10p ja se kuuluisa papukaijamerkki!! Oman kävin justiinsa tossa tunti sitte katsastamassa ja läpi meni heittämällä. Outoa kyllä oli se, että katsastus kesti ~40min ja edes konepeltiä ei avattu, eikä runkonumeroa viitsitty tarkistaa, eikä edes piikillä hakattu pohjaa. Kovasti setä mumisi itsekseen jotain ja vaikutti pettyneeltä ettei voinut edes kommentoida mitenkään. No ok, huomautus tuli liian heikosta valotehosta, mutta.......
Paljon hauskempi mitä voisi teholukemista päätellä. Ainakin jos vertaa 75 TS:n ja 75 turbon 7hv eroa, on turbo huomattavasti hauskempi. Omassani ei mitään muuta valittamista, mutta rahaa on menny ja menee koko ajan, samat paikat hajoaa kuin muistakin seiskavitosista. Laitetaan nyt linkki muutama ratakierros Alastarolla noin 15 minuuttia ja kokoa 72 megaa ja hieman yliyrittämistä.
Mulla ei ole kokemusta aidosta turbo 75:sta, mutta kannattaa hankkia jos vaan on saumaa. Ne on kuitankin suht harvinaisia ja saksassakin jo hinnat nousseet.
Hyvä aihio myös virittämiselle!
Mulla on ollut ja on nytkin pienen tauon jälkeen.
Helppo viritettävä ja viritettynä todellakin hauska peli.
Oikeestaan ainoa todella tehokas takavetoalfa pienellä vaivalla.
Mitenkään kutosia väheksymättä
350,000km porukoitten turbolla oli ajettu ilman mitään suurta remppaa, ennenkuin lähti autojen taivaaseen. Turbo vissiinkin kerran huollettiin muitten perushuoltojen (pyörän laakereitten, kytkimen vaihtojen, yms.) lisäksi. Auto oli lastutettu, muuten vakio.
Ihan samanlailla kestää päivittäistä ajoa, kuin mikä tahansa 75.
Turbo tulisi yleisesti ottaen huoltaa n.150tkm. välein. Öljynvaihdot vähän useammin, kuin vaparissa ja öljyn laatuun kannattaa kiinnittää huomiota.
Viritetyt on sitten viritettyjä ja niiden kestoon vaikuttaakin sitten jo useampi tekijä, mutta jos auto on vaikka lastutettu, niin tuskin vaikuttaa kestoon mitenkään.