Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .
edelleen nykii hieman toisinaan vähäisellä tasakaasulla. Häiriönpoistajat tulpissa uudet, venttiilien putsausaineet ruiskittu.. mitäs muuta... no kuitenkin. Uuden ilmin ansiosta ottaa aiempaa paremmin kierrokset 3000 - 3500 kierrokseen, mut sit laiskistuu. Kiertää kuitenkin punaselle mut ei kovin räväkästi. Käsittääkseni jäljelle jää enää:
- myyjän puheista huolimatta paskat tulpat
- kaasuläpäkotelo pitäis putsata
- ecua ei ole resetoitu, onko välttämätön ? Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.
Mitähän vielä vois olla mahdollisuutena ? Kyseessä siis 1.8 TS
- myyjän puheista huolimatta paskat tulpat
- kaasuläpäkotelo pitäis putsata
- ecua ei ole resetoitu, onko välttämätön ? Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.
Mitähän vielä vois olla mahdollisuutena ? Kyseessä siis 1.8 TS
Re: Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .
voihan sitä kokeilla 5 minuuttia riittä tuohonPK kirjoitti: - ecua ei ole resetoitu, onko välttämätön ? Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.
Mitähän vielä vois olla mahdollisuutena ? Kyseessä siis 1.8 TS
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Morjensta,
Hieman putkiasiaa. Mun ex-alfassa oli putken suuntainen hiushalkeama (n.3-4 cm) juuri ennen lambdaa ja tietty putken yläpinnassa. Sitä ei havainnut ennenkuin muissa asioissa jouduin ottamaan etuputken irti pakosarjasta. Peilin avulla en halkeamaa nähnyt. Kun sain putken hitsautettua kuntoon, kaikkosivat viimeisetkin nykimiset. Paljoa tuo putki ei äännellyt, mutta ilmeisesti lämmittyään laajeni sen verran, että imi tuosta halkeamasta ilmaa.
Hieman putkiasiaa. Mun ex-alfassa oli putken suuntainen hiushalkeama (n.3-4 cm) juuri ennen lambdaa ja tietty putken yläpinnassa. Sitä ei havainnut ennenkuin muissa asioissa jouduin ottamaan etuputken irti pakosarjasta. Peilin avulla en halkeamaa nähnyt. Kun sain putken hitsautettua kuntoon, kaikkosivat viimeisetkin nykimiset. Paljoa tuo putki ei äännellyt, mutta ilmeisesti lämmittyään laajeni sen verran, että imi tuosta halkeamasta ilmaa.
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:02
- Paikkakunta: Pietarsaari
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Kannattaa nuo tulpat katsoa, myyjä ei välttämättä tiedä todellisuutta. Samalla näkee että ei vettä niissä tulpankoloissa.
Sitten hämää tuo vaihdetut tulpanhäiriönpoistajat. Eli mitä niihin on vaihdettu? Onko tuo osa 13. ?
Sitten hämää tuo vaihdetut tulpanhäiriönpoistajat. Eli mitä niihin on vaihdettu? Onko tuo osa 13. ?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Ilmi & lambda ym. vaihdettu, mutta . . .
Mitäs haittaa siitä koneelle on? Sehän on tehty käymään.PK kirjoitti: Vituttas pitää vartti tyhjäkäynnillä... sehän ei tee hyvää koneelle.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Bluebate: sorry, en pahalla, vaan enpä ole moiseen ajatukseen aiemmin törmännyt ja josta tulee mieleen, että onko se lambda sitten jossain pakopuolella (kato mä oon ihan unto näissä...
).
Tyhjäkäynti... ainakin mua jo autokoulussa opetettiin, että tyhjäkäynti ei ole terveellistä koneelle ja muistaakseni oisko jopa Alfan oppaassa, että jos joutuu runsaasti tyhjäkäytteleen, niin öljyjä pitäis vaihtaa useammin.
Tuli mieleen, et jos resetoin ton ecun, niin mikäs helvetti siinä akun miinusnavan ympärillä on se musta rasia? Pitääkö se irroittaa vai pääseekö navan ottamaan irti vain avaamalla sen rasian läpän ?

Tyhjäkäynti... ainakin mua jo autokoulussa opetettiin, että tyhjäkäynti ei ole terveellistä koneelle ja muistaakseni oisko jopa Alfan oppaassa, että jos joutuu runsaasti tyhjäkäytteleen, niin öljyjä pitäis vaihtaa useammin.
Tuli mieleen, et jos resetoin ton ecun, niin mikäs helvetti siinä akun miinusnavan ympärillä on se musta rasia? Pitääkö se irroittaa vai pääseekö navan ottamaan irti vain avaamalla sen rasian läpän ?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Lambda anturi on pakoputkessa ja haistelee pakokaasusta palamisprosessissa käyttämättä jäänyttä ns jäännöshappea, jonka perusteella moottorinohjaus säätää polttoaineen ja ilman seosta. Tästä syystä vuoto pakoputkessa saattaa sekoittaa lambda-anturin mittauksia ja seokset mennä pieleen, joka taas saattaa aiheuttaa nykimistä liian suurta polttoaineen kulutusta yms. Sen takia vuotavan pakoputken kanssa ei välttämättä ehjäkään lambda toimi oikein.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
Höpö höpö. Eihän se kuitenkaan pelkällä tyhjäkäynnillä käy se sun konees. Tommonen vartin tai vaikka päivänkin tyhjäkäynnin aiheuttama karstottuminen häipyy seuraavalla moottoritiellä ajolla. Ja totta hemmetissä ne öljyt pitää vaihtaa tiuhempaan jos kone käy paikallaan, sillon ei kerry katos niitä kilsoja siihen mittariin. Se on itseasiassa päin vastoin, jos konetta käyttää paikallaan suurella pyörimisnopeudella öljy "kuluu" enemmän kuin joutokäynnillä käyttäessä.PK kirjoitti:Tyhjäkäynti... ainakin mua jo autokoulussa opetettiin, että tyhjäkäynti ei ole terveellistä koneelle ja muistaakseni oisko jopa Alfan oppaassa, että jos joutuu runsaasti tyhjäkäytteleen, niin öljyjä pitäis vaihtaa useammin.
Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.