156 ja keskikonsolin polttimot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
swagoneer
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 01:50
Paikkakunta: Hki

156 ja keskikonsolin polttimot

Viesti Kirjoittaja swagoneer »

On ollut pätevä insinööri suunnittelemassa tuota keskikonsolia. Ei varmaan ole ajateltu että tarttis vaihtaa polttimoita puhaltimen tehon tai suuntauksen kytkimistä... Teltta-autossa opastivat hyvin alkuun kun tiedustelin että onnistuiskohan pikahuollossa ;o)
Eli siis purin siis keskikonsolin ja yrtin käännellä tätä muovilaatikkoa johon kaikki säätimet on integroitu mukavasti nippuun. Hermo meni kun ei siitä mahdu kääntämään edes ympäri siellä konsolin sisällä.
Ehdotuksia / kokemuksia pliis!

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Kyllä sen saa siä kojelaudan sisäl kääntyyn ja sit se tulee sieltä tietys asennos suht siististi pois.ei tartte käyttää väkivaltaa. näin ainakin -99 156ssa. tarkkana sit et ne polttimot on varmasti kiinni, ettei käy sillai et viikon päästä ilmaantuu kosketushäikkää :mrgreen: nii ja sit ku purat sitä paneelia ni älä vaan ryhdy availeen sitä tuhkakuppi hässäkkää. sen ku purkaa atomeiks ni on aika mestari joka sen laittaa takas kasaan.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Kattoppas mun albumia siel on todisteita se on sieltä pois..

Juuhis
Viestit: 79
Liittynyt: 29 Syys 2006, 16:30
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Juuhis »

Joo tars kans vaihtaa sinne polttimot. Mikähän vois olla mootorin lämpömittarissa kun pimeni,aluksi toimi niin että kun napautti kevyesti lasia rupes toimiin sitten sammu lopullisesti ei edes polttimon vaihto auttanu :crazyeyes:

Avatar
swagoneer
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 01:50
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja swagoneer »

Perskuta! Uskottava se sitten on. Hermot vaan tais loppuu kesken...
Tuli se tuhkis hässäkin purettua. Ei siinä tosin ongelmia ollut..

Kiitoksia näistä!

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Juuhis kirjoitti:Joo tars kans vaihtaa sinne polttimot. Mikähän vois olla mootorin lämpömittarissa kun pimeni,aluksi toimi niin että kun napautti kevyesti lasia rupes toimiin sitten sammu lopullisesti ei edes polttimon vaihto auttanu :crazyeyes:

Mulla oli samaa vikaa. Aluksi luulin, että polttimo oli palanut. Avasin sitten kanssa koko härspäkän vaihtaakseni polttimon, mut ehjäjän se oli, jokseenkin huonosti kiinni vaan. Vähän puhdistelua, ja katoin et ottaa kunnolla kiinni ja takas nippuun :)

Avatar
liekki
Viestit: 1079
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Mitoc TCT 135hv
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Caijo-Romeo kirjoitti:nii ja sit ku purat sitä paneelia ni älä vaan ryhdy availeen sitä tuhkakuppi hässäkkää. sen ku purkaa atomeiks ni on aika mestari joka sen laittaa takas kasaan.
Kyllä sen varmasti osaa takaisin laittaa kasaan kun on sen kerran kantapään kautta oppinut. Ekan kerran jälkeen tuli nimittäin hieman tarkemmin katsottua että mites ne hilppeet siellä olikaan...kolmas käsi on muistaakseni myös huomattava apu kyseisessä operaatiossa. :wink:

Avatar
swagoneer
Viestit: 16
Liittynyt: 02 Heinä 2004, 01:50
Paikkakunta: Hki

ei kele...

