisesti vaikeuksia auton käynnistymisessä?
Edit: yhdys sana
Viimeksi muokannut Ruokoton, 05 Marras 2007, 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- jansku
- Viestit: 517
- Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
- Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
- Paikkakunta: Helsinki
ei ollut vaikeuksia auton käynnistyksessä,ehkä kerran tai kaks ei jaksanut käynnistyä mut toisella kerralla ku kääns avaimesta lähti taas normisti käyntiin.mahtikulutus kesti tyyliin kuukaudesta muutamaan kuukauteen?ja sitä tässä just hieman ihmettelen et miten se kulutus on nyt ihan normaali? tai no niin sanotusti normaaliRuokoton kirjoitti:jansku:
Kestikö sulla pitkäänkin tuota mahtikulutusta? Itsellä oli sama ilmiö tilapäisesti, eli meni bensaa 16,5l / 100km tovin aikaa, mutta nyt vika näyttää korjautuneen "itsestään".
Oliko saman aikaisesti vaikeuksia auton käynnistymisessä?
