156 ja keskikonsolin polttimot
Valvoja: Moderators
156 ja keskikonsolin polttimot
On ollut pätevä insinööri suunnittelemassa tuota keskikonsolia. Ei varmaan ole ajateltu että tarttis vaihtaa polttimoita puhaltimen tehon tai suuntauksen kytkimistä... Teltta-autossa opastivat hyvin alkuun kun tiedustelin että onnistuiskohan pikahuollossa ;o)
Eli siis purin siis keskikonsolin ja yrtin käännellä tätä muovilaatikkoa johon kaikki säätimet on integroitu mukavasti nippuun. Hermo meni kun ei siitä mahdu kääntämään edes ympäri siellä konsolin sisällä.
Ehdotuksia / kokemuksia pliis!
Eli siis purin siis keskikonsolin ja yrtin käännellä tätä muovilaatikkoa johon kaikki säätimet on integroitu mukavasti nippuun. Hermo meni kun ei siitä mahdu kääntämään edes ympäri siellä konsolin sisällä.
Ehdotuksia / kokemuksia pliis!
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Kyllä sen saa siä kojelaudan sisäl kääntyyn ja sit se tulee sieltä tietys asennos suht siististi pois.ei tartte käyttää väkivaltaa. näin ainakin -99 156ssa. tarkkana sit et ne polttimot on varmasti kiinni, ettei käy sillai et viikon päästä ilmaantuu kosketushäikkää
nii ja sit ku purat sitä paneelia ni älä vaan ryhdy availeen sitä tuhkakuppi hässäkkää. sen ku purkaa atomeiks ni on aika mestari joka sen laittaa takas kasaan.

- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Juuhis kirjoitti:Joo tars kans vaihtaa sinne polttimot. Mikähän vois olla mootorin lämpömittarissa kun pimeni,aluksi toimi niin että kun napautti kevyesti lasia rupes toimiin sitten sammu lopullisesti ei edes polttimon vaihto auttanu
Mulla oli samaa vikaa. Aluksi luulin, että polttimo oli palanut. Avasin sitten kanssa koko härspäkän vaihtaakseni polttimon, mut ehjäjän se oli, jokseenkin huonosti kiinni vaan. Vähän puhdistelua, ja katoin et ottaa kunnolla kiinni ja takas nippuun

- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllä sen varmasti osaa takaisin laittaa kasaan kun on sen kerran kantapään kautta oppinut. Ekan kerran jälkeen tuli nimittäin hieman tarkemmin katsottua että mites ne hilppeet siellä olikaan...kolmas käsi on muistaakseni myös huomattava apu kyseisessä operaatiossa.Caijo-Romeo kirjoitti:nii ja sit ku purat sitä paneelia ni älä vaan ryhdy availeen sitä tuhkakuppi hässäkkää. sen ku purkaa atomeiks ni on aika mestari joka sen laittaa takas kasaan.

ei kele...
Voisitko kuvailla hieman prosessia...piesuli kirjoitti:Kattoppas mun albumia siel on todisteita se on sieltä pois..
Näyttää että sulla on tuo tukirautakin paikallaan. 'saitko sen siis ulos tuosta samasta väliköstä johon "möntti" os sijoitettu? Tosin hieman erilaiselta näyttää tuo sinun mätikkä kun meikän (ei ole autom. ilmastointia). Justiinsa tunnin sen kanssa tappelin mutta kun vaan ei

- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: ei kele...
Itse ihmettelen samaa hommaa kuin sinä. Minulla on manu-ilmastointi ja vaijereita sun muuta siellä mötikän takana. Ylipäätään tuo valkoinen boksi ei ole lainkaan samannäköinen. Tukirautakin sopivasti edessä hankaloittamassa lamppujen vaihtoa. Meillä lienee sama hankaluus.swagoneer kirjoitti:Voisitko kuvailla hieman prosessia...piesuli kirjoitti:Kattoppas mun albumia siel on todisteita se on sieltä pois..
Näyttää että sulla on tuo tukirautakin paikallaan. 'saitko sen siis ulos tuosta samasta väliköstä johon "möntti" os sijoitettu? Tosin hieman erilaiselta näyttää tuo sinun mätikkä kun meikän (ei ole autom. ilmastointia). Justiinsa tunnin sen kanssa tappelin mutta kun vaan ei
Tässä threadissä asiaa on jo spekuloitu kertaalleen http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=714&start=0
Minulla nuo lamput on jääny vaihtamatta...
Eli tuo lähtee silleen tuolta pois kun ka purkaa kaikki johdot pois kääntää sen sivuttain ympäri astesäätö oikealle ja puhallus paikan säätö vasemmalle (kiroillen) muistaakseeni nupit alas päin tulee pois. Kiilaa hieman tuohon rautaan mutta tulee ilman muovin lastuja sieltä pois. se palikka sitten halkeaa kahteen osaan ja näin tulee polttimoiden kannat esiin. johdoista ei kannata huolehtia ne kyllä löytyy sieltä sitten myöhemmin.
kaksi kertaa ainakin olen tuon irroittanut ja ekalla kerralla meni joku 20min vääntää se ulos mutta onneks caijo-romeolla on hermoja toisin kun minulla
. takaisin menee samassa asenossa. siinä tuollaine pika opas. niin ja sitten vielä se tulee vasemmasta kulmasta helpoiten.
kaksi kertaa ainakin olen tuon irroittanut ja ekalla kerralla meni joku 20min vääntää se ulos mutta onneks caijo-romeolla on hermoja toisin kun minulla

- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Vaihtelin tuossa keväällä kahteen 156:een noi lämpötilansäätimien valot. Toisessa on autom.ilmastointi ja toisessa manuaali. Kummastakaan en irroittanut säädin mötikkää, lamppujen vaihto onnistuu myös näin
Eli hain oikeanlaiset lamput Motonetista ja katsoin siihen kantaan sopivan pitkänhylsyn ja jatkovarren(yhteispituus n.15cm). Tuollaisella yhdistelmällä vaihto sujui miltei kivuttomasti sieltä säätimien takaa. Ainoa ongelma oli saada hylsy irtoamaan lampunkannasta, eikä jatkovarresta, kun uusi lamppu oli paikoillaan....

Eli hain oikeanlaiset lamput Motonetista ja katsoin siihen kantaan sopivan pitkänhylsyn ja jatkovarren(yhteispituus n.15cm). Tuollaisella yhdistelmällä vaihto sujui miltei kivuttomasti sieltä säätimien takaa. Ainoa ongelma oli saada hylsy irtoamaan lampunkannasta, eikä jatkovarresta, kun uusi lamppu oli paikoillaan....