Viesti Kirjoittaja swagoneer »

piesuli kirjoitti:Kattoppas mun albumia siel on todisteita se on sieltä pois..
Voisitko kuvailla hieman prosessia...
Näyttää että sulla on tuo tukirautakin paikallaan. 'saitko sen siis ulos tuosta samasta väliköstä johon "möntti" os sijoitettu? Tosin hieman erilaiselta näyttää tuo sinun mätikkä kun meikän (ei ole autom. ilmastointia). Justiinsa tunnin sen kanssa tappelin mutta kun vaan ei :crazyeyes:

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Täältä itsekkin sain aikanaan ohjeet ko. hommaan,todella yksinkertainen lopulta. Kannattaa silti vaihtaa ne kaikki kerralla jottei enää tarvi repiä auki,ainakaan ihan heti..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
silakka
Viestit: 66
Liittynyt: 14 Marras 2006, 00:18
Car(s): 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja silakka »

muistelisin että ne vaijerit piti irrottaa jotta sen möykyn saa ulos :?

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ei v6:sen yhteydessä ainakaan mitään vaijereita ollu,pari sähköliitintä..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
silakka
Viestit: 66
Liittynyt: 14 Marras 2006, 00:18
Car(s): 156 2.5 V6
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja silakka »

nii juu unohtu mainita ettei mulla ole ilmastointia.. siksi vaijerit :)

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: ei kele...

Viesti Kirjoittaja Janne »

swagoneer kirjoitti:
piesuli kirjoitti:Kattoppas mun albumia siel on todisteita se on sieltä pois..
Voisitko kuvailla hieman prosessia...
Näyttää että sulla on tuo tukirautakin paikallaan. 'saitko sen siis ulos tuosta samasta väliköstä johon "möntti" os sijoitettu? Tosin hieman erilaiselta näyttää tuo sinun mätikkä kun meikän (ei ole autom. ilmastointia). Justiinsa tunnin sen kanssa tappelin mutta kun vaan ei :crazyeyes:
Itse ihmettelen samaa hommaa kuin sinä. Minulla on manu-ilmastointi ja vaijereita sun muuta siellä mötikän takana. Ylipäätään tuo valkoinen boksi ei ole lainkaan samannäköinen. Tukirautakin sopivasti edessä hankaloittamassa lamppujen vaihtoa. Meillä lienee sama hankaluus.
Tässä threadissä asiaa on jo spekuloitu kertaalleen http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=714&start=0
Minulla nuo lamput on jääny vaihtamatta...

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Eli tuo lähtee silleen tuolta pois kun ka purkaa kaikki johdot pois kääntää sen sivuttain ympäri astesäätö oikealle ja puhallus paikan säätö vasemmalle (kiroillen) muistaakseeni nupit alas päin tulee pois. Kiilaa hieman tuohon rautaan mutta tulee ilman muovin lastuja sieltä pois. se palikka sitten halkeaa kahteen osaan ja näin tulee polttimoiden kannat esiin. johdoista ei kannata huolehtia ne kyllä löytyy sieltä sitten myöhemmin.
kaksi kertaa ainakin olen tuon irroittanut ja ekalla kerralla meni joku 20min vääntää se ulos mutta onneks caijo-romeolla on hermoja toisin kun minulla :D. takaisin menee samassa asenossa. siinä tuollaine pika opas. niin ja sitten vielä se tulee vasemmasta kulmasta helpoiten.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1683
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Vaihtelin tuossa keväällä kahteen 156:een noi lämpötilansäätimien valot. Toisessa on autom.ilmastointi ja toisessa manuaali. Kummastakaan en irroittanut säädin mötikkää, lamppujen vaihto onnistuu myös näin :wink:
Eli hain oikeanlaiset lamput Motonetista ja katsoin siihen kantaan sopivan pitkänhylsyn ja jatkovarren(yhteispituus n.15cm). Tuollaisella yhdistelmällä vaihto sujui miltei kivuttomasti sieltä säätimien takaa. Ainoa ongelma oli saada hylsy irtoamaan lampunkannasta, eikä jatkovarresta, kun uusi lamppu oli paikoillaan....

Vastaa Viestiin